ברכת הבית: דלתות מעוצבות שמשדרגות את המעבר בין החוץ לפנים

דלת הכניסה ועיצובה אמורים לשקף אותנו. מאיה דונרשטיין-יתיר, סמנכ”לית השיווק של חברת “רב בריח”, הסבירה לנו מה הצפי בתחום, וכיצד פועלת החברה, שעומדת בראש המגמה

דלתות בגוני לבן ושמנת התואמות את הסגנון הישראלי (צילום: אייל טואג)
דלתות בגוני לבן ושמנת התואמות את הסגנון הישראלי (צילום: אייל טואג)

רב בריח רואה את הפוטנציאל העצום ביצירת דלתות בעלות דגש עיצובי. כיצד החברה פועלת למעשה בתחום?

"עיצוב הוא חלק בלתי נפרד מערכי החברה ובא לידי ביטוי בקולקציות חדשות שאותן אנו משיקים מדי שנה. לפני כחצי שנה השקנו שיתוף פעולה ייחודי עם מעצב האופנה הבינלאומי המוביל שגם נבחר למעצב השנה, אלון ליבנה. Designer Collection היא קולקציית קפסולה של דלתות חוץ ופנים בהשראת עיצוביו. במסגרת שיתוף הפעולה עיצב ליבנה סדרת דלתות לטובת רב-בריח, הכוללת חמישה דגמים של דלתות כניסה ושני דגמים של דלתות פנים. דלתות אלה עוצבו ברוח קולקציית האופנה האחרונה והמדוברת שלו שפתחה בחודש מרץ את שבוע האופנה בישראל במתחם התחנה".

 

מה גורם לחברה כמוכם להסתכן בשוק שידוע בתחרותיות שבו? האם זה לא נוגד את אופי החברה?

"אין ספק שמדובר במהלך מהפכני. שיתוף הפעולה המפתיע

עם אלון ליבנה שמאופיין כמעצב צעיר, נועז ומהפכני, פורץ את גבולותיה של החברה ומציב אותה בסטנדרט חדש של עיצוב ושיח. המהלך כולו נובע מתוך האמונה של יו”ר ובעלי החברה, שמואל דונרשטיין, בדור הצעיר. זהו דור שיוביל את החברה לכיוונים חדשים, מאתגרים ופורצי דרך שיגרמו למותג ”רב-בריח” להמשיך לעמוד בחוד החנית בישראל כחברת הדלתות המובילה ביותר, שנותנת את המענה העיצובי המתקדם ביותר. בשביל זה צריך להסתכן ולהעיז".

 

ידיות בעלות קו אסתטי מוקפד המשתלב בהרמוניה בעיצוב הבית (צילום: ניצן הפנר)
    ידיות בעלות קו אסתטי מוקפד המשתלב בהרמוניה בעיצוב הבית(צילום: ניצן הפנר)

     

    אבל לא כולם רוצים דלתות של אופנת עילית. רוב הצרכנים מחפשים עיצוב מתון יותר, שאפשר בקלות לדמיין בבית. איך אתם מתמודדים עם מציאת הסגנון הנכון לקהל הלקוחות שלכם?

    "אחת לתקופה אנחנו יוצאים לבדוק את השוק כדי להבין את השינויים הרצויים במוצרים שלנו. בדלתות הפנים לדוגמה ידענו כי הצבע הלבן הוא הצבע הנבחר בישראל. בתגובה לכך יצרנו מוצרים במדרגי מחיר שונים בגוון לבן, לבן שבור ושמנת עם עיצובים שונים. כמו כן, הגוון האפור הבולט בפלטת הצבעים של הצרכן הישראלי יבוא בקרוב לידי ביטוי בליין המוצרים שלנו. מעבר לכך, יש לנו יותר מ-80 עיצובים שונים של דלתות כניסה ופלטת גוונים הרחבה ביותר בשוק (גוונים של צבעי RAL, פורמייקות, חיפויים, עץ ועוד), מה שמאפשר ללקוח להתאים לתקציב עיצוב וסגנון – כמובן בלי להתפשר ולקנות רב-בריח".

     

    אבל העיצוב והגישה הכללית לא נמצאים רק בצבע. איך החברות השונות יכולות לתת היום מענה למגמת החשיבה העיצובית בדלתות?

    "צבע הוא דרך מסוימת ליצירת מענה לדור החדש של הלקוחות שמחפש אחר ביטוי אישי. דרך נוספת, שנדחקה לשוליים שלא בצדק, היא הטיפול בידיות, נתינת המקום הראוי לחלק המתממשק עם גוף ומעביר חלק גדול מהחוויה. אל תיתנו לגודל לבלבל אתכם. הידית היא אמנם פרט קטן בתוך הדלת הגדולה, אולם חשיבותה הפרקטית והאסתטית עצומה. לא בכדי בעולמות העיצוב הדגש המושם על הפרטים הקטנים ותשומת הלב הניתנת לעיצובם, איכותם ונראותם, הוא שעושה את ההבדל בין עיצוב סטנדרטי לעיצוב עילי. כשמדובר במעיל אופנתי, יהיו אלה התיפורים והבטנה. כשמדובר בדלתות, ללא ספק הידית היא גולת הכותרת בעיצוב".

     

    איך אתם למעשה התייחסתם לעניין בעיצובים שלכם?

    "השנה השקנו קולקציה חדשה של ידיות הפרימיום, המעוצבות באופן שמציב אותן כעל-זמניות, עם עיצוב השומר על קווים קלאסיים בעלי זיקה מינימליסטית, כך שהן מדגישות ניקיון עיצובי ומעדנות את צורת הדלת. הוספנו לדלתות הפנים שלנו ידיות בצבעוניות של כסף, שחור וטיטניום ובגימור מבריק או מט, בעלות בסיס עגול או מרובע, כך שיתאימו למגוון חללים, מסגנון קלאסי ועד אורבני. בדלתות הכניסה הוספנו ידיות משולשות, צבעוניות ועדינות שמתאימות לעיצוב חוץ אלגנטי".


    עיצוב שמאפשר שיח (צילום: אייל טואג)
      עיצוב שמאפשר שיח(צילום: אייל טואג)

       

      יחד עם העיצוב שנכנס לתחום ומשנה אותו, אנשים עדיין מחפשים דלת מהימנה שקודם כל תעשה את העבודה. האם הסגנונות החדשים משפיעים על עמידות הדלתות?

      “חברת רב-בריח היא בראש ובראשונה חברה שמקדמת דלתות בעלות איכות ועמידות. טכנולוגיית ייצור איכותית, בדיקות אמינות ותקנים הם נר לרגלינו, ומי שקונה רב-בריח יודע שהוא קונה את האיכות הגבוהה ביותר בשוק. כל כניסה של חומר חדש לפלטת החומרים והגוונים נבדקת במעבדה לפני שהיא מושקת לקהל הרחב, ואיכות הדלתות, רמת הגימור והביטחון נשמרים תמיד. הרחבת מגוון הצבעים לדוגמה נעשתה בדלתות הפנים מסדרת TOP, דלתות יוקרתיות בעלות עמידות גבוהה לנזקי מים המתאימות במיוחד לקהל הישראלי. הדלתות בסדרה מיוצרות עם מילוי פלקסבורד לבידוד אקוסטי, בעלות הגנה רחבה בחלקה התחתון של הדלת למניעת נזקי מים, מנעול מגנטי לנעילה שקטה, אטם היקפי והלבשות WPC רחבות, מתכווננות או טלסקופיות”. 

       

      עם הדגש שניתן לתחום העיצובי, האם גם החידושים הטכנולוגיים משתלבים ביעדי הפיתוח של החברה?

      “אנו דואגים תמיד לשמור על חדשנות הן ברמת העיצוב והן ברמת הטכנולוגיה. בפן הטכנולוגי החלטנו להציב כסטנדרט את מערכת הנעילה החכמה והמתקדמת של החברה LockAPP, המאפשרת לפתוח ולנעול את דלת הכניסה באופן פשוט, בטוח ויעיל, ללא כל צורך במפתח אלא באמצעות טביעת אצבע או קודן בלבד. אין צורך בהכנות מיוחדות או אפילו בחיבור לחשמל. המערכת למעשה מצוידת בסוללות נטענות ועמידות לאורך זמן, מטען נייד ושלט רחוק, מה שהופך בסוף את השימוש במפתח המכאני למיותר”.

       

       

      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: דביר כחלון, סגנון: שירי שנהב)
      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: דביר כחלון, סגנון: שירי שנהב)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד