למגר את המיגרנה בטיפול טבעי: חמש שיטות להפחתת כאבי ראש

מסתמן: נוירולוגים ימליצו על טיפולים לא תרופתיים למיגור מיגרנות וכאבי ראש. הנה חמישה צעדים משלימים שעשויים להפחית את חומרת ההתקפים ואת תדירותם

האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה והחברה האמריקאית לכאבי ראש מפתחות כעט קווים מנחים חדשים לטיפולים לא תרופתיים במיגרנה (צילום: Shutterstock)
האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה והחברה האמריקאית לכאבי ראש מפתחות כעט קווים מנחים חדשים לטיפולים לא תרופתיים במיגרנה (צילום: Shutterstock)

50% מהסובלים ממיגרנה אינם פונים לרפואה המשלימה, ומרבית אלה שכבר כן פונים לטיפולים אלה לא דנים בנושא עם הרופא המטפל, זאת ככל הנראה בשל הספקנות של הקהילה הרפואית ביחס ליעילות הטיפולים המשלימים. כך עולה מנתונים שהוצגו לאחרונה בכנס של החברה האמריקאית לכאבי ראש.

 

בין היתר הוצגה בכנס סקירה שיטתית שפורסמה בכתב העת BMJ, שמצאה שטיפולים משלימים כמו דיקור, עיסוי, יוגה, ביופידבק, מדיטציה, כירופרקטיקה, תוספי תזונה, הידרותרפיה ושינויים באורח החיים (תזונה, פעילות גופנית, שינה סדירה) עשויים להקל על התדירות של כאבי הראש ועל חומרתם. בעקבות מחקרים אלה, ונוספים, מפתחות כעת האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה והחברה האמריקאית לכאבי ראש קווים מנחים חדשים לטיפולים לא תרופתיים במיגרנה.

 

עוד כאבי ראש במנטה:

 

אבל עד שהנוירולוג ירשום לכם הידרותרפיה או מדיטציה, הנה חמישה צעדים משלימים שעשויים להפחית את חומרת ההתקפים ותדירותם:

 

בדקו את רמות הוויטמין D

מחקרים מהשנים האחרונות הראו שרמה נמוכה של ויטמין D קשורה לשכיחות גבוהה יותר של כאבים, ובכלל זה כאבי ראש ומיגרנות. מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Headache אף מצביע על כך שרמות גבוהות יותר של ויטמין D מפחיתות את הסיכון למיגרנה ב־80%־83%! וההסבר: הקולטן לוויטמין D ואנזים המעורב בהמרת הוויטמין לנגזרת הפעילה שלו מופיעים באותם אזורים במוח הקשורים לגרימת כאבי ראש.

 

המינון המומלץ: בהתאם לבדיקות הדם ולהנחיות הרופא.

 

תגברו במגנזיום

לפי האקדמיה האמריקאית לניהול כאב, חסר במינרל זה מגביר את הסיכון לכאבי ראש ומיגרנות פי 35! ואכן, במחקרים נמצא שהוא מסייע להפחית את תדירות ההתקפים ועוצמתם ביותר מ־40% מהמקרים. מכיוון שבדיקת דם רגילה אינה משקפת את רמת המגנזיום במוח, נסו ליטול אותו במשך תקופה ולראות אם חל שיפור.

 

המינון המומלץ: 400־500 מ"ג (2־3 טבליות) מחולקות לאורך היום, אחרי הארוחות. המלצת האיגוד היא להתחיל במינון של 200 מ"ג ביום ולהעלות בהדרגה עד ל־500 מ"ג ליום. כמו כן, מומלץ להעדיף מגנזיום ציטרט כי הזמינות הביולוגית שלו גבוהה יותר.

 

טלו תוסף חרצית ריחנית

מחקרים הראו שנטילת תוסף של הצמח מביאה לצמצום עוצמתם של כאבי מיגרנה ותדירותם, ככל הנראה בזכות הפרתנוליד, חומר נוגד דלקת המצוי בצמח ומפחית את התגובה הדלקתית שממלאת תפקיד מרכזי בהתקפי המיגרנה. הוא גם מעכב את פעילות החלבון שאחראי למנגנונים המובילים לכאב הראש.

 

המינון המומלץ: 100־300 מ"ג ליום.

 

עסו את הרקות בשמן לבנדר

משפיע על מערכות במוח שאחראיות למתח ולכאב ומווסת את רמות הסרוטונין (צילום: שאטרסטוק)
    משפיע על מערכות במוח שאחראיות למתח ולכאב ומווסת את רמות הסרוטונין(צילום: שאטרסטוק)

    השמן נחשב לבעל תכונות תרפויטיות של השריית רוגע והפחתת מתחים ונמצא יעיל במיוחד בהקלת כאבי ראש. המרכיבים העיקריים שלו (לינלול ולינליל אצטאט) משפיעים על מערכות במוח שאחראיות למתח ולכאב ומווסתים את רמות הסרוטונין, שמסייע אף הוא בהפחתת כאב ומיגרנות.

     

    איך משתמשים: מטפטפים 3־4 טיפות למבער שמנים או על צווארון החולצה, הממחטה או הכרית. דרך נוספת היא לטפטף 2־3 טיפות על האצבע ולעסות את אזור הרקות בזמן התקף.

     

    קבעו תור לדיקור

    הדיקור מפחית את תדירות התקפי המיגרנה ב־50%־59% והאפקט יכול להישמר יותר מחצי שנה (צילום: bigstock)
      הדיקור מפחית את תדירות התקפי המיגרנה ב־50%־59% והאפקט יכול להישמר יותר מחצי שנה(צילום: bigstock)

       

      סקירה שיטתית שנערכה על ידי ארגון הקוקריין (ארגון חוקרים בלתי תלוי) ובחנה 22 מחקרים קליניים שבהם השתתפו 4,985 איש, מצאה שדיקור מפחית את תדירות התקפי המיגרנה ב־50%־59%. עוד נמצא כי השפעתו דומה לזו של תרופות המרשם המקובלות לטיפול במיגרנה וכי האפקט יכול להישמר יותר מחצי שנה.

       

       

      הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: דניאל קמינסקי)
      הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: דניאל קמינסקי)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד