''מבחינתי, אם הלקוח נהנה מחווית העיצוב - זהו ההישג הגדול''

ראיון עם אלון רזגור, מעצב קולקציית הברזים החדשה twist, המאפשרת התאמה אישית און-ליין. הפיתוח ארך שנתיים וחצי, במטרה להפוך את הרוכש ל''שותף לעיצוב''

מיה אור, בשיתוף דן דיזייןפורסם: 08.01.20 06:46
אחד הברזים בקולקציה החדשה. אפשר לבחור את הצורות, הצבעים והגימורים של כל אחד מהחלקים
אחד הברזים בקולקציה החדשה. אפשר לבחור את הצורות, הצבעים והגימורים של כל אחד מהחלקים
בסטודיו של רזגור. הדגמים הודפסו בתלת ממד, כדי לבחון את התאמת החלקים השונים
בסטודיו של רזגור. הדגמים הודפסו בתלת ממד, כדי לבחון את התאמת החלקים השונים

"מבחינתי, הלקוח הוא המעצב. אני 'רק' מספק לו את הפלטפורמה", אומר המעצב אלון רזגור על קולקציית הברזים בהתאמה אישית, שעיצב עבור קבוצת חמת. קולקציית TWIST, שהושקה השבוע, מציעה חווית קנייה וירטואלית, שמאפשרת לרוכשים לבחור את מראה הברז בביתם. לתחילת הדרך מלווה את האתר חנות פופ-אפ, שנפתחה בדן דיזיין סנטר למשך חודש ינואר. "הייחוד אינו מתמצה רק ברמת המוצר הסופי, ככזה שנועד לענות על העדפות טעם אישיות", מוסיף רזגור. ''בתוך שפע המוצרים שקיים היום צריכה להיות סיבה טובה ומנומקת כדי לצאת עם מוצר חדש, והוא צריך להיות כזה שבאמת מביא אתו חדשנות".

 

רזגור, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, הוא בעליו של סטודיו לעיצוב עם גוף עבודות מגוון, הכולל מכשור רפואי ואזרחי עבור חברות בארץ ובעולם, רהיטים, כלים וחפצים שימושיים לסוגיהם, ואף עיצוב פנים. במקביל לעשייתו העיצובית הוא אוצר תערוכות, מרצה במחלקה לאדריכלות במרכז האקדמי ויצו חיפה ומשמש כיועץ למשרד התעשייה והמסחר בתחום העיצוב התעשייתי וכשופט בתחרויות עיצוב בינלאומיות.

 

שיתוף הפעולה בינו לבין קבוצת חמת, יצרנית ישראלית ותיקה של מוצרים למטבחים ולחדרי רחצה, נמשך כבר כמה שנים, והפעם, הוא אומר "לא מדובר בעוד סדרת ברזים, אלא במערכת שמתקשרת ישירות עם הלקוח דרך האתר, ובכך הופכת אותו לשותף לעיצוב".

 

קווי הקולקציה נקיים ומודרניים, והחיבורים השונים בין המרכיבים, הצבעים והגימורים מאפשרים אלפי שילובים. גוף הברז הוא יחידה קבועה, כאשר חלקיו האחרים – הבסיס, הפייה והידית – מוצעים בעיצובים שונים ובצבעים שונים, הנתונים לבחירה.

 

twist. לכיורים, לאמבטיות ולמקלחונים
    twist. לכיורים, לאמבטיות ולמקלחונים

     

    הקווים נקיים, הצורות, הגבהים והגימורים משתנים
      הקווים נקיים, הצורות, הגבהים והגימורים משתנים

       

      "שיתוף הלקוח בעיצוב הוא חלק מתפיסת העולם שלי, ואני מאמין שזהו מהלך שמייצר קשר רגשי למוצר. היום, בעידן האינטרנט, הבשילו התנאים הטכנולוגיים והתקשורתיים המאפשרים לקיים את השיתוף הזה בצורה נגישה, קלה וידידותית. עבור החברה השיתוף מאפשר ייצור לפי הזמנה, שהינו מבוקר יותר ויעיל יותר כלכלית".

