דוגמנית הבית: שירלי גליק ורונית יודקביץ' החליפו אופנה בעיצוב

יודקביץ' כמעט לא רואה הבדל בין עולם האופנה לבית וגליק ממשיכה להקפיד על עיצוב נעים ועוטף. שלוש נשים מספרות על המעבר שעשו מתחום האופנה לתחום העיצוב

"בעיצוב אני מרגישה חופשיה הרבה יותר להתנסות בדימויים ובקומפוזיציות שונות, בצבעוניות, ובאופן כללי להיות קרובה הרבה יותר למה שמעניין אותי". נעם צוקר, לשעבר בעלת מותג האופנה "אווה מנדלבאום"  (צילום: WONDERFUL WAREHOUSE)
"בעיצוב אני מרגישה חופשיה הרבה יותר להתנסות בדימויים ובקומפוזיציות שונות, בצבעוניות, ובאופן כללי להיות קרובה הרבה יותר למה שמעניין אותי". נעם צוקר, לשעבר בעלת מותג האופנה "אווה מנדלבאום" (צילום: WONDERFUL WAREHOUSE)
החליטה שהיא מתמקדת בהדפסים שלה, ועברה לעולם עיצוב הבית. הדפס של נעם צוקר (צילום: WONDERFUL WAREHOUSE)
החליטה שהיא מתמקדת בהדפסים שלה, ועברה לעולם עיצוב הבית. הדפס של נעם צוקר (צילום: WONDERFUL WAREHOUSE)
"אם את יודעת לחבר חולצה לנעליים ולעגילים, תדעי גם לחבר נכון בין הספה לווילון". רונית יודקביץ' ושירלי גליק (צילום: גלעד רדט, ליה יפה)
"אם את יודעת לחבר חולצה לנעליים ולעגילים, תדעי גם לחבר נכון בין הספה לווילון". רונית יודקביץ' ושירלי גליק (צילום: גלעד רדט, ליה יפה)
"אני לוקחת המון מתחום הסטיילינג. גם כאן וגם כאן צריך לראות שהדברים מונחים נכון". הבית של רונית יודקביץ' (צילום: אבישי פינקלשטיין)
"אני לוקחת המון מתחום הסטיילינג. גם כאן וגם כאן צריך לראות שהדברים מונחים נכון". הבית של רונית יודקביץ' (צילום: אבישי פינקלשטיין)

Gostyle הוא מגזין אופנה ועיצוב פנים - ולא במקרה. יש קשר חזק ובולט בין התחומים האלה, שכולל גם את המתעניינות (אוהבת נעליים? סביר להניח שלא תסרבי גם למנורה יפה) וגם את העוסקים במלאכה (למשל בתי האופנה הגדולים כמו ארמני, ורסצ'ה ורבים אחרים שמחזיקים גם בקו מוצרים לבית). כינסנו שלוש נשים שהתחילו את דרכן באופנה והגיעו לתחום העיצוב כדי לשמוע מה גרם למעבר, מה הקשר בין העולמות ואיך הניסיון בראשון תורם להן בעבודתן בשני.

 

שירלי גליק: "שזה יהיה נעים ועוטף ולא יגרום לדפיקות לב" 

  • בתחום האופנה: דוגמנית, סטייליסטית ומפיקת אופנה ("המצאתי את צמד המילים שיק ושוק"). בשנים האחרונות מרצה בנושא אופנה ומיתוג אישי ועושה סטיילינג אישי
  • בתחום עיצוב הפנים: "בימים אלה עולה העונה השנייה של 'עיצוב בע"מ', תוכנית הטלוויזיה בהנחייתי שבה אני מראיינת מעצבים ואדריכלים על כל חידושים, רעיונות וטיפים בתחום העיצוב".

 

"בהתחלה היו הרמות גבה כשלקחו מישהי מתחום האופנה להנחות תוכנית עיצוב, אבל יש לי המון ניסיון בהנחיית תוכניות טלוויזיה לצד הבנה באופנה ובאסתטיקה, ולטעמי זה נוגע גם בעיצוב בכלל". שירלי גליק (צילום: ליה יפה)
    "בהתחלה היו הרמות גבה כשלקחו מישהי מתחום האופנה להנחות תוכנית עיצוב, אבל יש לי המון ניסיון בהנחיית תוכניות טלוויזיה לצד הבנה באופנה ובאסתטיקה, ולטעמי זה נוגע גם בעיצוב בכלל". שירלי גליק(צילום: ליה יפה)

    מה הוביל למעבר שלך לתחום העיצוב?

    "בשנים האחרונות אפשר לראות איך טרנדים באופנה משפיעים על תחום העיצוב ולהיפך. העיצוב הנורדי, למשל, נכנס לבית וגם שפע של מותגי אופנה נורדיים פתאום מקבלים זרקור. הצבעוניות גם מדברת באותה שפה, בהדפסים, בקטיפות שיופיעו גם בבית וגם בביגוד. גווני הניוד והפסטל שהיו שמורים לחדרי ילדים נכנסו לארון וגם לשאר חלקי הבית. אלו שתי שפות שזולגות אחת לשנייה, ושתיהן מהוות כלי לביטוי מאוד אישי. בהתחלה היו הרמות גבה כשלקחו מישהי מתחום האופנה להנחות תוכנית עיצוב, אבל יש לי המון ניסיון בהנחיית תוכניות טלוויזיה לצד הבנה באופנה ובאסתטיקה, ולטעמי זה נוגע גם בעיצוב בכלל".

     

     

    אופנה ועיצוב פנים – מה דומה ומה שונה?

    "כשפוגשים אדם או נכנסים לחלל בפעם הראשונה צריך לזכור שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. לכן אנחנו בוחרים את הבגדים שלנו בקפידה וגם מסדרים ומטפחים את הבית, בעיקר לפני שמישהו זר בא אלינו. אני אוהבת שהבית משדר את האדם שגר בו ויש תחושת שייכות וזה נכון גם לגבי בגדים. לפעמים אנשים מתחפשים למצגת של טרנדים לעונה ואתה לא מוצא את האישיות שלהם או אמירה אישית. הרבה פעמים אנשים קונים בגדים של מי שהם היו רוצים להיות ולא של מי שהם כאן ועכשיו, וזו טעות שאנשים עושים גם בבתים שלהם בלי לבדוק מה הם באמת אוהבים".

     

    סלון בעיצוב גליק. "בית צריך להיות שמיש, נוח, נגיש ופונקציונלי ולא משהו מאיים שמפחיד ללכלך, לשבור או לבלגן" (צילום: באדיבות שירלי גליק)
      סלון בעיצוב גליק. "בית צריך להיות שמיש, נוח, נגיש ופונקציונלי ולא משהו מאיים שמפחיד ללכלך, לשבור או לבלגן"(צילום: באדיבות שירלי גליק)

       

      מה מניסיון העבר שלך לקחת איתך לתחום החדש?

      "כמו שבסטיילינג שעשיתי עבור הפקות אופנה מאוד הקפדתי להראות מראות שלמים שאנשים יכולים באמת ללבוש - בית או חלל צריך להיות שמיש, נוח, נגיש ופונקציונלי ולא משהו מאיים שמפחיד ללכלך, לשבור או לבלגן. בנוסף, הבחירות האופנתיות שלי נוטות להפחית רעשים של יום יום על ידי צבעוניות נעימה, זה משהו שחשוב לי גם בעיצוב, שזה יהיה נעים ועוטף ולא יגרום לדפיקות לב".

       

      מה החלום המקצועי שלך?

      "אני מלמדת בסטודיו 6B ומעבירה שיעור בנושא מיתוג אישי ורשתות חברתיות גם כחלק מקורס סטיילינג וגם בקורסים בעיצוב אופנה ופנים. כל שנה אני חולמת להתחיל שם לימודי עיצוב פנים. בסוף אעשה את זה".

       

       

      רונית יודקביץ': "אני כמעט לא רואה הבדל בין עולם האופנה לבית"

      • בתחום האופנה: דוגמנית ושחקנית
      • בתחום עיצוב הפנים: ציירת והום סטייליסטית

       

      רונית יודקביץ': "אני לוקחת המון מתחום הסטיילינג. גם כאן וגם כאן צריך לראות שהדברים מונחים נכון". צתוך הספר "מעצבים חדרי שינה" של עמינח (צילום: גלעד רדט)
        רונית יודקביץ': "אני לוקחת המון מתחום הסטיילינג. גם כאן וגם כאן צריך לראות שהדברים מונחים נכון". צתוך הספר "מעצבים חדרי שינה" של עמינח(צילום: גלעד רדט)

         

        מה הוביל למעבר שלך לתחום העיצוב?

        "זה משהו שתמיד היה מאוד חזק אצלי. אמא שלי תמיד ציירה, אבי שלי עסק בנגרות ואלו דברים שגדלתי איתם. מגיל צעיר הפריע לי כשכיסא לא נמצא במקום הנכון. אני באה מהעולם של צורות וצבעים והחיבור מאוד טבעי לי".

         

        אופנה ועיצוב פנים – מה דומה ומה שונה?

        "אני כמעט לא רואה הבדל בין עולם האופנה לבית. שניהם מדברים אסתטיקה. אם את יודעת לחבר חולצה לנעליים ולעגילים, תדעי גם לחבר נכון בין הספה לווילון. גם עניין הקלאסיקות דומה. כמו ששמלה שחורה ונעלי עקב שחורות זה מראה קלאסי שקשה לטעות איתו, ככה גם ספה לבנה עם שטיח נועז לרוב יעבדו טוב".

         

        לא מעצבת של טרנדים (צילום: אבישי פינקלשטיין)
          לא מעצבת של טרנדים(צילום: אבישי פינקלשטיין)

          הבית של יודקביץ' (צילום: אבישי פינקלשטיין)
            הבית של יודקביץ'(צילום: אבישי פינקלשטיין)

             

            מה מניסיון העבר שלך לקחת איתך לתחום החדש?

            "אני לוקחת המון מתחום הסטיילינג. גם כאן וגם כאן צריך לראות שהדברים מונחים נכון. אם הצטלמתי לשער של מגזין לפני חודשיים והסטיילינג התאים לגיל שלי, לגוונים שלי ולגוף שלי, אני לוקחת מזה השראה לבית. הבגדים או הרהיטים לא חייבים להיות הכי יקרים או הכי זולים, זה צריך להיות נכון וזה משהו שניכר גם באופנה וגם בעיצוב חלל".

             

            מה החלום המקצועי שלך?

            "האמת, אני מאוד מקורקעת, אין לי חלומות בשמיים. אבל הייתי רוצה לעצב לופט מדליק ביפו או בנווה צדק, מין מיקום שנותן את הטון לעיצוב. וגם לעצב את הבתים של הילדים שלי. הגדולים כבר יצאו מהבית ולא כל כך נתנו לי להתערב..."

             

            נעם צוקר: "בעיצוב אני מרגישה חופשייה הרבה יותר"

            • בתחום האופנה: מעצבת אופנה ובעלת מותג האופנה "אווה מנדלבאום"
            • בתחום עיצוב הפנים: אומנית דפוס משי ובעלת המותג Wonderful Warehouse

             

            ההשראות עדיין מגיעות מתחום האופנה. נעם צוקר ומבחר מההדפסים שלה (צילום: WONDERFUL WAREHOUSE)
              ההשראות עדיין מגיעות מתחום האופנה. נעם צוקר ומבחר מההדפסים שלה(צילום: WONDERFUL WAREHOUSE)

               

              מה הוביל למעבר שלך לתחום העיצוב?

              "בהכשרתי אני אומנית פלסטית. את התואר הראשון והשני שלי באומנות עשיתי בבצלאל. לאחר מכן היה לי סטודיו פעיל שעסקתי בו בעיקר בציור ובפיסול, והצגתי את העבודות שלי בגלריות ובתערוכות קבוצתיות שונות. בשנת 2008 למדתי שנה במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ושנה לאחר מכן הקמתי את 'אווה מנדלבאום', מותג אופנה לנשים שהיה פעיל במשך 7 שנים והקולקציות שלו נמכרו בחנויות בוטיק בארץ ובארה"ב.

               

              "'אווה מנדלבאום' היה מותג מצליח, וככל שחלפו השנים הרגשתי שאני הופכת למעין פס ייצור קטן שצריך להעמיד קולקציות מסחריות עונה אחרי עונה, בדגש על גזרות מדויקות. למעשה, כל נושא הדימויים וההדפסים נדחק הצידה, ומצאתי את עצמי יוצרת פריטים ייחודיים שאהבתי אבל יועדו לצילומי הקטלוג בלבד, וסט נפרד לחלוטין עבור החנויות. הפער הזה הלך והחריף, עד שהרגשתי שכבר אין טעם מבחינתי להמשיך ולייצר. אז החלטתי שאני מתמקדת בהדפסים שלי, ועברתי לעולם עיצוב הבית. את Wonderful Warehouse הקמתי עם סגירת מותג האופנה, וכיום הוא פעיל כסטודיו לאומנות ולדפוס משי, ובו אני יוצרת אומנות לבית".

               

              אופנה ועיצוב פנים – מה דומה ומה שונה?

              "ההבדל מהותי ביותר. העובדה שבתחום האופנה הלקוח או הלקוחה לובשים את התוצר בסוף התהליך, נדרשת בחירה מדויקת של חומרי הגלם ופיתוח גזרות מדויקות - בלעדיהן אין לעיצוב כל תוחלת או סיכוי להפוך למוצר מסחרי. מבחינתי זו המגבלה העיקרית בעולם עיצוב האופנה: בד יפהפה שלא יהיה במשקל הנכון, או לא יהיה נעים על הגוף לא יעבור את הסף, גזרה מעניינת שלא תקלע למכנה משותף רחב מספיק, לא תתאים למרבית הלקוחות ולכן תיפסל על הסף. בעיצוב הבית, ובפרט בתחום שלי - אומנות לבית - הבחירה היא אסתטית גרידא. במובן זה אני מרגישה חופשיה הרבה יותר להתנסות בדימויים ובקומפוזיציות שונות, בצבעוניות, ובאופן כללי להיות קרובה הרבה יותר למה שמעניין אותי".

               

              "אני מרגישה חופשיה הרבה יותר להתנסות בדימויים ובקומפוזיציות שונות, בצבעוניות, ובאופן כללי להיות קרובה הרבה יותר למה שמעניין אותי" (צילום: WONDERFUL WAREHOUSE)
                "אני מרגישה חופשיה הרבה יותר להתנסות בדימויים ובקומפוזיציות שונות, בצבעוניות, ובאופן כללי להיות קרובה הרבה יותר למה שמעניין אותי"(צילום: WONDERFUL WAREHOUSE)

                 

                מה מניסיון העבר שלך לקחת איתך לתחום החדש?

                "לקחתי איתי את היכולת לנהל את תהליכי היצירה בסטודיו בצורה ממוקדת, לזהות טרנדים ודברים מעניינים שקורים, לצאת מפלונטרים, לדעת לשחרר כשלא הולך ולא להיתקע במקום אחד. ניהול שרשרת ייצור בעולם האופנה והתלות במיקור חוץ ובבעלי מקצוע שונים, גרמו לי לשאוף לסיטואציה שבה אני שולטת בכמה שיותר אספקטים בתהליך ההפקה, הייצור, השיווק והמכירה. כדי לייצר את הסיטואציה הזאת התמקצעתי בתחומים כמו עיבוד ממוחשב, צילום ועיצוב אתרים, וכיום אני מנהלת את כל התהליך - משלב הייצור ועד למכירה, כמעט לחלוטין בכוחות עצמי".

                 

                מה החלום המקצועי שלך?

                "להלביש עם ההדפסים שלי חללים גדולים, כמו מלון בוטיק לדוגמה, לשתף פעולה עם מעצבי אופנה וטקסטיל, ובגדול לשמח את כל מי שמתחבר לאסתטיקה שלי".

                 

                לני קרביץ, בראד פיט וגם עדי הימלבלוי - הסלבס שפצחו קריירה נוספת בתחום בעיצוב - בגיליון ספטמבר של גו סטייל

                 

                 

                 
                הצג:
                אזהרה:
                פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד