

"הפעם הראשונה שראיתי את הסרט 'בחזרה לעתיד', בגיל 10, שינתה את חיי. חנון כבר הייתי קודם, אבל אז קיבלתי סיבה טובה לפתח אובססיה גם על מסע בזמן. הרעיון שאפשר להיכנס למכונית הקוּלית בעולם, להקליד תאריך, להאיץ למהירות של 88 מייל בשעה ולצאת ממנה בשנה אחרת, פוצץ לי את המוח. סירבתי להאמין שזה לא מציאותי. הסרט הזה הוא אולי היצירה הטובה בתולדות הקולנוע, שילוב מושלם בין מדע בדיוני, דמויות מעולות, דרמת נעורים ופסקול מופתי. מאז ראה אור, הוא כמו קסם מזוקק". זיכרונות הילדות האלה של המעצב רון נדל, הפכו בשבוע שעבר לקולקציית קפסולה של בגדי ים שעוצבה בשיתוף פעולה עם אולפני יוניברסל. יחד עם שותפיו במותג בגדי הים הישראלי Weekends at, השחיין האולימפי לשעבר גיא ברנע ודוב אדר, כולם בשנות ה-30 לחייהם, הגשימו השלושה חלום ילדות בהשראת הסרט האהוב עליהם, שיציין בשנה הבאה 35 שנה להקרנת הבכורה שלו.
שיתוף הפעולה עם אולפני יוניברסל הוא הישג עבור חברת בגדי ים קטנה לגברים מישראל. לרוב זוכים בחוזים דוגמת אלה ענקיות אופנה כמו פוקס וקסטרו, בעלות יכולת כלכלית חזקה והפצה ענפה. "הזהירו אותנו שיוניברסל מחפשים מותגים גדולים. במנטליות ספורטיבית כשחיין לשעבר, הימרתי ושלחתי מייל לכתובת הכי גנרית שמצאתי באתר שלהם", משחזר ברנע בשיחה עם Xnet, "למחרת ענו לי מהמשרדים בלונדון וקישרו אותי לנציגות שלהם בישראל".
הם שלחו לנציגי יוניברסל עיצובים ברוח הסרט, אך נתקבלו בתשובה ראשונית שלילית. לאחר מכן הועברו הדגמים לאישור חברת ההפקה "אמבלין אנטרטיינמנט" של סטיבן שפילברג, וכעבור שבוע נוסף זכו לתשובה חיובית. כאמור, במהלך 2020 יציין הסרט שביים רוברט זמקיס 35 שנה להקרנתו הראשונה, ושיתוף הפעולה החדש הוא הראשון מבין שיתופי פעולה שמתכננת יוניברסל לחגיגות. הסרט יוקרן בשבוע הבא גם במתכונת מיוחדת במסגרת "פסטיבל הקולנוע בירושלים" בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים.

במיני-קולקציה החדשה הושקו שני דגמים בלבד: Hoverboard Punch, דגם בצבע תכלת בהדפס גלשני אוויר ורודים; ו-Delorean Denim בצבע כחול עם הדפס של המכונית הנוסעת בזמן. "כשניגשתי לעצב את הקולקציה, היה לי חשוב לבטא את תחושותיי לסרט. כילד בסוף שנות ה-80 הדבר שהלהיב אותי מכל היה ההוברבורד, כיוון שבתקופה ההיא דברים מרחפים נתפסו כפסגת הטכנולוגיה", מסביר נדל, "כאדם בוגר, הסרט המועדף עליי בסדרה הוא הראשון, כי הוא הרבה יותר שלם ונוסטלגי. רציתי להעביר את הריגוש שבחשיפה הראשונה של הדלוריאן בסצנה הטובה ביותר בסרט – הניסוי במגרש החניה. מבחינת הצבעוניות, בגד הים עם ההוברבורד עושה שימוש בפלטה צבעונית שאופיינית לתחילת שנות ה-90, בעוד בגד הים השני נצבע בהשראת שנות ה-80, בשילוב צבעים של כחול, צהוב וכתום".

Weekends at נוסד ב-2017 במטרה לתת מענה אופנתי של בגדי ים לגברים ישראלים שביקשו לצאת מהשטנץ של מכנסי גלישה של חברות גדולות כמו בילבונג או בגדי ספידו מקצועיים. לדברי ברנע, עברו כשחיין מעניק לו יתרונות בהבנת הצורך של גברים לגבי נוחות המוצר ומגע החומרים על הגוף. המותג נמכר אונליין ולאחרונה פתח חנות פופ-אפ ברחוב שינקין 57 בתל אביב. טווח המחירים נע בין 345-315 שקל לבגד ים, לא זול במונחים מקומיים.
"לא רצינו לייצר בגדי ים זולים מלכתחילה, אלא מוצר איכותי שיישאר איתך מספר עונות. אנחנו לא הכי יקרים בשוק. מותגים כמו וילברקווין נמכרים ב-200 דולר ומעלה", הוא אומר בתגובה. לדבריו, קהל הלקוחות מורכב מגברים צעירים, היי-טקיסטים ברובם, וגם נשים שמחפשות מכנסיים קצרים לים.

אם לשפוט על פי עמוד האינטסגרם של המותג ואתר החברה, נראה כי המותג מוביל תדמית גוף אחידה של גברים עם ריבועים בבטן וחיוך שלוטש בפוטושופ. האם בעידן השיח הער על מידות גדולות בגזרת בגדי הים של נשים, צפוי גם שוק הגברים לעבור טלטלה או לפחות להציב מודל יופי נוסף מלבד נערי הפוסטר השריריים של מכוני הכושר? ברנע מודה כי לאחרונה הוסיפו לטווח המידות את המידה XXL.
"הבנו שגברים בכל המידות אוהבים את המותג. העונה הרחבנו את טווח המידות וגילינו כמה זה היה חשוב ללקוחות שלנו. אם בשתי העונות הראשונות צילמנו חתיכים, הגוף המפוסל לא מייצג את הגבר הממוצע. בגד הים שלנו פונה לכולם. הצעד הבא שלנו יהיה לקחת דוגמנים פלאס סייז או פשוט במידה גדולה. הרי לא כולם עם קוביות בבטן".

ואיך נראה שבוע אופנת בגדי הים במיאמי?