מעצבי המותג האיטלקי דיסקוורד: "הגברים הישראלים מאוד חושניים"

התאומים דין ודן קאטן לא חוששים ממיניות בעידן MeToo ("המסר שלנו הוא שוויון"), אוהבים את הדוגמן ברק שמיר ("חייל מתוק וסקסי") וחוגגים את החיים הטובים

איתי יעקב

|

28.03.19 03:20

אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן סתיו חורף
אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן סתיו חורף ("MeToo זה צעד מאוד חכם לתעשייה. הרבה אנשים ניצלו את הכוח שלהם בעולם האופנה. זה כבר לא 'קוּל' לומר לדוגמן או דוגמנית לשכב איתך כדי להתקדם". דין ודן קאטן עם דוגמנים מאחורי הקלעים בתצוגת סתיו-חורף 2019-20 של דיסקוורד)
אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן אביב קיץ 2019
אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן אביב קיץ 2019 ("אני מניח שקשה לאנשים צעירים לשרת בצבא שמעכב את הקריירה שלהם, אבל הוא קיבל מצה"ל אישור לצאת לתצוגה ולצילומים שלנו". ברק שמיר על המסלול של דיסקוורד)
אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן סתיו חורף 2019-2020
אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן סתיו חורף 2019-2020 ("חשוב לנו מאוד לשמור על דוגמניות שעובדות איתנו, בין אם זה חדרי הלבשה נפרדים, ולדאוג שהן ירגישו בנוח". תצוגת סתיו-חורף 2019-20 )
אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן ברק שמיר
אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן ברק שמיר ("הדימויים שאנחנו מייצרים סקסיים – לא פרובוקטיביים או נצלניים. אין שם נגיעות לא ראויות")
אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן סתיו חורף
אופנה דיסקוורד מותג אופנה דין קאטן דן קאטן דין ודן קאטן סתיו חורף ("האינסטגרם שלנו לא מסחרי בלבד, אלא גם משלב את החיים שלנו – בין אם זו נסיעה ללוס אנג'לס או חופשה של שבוע. חייבים להכניס קצת כיף. אנשים עוקבים אחרינו, ואנחנו הרי המותג". דין ודן קאטן)

מעצב האופנה דן קאטן ממותג האופנה דיסקוורד עדיין מתלבט אם להגיע בחודש מאי הקרוב לישראל בפעם השלישית, כדי לצפות באירוויזיון שיתקיים בתל אביב. שבוע הגאווה שצפוי להתקיים בחודש יוני קורץ לו ולאחיו התאום דין יותר, אך מאז שהשניים מציגים את קולקציות הגברים והנשים יחד במסגרת שבועות האופנה לגברים הנערכים בינואר וביוני – הסמיכות לתצוגת אביב-קיץ 2020 תיאלץ אותם להישאר במילאנו, או לחלופין, להגיע במאי עם אלפי התיירים לעודד את קובי מרימי בגמר. בימים אלה הם גם שוקדים יחד עם רשת פקטורי 54, המייבאת את עיצוביהם ארצה, על חולצת טי מיוחדת שתלווה את תחרות השירה האירופאית ותימכר בחנויות הרשת בישראל.

 

צילום: Vittorio Zunino Celotto/Gettyimages
"היו לנו הרבה הישגים ב-25 השנים האחרונות, ואנחנו עדיין גדלים ומתחזקים. היו גם רגעים פחות זוהרים, אבל הטעויות תוקנו והמשכנו הלאה". קולקציית החורף הבא (צילום: Vittorio Zunino Celotto/Gettyimages)

 

שיתוף הפעולה הנוכחי מצביע על הידוק היחסים ההדוקים ממילא בין קבוצת אירני (הבעלים של פקטורי 54) לתאומים הקנדים, חובבי ישראל ידועים, אשר ביקרו כאן אשתקד ובספטמבר האחרון אירחו את אנשי החברה וקבוצת עיתונאים ישראלים, ביניהם כותב שורות אלה, לארוחת ערב במסעדה החדשה של המותג במילאנו. במקביל ליהקו לקמפיין החדש את הדוגמן הישראלי ברק שמיר, שגם צעד בתצוגת האופנה של דיסקוורד בחודש יוני.

 

"ברק חייל מתוק וסקסי. אני מניח שקשה לאנשים צעירים לשרת בצבא שמעכב את הקריירה שלהם, אבל הוא קיבל מצה"ל אישור לצאת לתצוגה ולצילומים שלנו", אומר דן בראיון טלפוני, "מה סוד קסמם של הגברים הישראלים? הם מאוד סקסיים וחושניים".

 

ברק שמיר בקמפיין האופנה של דיסקוורד

 

הקשר ההדוק בין מילאנו לתל אביב ממשיך עם השקה מחודשת של הבושם Wood, פרשנות עדכנית לניחוח המצליח של דיסקוורד שהושק לפני עשור. "ווד הוא הבושם הקלאסי שלנו, כמו שאנל 5. הוא עדיין 'בסט סלר' ואנו בטוחים שהוא יישאר ניחוח נצחי", הוא אומר. בעוד הבושם המקורי היה בעל ניחוח חזק ותבליני שנמכר בבקבוק מלבני, הניחוח החדש מעודן, קליל ומוגש למכירה בבקבוקים מעוגלים.

 

"ווד הוא הבושם הקלאסי שלנו, כמו שאנל 5"

 

אז ועכשיו, מוטיב העץ חוזר בשניהם; אז ועכשיו, כדי למכור את הבושם יצרו השניים פרסומת סקסית. אם בסרטון הישן הורכבה השפה האמנותית מאלמנטים ארוטיים, בסרטון הנוכחי שיצרו הצלמים מרט & מרקוס בכיכובם של הדוגמנים אנה אוורס וג'וליאן שניידר, מוצגים דימויים חזקים של כוח וסקסיות, מהז'אנר שקצת נעלם בשנה האחרונה בעקבות השיח בעידן MeToo#.

 

הקמפיין החדש לבושם של דיסקוורד (Dsquared2 WOOD)

  

"הפרסומת מדברת על שוויון בין נשים לגברים. מה שאתה יכול לעשות – גם אני יכולה לעשות, גם אני יכולה להילחם. זה המסר שלנו העונה", מסביר קאטן. האם במותג חששו מכך שהסרטון עלול להיתפש כמיני מדי? "ממש לא. אני מבין את עניין MeToo, אבל הדימויים שאנחנו מייצרים סקסיים – לא פרובוקטיביים או נצלניים. אין שם נגיעות לא ראויות".

 

צילום: Dsquared2 WOOD
אנה אוורס וג'וליאן שניידר בקמפיין הבושם (צילום: Dsquared2 WOOD)

 

איך אתה חושב ש-MeToo שינה את ענף האופנה?

"זה צעד מאוד חכם לתעשייה. הרבה אנשים ניצלו את הכוח שלהם בעולם האופנה. זה כבר לא 'קוּל' לומר לדוגמן או דוגמנית לשכב איתך כדי להתקדם בתעשייה".

 

האם זה שינה את הקולקציות של דיסקוורד?

"זה שינה את היחסים בין אנשים. אנשים מכבדים יותר אחד את השני. חשוב לנו מאוד לשמור על דוגמניות שעובדות איתנו, בין אם זה חדרי הלבשה נפרדים, ולדאוג שהן ירגישו בנוח".

 

צילום: AP
בלה חדיד על המסלול בתצוגת סתיו-חורף 2019-20 (צילום: AP)

 

מותג האופנה דיסקוורד הוקם לפני 25 שנה על ידי התאומים דין ודן קאטן, שהתפרסמו בזכות תצוגות אופנה גרנדיוזיות, קולקציות סקסיות לנשים ולגברים, וסגנון חיים הכולל חופשות אקזוטיות בעולם וחיבה לגברים יפים. השניים חולקים הכול: עבודה, דירות, בילויים, וגם מאהבים, כפי שטוענים מקורבים אליהם במילאנו. "היו לנו הרבה הישגים ב-25 השנים האחרונות, ואנחנו עדיין גדלים ומתחזקים", אומר קאטן, "היו גם רגעים פחות זוהרים, אבל הטעויות תוקנו והמשכנו הלאה".

 

צילום: Amy Sussman/Gettyimages
התאומים קאטן. "אנחנו מרגישים בנוח לחשוף את הדעות שלנו, גם הפוליטיות. למה לא?" (צילום: Amy Sussman/Gettyimages)

 

בשנתיים האחרונות בחרו לאחד את תצוגות האופנה של הנשים והגברים. לדבריהם, זו היתה החלטה משמעותית עבור המותג שאפשרה להם לייצר מסר אחיד וקולקציות מגובשות יותר. האם זה גם סייע למכירות? "מאוד, כי אנחנו יכולים לייצר ולעשות את המשלוחים מוקדם יותר כשאנו מציגים בינואר ולא בפברואר עם קולקציות הנשים", הוא מציין.

 

לאורך השנים הלבישו השניים ידועניות רבות, ובטקס האוסקר היו אחראים לחליפת הפסטל הוורודה שלבשה הראפרית אקוופינה. אבל הם גם יודעים לפרגן לאחרות. "מאוד אהבתי את הלוקים של ליידי גאגא", הוא אומר, "ובכלל, אהבתי גם את כל הזוכים באוסקר. כל מי שרציתי שיזכה – זכה".

 

מה חשבת על הלוק של בילי פורטר?

"זה היה מאוד הוא. אני בהחלט חושב שהמראה שלו עשה הצהרה על השטיח האדום", הוא עונה בדיפלומטיות.

 

צילום: Frazer Harrison/Gettyimages
הראפרית אקוופינה בחליפה של המותג בטקס האוסקר (צילום: Frazer Harrison/Gettyimages)

 

בעידן של רשתות חברתיות, איך אתם שומרים על פרטיות ומחליטים מה לחשוף באינסטגרם ומה לא?

"האינסטגרם שלנו לא מסחרי בלבד, אלא גם משלב את החיים שלנו – בין אם זו נסיעה ללוס אנג'לס או חופשה של שבוע. חייבים להכניס קצת כיף. אנשים עוקבים אחרינו, ואנחנו הרי המותג, אז אנחנו מרגישים בנוח לחשוף את הדעות שלנו, גם הפוליטיות. למה לא?"

 

דין ודן קאטן עם ברק שמיר

 

איך אתם שומרים על עצמכם מטעויות, לדוגמה, כמו פליטות הפה של סטפנו גבאנה?

"אתה צריך להשתמש בראש שלך", הוא צוחק, "אנחנו חושבים מראש מה אנחנו אומרים ועושים".

 

 

ומה גילינו בארון ובבית של צלמת האופנה תמר קרוון?

צילום: ענבל מרמרי
אופנה בארון של תמר קרוון סודות מחדר הארונות (צילום: ענבל מרמרי)

 

 

אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד