חדש על הקולב: שלוש קולקציות סתיו לשלושה תקציבים שונים

המעצבת קארן מזרחי רוצה להלביש את נשות הפרברים, החנות החדשה של גוצ'י מגשימה חלום לפאשניסטות, והמותג פרפואה מתכנן להלביש את הישראליות בזול

איתי יעקב

|

05.12.19 | 08:56

גוצ'י. זוכה לפנים מחודשות בכיכר המדינה בתל אביב
גוצ'י. זוכה לפנים מחודשות בכיכר המדינה בתל אביב
פרפואה. מגוון מוצרים רחב במחירי רצפה גם ביחס לשוק המקומי
פרפואה. מגוון מוצרים רחב במחירי רצפה גם ביחס לשוק המקומי

גוצ'י

 

גוצ'י הוא המותג הוותיק מבין חנויות ה"מונו ברנד" הבודדות שעוד נותרו בעיגול היקר במדינה, ושמר על מעמדו כבר כמה עשורים ברציפות. קירות הקטיפה בבוטיק החדש שנפתח בכיכר המדינה בתל אביב מבשרים על עידן חדש בתולדות המותג בישראל. בימים אלה החליף גוצ'י זכיין מקומי ועבר לידיהם של סילביה שוורצמן, בוטיקאית הצמרת המחזיקה גם בבוטיק אניגמה ובחנויות דיור וברונלו קוצ'ינלי הסמוכות, ובתה וחתנה, דנית ויוני שטבהולץ. החנות עוצבה בסגנון החנויות החדש של גוצ'י, ופרושה על פני שתי קומות בגודל כולל של 220 מ"ר על פי תקנים מחמירים של בית האופנה. "עד לרמת המילימטר של השטיח", מדייק שטבהולץ, שמוסיף כי המוזיקה הנשמעת בשעות הפעילות בחנות נשלטת ממטה החברה.

 

הכל עוצב לפי תקנים מחמירים של בית האופנה. החנות החדשה של גוצ'י בישראל (צילום: ניתן הפנר)
    הכל עוצב לפי תקנים מחמירים של בית האופנה. החנות החדשה של גוצ'י בישראל(צילום: ניתן הפנר)
     

     

    הפנים המחודשות של גוצ'י מביאות ללקוחות מגוון רחב של אביזרים ובגדים שנעדרו מהחנות הקודמת, שהיתה במרחק של פחות מ-100 מטרים מהחדשה. בקומת הכניסה מוצגים לראווה תיקי המותג היוקרתיים וקיר משקפיים, כשבקומה התחתונה פרושים זה לצד זה בגדי הקולקציה וקו הנעליים לנשים ולגברים, קיר סניקרס גדול – "הלחם והחמאה" של המותג בעונות האחרונות – וחדר הלבשה מרהיב ביופיו עם חלוק משי ומראות מכל עבר שוודאי יככבו בעתיד בכל חשבון אינסטגרם של פאשניסטה מתחילה או ותיקה. הקניינות של בגדי הנשים נעשית על ידי סילביה ודנית, בעוד לזו של קו הגברים, הקטנה באחוזים ניכרים וממלאת סטנד אחד בלבד, אחראים יוני וסילביה.

     

    להיטים מהמסלול. גוצ'י
      להיטים מהמסלול. גוצ'י

       

       

      בימים אלה נכנסה לחנויות קולקציית הקרוז של המותג בעיצובו של אלסנדרו מיקלה, המנהל האמנותי של בית האופנה מאז 2015. לטובת הדימויים של הקולקציה שכרו במותג שני במאי קולנוע אוונגרדיים עם שפה ויזואלית בולטת וחזון פרוע: הרמוני קורין ("גומו", "ספרינג ברייקרס" והתסריט ל"קידס"), שאחראי לסרטון הווידאו; ויורגוס לנטימוס ("הלובסטר", "שיני כלב", "להרוג איל קדוש"), שאחראי על צילומי הקולקציה בספר מיוחד. מאז כניסתו של מיקלה ויחד עם הנשיא החדש מרקו ביזארי, נסק שווי החברה מ-4.5 מיליארד דולר לשווי של כ-30 מיליארד דולר בתוך פחות מחמש שנים. לא פלא שהחנות עמוסה בלהיטי מכירות של המותג, כמו חגורות עם אבזם ה-GG הפופולאריות, חליפות מיזע מקטיפה שנראות על גבול הרטרו-הפארודי, קרדיגן אדום במראה "שאנלי" אוברסייז שנראה כאילו נשלף מארונה של לאה גוטליב בפירמוט לדור ה-Y, ומגפוני עור שחורים עם שרשרת זהב התלויה מקדימה והמילה Kitten (חתלתולה) צרובה על העקב מאחור.

       

      מחירים: חולצות, 4,990-1,800 שקל; מכנסיים, 3,500-2,800 שקל; חליפות גברים, 13,000-10,300 שקל; ז'קטים ומעילים, 13,500-7,500 שקל; נעליים, 6,760-2,100 שקל; תיקים ומוצרי עור, 12,000-800 שקל; חגורות, 2,100-1,500 שקל.

      גוצ'י, ה' באייר 34, כיכר המדינה, תל אביב.  

       

      קארן מזרחי

       

      המעצבת קארן מזרחי היא דור שני לאופנה. אביה, ניסים מזרחי, עמד מאחורי המותג הפופולארי בשנות ה-80 "ראש אינדיאני", ודודה הוא מעצב שמלות הכלה והערב דני מזרחי. אם אביה פיצח את טעמו של המכנה המשותף הרחב באייטיז – מזרחי ג'וניור מכריזה על עצמה כ"מעצבת לנשות הפרברים". זה אולי לא נשמע כמו מחמאה, אך מזרחי, שחנויותיה ממוקמות בפריפריות השקטות של תל אביב – הוד השרון, קריית שאול וקריית אונו – מבינה היטב את הצרכים של אימהות בנות 30 ומעלה, כאלה שהתרחקו מעט מתל אביב שבה חיו בצעירותן, וכיום זקוקות לבגדים אופנתיים מצד אחד ופרקטיים מצד שני. או כפי שהיא מסבירה במילותיה: "אימהות עם קצת בטן וישבן, שמחפשות 'כבס ולבש'".

       

      בצוק העיתים של תעשיית האופנה הישראלית – מיקוד הוא שם המשחק. אצל מזרחי, מה שבפה הוא גם מה שעל הקולבים. היא מעצבת ללא יומרה, וניכר כי היא מקפידה להציע פריטי לבוש לחוג לקוחות מכוון מטרה, בטווח מידות שנע בין 36 ל-46 ובטווח מחירים נגיש לבגד של מעצבת "מייד אין איזראל". מחירו של הפריט היקר ביותר עומד על 580 שקל לשמלת ערב. "חשוב לי שהמחירים יהיו הגיוניים", היא מצהירה.

       

      קארן מזרחי. פריטי לבוש פרקטיים בטווח מחירים נגיש (צילום: רונן פדידה)
        קארן מזרחי. פריטי לבוש פרקטיים בטווח מחירים נגיש(צילום: רונן פדידה)
         

         

        החשיבה על צרכי הלקוחה שלה באה לידי ביטוי גם בתהליך העיצוב. "אני מאוד אוהבת אוברולים", היא מספרת, "אבל בוא נודה על האמת, לא נוח ללכת עם זה לשירותים". לכן עיצבה סט של מכנסיים וחלק עליון – שניתן לפירוק ולחיבור של צבעים שונים – שמרחוק נראה כמו אוברול. "פשוט חתכתי אותו", היא מגלה.

         

        מבין הפריטים הרבים בקולקציה, בולטת חטיבת השמלות. על אף המעלות הצונחות שבחוץ, מזרחי יצרה שמלות רב-עונתיות שאפשר ללבוש גם בקיץ, כמו שמלת מקסי מבד שיפון עם הדפס פרחים עדין, שמלת קרפ שחורה עם הדפס פרחים, ושמלת מעטפת קצרה שמגיעה במבחר של בדים והדפסים. זוהי חשיבה מסחרית נכונה, כי מספיק מעיל בחורף של מישור החוף. לצדם תוכלו למצוא גם לא מעט פריטי בייסיק וקז'ואל. "אני אוהבת להוציא בדים מהקשרם", אומרת מזרחי ומציגה מכנסיים קלילים עשויים בד פוליאסטר בהדפס טוויד, או חצאית בדוגמת פסי סיכה לאורך שיוצרים מראה חורפי ואלגנטי.

         

        מחירים: חולצות, 350-290 שקל; שמלות, 580-490 שקל; מכנסיים, 490 שקל; חצאיות, 490-420 שקל.

        להשיג בחנויות המעצבת: קניון שרונים, הוד השרון; קניון קריית אונו; ולילי מנחם 12, קריית שאול, תל אביב.

         

        מה קנינו אצל קארן מזרחי?

        שמלת שיפון בדוגמת כוכבים, 520 שקל | שמלה בהדפס עלים, 520 שקל | שמלה בצבע מוקה ללא שרוולים, 490 שקל  (צילום: אבי ולדמן)
          שמלת שיפון בדוגמת כוכבים, 520 שקל | שמלה בהדפס עלים, 520 שקל | שמלה בצבע מוקה ללא שרוולים, 490 שקל (צילום: אבי ולדמן)

           

          פרפואה

           

          האם ישראל זקוקה לעוד רשת אביזרים ואופנה זולה בעידן שבו שיח על קיימות מרים ראש מחדש ונושאות לפידים כמו ג'יין פונדה קוראות להפסיק לרכוש בגדים? לאחרונה חדרה לישראל הרשת הפורטוגלית Parfois (פרפואה) עם חנות בגודל 100 מ"ר בקניון עזריאלי בתל אביב. הרשת, שהוקמה בשנת 1994 על ידי מנואלה מדריוס, צפויה לפתוח עד סוף 2020 ארבע חנויות נוספות בישראל, שיצטרפו ל-900 חנויות של הרשת ב-65 מדינות בעולם. קברניטי המותג בישראל מספרים כי הרשת הושקה מתוך רצונה של מדריוס ליצור אביזרי אופנה ובגדים טרנדיים במחיר נגיש לכל אישה. בחנות בתל אביב יש חלוקה ברורה לטובת קו האביזרים, בעוד שפריטי האופנה נדחקים הצדה, עם אוסף סריגים יפה, מבחר לא גדול של מכנסי ג'ינס ושמלות לסתיו.

           

          פרפואה. בחנות בולט קו האביזרים, בעוד פריטי האופנה נדחקים הצדה
            פרפואה. בחנות בולט קו האביזרים, בעוד פריטי האופנה נדחקים הצדה

             

            התשובה לשאלה האם החזון הדמוקרטי שעמד בבסיס החלטתה של מדריוס לפני 25 שנה עומד במבחן הזמן, מורכבת. מצד אחד, הרשת עומדת בהבטחתה ומציעה מגוון מוצרים רחב במחירי רצפה גם ביחס לשוק המקומי, כמו תיקי נשיאה עשויים חומר דמוי עור במחיר של פחות מ-110 שקל, תכשיטים במחיר של פחות מ-30 שקל ומכנסי ג'ינס בגזרת בויפרנד שישאירו לכם עודף מ-180 שקל. מצד שני, בעידן של עודפות ייצור ורווייה בשוק האופנה, נדמה כי כניסתה של הרשת לישראל מגיעה באיחור אופנתי של עשור לפחות. מעניין יהיה לראות האם השינויים החברתיים והכלכליים יקרינו באופן ישיר על הרגלי הצריכה של הלקוחה הישראלית, ובאופן עקיף על הרשת החדשה והאנונימית, ששמה עדיין לא מצלצל מוכר כמו זארה או מנגו.

             

            מחירים: בגדים, 199.90-59.90 שקל; תכשיטים, 109.90-14.90 שקל; תיקים, 209.90-89.90 שקל; נעליים, 199.90-59.90 שקל; צעיפים ואביזרי שיער, 109.90-4.90 שקל.

            פרפואה, קניון עזריאלי תל אביב, קומה ראשונה.

             

            מה קנינו בפרפואה?

            קרדיגן, 194.90 שקל | מזוודה עם איור פופ ארט, 329 שקל
              קרדיגן, 194.90 שקל | מזוודה עם איור פופ ארט, 329 שקל

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד