צילום: סם יצחקוב

הרשת החדשה שמוכרת יהלומים במחירים של 200-1200 ש״ח

ראיון עם מאור ברוכמן, מנהלת השיווק ברשת EX FACTORY, שמאחוריה קונספט עסקי חברתי של מכירת תכשיטים במחירים נגישים, עם השקעה באיכות ובחווית הקנייה

"הרבה אנשים רוצים את הדבר האמיתי, אך לא כולם יכולים להרשות לעצמם. אנחנו היחידים שאצלנו יש כל הזמן מאות תכשיטים ברמות המחיר שציינו, 200-1200, ולא מדובר במבצע חד פעמי". מאור ברוכמן, מנהלת שיווק בחברת EX FACTORY  (צילום: שילת מזרחי)
"הרבה אנשים רוצים את הדבר האמיתי, אך לא כולם יכולים להרשות לעצמם. אנחנו היחידים שאצלנו יש כל הזמן מאות תכשיטים ברמות המחיר שציינו, 200-1200, ולא מדובר במבצע חד פעמי". מאור ברוכמן, מנהלת שיווק בחברת EX FACTORY (צילום: שילת מזרחי)

בחרנו לראיין את מאור ברוכמן מנהלת שיווק בחברת EX FACTORY.

 

איך הכל התחיל?

"הכל התחיל מדנה ריבס, גמולוגית במקצועה, חברת בורסת היהלומים ויצרנית מורשית של תכשיטים. דנה פתחה חנויות בחו"ל, בעקבות פתיחת החנויות בחו"ל, עלה הרעיון לפתוח רשת חנויות בישראל, שתנצל את המומחיות והידע הנרחב שלה בתחום, כדי להביא את המחירים הטובים ביותר לצרכן הישראלי, אלון ריבס, בנה של דנה, שהה במשך תקופה ארוכה באפריקה ועסק ברכישת יהלומים. כיום אלון משמש כמנכ"ל אקס פקטורי".

 

מה הרעיון מאחורי הקונספט?

"הרעיון מאחורי הקונספט הוא שילוב עסקי חברתי, למכור תכשיטים מזהב אמיתי, אבני חן אמיתיות ויהלומים אמיתיים במחירים נגישים של 200-1200, כלומר ב-200 ₪ כבר ניתן לקנות תכשיט מזהב אמיתי עם יהלום אמיתי. המחירים נגישים לכלל הציבור ומתאימים לכל כיס. לכל מי שרצה לרכוש את הדבר האמיתי וידו לא הייתה משגת עד כה.

 

"הקונספט המכירתי הוא מאוד ברור, החנות מחולקת לפי קבוצות מחיר, בכל ויטרינה התכשיטים הם באותה קבוצת מחיר ובמחירים עגולים. ויטרינה של תכשיטים ב-200 ₪, ויטרינה עם תכשיטים ב-300 ₪, 400 ₪ וכן הלאה. הדרך שבה מחולקת החנות מאפשרת ללקוח להתמקד ברמת המחיר שמעניינת אותו. במידה והלקוח או מי שקיבל את התכשיט רוצה להחליף יש לו מבחר של עשרות תכשיטים באותה רמת מחיר בדיוק. קל מאוד גם לקנות וגם לבצע החלפות של תכשיטים".

"הדרך שבה מחולקת החנות מאפשרת ללקוח להתמקד ברמת המחיר שמעניינת אותו. במידה והלקוח או מי שקיבל את התכשיט רוצה להחליף יש לו מבחר של עשרות תכשיטים באותה רמת מחיר בדיוק"

 

איך המחירים שלכם כל כך זולים? מה הקטץ'?

"אין פה קטץ'. יש לנו מנגנון מאוד מצומצם ואנחנו מוכנים להרוויח מעט בהשוואה למקובל. כשבקטגוריות הזולות לעיתים אנחנו מוותרים על רווח לחלוטין ועושים זאת יותר כשירות ללקוח מאשר מקור רווח. אנחנו מסוגלים לעמוד במחירים שהם מחירים נמוכים במידה רבה ממחירי השוק בשל העובדה שאנחנו שולטים בכל התהליך, כל התהליך נמצא אצלנו מהשלב של הגלם ועד השלב שהתכשיט מגיע לחנות. אנחנו מקפידים על איכות התכשיט ועל חווית הקנייה. חוסכים בכל השאר, למשל בגודל החנות. צורת ההפעלה של החנויות מאוד יעילה, מאוד אפקטיבית, ומאוד חסכונית. כמובן לא על חשבון איכות התכשיטים וחווית הקנייה".

 

מה מייחד אתכם?

אנחנו היחידים שאצלנו יש כל הזמן מאות תכשיטים ברמות המחיר שציינו 200-1200 ולא מדובר במבצע חד פעמי, אלא אצלנו התכשיטים הם כל הזמן במחירים האלה, קל מאוד לקחת פריט אחד ולהוריד את המחיר שלו כדי למשוך לקוחות ולאחר מכן או שהפריט אזל מהמלאי, או שאם רוצים להחליף בפריט אחר אין באותו המחיר. אצלנו תמיד יש תכשיטים ב-200 שקל, מגוון גדול ב-300 ב-400 וכך הלאה עד 1200 ₪. בכל פרסום של חברות תכשיטים תמיד תראו מבצע מבצע, כל מה שאצל אחרים במבצע אצלנו זה המחירים הקבועים ויש מלאי גדול של תכשיטים בכל קטגוריית מחיר.

 

"אנחנו מקפידים על איכות התכשיט ועל חווית הקנייה. חוסכים בכל השאר, למשל בגודל החנות". בתמונה מימין: אלון ריבס, מאור ברוכמן, דנה ריבס, בני קרייתי  (צילום: אלבום פרטי)
    "אנחנו מקפידים על איכות התכשיט ועל חווית הקנייה. חוסכים בכל השאר, למשל בגודל החנות". בתמונה מימין: אלון ריבס, מאור ברוכמן, דנה ריבס, בני קרייתי (צילום: אלבום פרטי)

     

    למה תכשיט של זהב והילומים?

    "הרבה אנשים רוצים את הדבר האמיתי, אך לא כולם יכולים להרשות לעצמם, לא משופעים באמצעים ועדיין רוצים את הדבר האמיתי ולא תחליפים מכיוון שלדבר האמיתי יש ערך, גם כלכלי וגם רגשי לאורך הרבה מאוד שנים, להבדיל מתכשיט שאתה מקבל וזורק אחרי שנה כי אין לו ערך כלכלי. בדרך כלל תכשיט שהוא מזהב אמיתי ויהלומים אמיתיים הערך שלו ישמר ואולי גם יעלה. בנוסף, החוויה שקשורה באותו תכשיט תיזכר הרבה מאוד שנים ויש לה ערך רגשי, הטבעת מאפשרת לך לחוות את החוויה שבמסגרתה היא נקנתה במשך הרבה מאוד שנים, כי זה תכשיט שנשאר. לדוגמא, הכרת מישהו, אחרי חודש הוא קנה לך מתנה ליומולדת והשרשרת הזאת עדיין איתך אחרי 20 שנה, יש לך סיפור".

     

    "בדרך כלל תכשיט שהוא מזהב אמיתי ויהלומים אמיתיים הערך שלו ישמר ואולי גם יעלה. בנוסף, החוויה שקשורה באותו תכשיט תיזכר הרבה מאוד שנים ויש לה ערך רגשי"

    מה השאיפות לעתיד?

    "להיות מונגש לכל אזרח במדינת ישראל, פריסה ארצית של חנויות, מקריית שמונה ועד אילת. כשהדגש הוא לאו דווקא ערים מרכזיות אלא פריפריה, אנחנו חושבים שהגיע הזמן שהפריפריה תוכל להנות מאותם דברים שיש בערים הגדולות לרבות בתחום של התכשיטים".

     

    מי קהל היעד שלכם?

    "קהל היעד הוא מאוד מגוון. מאנשים שרוצים לקנות מתנה לעצמם, דרך בני זוג שקונים מתנה, עד אנשים שרוצים להביא מתנה בכלל לאירוע או מישהו קרוב, ורוצים להביא מתנה שיש לה ערך כלכלי אמיתי וגם תישמר לאורך זמן. כשאת קונה מתנה את תוהה מה הכי ירשים ב-300, 400 ₪. אנשים בארץ מאוד מחושבים ומבינים כשהם קונים מתנה בעלת ערך כלכלי זה הרבה יותר כדאי. אתם מקבלים פה את הדיל האמיתי במחיר הכי טוב שיכול להיות, ומי שמקבל את המתנה מעריך גם את המתנה וגם את המביא יותר מאשר אם יקבל חיקוי זול אופנתי שאין לו ערך כלכלי וסביר להניח שעוד שנה הוא גם לא יהיה".

     

    פרטים נוספים:

    פייסבוק: ex factory jewelry

    אינסטגרם: exfactory.jewelry@

    אתר: https://exfactoryjewels.co.il/ 

    כתובת: סוקולוב 55, רמת השרון

    תל אביב: הפתיחה בקרוב.

     

     

     

    הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: דביר כחלון, סגנון: שירי שנהב)
    הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: דביר כחלון, סגנון: שירי שנהב)
     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד