מעצבי המותג האיטלקי דיסקוורד: "הגברים הישראלים מאוד חושניים"

התאומים דין ודן קאטן לא חוששים ממיניות בעידן MeToo ("המסר שלנו הוא שוויון"), אוהבים את הדוגמן ברק שמיר ("חייל מתוק וסקסי") וחוגגים את החיים הטובים

איתי יעקב

|

28.03.19 | 15:21

"MeToo זה צעד מאוד חכם לתעשייה. הרבה אנשים ניצלו את הכוח שלהם בעולם האופנה. זה כבר לא 'קוּל' לומר לדוגמן או דוגמנית לשכב איתך כדי להתקדם". דין ודן קאטן עם דוגמנים מאחורי הקלעים בתצוגת סתיו-חורף 2019-20 של דיסקוורד (צילום: Vittorio Zunino Celotto/Gettyimages)
"MeToo זה צעד מאוד חכם לתעשייה. הרבה אנשים ניצלו את הכוח שלהם בעולם האופנה. זה כבר לא 'קוּל' לומר לדוגמן או דוגמנית לשכב איתך כדי להתקדם". דין ודן קאטן עם דוגמנים מאחורי הקלעים בתצוגת סתיו-חורף 2019-20 של דיסקוורד (צילום: Vittorio Zunino Celotto/Gettyimages)
"אני מניח שקשה לאנשים צעירים לשרת בצבא שמעכב את הקריירה שלהם, אבל הוא קיבל מצה"ל אישור לצאת לתצוגה ולצילומים שלנו". ברק שמיר על המסלול של דיסקוורד (צילום: Tristan Fewings/Gettyimages)
"אני מניח שקשה לאנשים צעירים לשרת בצבא שמעכב את הקריירה שלהם, אבל הוא קיבל מצה"ל אישור לצאת לתצוגה ולצילומים שלנו". ברק שמיר על המסלול של דיסקוורד (צילום: Tristan Fewings/Gettyimages)
"חשוב לנו מאוד לשמור על דוגמניות שעובדות איתנו, בין אם זה חדרי הלבשה נפרדים, ולדאוג שהן ירגישו בנוח". תצוגת סתיו-חורף 2019-20  (צילום: AP)
"חשוב לנו מאוד לשמור על דוגמניות שעובדות איתנו, בין אם זה חדרי הלבשה נפרדים, ולדאוג שהן ירגישו בנוח". תצוגת סתיו-חורף 2019-20 (צילום: AP)
"הדימויים שאנחנו מייצרים סקסיים – לא פרובוקטיביים או נצלניים. אין שם נגיעות לא ראויות"
"הדימויים שאנחנו מייצרים סקסיים – לא פרובוקטיביים או נצלניים. אין שם נגיעות לא ראויות"
"האינסטגרם שלנו לא מסחרי בלבד, אלא גם משלב את החיים שלנו – בין אם זו נסיעה ללוס אנג'לס או חופשה של שבוע. חייבים להכניס קצת כיף. אנשים עוקבים אחרינו, ואנחנו הרי המותג". דין ודן קאטן (צילום: AP)
"האינסטגרם שלנו לא מסחרי בלבד, אלא גם משלב את החיים שלנו – בין אם זו נסיעה ללוס אנג'לס או חופשה של שבוע. חייבים להכניס קצת כיף. אנשים עוקבים אחרינו, ואנחנו הרי המותג". דין ודן קאטן (צילום: AP)

מעצב האופנה דן קאטן ממותג האופנה דיסקוורד עדיין מתלבט אם להגיע בחודש מאי הקרוב לישראל בפעם השלישית, כדי לצפות באירוויזיון שיתקיים בתל אביב. שבוע הגאווה שצפוי להתקיים בחודש יוני קורץ לו ולאחיו התאום דין יותר, אך מאז שהשניים מציגים את קולקציות הגברים והנשים יחד במסגרת שבועות האופנה לגברים הנערכים בינואר וביוני – הסמיכות לתצוגת אביב-קיץ 2020 תיאלץ אותם להישאר במילאנו, או לחלופין, להגיע במאי עם אלפי התיירים לעודד את קובי מרימי בגמר. בימים אלה הם גם שוקדים יחד עם רשת פקטורי 54, המייבאת את עיצוביהם ארצה, על חולצת טי מיוחדת שתלווה את תחרות השירה האירופאית ותימכר בחנויות הרשת בישראל.

 

"היו לנו הרבה הישגים ב-25 השנים האחרונות, ואנחנו עדיין גדלים ומתחזקים. היו גם רגעים פחות זוהרים, אבל הטעויות תוקנו והמשכנו הלאה". קולקציית החורף הבא (צילום: Vittorio Zunino Celotto/Gettyimages)
    "היו לנו הרבה הישגים ב-25 השנים האחרונות, ואנחנו עדיין גדלים ומתחזקים. היו גם רגעים פחות זוהרים, אבל הטעויות תוקנו והמשכנו הלאה". קולקציית החורף הבא(צילום: Vittorio Zunino Celotto/Gettyimages)

     

    שיתוף הפעולה הנוכחי מצביע על הידוק היחסים ההדוקים ממילא בין קבוצת אירני (הבעלים של פקטורי 54) לתאומים הקנדים, חובבי ישראל ידועים, אשר ביקרו כאן אשתקד ובספטמבר האחרון אירחו את אנשי החברה וקבוצת עיתונאים ישראלים, ביניהם כותב שורות אלה, לארוחת ערב במסעדה החדשה של המותג במילאנו. במקביל ליהקו לקמפיין החדש את הדוגמן הישראלי ברק שמיר, שגם צעד בתצוגת האופנה של דיסקוורד בחודש יוני.

     

    "ברק חייל מתוק וסקסי. אני מניח שקשה לאנשים צעירים לשרת בצבא שמעכב את הקריירה שלהם, אבל הוא קיבל מצה"ל אישור לצאת לתצוגה ולצילומים שלנו", אומר דן בראיון טלפוני, "מה סוד קסמם של הגברים הישראלים? הם מאוד סקסיים וחושניים".

     

    ברק שמיר בקמפיין האופנה של דיסקוורד
      ברק שמיר בקמפיין האופנה של דיסקוורד

       

      הקשר ההדוק בין מילאנו לתל אביב ממשיך עם השקה מחודשת של הבושם Wood, פרשנות עדכנית לניחוח המצליח של דיסקוורד שהושק לפני עשור. "ווד הוא הבושם הקלאסי שלנו, כמו שאנל 5. הוא עדיין 'בסט סלר' ואנו בטוחים שהוא יישאר ניחוח נצחי", הוא אומר. בעוד הבושם המקורי היה בעל ניחוח חזק ותבליני שנמכר בבקבוק מלבני, הניחוח החדש מעודן, קליל ומוגש למכירה בבקבוקים מעוגלים.

       

      "ווד הוא הבושם הקלאסי שלנו, כמו שאנל 5"
        "ווד הוא הבושם הקלאסי שלנו, כמו שאנל 5"

         

        אז ועכשיו, מוטיב העץ חוזר בשניהם; אז ועכשיו, כדי למכור את הבושם יצרו השניים פרסומת סקסית. אם בסרטון הישן הורכבה השפה האמנותית מאלמנטים ארוטיים, בסרטון הנוכחי שיצרו הצלמים מרט & מרקוס בכיכובם של הדוגמנים אנה אוורס וג'וליאן שניידר, מוצגים דימויים חזקים של כוח וסקסיות, מהז'אנר שקצת נעלם בשנה האחרונה בעקבות השיח בעידן MeToo#.

         

        הקמפיין החדש לבושם של דיסקוורד    (Dsquared2 WOOD)

        הקמפיין החדש לבושם של דיסקוורד
        Dsquared2 WOOD

        סגורסגור

        שליחה לחבר

         הקלידו את הקוד המוצג
        תמונה חדשה

        שלח
        הסרטון נשלח לחברך

        סגורסגור

        הטמעת הסרטון באתר שלך

         קוד להטמעה:

          

        "הפרסומת מדברת על שוויון בין נשים לגברים. מה שאתה יכול לעשות – גם אני יכולה לעשות, גם אני יכולה להילחם. זה המסר שלנו העונה", מסביר קאטן. האם במותג חששו מכך שהסרטון עלול להיתפש כמיני מדי? "ממש לא. אני מבין את עניין MeToo, אבל הדימויים שאנחנו מייצרים סקסיים – לא פרובוקטיביים או נצלניים. אין שם נגיעות לא ראויות".

         

        אנה אוורס וג'וליאן שניידר בקמפיין הבושם (צילום: Dsquared2 WOOD)
          אנה אוורס וג'וליאן שניידר בקמפיין הבושם(צילום: Dsquared2 WOOD)

           

          איך אתה חושב ש-MeToo שינה את ענף האופנה?

          "זה צעד מאוד חכם לתעשייה. הרבה אנשים ניצלו את הכוח שלהם בעולם האופנה. זה כבר לא 'קוּל' לומר לדוגמן או דוגמנית לשכב איתך כדי להתקדם בתעשייה".

           

          האם זה שינה את הקולקציות של דיסקוורד?

          "זה שינה את היחסים בין אנשים. אנשים מכבדים יותר אחד את השני. חשוב לנו מאוד לשמור על דוגמניות שעובדות איתנו, בין אם זה חדרי הלבשה נפרדים, ולדאוג שהן ירגישו בנוח".

           

          בלה חדיד על המסלול בתצוגת סתיו-חורף 2019-20 (צילום: AP)
            בלה חדיד על המסלול בתצוגת סתיו-חורף 2019-20(צילום: AP)
             

             

            מותג האופנה דיסקוורד הוקם לפני 25 שנה על ידי התאומים דין ודן קאטן, שהתפרסמו בזכות תצוגות אופנה גרנדיוזיות, קולקציות סקסיות לנשים ולגברים, וסגנון חיים הכולל חופשות אקזוטיות בעולם וחיבה לגברים יפים. השניים חולקים הכול: עבודה, דירות, בילויים, וגם מאהבים, כפי שטוענים מקורבים אליהם במילאנו. "היו לנו הרבה הישגים ב-25 השנים האחרונות, ואנחנו עדיין גדלים ומתחזקים", אומר קאטן, "היו גם רגעים פחות זוהרים, אבל הטעויות תוקנו והמשכנו הלאה".

             

            התאומים קאטן. "אנחנו מרגישים בנוח לחשוף את הדעות שלנו, גם הפוליטיות. למה לא?" (צילום: Amy Sussman/Gettyimages)
              התאומים קאטן. "אנחנו מרגישים בנוח לחשוף את הדעות שלנו, גם הפוליטיות. למה לא?"(צילום: Amy Sussman/Gettyimages)

               

              בשנתיים האחרונות בחרו לאחד את תצוגות האופנה של הנשים והגברים. לדבריהם, זו היתה החלטה משמעותית עבור המותג שאפשרה להם לייצר מסר אחיד וקולקציות מגובשות יותר. האם זה גם סייע למכירות? "מאוד, כי אנחנו יכולים לייצר ולעשות את המשלוחים מוקדם יותר כשאנו מציגים בינואר ולא בפברואר עם קולקציות הנשים", הוא מציין.

               

              לאורך השנים הלבישו השניים ידועניות רבות, ובטקס האוסקר היו אחראים לחליפת הפסטל הוורודה שלבשה הראפרית אקוופינה. אבל הם גם יודעים לפרגן לאחרות. "מאוד אהבתי את הלוקים של ליידי גאגא", הוא אומר, "ובכלל, אהבתי גם את כל הזוכים באוסקר. כל מי שרציתי שיזכה – זכה".

               

              מה חשבת על הלוק של בילי פורטר?

              "זה היה מאוד הוא. אני בהחלט חושב שהמראה שלו עשה הצהרה על השטיח האדום", הוא עונה בדיפלומטיות.

               

              הראפרית אקוופינה בחליפה של המותג בטקס האוסקר (צילום: Frazer Harrison/Gettyimages)
                הראפרית אקוופינה בחליפה של המותג בטקס האוסקר(צילום: Frazer Harrison/Gettyimages)

                 

                בעידן של רשתות חברתיות, איך אתם שומרים על פרטיות ומחליטים מה לחשוף באינסטגרם ומה לא?

                "האינסטגרם שלנו לא מסחרי בלבד, אלא גם משלב את החיים שלנו – בין אם זו נסיעה ללוס אנג'לס או חופשה של שבוע. חייבים להכניס קצת כיף. אנשים עוקבים אחרינו, ואנחנו הרי המותג, אז אנחנו מרגישים בנוח לחשוף את הדעות שלנו, גם הפוליטיות. למה לא?"

                 

                דין ודן קאטן עם ברק שמיר
                  דין ודן קאטן עם ברק שמיר

                   

                  איך אתם שומרים על עצמכם מטעויות, לדוגמה, כמו פליטות הפה של סטפנו גבאנה?

                  "אתה צריך להשתמש בראש שלך", הוא צוחק, "אנחנו חושבים מראש מה אנחנו אומרים ועושים".

                   

                     

                    ומה גילינו בארון ובבית של צלמת האופנה תמר קרוון?

                    בארון של תמר קרוון: "תעשיית האופנה עוסקת ביופי והיא כל כך מכוערת". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: ענבל מרמרי)
                    בארון של תמר קרוון: "תעשיית האופנה עוסקת ביופי והיא כל כך מכוערת". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: ענבל מרמרי)

                     

                     

                     
                    הצג:
                    אזהרה:
                    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד