האחיות המתולתלות שלי: "הביטחון העצמי שלנו לא תלוי במראה חיצוני"

מגובות ב-18 אלף עוקבים באינסטגרם ("כולם אמיתיים") ותסרוקות שמזהים למרחקים, האחיות דניאלה ואלונה צור החליטו למנף את מעמדן ברשת לטובת מותג אופנה

איתי יעקב

|

21.01.20 | 09:10

אלונה ודניאלה צור. "אנחנו לא מחייכות בתמונות כי לא יפה לנו לחייך" (צילום: pilot photography)
אלונה ודניאלה צור. "אנחנו לא מחייכות בתמונות כי לא יפה לנו לחייך" (צילום: pilot photography)
"אם לא היו לנו 18 אלף עוקבים שהם לקוחות פוטנציאליים, מי היה בא לקנות?" (צילום: אסף ליברפרוינד)
"אם לא היו לנו 18 אלף עוקבים שהם לקוחות פוטנציאליים, מי היה בא לקנות?" (צילום: אסף ליברפרוינד)

לקראת תום הראיון עם האחיות דניאלה ואלונה צור, הן עשו את הבלתי ייאמן: פיזרו את שערן בנוכחות אדם שאינו בן משפחה או חבר קרוב. על שיער רטוב אין מה לדבר. "פעם הייתי עם בן הזוג שלי בים, בתקופה שעוד היינו רק ידידים", שולפת אלונה אחד מסיפורים רבים הקשורים בשיער, כמו חיפוש פולשני אחר סמים מוחבאים בשיערה על ידי פקחי גבולות. "כמו ירושלמית מלידה, כמעט 'טבעתי' במים הרדודים, כשגל גדול בא ושטף אותי. לא האמנתי שאני יוצאת עם שיער רטוב לחוף הים, אבל לשמחתי בן זוגי לימים לא אמר מילה. כשסיפרתי לאמא שלי שהוא לא שם לב, היא ענתה: 'זה יהיה בעלך'".

 

"במשך שנים לא פיזרתי את השיער ליד בעלי נועם", מוסיפה דניאלה, הברונטית מביניהן. "כשהייתי מפזרת, הוא ביקש שאאסוף את השיער. עד היום קשה לו לראות אותי בשיער פזור".

 

את האינסטגרמריות הפועלות מזה שנתיים וחצי תחת השם Seestarz, קל לזהות בזכות רעמה ארוזה על ראשיהן בנונשלנטיות, בדומה לזו שפיארה את ראשה של רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין ז"ל. "בירושלים קוראים לזה קוקו מחולה (ע"ש להקת המחול מחולה, א"י)", מסבירה אלונה, 27, הצעירה והבלונדינית מבין השתיים.

 

"אני הייתי בלהקת הורה המתחרה", ממשיכה דניאלה, 33, האחות הגדולה.

 

"כל הירושלמיות הלכו ככה, למרות שאני בכלל שיחקתי טניס", אומרת אלונה, "אז השיער שלי נאסף לצמה".

 

שתי האחיות נלחמו בשיער הגלי שירשו מאמן לאורך שנים, כולל קוצים עם ג'ל על ראשה של דניאלה, אך בניגוד למחמאות שהרעיפה האם על בנותיה, היא, לדבריהן, העדיפה להחליק אותו.

 

"אני מעדיפה למכור לקהל רחב במחיר הכי נמוך שאני יכולה, מאשר למתג את עצמי כחנות לעשירות בלבד" (צילום: pilot photography)
    "אני מעדיפה למכור לקהל רחב במחיר הכי נמוך שאני יכולה, מאשר למתג את עצמי כחנות לעשירות בלבד"(צילום: pilot photography)

     

    להבדיל אלפי הבדלות מהסיפור המקראי על שמשון ודלילה, גם בשיער של האחיות לבית צור טמון כוחן. הן התפרסמו דרך עמוד אינסטגרם עשיר בסטייל, ומהר מאוד אומצו על ידי יריד הדרס קוד והמעצבת גל שנפלד מהמותג Mews, שצילמו את השתיים. אחר כך הגיעו שיתופי פעולה מסחריים באינסטגרם ולפני שבעה חודשים הן החליטו למנף את 18 אלף העוקבים שלהן להשקת מותג הנושא את שם עמוד האינסטגרם שלהן. בצוק העתים של האופנה בישראל, נראה כי השתיים מצאו דרך להקים מותג אופנה חדש: בזמן שמעצבים צעירים מגששים את דרכם באפלה בלי לדעת מי הלקוחה הפוטנציאלית שלהם, לאחיות צור היה מידע מסודר על הרגלי הקניות של העוקבות והעוקבים שלהן. קהל שבוי.

     

    "אם לא היו לנו 18 אלף עוקבים שהם לקוחות פוטנציאליים, מי היה בא לקנות אותי?" תוהה דניאלה בכנות, "זה מסלול הרבה יותר קל".

     

    "אילולא העוקבות, בטח הייתי היום מוכרת נעליים בחנות של גוצ'י בלונדון", מוסיפה אלונה, שמתגוררת בשנה האחרונה בלונדון בעקבות לימודיו של בן זוגה בעיר. "עם זאת, חשוב לדעת שעוקבים זה יחסים אפלטוניים, לכן ביררנו קודם מה מעניין את הלקוחות שלנו: אולי הם בכלל מתעניינים בשמפו לשיער?! מאחר שהעמוד שלנו עסקי, יכולנו לראות מה אנחנו מוכרות הכי טוב, וגילינו על פי הקלקות שכוחנו טמון בבגדים ועגילים. זה היה תהליך ארוך של דם, יזע ודמעות". 

     

    "גילינו שייצור כחול-לבן חשוב מאוד לאנשים" (צילום: pilot photography)
      "גילינו שייצור כחול-לבן חשוב מאוד לאנשים"(צילום: pilot photography)

        

      בדומה למשפיעניות אחרות, הן מנסות לתרגם את הסטייל שלהן לכסף. מדי חודשיים הן משיקות קולקציה חדשה בת 40 דגמים בעיצובן, הנמכרת באתר ייעודי ובמכירות פופ-אפ שהן מקיימות ברחבי הארץ. המכירה הראשונה נערכה באמצע דצמבר בבית הוריהן בירושלים. בקולקציית החורף החדשה תמצאו חלוקי קימונו בהדפסים שונים המזוהים עם המלתחה של השתיים, לצד אוברולים עם שרוולים ארוכים מבדים שונים, מקטורנים מחויטים, חולצות וסריגים בטווח מידות שבין S-L (בחלק מהדגמים ניתן למצוא בגדים במידות XS-XXL). כולם מיוצרים כחול-לבן בישראל.

       

      את המעילים, לעומת זאת, כמו מעיל דמוי פרווה מפנק בצבע חום דב או מעיל בדוגמת משבצות, הן מייבאות מאירופה. "כשהבנו שאנחנו רוצות להקים מותג שהוא המשך ישיר וטבעי לעמוד אינסטגרם, ניסינו להבין מה חסר והבנו שיש כאן צורך לסטריט סטייל יוקרתי. איזבל מארה, למשל", אומרת אלונה.

       

      בגדים בעיצוב איזבל מארה אפשר למצוא בחנויות אמור ופקטורי 54. לא צריך רפליקה ישראלית.

      דניאלה: "אבל רצינו להביא את הסגנון של איזבל מארה במחיר נגיש ללקוחה שלנו".

       

      אלונה: "תוך כדי העבודה על הבלוג, הבנו את הצורך שיש לאופנת רחוב יוקרתית במחירים נגישים. אומנם לא למדנו בשנקר והעברנו לילות לבנים – אבל הבנו שאנחנו רוצות להקים מותג בסגנון שלנו, עם הדפסים ייחודים ובדים בייבוא מפריז ולונדון".

       

      דניאלה: "בנוסף, היה חשוב לנו למצוא את המחיר הנמוך ביותר כדי להגדיל את כמות הצרכניות. אני מעדיפה למכור לקהל רחב במחיר הכי נמוך שאני יכולה, מאשר למתג את עצמי כחנות לעשירות בלבד. אני לא זארה, אבל מחירו של אוברול פרחוני הוא 570 שקל או ז'קט מחויט ב-690 שקל, וזה המחיר הכי נמוך שיכולתי להגיע אליו כי אני מייצרת בארץ".

       

      יש פער גדול בין לאהוב אופנה לבין להחליט להקים מותג. צריך להיות או כסיל או מתאבד כלכלי או לאהוב את זה ממש.

      "נכנסו לענף קשוח מאוד: חברות פושטות רגל ומעצבים מתרסקים, אבל היינו חייבות לנסות. אם לא, היינו בוודאות מתחרטות על זה. רצינו לעשות את הצעד הבא מעמוד האינסטגרם".

       

      "אנחנו מקשקשות הרבה בסטורי אחת עם השנייה. מהתגובות של גברים אנחנו לומדות שהם נהנים להקשיב לנו" (צילום: pilot photography)
        "אנחנו מקשקשות הרבה בסטורי אחת עם השנייה. מהתגובות של גברים אנחנו לומדות שהם נהנים להקשיב לנו"(צילום: pilot photography)

         

        חלוקת העבודה בין השתיים ברורה: אלונה, עורכת דין במקצועה ולשעבר מתמחה בפרקליטות, אחראית על השיווק, המכירות וניהול האתר; דניאלה, רואת חשבון במקצועה, אחראית על הייצור בארץ. על העיצוב הן חתומות יחד.

         

        "אלונה השאירה אותי להתמודד עם הייצור לבד", אומרת דניאלה בחיוך טבול במרירות, "לא ידענו כלום! לא ידענו למי ללכת! מצאנו תדמיתנית מדהימה, אבל היינו אובדות עצות. אף מתפרה לא רצתה לעבוד איתנו כי הייצור בכמויות קטנות, אז נדרשנו לפצל את העבודה בין מספר מתפרות. ואחרי זה צריך לקנות בדים. לא ידעתי שאפשר לשלוח את גלילי הבדים מהחנות ישר למתפרה! סחבתי גלילים בעצמי ברגל. ההורים היו בהלם מהרצון שלנו, אבל אני גם יודעת שלא מלמדים את הפרקטיקה הזאת בבתי ספר לאופנה בארץ. כולם לומדים את זה לבד על בשרם".

         

        אלונה: "הלקוחות מעריכות את הקושי הזה. גילינו שייצור כחול-לבן חשוב מאוד לאנשים".

         

        "במשך שנים לא פיזרתי את השיער ליד בעלי". דניאלה צור (צילום: אסף ליברפרוינד)
          "במשך שנים לא פיזרתי את השיער ליד בעלי". דניאלה צור(צילום: אסף ליברפרוינד)

           

          המעצבים שעבדתן איתם כמשפיעניות רשת מפרגנים לכן?

          דניאלה: "גל שנפלד פרגנה לנו, וגם אניה פליט, שעיצבה את אוברול הכלה שלי ועיצבה לנו בגדים לחתונה של אחי. הפירגון שלהן חימם את הלב".

           

          אלונה: "זאת שאלה טובה. מעצבים שהיינו איתן כלקוחות פרגנו לנו".

           

          והקולגות המשפיענים לא פרגנו?

          אלונה: "דווקא הם פרגנו יותר".

           

          דניאלה: "האמת שחששנו, אבל נתקלנו ביחס חם ואוהב".

           

          "עוקבים זה יחסים אפלטוניים, לכן ביררנו קודם מה מעניין את הלקוחות שלנו". אלונה צור (צילום: אסף ליברפרוינד)
            "עוקבים זה יחסים אפלטוניים, לכן ביררנו קודם מה מעניין את הלקוחות שלנו". אלונה צור(צילום: אסף ליברפרוינד)

             

            הן גדלו בשכונת ניות בירושלים לאב אורתודנט ואם שלדבריהן מנהלת את המשפחה. התשוקה לאופנה הגיעה ממנה. השתיים מספרות שכבר כילדות ומתבגרות צעירות נחשפו למגזינים, בוטיקים בירושלים ובתל אביב, גזרות ובדים איכותיים. את Seestarz הקימו מתוך אותו סגנון שהוחדר להן מילדות ותוך רצון להתערות בסצנת הבלוגים והאינסטגרם המקומית. את כוחן הבינו בזכות החזות המשותפת שעוררה עניין במרחב. טובות השתיים מן האחת, ולא פעם הן נעצרו על ידי אנשים שביקשו להחמיא או לשאול על לבושן המעט אקסצנטרי.

             

            עד הקמת עמוד האינסטגרם, ניהלו השתיים סדר יום קרייריסטי: דניאלה סיימה את לימודיה בראיית חשבון בבינתחומי ועבדה בקבוצת גולף בתפקידי שיווק אונליין, ובמקביל עשתה MBA במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב; אלונה היתה בעיצומם של לימודי משפטים וממשל בבינתחומי, ורגע לפני סטאז' בפרקליטות. לדבריהן, קיבלו מהמשפחה תגובות טובות לבחירתן לעזוב מקצועות מבוססים כלכלית לטובת העלאת תמונות באינסטגרם ודריסת רגל בשמאטע ביזנס.

             

            היחסים ביניהן ברורים תוך דקות ספורות במפגש: אלונה היא הוורבלית והאימפולסיבית, דניאלה המבוגרת ממנה בשש שנים היא המחושבת והמצחיקה. חשוב להן לציין כי 18 אלף העוקבים שלהן באינסטגרם הם בשר ודם. בכל זאת, בעידן של פייק ניוז ומשפיעניות דמיקולו, זירת הפרסום ברשת הפכה לאזור מלחמה של תיוגים. "כל עוקב שלנו הוא עוקב אמיתי", טוענת דניאלה, "זה לא מובן מאליו בתעשייה".

             

            כי כולם קונים?

            אלונה: "הרבה קונים ורואים את זה על פי היחס בין כמות העוקבים ללייקים והמעורבות בתגובות".

             

            "העמוד משרת אותנו ואת המותג. אנחנו רוצות שהוא יספר את הסיפור של הדבר היוקרתי החי בסרט קצת. כולם קצת חיים בסרט" (צילום: אסף ליברפרוינד)
              "העמוד משרת אותנו ואת המותג. אנחנו רוצות שהוא יספר את הסיפור של הדבר היוקרתי החי בסרט קצת. כולם קצת חיים בסרט"(צילום: אסף ליברפרוינד)

               

              מי העוקבים שלכן?

              דניאלה: "60 אחוז נשים, 40 אחוז גברים".

               

              מה גברים מחפשים אצלכן בעמוד? בלי להעליב, אתן לא נטע אלחמיסטר שגברים עוקבים אחריה כדי לראות אותה בבגד ים. אתן די סולידיות.

              אלונה: "תופתע לשמוע שיש לנו לקוחות גברים שקנו אצלנו אוברולים וקימונו".

               

              דניאלה: "אנחנו מקשקשות הרבה בסטורי אחת עם השנייה. מהתגובות של גברים אנחנו לומדות שהם נהנים להקשיב לנו".

               

              זה גם קצת הדיסוננס בין מפגש איתכן לתמונות שאתן מעלות. אינסטגרם הוא מדיום קליל אבל הדימויים שלכן תמיד נראים עמוסים ברצינות תהומית וחשיבות עצמית, כשבפועל אתן שתי בחורות מצחיקות וקלילות. מה הולך לאיבוד בדרך?

              דניאלה: "אנחנו לא מחייכות בתמונות כי לא יפה לנו לחייך".

               

              אלונה: "זה יותר fashion לא לחייך".

               

              דניאלה: "התצלומים באינסטגרם הם יותר בקטע של סוואג, אבל יש לנו סטורי יותר משוחרר. העמוד משרת אותנו ואת המותג. אנחנו רוצות שהוא יספר את הסיפור של הדבר היוקרתי החי בסרט קצת. כולם קצת חיים בסרט. כל החיים שלנו כאלה, את לא חושבת?"

               

              אלונה: "הביטחון העצמי שלנו לא תלוי במראה חיצוני. אנחנו לא דוגמניות ואנחנו לא חושבות שאנחנו יפות, אבל אנחנו מסתובבות עם ביטחון עצמי. ההורים שלנו השקיעו בנו ואהבו אותנו וחיזקו אותנו לעשות מה שאנחנו רוצות, ולאורך כל הדרך תמכו בנו".

               

                 

                ואיך מתמודדת כוכבת השיק הפריזאי עם ההתבגרות?

                קרולין דה מגרה מתמודדת עם הגיל: כוכבת השיק הפריזאי חוזרת בגרסה בוגרת. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: AP)
                קרולין דה מגרה מתמודדת עם הגיל: כוכבת השיק הפריזאי חוזרת בגרסה בוגרת. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: AP)

                 

                 

                 
                הצג:
                אזהרה:
                פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד