לפחות על פי מדד האינסטגרם, כל מי שעולה לנו בפיד מחזיק בבית סופר־מעוצב, שיקי ויפה. בין אינספור הטרנדים שמציפים את הרשתות, יש כמה בולטים במיוחד, שהופכים את הבתים היפים האלה לא רק ליפים, אלא גם לסופר־טרנדיים. יצאנו לפשפש בהררי ההאשטאגים וחזרנו עם רשימת המגמות הכי נכונות שאפשר לאמץ כדי לא להישאר מחוץ ללופ.
ג'ונגל אורבני
בתים וחללים עשירים בצמחייה ירוקה, רעננה ופראית הפכו לסוג של מאסט בכל פריים נחשק. אולי זו הביופיליה (אהבה לטבע) או הטרנד הטרופי והבוטני ששוטף אותנו והופך את הצמחייה הרעננה לשדרוג אוטומטי ואופטימלי של כל חלל. אם בהתחלה ראינו בעיקר קקטוסים וסוקולנטים, הרי שהיום הכל הולך, בדגש על עלים גדולים, פראיים ונשפכים.
הבונוס האמיתי? לא משנה אם אתן חובבות שיק "ראסטי־כפרי" או סופר־מודרני, התוספת הירוקה תופסת לגבי כל סגנון עיצוב.
בוהו־שיק
סגנון עיצוב שהוא ההפך ממינימליזם קר ומונוכרומטי. טרנד צבעוני, עתיר מרקמים, אלמנטים, רהיטים וחפצים, בדגש על שכבות ורבדים הנוצרים על ידי שימוש במנעד גדול של חומרים והדפסים מסגנונות שונים ומתקופות שונות. לפעמים מתבלבלים בינו לבין וינטג', אבל הבוהו־שיק יכול בהחלט לכלול פריטים חדשים או בעלי מראה חדש.
העיקר? שמרו על אופי אקלקטי ועל נטייה לצאת מהשגרה. אולי כטרנד אינסטגרמי נדמה שהוא נכנס לאיזו קופסה, אבל האתגר האמיתי הוא ליצור פרשנות אישית ומקורית ולהוכיח שבסוף היום, כולנו נשמות חופשיות ומשוחררות.
נקודות פתיחה טובות ליציאה למסע: שטיחים, מקרמה, ים של טקסטיל, קולאז' תמונות על הקירות, עציצים וגם גירלנדה.
זול-יקר, ישן-חדש
בדיוק כמו באופנה, גם בהום סטיילינג אחד הטריקים הכי מוכחים נשען על שילובים יצירתיים. יוקרתי ועממי, ישן וחדש, עיצוב־על לצד יד שנייה וחנויות סטוק. השילוב מרכיב תמונה מלאת אופי שלא נראית כמו קטלוג מסחרי. יש מעצבות פנים שזו בדיוק ההתמחות שלהן (היי טל מידן מ"דירתי־לי") - לשוטט בשווקים ובאתרי יד שנייה, ללקט פריטים משומשים, לשפץ אותם ולשלב עם פריטים חדשים.
"אני דוגלת בערבוביה שמחה של וינטג' מכל קצוות תבל", אומרת מידן. "כמעט הכל בדירות שאני מעצבת הוא מיד שנייה, שלישית ויותר, שוקי פשפשים ושאר מציאות". עוד יתרון? אפשר בכיף להוסיף את ההאשטאג הפופולרי #DIY ולגרוף עוד קצת לייקים.
לגור בריזורט
אחד הטרנדים הבולטים הוא להפוך את הבית, גם אם מדובר בדירת 2.5 חדרים בשכירות בצד הקשוח של העיר, לאתר נופש חלומי. יותר ויותר אנשים רוצים להרגיש שהם גרים במלון בוטיק או בריזורט מפנק שמשדר חופש פוטוגני.
העיצוב שניבט מהתמונות באינסטגרם הוא של ריהוט בהיר בגוונים של לבן, שמנת, תכלת ואפור בהיר, עם מוטיבים של ים כמו צדפים, חבלים, רשתות, עוגנים ואקססוריז מחומרים טבעיים כמו קש, ראטן, במבוק וכותנה. לחיזוק הטרנד תתנוסס בצילומים אופציה לישיבה אלטרנטיבית בדמות מרבצים, נדנדות וערסלים.
המעצבת אורנה מזור, ראש לימודי הום סטיילינג בשנקר, עיצבה את הסלון הפרטי שלה, כולל טפט בעיצובה, כך שישדר מוד של "אני בחופשה חלומית תמידית". אימצנו!
מה הפריט הכי מאסט באינסטגרם? ואיך לאמץ את טרנד הקטיפה? הכתבה המלאה בגיליון יוני של Gostyle