היום (שני) בערב יתחרה מארק ג'ייקובס על תואר מעצב השנה האמריקאי בקטגוריית אופנת הנשים בטקס הפרסים של ה-CFDA, מועצת מעצבי האופנה של ארצות הברית. למרות התדמית הבלתי מנוצחת, הפעם האחרונה שהמעצב בן ה-56 קטף את הפרס היוקרתי היתה ב-2016, בפעם הרביעית בלבד בקריירה של שלושה עשורים. בשנתיים האחרונות ברצף קטף את פרס מעצב השנה בקטגוריה זו ראף סימונס על תפקידו בקלווין קליין, שפיטוריו המפתיעים השנה ודאי מנעו ממנו להתמודד בשלישית ולנצח. הפעם יש לג'ייקובס תחרות מול מספר מעצבים, שהבולטים בהם הם המעצב ברנדון מקסוול והאחיות קייט ולורה מאלווי מהמותג רודארטה.
בתזמון מתואם עם טקס פרסי "האוסקר של האופנה", השיק ג'ייקובס בסוף השבוע קו אופנה חדש בשם The Marc Jacobs, הזהה לשם הפרופיל הפופולארי שלו באינסטגרם, והפך לשיחת היום במדורי האופנה בעולם. סגנון הבגדים מנגיש את רוח הקו הראשי של ג'ייקובס כמעצב, שחותם מדי עונה את שבוע האופנה בניו יורק.
תוכלו למצוא שם תיקי ערב מעור עם אבזם לוגו גדול של האות G, חולצה בצבע שמנת עם צווארון ויקטוריאני מסולסל, חולצות טי בשחור או לבן עם שמו של המעצב בפונט הזהה לזה של "ניו יורק מגזין", סווטשירט ורוד עם איור דמותה של לוסי ון פלט מסדרת הקומיקס הפופולארית "פינאטס", ועוד פריטים רבים בסגנון הרטרו-אורבני עם נגיעות של גראנג' וקריצה לתרבות האמריקאית, שג'ייקובס אוהב לשלב בעבודתו כבר למעלה מ-30 שנה. הקו החדש יימכר אונליין ובמכירות פופ-אפ ייעודיות, ומחיריו דומים למותג הביניים הקודם, Marc by Marc Jacobs שנסגר ב-2015.
סגירתו של "מארק ביי מארק ג'ייקובס" לפני ארבע שנים היתה נקודת שפל בעסקיו של המעצב, שמאז איבד גובה. מי שבמשך שנים נחשב לחוד החנית של ענף האופנה בעולם מתוקף תפקידו כמנהל האמנותי של המותג לואי ויטון, תפקיד שאותו עזב באוקטובר 2013, נאלץ להתמודד עם חנויות שנסגרו, קולקציות שנראו עייפות (למעט השתיים האחרונות, שהפיחו אנרגיה חדשה בענף האופנה האמריקאי), פיטורי עובדים, הפסדים כספיים ופרידה משותפו העסקי הוותיק רוברט דאפי.
מצבו היה כה רע, עד כי ברנאר ארנו, בעל השליטה ב-LVMH (המחזיקה במותג של מארק ג'ייקובס) אמר למשקיעים כי הוא דואג לו, וב"ניו יורק טיימס" תהו לפני שנה בדיוק "איך יצא מארק ג'ייקובס מהאופנה?". שמות חדשים ורעננים כמו קלייר ווייט קלר, אלכסנדר וונג, סימונס, אלסנדרו מיקלה מגוצ'י ודמנה ווסאלייה מבלנסיאגה מילאו את החלל שהותיר ג'ייקובס, ובמידה רבה הפכו אותו לשם לא רלוונטי.
בראיון למגזין "טין ווג" הסביר השבוע ג'ייקובס כי הבחירה לסגור ב-2015 את "מארק ביי מארק ג'ייקובס" היתה של קבוצת LVMH ושהוא תמך בה, מאחר שערכי המותג הלכו לאיבוד ובמקום אופנה הם סיפקו סחורה להמונים. עם זאת, הוא מקווה שבמותג החדש יעמוד הרעיון המקורי שעמד בבסיסו של המותג דאז.
"היתה קולקציית מסלול, שהיתה הצהרה ופנטזיה שבה הכסף לא היה פקטור ואיכות היתה חשובה מאוד: איכות אסתטית לצד איכות של הבדים והחומרים", אמר ג'ייקובס, "המוצר השני (מארק ביי מארק ג'ייקובס, א"י) היה הרבה יותר ליברלי, במחיר יותר דמוקרטי ועם מצאי רחב יותר: קו לבנים וקו לבנות, בגדים לצעירים ולמבוגרים. היה היצע רחב ולא בגלל שניסינו להגיע לכל אחד – אלא כי באמת האמנו שכדי ליצור את המראה העכשווי, אתה צריך לערבב את כל הרכיבים יחד. עכשיו אני מנסה את זה שוב במותג החדש. אני מקווה שזה יעבוד ושאנשים יראו את זה".
ואיך השתנה הסגנון של ג'ניפר לופז, רגע לפני גיל 50?