       

      עיצוב מותאם אישית, שתכליתו ליצור ייחוד אסתטי ומענה שימושי מיטבי לצרכים מוגדרים, תופס בשנים האחרונות תאוצה, ועד היום התבטא בעיקר בגזרת הרהיטים.

       

      "המטרה היא להעניק ללקוחות אפשרות להטביע את חותמם גם במוצר פונקציונאלי כמו ברז, ולהפוך אותו לאובייקט עם אמירה אסתטית-אישית, כמו תכשיט שיוצר עבורם. למרות שהאפשרויות רבות, המכנה הסגנוני משותף. אני רואה שילוב כוחות בין יכולת היצירה שלי כמעצב לבין היכולת היצירתית של הלקוח, שלו אני נותן קרדיט מלא כמי שמודע לצרכיו ולהעדפותיו".

       

      סקיצות מתהליך העבודה
        סקיצות מתהליך העבודה

         

        דגמים בתלת ממד
          דגמים בתלת ממד

           

          תהליך הפיתוח נמשך שנתיים וחצי, וכלל מחקר של מחוות שימוש וקבוצות מיקוד. רזגור: "מתברר שאופני השימוש בברזים משתנים מאדם לאדם. צורת האחיזה

          של הידית, גובה מועדף, פתיחה וסגירה באמצעות כף היד או המרפק וכד'. על מנת להעניק מענה נכון ומותאם לכולם יצרנו המון הרכבים-דגמים, שאותם הדפסנו בתלת ממד. התהליך היה כרוך בהרבה ניסיונות והתאמות. אחרי הכול, מדובר ב-16 חלקים שונים זה מזה, והיינו צריכים לדעת איך הרכבתם תיראה 'בזמן אמת'. פיתחנו גם פטנטים, כמו חיבורים נעלמים, שאינם דורשים שימוש בברגים, ושילבנו טכנולוגיות ירוקות שמשדרגות את איכות המרכיבים, דוגמת ציפויים שמוחדרים לתוך החומר עצמו".

           

             

            אתגר משמעותי היה פיתוח המערכת המקוונת. ''לא היה לנו שום רפרנס של משהו דומה לשאוב ממנו. שמנו דגש על שימוש נוח וידידותי, שיאפשר להתרשם מהשילובים כמו ממוצר אמיתי לכל דבר ועניין. כך לדוגמה, היא מראה אותם במלואם בתלת ממד, כולל הצבעים והגימורים הנבחרים, כשבכל נקודה בתהליך אפשר לסובב את התמונה. בשלב הבא המוצרים שהלקוח עיצב כבר יגיעו אליו הביתה, מוכנים להתקנה. מבחינתי, אם הוא נהנה מחוויית העיצוב, זהו ההישג הגדול".

             

            • בשיתוף דן דיזיין סנטר, מרכז העיצוב של ישראל.

             

             
            הצג:
            אזהרה:
            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
            ברוכים הבאים לבלוג מגזיני, המופק בשותפות בין ''דן דיזיין סנטר'', מרכז העיצוב של ישראל - לבין ערוץ העיצוב של Xnet.

            הבלוג עוסק בעיצוב על פניו השונים, ומביא מדי שבוע מידע מקצועי מגוון על חידושים וטכנולוגיות, דמויות מרכזיות בעולם העיצוב, פריטים ומוצרים. הוא פונה אל קהל רחב, מומחים וחובבים כאחד, ולצד ראיונות עם מעצבים ומידע מקצועי לאדריכלים הוא מספק גם עצות ומדריכים למשפרי דיור ומשפצי בתים.

            התכנים בבלוג מוגשים בשקיפות, והם נשענים על הידע והמומחיות המקצועית של מעצבים, ספקים ויבואנים. הקוראים מוזמנים להציע רעיונות, לשאול, להשתתף ולשתף בתכניו.