"העלינו פוסט ואחרי שלוש שעות היו לנו 40 מסיבות יום הולדת לארגן"

אין חגיגה בלי עוגה. ומה עם המפעיל, הכיבוד ורשימת ההזמנות? הכירו את המיזם לארגון ימי הולדת ששואף להקל על חיי אימהות מתוזזות ברחבי העולם

"ימי הולדת הם הימים הכי מלחיצים בשנה עבור אימהות". היזמית דנה מזיא והמשפחה (צילום: דנה מזיא)
"ימי הולדת הם הימים הכי מלחיצים בשנה עבור אימהות". היזמית דנה מזיא והמשפחה (צילום: דנה מזיא)

לא מעט צעדי התקדמות נעשו לקראת מציאות שוויונית יותר בין המינים. יחד עם זאת, יש עוד לא מעט תחומים שבהם החלוקה המגדרית נותרה עיקשת והחלטית, ובהם האחריות על מטלות הבית וניהולו, שעדיין נמצאת בידיהן של למעלה מ־70 אחוז מהאימהות העובדות. היזמית דנה מזיא החליטה שגם אם במציאות של היום אי אפשר להתווכח עם הנתונים החותכים, אולי אפשר לעשות משהו כדי להקל על האימהות וייסדה יחד עם שותפתה גל בן-דור את Partify - סטארט־אפ לארגון ימי הולדת לילדים בקליק.

 

"תהליך ממוצע של ארגון יום הולדת אורך בדרך כלל בין 20 ל-30 שעות עבודה למסיבה אחת. ביום ההולדת הראשון של הבן הבכור שלי, אמרתי לעצמי: איפה האתר הזה שיעשה לי הכל בקליק?"

"תהליך ממוצע של ארגון יום הולדת אורך בדרך כלל בין 20 ל-30 שעות עבודה למסיבה אחת", מספרת מזיא בשיחת לונג דיסטנס מניו יורק. "איך בתור סופר־מאם את אמורה לעשות הכל? ימי הולדת הם הימים הכי מלחיצים בשנה עבור אימהות. את רוצה לעשות את הכל מאוד מיוחד, שכל החברים והאורחים יתרשמו, ושזה גם יהיה מאוד אינסטגרמי. בצד התפעולי את צריכה לג'נגל בין לפחות חמישה או שישה ספקים: לסגור מקום, קייטרינג, הפעלה, עוגה, קישוטים. זו המון עבודה. הרגע שהוליד את הרעיון לסטארט־אפ היה יום ההולדת הראשון של הבן הבכור שלי, איתן. אמרתי לעצמי: איפה האתר הזה שיעשה לי הכל בקליק? יש הרבה אתרים לשירותים ספציפיים, אבל לא אחד שעושה הכל".

 

קחו את תרבות ה"שואו־אוף" הישראלית, תכפילו אותה בסביבה התחרותית של האפר ווסט סייד הניו יורקי שעטפה את מזיא בעת שהגתה את הרעיון, וקבלו סטארט־אפ שרק חיכה שימציאו אותו. "כשגל ואני התחלנו לפתח את הרעיון, ולפני שבכלל חשבנו על ההיבט הטכנולוגי, רצינו לבדוק את הביקוש – לראות אם עוד אימהות מרגישות את הלחץ הזה שאני הרגשתי. כתבנו סטטוס בקבוצת אימהות וסיפרנו שיש לנו רעיון ושנשמח להתחיל פיילוט ולבדוק אם מישהי רוצה עזרה בארגון מסיבות. אחרי שלוש שעות כבר היו לנו 40 מסיבות לארגן. הפוסט הזה פשוט התפוצץ והאימהות 'הצביעו ברגליים'. קיבלנו אישור ראשוני שכן, הצורך קיים ובגדול, ועכשיו צריך לראות מה עושים איתו", אומרת מזיא.

 

"אמרתי לעצמי: איפה האתר הזה שיעשה לי הכל בקליק?" PARTIFY (צילום מסך: Partify)
    "אמרתי לעצמי: איפה האתר הזה שיעשה לי הכל בקליק?" PARTIFY

     

    1,000 דולר למסיבה בממוצע

    התשוקה היזמית של מזיא ליוותה אותה עוד לפני שהגיעה לניו יורק בעקבות רילוקיישן של בן זוגה, מיכאל. היא תמיד ידעה שיש לה זיקה לחיבור בין אנשים לטכנולוגיה ועניין באופן שבו טכנולוגיה יכולה לייצר מהפכים בחיי אנשים. את התואר במשפטים ומִנהל עסקים, ההשקעה בקריירה המשפטית בתחילת הדרך והעבודה בכמה תפקידי פיתוח עסקי ואסטרטגיה היא רתמה בדיוק לרגע המכונן הזה, שבו הנורה המהבהבת של גילוי צורך ממשי נדלקת ופשוט לא נכבית. ההשקה בין מה שמזיא חוותה בחיים הפרטיים לפיתוח הרעיון הייתה לא פחות ממדהימה - לא רק שהיא צמחה מחוויה אישית של גילוי צורך תוך כדי תכנון יום ההולדת של בנה הבכור, בשבוע שהתחילה לעבוד על Partify במשרה מלאה גילתה מזיא שהיא בהריון שני, כשאת הצמיחה של החברה מלווה העמקה של הבנת הצורך במציאת איזון בין חיי משפחה וקריירה.

     

    הצמיחה של הסטארט־אפ הייתה מהירה מאוד. בהתחלה ישבו מזיא ובן-דור וחיפשו באופן ידני את כל נותני השירותים. כשהבינו איך המוצר צריך להיראות הן חיפשו שותף טכנולוגי שיצטרף אליהן, וכיום על הפיתוח הטכנולוגי של החברה בישראל אחראי מאור טוביאן. כעת הן כבר מצוידות באלגוריתם שמושך ומתאים את כל הספקים עבור הלקוחה: "היא מספרת מיהי, מה התקציב שברשותה, מה הילד אוהב, ובשלב הזה מוצע לה כל מה שהיא צריכה. יש אפשרות לבחור ב'חבילה' קיימת, לשלם עבור כל השירותים באתר, או לבחור באופן פרטני את הספקים", מסבירה מזיא.

     

    "גילינו שמיני־מפיק שמגיע לאירוע ודואג להכל עוזר מאוד, והיום יותר מ-50 אחוז מהלקוחות עושים שדרוג לשירות הזה"

    פיתוח השירותים של האתר הולך ומשתכלל עם הזמן, והיום כבר אפשר להזמין דרכו גם עוזר אנושי ליום החגיגות עצמו שיקל את הסטרס המוכר של למצוא גפרורים לנרות באמצע שומקום, או לכוון למקום האירוע את הסבתא שלא מיודדת עם waze. "אחרי שערכנו יותר מ-80 מסיבות, הבנו שאנחנו עוזרות לארגן מסיבה בצורה מאוד קלה, אבל עדיין יום האירוע עצמו לחוץ מאוד. גילינו שמיני-מפיק שמגיע לאירוע ודואג להכל עוזר מאוד, והיום יותר מ-50 אחוז מהלקוחות עושים שדרוג לשירות הזה. זה די גאוני, כי בעצם יש לנו 'עיניים' ו'אוזניים' בתוך המסיבה, וזה שיפר מאוד את המרקטינג שלנו. היום מכל מסיבה אנחנו יכולות להביא עוד שלושה לקוחות בממוצע, וזה שיווק שנעשה ללא שום הוצאות נלוות".

     

    דנה מזיא. מאמינות ביכולת לעזור לאימהות לנהל את הזמן שלהן טוב יותר (צילום: דנה מזיא)
      דנה מזיא. מאמינות ביכולת לעזור לאימהות לנהל את הזמן שלהן טוב יותר

       

      עד כמה השימוש באתר מייקר את ההוצאות סביב יום ההולדת?

      "להפך, בזכות כך שאנחנו נהיה המרקט פלייס שמרכז את השוק, נוכל לגרום לספקים להציע בפלטפורמה הצעות אטרקטיביות יותר. הלקוחה הממוצעת שלנו היא אמא אמריקאית בגילאי 40-25 שיש לה ילדים בגילאי שנה עד עשר – אימהות עובדות שהזמן שלהן מאוד יקר ומחפשות לעשות דברים באופן יעיל. אנחנו שואפות ש־Partify יוכל לשרת כל אמא, אבל כן, רוב הלקוחות שלנו הן בעלות הכנסה ממוצעת עד גבוהה. מישהי שמוציאה מעל 1,000 דולר למסיבת יום הולדת – זה נשמע אולי הרבה, אבל בפועל זה סכום די ממוצע למסיבה.

       

      "מעבר לפן העסקי, המחויבות החברתית תמיד הייתה חשובה לנו (בן־דור ומזיא היו שותפות להקמתה של העמותה החברתית צמ"ח; רח"ש) ומלווה אותנו לאורך כל הדרך גם ב־Partify. אנחנו מאמינות ביכולת שלנו לעזור לאימהות לנהל את הזמן שלהן טוב יותר, אבל יש רובד נוסף לפעילות שלנו והוא הרצון להפוך את ימי ההולדת לאפשרות לתת חזרה.

       

      "יום הולדת זה אירוע של הרבה קבלה - גם במובן הפיזי של מתנות, וגם במובן הרגשי של תשומת לב והרעפת אהבה. יש פה הזדמנות חינוכית לשלב ברגע הזה גם נתינה, ואנחנו חושבות על עוד ועוד מודלים שבהם הורים יוכלו גם לתת ברגע הזה, בין שמדובר בתרומה של חלק מהמתנות, או חיבור לעמותה אחרת שעוזרת לארגן ימי הולדת למשפחות עם קשיים. זה בהליכי בנייה, אבל זה משהו שמאוד חשוב לנו ואנחנו רואות בעסק שלנו הזדמנות טובה גם לעשות טוב".

       

      באיזו קטגוריה האימהות מוכנות להשקיע הכי הרבה? הכתבה המלאה במגזין Gostyle

       

       

      הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: אלון שפרנסקי)
      הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: אלון שפרנסקי)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד