המושבה הצרפתית: שלושה אחים וסבתא, בבית אחד משותף ומרהיב

רבקה סרור, שעלתה עם כל משפחתה מפריז, לא למדה עיצוב מעולם. פשוט יש לה את זה. היא חולקת דירה עם סבתה לוסיין (לכל אחת סלון משלה), וביתר הקומות גרים אחיה

ענת ציגלמן

|

07.11.19 | 08:48

הסלון של רבקה סרור משלב יקר וזול, וינטג' ואתני, קודש וחול - ספר התניא מתחת לפוסטר אייטיזי, מנורת קיר של ''ארטמידה'' מאירה מעל פס של שידות שחורות מאיקאה, שולחנות קפה של אריק בן שמחון ושולחן אוכל שהיא יצרה בעצמה, ''מיקס אנד מאץ'' (צילום: שירן כרמל)
הסלון של רבקה סרור משלב יקר וזול, וינטג' ואתני, קודש וחול - ספר התניא מתחת לפוסטר אייטיזי, מנורת קיר של ''ארטמידה'' מאירה מעל פס של שידות שחורות מאיקאה, שולחנות קפה של אריק בן שמחון ושולחן אוכל שהיא יצרה בעצמה, ''מיקס אנד מאץ'' (צילום: שירן כרמל)
זה לא בית עץ משופץ, אלא בניין חדש לגמרי - חלק מפרויקט The Village, בתכנון ''קימל אשכולות אדריכלים''. כאן גרים ב-4 קומות: למעלה רבקה, בעלה רודי, 4 ילדיהם וסבתא לוסיין; בקומה האמצעית רבקה (חדרי הילדים), לוסיין (אגף השינה) והאח הבכור; קומות המרתף, הקרקע והגינה מחולקות בין האח לאחות (צילום: שירן כרמל)
זה לא בית עץ משופץ, אלא בניין חדש לגמרי - חלק מפרויקט The Village, בתכנון ''קימל אשכולות אדריכלים''. כאן גרים ב-4 קומות: למעלה רבקה, בעלה רודי, 4 ילדיהם וסבתא לוסיין; בקומה האמצעית רבקה (חדרי הילדים), לוסיין (אגף השינה) והאח הבכור; קומות המרתף, הקרקע והגינה מחולקות בין האח לאחות (צילום: שירן כרמל)
רבקה והוריה עלו לישראל מפריז באמצע העשור הקודם.  אחיה הגדול הקדים אותם בשנתיים, ואחותם הצטרפה אחרונה. לוסיין סרור, בת 89, נולדה וחיה באלג'יר עד 1962, ומשם עברה לפריז. לפני 12 שנים הצטרפה לבנה ולנכדיה בארץ, וכעת היא גרה אתם, מוקפת בשבט המשפחתי (צילום: שירן כרמל)
רבקה והוריה עלו לישראל מפריז באמצע העשור הקודם. אחיה הגדול הקדים אותם בשנתיים, ואחותם הצטרפה אחרונה. לוסיין סרור, בת 89, נולדה וחיה באלג'יר עד 1962, ומשם עברה לפריז. לפני 12 שנים הצטרפה לבנה ולנכדיה בארץ, וכעת היא גרה אתם, מוקפת בשבט המשפחתי (צילום: שירן כרמל)
הסלון של סבתא מלא ברהיטים בסגנון שמקובל לכנות ''לואי'', שהובאו מדירתה הקודמת בפריז. איך מוודאים שהיא לא תהיה לבד? די פשוט: המטבח המשפחתי נמצא אצלה, כך שהנכדים והנינים נוהרים לכאן יומם וערב. כל הקומה נמצאת מתחת לגג עץ משופע וגבוה, ונהנית ממרפסות רחבות (צילום: שירן כרמל)
הסלון של סבתא מלא ברהיטים בסגנון שמקובל לכנות ''לואי'', שהובאו מדירתה הקודמת בפריז. איך מוודאים שהיא לא תהיה לבד? די פשוט: המטבח המשפחתי נמצא אצלה, כך שהנכדים והנינים נוהרים לכאן יומם וערב. כל הקומה נמצאת מתחת לגג עץ משופע וגבוה, ונהנית ממרפסות רחבות (צילום: שירן כרמל)
למבואה המשותפת (שמציצה בצילום מימין) שני פתחים ממוסגרים בשחור, שדרכם נכנסים לסלונים השונים. מחיצת וינטג' משוק הפשפשים ממסכת את המבט ומשמשת גב לספת המרבץ בפינת הטלוויזיה (צילום: שירן כרמל)
למבואה המשותפת (שמציצה בצילום מימין) שני פתחים ממוסגרים בשחור, שדרכם נכנסים לסלונים השונים. מחיצת וינטג' משוק הפשפשים ממסכת את המבט ומשמשת גב לספת המרבץ בפינת הטלוויזיה (צילום: שירן כרמל)
מבט מעומק הסלון של רבקה לכיוון פינת הטלוויזיה. הפסנתר עומד לצד ארון שהיא הרכיבה מ-2 יחידות מטבח שחורות של איקאה ועוד 6 דפנות, שמהן יצרה בר משקאות (צילום: שירן כרמל)
מבט מעומק הסלון של רבקה לכיוון פינת הטלוויזיה. הפסנתר עומד לצד ארון שהיא הרכיבה מ-2 יחידות מטבח שחורות של איקאה ועוד 6 דפנות, שמהן יצרה בר משקאות (צילום: שירן כרמל)
ספה עור ישנה מוסתרת בכיסוי בד לבן, שעליו הונחו כריות ישיבה ססגוניות. פסי תאורה ארוכים ואלגנטיים תלויים תחת הגג המשופע, וממסמנים ריבוע עדין באמצע הגובה (צילום: שירן כרמל)
ספה עור ישנה מוסתרת בכיסוי בד לבן, שעליו הונחו כריות ישיבה ססגוניות. פסי תאורה ארוכים ואלגנטיים תלויים תחת הגג המשופע, וממסמנים ריבוע עדין באמצע הגובה (צילום: שירן כרמל)
מה שהיה מטבח בתוכנית הדירה המקורית הוסב לחדרו של התינוק אלף. גינת ירק מטופחת מעבר לחלון ומתחברת למרפסת הארוכה שמקיפה את חדר ההורים הצמוד (צילום: שירן כרמל)
מה שהיה מטבח בתוכנית הדירה המקורית הוסב לחדרו של התינוק אלף. גינת ירק מטופחת מעבר לחלון ומתחברת למרפסת הארוכה שמקיפה את חדר ההורים הצמוד (צילום: שירן כרמל)
חדר השינה פונה לנוף המוסכים של דרום פלורנטין, עטוף מרפסות משני כיוונים. הצמחייה מרככת את הנוף התעשייתי בצד הזה של הבית (צילום: שירן כרמל)
חדר השינה פונה לנוף המוסכים של דרום פלורנטין, עטוף מרפסות משני כיוונים. הצמחייה מרככת את הנוף התעשייתי בצד הזה של הבית (צילום: שירן כרמל)
מהמרפסת בצד השני רבקה מנופפת לשלום להוריה, שגרים בפנטהאוז ממול. ומה הם רואים מהגג עוצר הנשימה שלהם? התשובה בסוף הכתבה (צילום: שירן כרמל)
מהמרפסת בצד השני רבקה מנופפת לשלום להוריה, שגרים בפנטהאוז ממול. ומה הם רואים מהגג עוצר הנשימה שלהם? התשובה בסוף הכתבה (צילום: שירן כרמל)
 

על הקיר ליד הכניסה לביתה של רבקה סרור ממוסגר קנבס עצום, שעליו משורבטות דמויות גרפיות בקווים שחורים, ערבובייה קומית-גותית של שלדים, חייזרים וחסידים. את הציור הזה שרבטו בגיל שבע וחצי שני בנים תאומים שמתרוצצים בבית, הרוח בפאותיהם ובציציותיהם, בזמן הביקור שלנו. אלה בניהם של חברים טובים שבאו מפריז, ולא לביקור, אלא כדי לעשות עלייה.

 

רבקה אהבה את הציור, ובחרה לתלות אותו במקום בולט. כמעצבת שדרכה לא עברה בבית ספר לעיצוב (היא בוגרת לימודי מדעי המדינה בסורבון, דווקא), תארים אקדמיים פחות מרשימים אותה: את היצירות שמיקמה ברחבי ביתה החדש בחרה במשך השנים לא לפי ערכן האמנותי או הכספי, אלא לפי הלב.

 

במבואת הכניסה רוכן מתקרת העץ המשופעת ורד פולימרי עצום שקטפה מהתפאורה בחתונתה של חברה טובה; לצדו צילום של האמן דוד שרר (גם הוא עולה מצרפת) ואגרטל קרמיקה בצורת ראש, פריט וינטג' מוונציה; את הפוסטר האייטיזי שמככב בסלון קנתה ב-50 שקלים בדוכן רחוב בשוק הפשפשים לפני שנים.

 

מתקרת העץ במבואה רוכן ורד פולימרי עצום, שנקטף מהתפאורה בחתונה של חברה טובה. מימין הכניסה לסלון של סבתא, ומשמאל לסלון של רבקה (צילום: שירן כרמל)
    מתקרת העץ במבואה רוכן ורד פולימרי עצום, שנקטף מהתפאורה בחתונה של חברה טובה. מימין הכניסה לסלון של סבתא, ומשמאל לסלון של רבקה(צילום: שירן כרמל)

     

    את הציור הגרפי על הקיר ציירו תאומים בני 7 וחצי, ילדיהם של זוג חברים טובים. עבודות המתכת מימין מבוססות על דוגמה של נייר עטיפה (צילום: שירן כרמל)
      את הציור הגרפי על הקיר ציירו תאומים בני 7 וחצי, ילדיהם של זוג חברים טובים. עבודות המתכת מימין מבוססות על דוגמה של נייר עטיפה(צילום: שירן כרמל)
        

          

      העין נמשכת לשתי עבודות שחורות ממתכת, שנחתכו בלייזר לפי דוגמה שלקחה והגדילה מניירות עטיפה עם הדפס אפריקאי ("מהחנות 'קורסו קומו' במילאנו. בהתחלה מסגרתי את הנייר, ואז השתמשתי בדוגמה. אני אוהבת את הפרימיטיביות של האלמנטים").

       

      זה הראש שלה: לשלב יקר וזול, אישי ותעשייתי, וינטג', חדש ואתני. הכל הולך – העיקר שהיא נדלקת, ושאפשר לממש את הרעיונות, ומהר.

       

      צרפתים במושבה האמריקאית

      סרור (35) והוריה עלו לישראל מפריז לפני כ-14 שנה. אחיה הגדול הקדים אותם בשנתיים, ואחותם הצטרפה אחרונה. אחרי שהתגוררו בדירות שונות התכנסו שלושת האחים (על בני ובנות זוגם ו-14 ילדיהם, בסך הכל) לבניין אחד שכולו שלהם.

       

      הוא ממוקם במושבה האמריקאית-גרמנית, מקבץ רחובות זעיר בין פלורנטין, נווה צדק ויפו. את השכונה הקימו במחצית השנייה של המאה ה-19 מתיישבים נוצרים, שהביאו איתם בתי עץ בסגנון כפרי. בזמן מלחמת העולם השנייה התושבים הגרמנים גורשו, וברבות השנים המבנים הוזנחו עד התפוררות. איש לא רצה לגור כאן, במובלעת מוזנחת בין כבישים, מוסכים ובתי מלאכה, עד שיזמי נדל''ן עירניים הבינו את הפוטנציאל, והחלו בתנופה של שיפוץ ובנייה. עכשיו זוהי שכונה קטנטנה, ציורית ויקרה מאוד.

       

      השכונה The Village, בין יפו, נווה צדק ופלורנטין. עד לפני כמה שנים זו היתה מובלעת זעירה ומוזנחת. איש לא רצה לגור כאן (צילום: שירן כרמל)
        השכונה The Village, בין יפו, נווה צדק ופלורנטין. עד לפני כמה שנים זו היתה מובלעת זעירה ומוזנחת. איש לא רצה לגור כאן(צילום: שירן כרמל)

         

        ממרפסות חדר השינה נשקף נוף המוסכים ובתי המלאכה סביב (צילום: שירן כרמל)
          ממרפסות חדר השינה נשקף נוף המוסכים ובתי המלאכה סביב(צילום: שירן כרמל)

           

          הבניין שבו מתגוררים האחים לבית סרור מזכיר את בתי העץ המקוריים והמקסימים של השכונה, אך הוא חדש לחלוטין, ונבנה כתוספת למתחם The Village בידי ''קימל אשכולות אדריכלים'', שהם גם יזמי הבנייה והמוכרים. האחים קיבלו מאדריכלי קימל אשכולות בניין גמור, ואת ארבע קומותיו (אחת מהן קומת מרתף, עם חצר אנגלית) חילקו ביניהם לשלושה דופלקסים. מחלונותיהם הם משקיפים אל הבניין החדש שתכננו ממול ''בר אוריין אדריכלים'' בסגנון הטיפוסי להם. שם, בפנטהאוז מרהיב, עם נוף פנורמי לים, גרים ההורים.

           

          בחזרה לבית האחים: דירתה של רבקה, כ-300 מטרים רבועים, מתפרסת בעיקר על פני הקומה העליונה. כאן היא מתגוררת עם בן זוגה רודי פרץ, ארבעת ילדיהם (לואיז בת התשע, ג'ייקוב בן השש, נח, בן 4.5, ואלף, בן 4 חודשים) – ואיתם מתגוררת עם סבתה, לוסיין סרור, בת 89.

           

          לוסיין נולדה וגדלה באלג'יר עד 1962, אז עברה עם משפחתה לפריז, כמו יהודים רבים שברחו לצרפת עם הכרזת העצמאות האלג'יראית. ''זה היה קרע גדול'', אומרת הסבתא בצרפתית, ובקולה עדיין חי הכאב. לפני 12 שנים הצטרפה לבנה ולנכדיה בארץ, וכעת היא גרה אתם, מוקפת בשבט המשפחתי.

           

          לך ספר לסבתא

          דלת המעלית נפתחת למבואה שבה שידת וינטג' יפהפייה, וסביבה פריטים שנבחרו היטב. מימין ומשמאל שני פתחים גדולים, שמשקופיהם הודגשו בשחור. משמאל – הכניסה למרחב המגורים של רבקה ומשפחתה. מימין – כניסה לסלון של סבתא לוסיין, שרהיטיו, בסגנון שנהוג לכנותו ''לואי'', הובאו מדירתה הקודמת בפריז.

           

          על השידה מונחות צילומים ממוסגרים של בני המשפחה לדורותיהם, בצד ניצב ארון ויטרינה שבו מערכות כלים חגיגיות, ומכאן יש ירידה לחדרי השינה של לוסיין, שנמצאים קומה אחת למטה. בגרם המדרגות הותקן מעלון עם כיסא, לנוחותה.

           

          בסלון של לוסיין (צילום: שירן כרמל)
            בסלון של לוסיין(צילום: שירן כרמל)

             

            בארון צילומים משפחתיים ומערכות כלים לחג (צילום: שירן כרמל)
              בארון צילומים משפחתיים ומערכות כלים לחג(צילום: שירן כרמל)

               

              בסוף הסלון רחב הידיים נמצא המטבח החדיש, המשותף לכולם. ברגע הראשון הוא נראה לא מתאים בסגנונו המודרני, העכשווי. רק פסי תאורה ארוכים, נקיים ולבנים, שרבקה תלתה מתקרת העץ המשופעת, מחברים בין חלקיו השונים של המרחב.

               

              אחרי כמה שעות מתבהרת החוכמה שבתכנון. לוסיין לא צריכה להסתובב בבית הגדול כדי ליהנות מנכדיה ומניניה: כולם באים אליה, לאורך כל שעות היום. בכל פעם שמישהו מבקש לשתות או לאכול – המטבח הוא מקום ההתכנסות המובן מאליו. ולמרות סגנונו המיושן, הסלון מזמין מאוד. חלונות סקיי-לייט שופכים פנימה אור, משני צדיו תכננו האדריכלים מרפסות, וכולו בהיר ומאוורר.

               

              הסלון של רבקה הוא סיפור אחר לגמרי, אקלקטי וצבעוני. בין המבואה ובינו מפרידה פינת טלוויזיה עם ספת רביצה גדולה וורודה, שבגבה התקינה רבקה מחיצת וינטג' מברזל וזכוכית, שמצאה בשוק הפשפשים ומשתלבת היטב עם שתי מנורות אהיל עומדות, גם הן מהשוק היפואי. 

               

              כיסא נדנדה מפלסטיק קלוע, של חברת האופנה ''מארני'' (צילום: שירן כרמל)
                כיסא נדנדה מפלסטיק קלוע, של חברת האופנה ''מארני''(צילום: שירן כרמל)

                 

                משם נפתח הסלון, שבדומה לזה של לוסיין, ממוסגר משני צדדיו במרפסות: האחת פונה מערבה, צופה לבית ההורים; בשנייה נשתלה צמחייה עבותה, שמקיפה פינת מנגל ושולחן טראצו גדול, ומטשטשת את הנוף התעשייתי.

                 

                הסלון עצמו הוא ריבוע גדול, עם גג עץ משולש וגבוה. גם כאן תלתה רבקה פסי תאורה ארוכים ואלגנטיים, שמשרטטים מתחת לגג המשופע ריבוע נוסף, ומסמנות קו אמצע עדין.

                 

                הרהיטים אקלקטיים: כיסא נדנדה מפלסטיק קלוע (מהקולקציה הראשונה שהציגה חברת האופנה האיטלקית ''מרני'' במילאנו 2012); שולחנות קפה שחורים וגדולים בעיצוב אריק בן שמחון; ספת עור שנקנתה לפני כעשור ועכשיו מוסתרת תחת כיסוי בד לבן וכריות ישיבה ססגוניות של מותג הטקסטיל הצרפתי ''פייר פרה''; בצדדים שולחן ועגלת תה, שניהם רהיטי וינטג' משוק הפשפשים; וכסאות האוכל מתעקלים כיחידה אחת, ממתכת עם ציפוי צבע אפוקסי שחור.

                 

                שולחן האוכל הוא המצאה של רבקה: היא הפכה שני שולחנות צד עגולים ועבי גוף לשתי רגליים יציבות, שנושאות כמו עמודים פלטת אבן טרוורטין עצומה.

                 

                שני שולחנות צד עגולים ועבי גוף הפכו לשתי רגליים יציבות, שעליהן הניח איש השיש של רבקה פלטת אבן עצומה (צילום: שירן כרמל)
                  שני שולחנות צד עגולים ועבי גוף הפכו לשתי רגליים יציבות, שעליהן הניח איש השיש של רבקה פלטת אבן עצומה(צילום: שירן כרמל)

                   

                  "התסכול הגדול שלי בחיים הוא שאני לא יודעת ליצור בידיים. אז אני יוצרת עם אלמנטים שאני יכולה לקחת ולצרף במהירות", היא מסבירה. ''יש לי כל כך הרבה דברים בראש, כמו הדברים שאני עושה עם רהיטים של איקאה. שם אני קונה במהירות ומרכיבה במהירות. אין לי סבלנות, אני רוצה לראות את מה שיש לי בראש מתממש מהר, כי מחר יהיה לי רעיון חדש''.

                   

                  ואכן, לשני הקירות שתוחמים את הסלון היא בחרה פתרונות אחסון מאיקאה. לאורך אחד מהם שידה ארוכה ושחורה, שצירפה מכמה יחידות. ממול, לצד פינת הנגינה, ארון גדול עם נישה שמשמשת כבר משקאות, שהרכיבה משני ארונות מטבח שחורים, ועוד שש דפנות.

                   

                  נח וג'ייקוב. תיכף נרד לחדרם שבקומה התחתונה (צילום: שירן כרמל)
                    נח וג'ייקוב. תיכף נרד לחדרם שבקומה התחתונה(צילום: שירן כרמל)

                     

                    מעל השידה הארוכה אוסף של פריטים מגוונים: בצד אחד יוצאת מהקיר מנורת ''אטמידה'' על זרוע דקה ושחורה, בצד השני עומדת מנורת שולחן וינטג'ית אדומה. לצד ספרי השראה (אלבומים על עבודותיהם של מעצב האופנה ריק אוונס ובית לנוון, והספר ''שבוע למען השלום'', על מיצג המחאה המפורסם של ג'ון לנון ויוקו אונו) – בולטת חנוכיית כסף בסגנון אלג'יראי מסורתי וכרך עבה של "ספר התניא'', של חסידות חב''ד.

                     

                    ספר התניא עטוף בכריכת עור שחורה (בצילום מימין), מנוקדת במרכזה בגולגולת קטנה, מוכספת כתכשיט (צילום: ענת ציגלמן)
                      ספר התניא עטוף בכריכת עור שחורה (בצילום מימין), מנוקדת במרכזה בגולגולת קטנה, מוכספת כתכשיט(צילום: ענת ציגלמן)

                       

                      כריכתו עשויה עור שחור, מנוקדת במרכזה בגולגולת קטנה ומוכספת כתכשיט (בעיצוב חברו הטוב של רודי, שהוא גם אביהם של התאומים שהוזכרו בתחילת הכתבה). החבר הוא מעצב אופנה (The Kooples), רודי הוא סטרטאפיסט בפלטפורמת השקעות, ושני הגברים שומרי שבת וחובבי ברסלב. ספר הקודש מונח לצד צילום של ג'ים מוריסון ומתחת לפוסטר האהוב של רבקה, המתאר זוג שמתגפף בחצי עירום ובמכנסי ג'ינס קרועים. בני הבית לא מוצאים בכך כל סתירה. ''זה מראה שאפשר להיות הרבה דברים שונים'', אומרת רבקה. ''לא חייבים להיכנס למגירה''.  

                       

                      המשפט הזה נכון בעיניה גם לבחירות העיצוביות שלה, שמקורותיהן מגוונים. ''מיקס אנד מאץ'", היא אומרת, ולא במקרה היא בוחרת במושג מעולם האופנה, שם נטועים שורשיה המקצועיים: היא גדלה לתוך עסקי הטקסטיל של אביה, קלוד סרור (בישראל, אגב, הוא מייצר יין ושמן זית, ביקב קטן בשם Domain Seror, שהוא מטפח בגולן).

                       

                      מזוזות שעיצבה מגלופות דפוס שהביאה מהודו (צילום: שירן כרמל)
                        מזוזות שעיצבה מגלופות דפוס שהביאה מהודו(צילום: שירן כרמל)

                         

                        ההשתייכות הברסלבית משתקפת גם במדרגות היורדות לקומת חדרי הילדים, עם סמל ''האש שלי'' (צילום: שירן כרמל)
                          ההשתייכות הברסלבית משתקפת גם במדרגות היורדות לקומת חדרי הילדים, עם סמל ''האש שלי''(צילום: שירן כרמל)

                           

                          חדרים של הבנים (צילום: שירן כרמל)
                            חדרים של הבנים(צילום: שירן כרמל)

                             

                              (צילום: שירן כרמל)
                              (צילום: שירן כרמל)
                               

                               

                              ידיות ארון מכדורי בייסבול, משוק הפשפשים בלונדון (צילום: שירן כרמל)
                                ידיות ארון מכדורי בייסבול, משוק הפשפשים בלונדון(צילום: שירן כרמל)

                                 

                                חדרה של לואיז (צילום: שירן כרמל)
                                  חדרה של לואיז(צילום: שירן כרמל)

                                   

                                  המראות מאיקאה, השרפרף וינטג', ובכיור כלי כסף לנטילת ידיים, שסבתא הביאה מאלג'יר (צילום: שירן כרמל)
                                    המראות מאיקאה, השרפרף וינטג', ובכיור כלי כסף לנטילת ידיים, שסבתא הביאה מאלג'יר(צילום: שירן כרמל)

                                     

                                    חדר הרחצה של ההורים (צילום: שירן כרמל)
                                      חדר הרחצה של ההורים(צילום: שירן כרמל)

                                       

                                      האהבה לתל אביב מתבטאת גם בבחירת הצילום, שאותו עשה דוד שרר (גם הוא עולה מצרפת) (צילום: שירן כרמל)
                                        האהבה לתל אביב מתבטאת גם בבחירת הצילום, שאותו עשה דוד שרר (גם הוא עולה מצרפת)(צילום: שירן כרמל)

                                         

                                        "בעיני, דירה היא אף פעם לא גמורה", מסבירה רבקה את תפיסתה העיצובית. "זה תהליך מתמיד, שמשתנה עם החיים. לכן אני שונאת בתים עם נגרות מקיר לקיר. אין סיכוי להפוך אותה למשהו חי, אי אפשר לשנות. אני מעדיפה לעצב מעטפת בלי קשקושים, שלתוכה אנשים יוצקים את החיים שלהם".

                                         

                                        אולי זה סוד החיבור הנעים בין שני הסלונים השונים כל כך – שלה ושל סבתה, ואולי משום כך, כאשר הן עומדות יחד להצטלם, אוחזות ידיים ומחייכות, אין מראה טבעי ונכון מזה.

                                         

                                        ''אפשר להיות הרבה דברים שונים. לא חייבים להיכנס למגירה'' (צילום: שירן כרמל)
                                          ''אפשר להיות הרבה דברים שונים. לא חייבים להיכנס למגירה''(צילום: שירן כרמל)

                                           

                                          ---------------------------------------

                                          לסיום, מבט חטוף לבית ההורים בבניין ממול, שגם אותו עיצבה:

                                           

                                          ה''מיקס אנד מאץ'' שרבקה מאמינה בו מתבטא גם כאן (צילום: עמית גרון)
                                            ה''מיקס אנד מאץ'' שרבקה מאמינה בו מתבטא גם כאן(צילום: עמית גרון)

                                             

                                            משכן השינה המשותף שעיצבה ל-14 הנכדים (צילום: עמית גרון)
                                              משכן השינה המשותף שעיצבה ל-14 הנכדים(צילום: עמית גרון)

                                               

                                              וגג מרהיב עם פרגולה ממתכת בחיתוך לייזר (צילום: עמית גרון)
                                                וגג מרהיב עם פרגולה ממתכת בחיתוך לייזר(צילום: עמית גרון)

                                                 

                                                • אדריכלות ועיצוב המעטפת: קימל אשכולות אדריכלים, בשיתוף ברוש-אלון
                                                • גינון: גנן על הגג
                                                • ספה ורודה, שולחנות קפה שחורים, שולחן אוכל עם משטח טראצו בחוץ: אריק בן שמחון
                                                • ספה לבנה בסלון, שולחנות צד שמשמשים כרגליים לשולחן האוכל: פיק אפ
                                                • כסאות אוכל: סטודיו fe
                                                • ספריית ברזל בפינת הטלוויזיה: גלריה אמיר
                                                • חיתוך לייזר: just cut it out

                                                 

                                                 
                                                הצג:
                                                אזהרה:
                                                פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד