מה מתחבא בשקיות הקניות של כוכבת הרשת ניקול מג'דלני מדובאי?

הסטייליסטית הבריטית שעברה לפני 12 שנה למזרח התיכון, זוכה ל-216 אלף עוקבים באינסטגרם בזכות תיעוד ביקוריה התכופים בחנויות היוקרה. פרודיה או מציאות?

איתי יעקב

|

19.03.19 | 09:09

הסטייליסטית ומשפיענית הרשת ניקול מג'דלני חיה את החלום, לפחות את זה של תרבות הצריכה הכולל כניסה לחנות של שאנל ויציאה ממנה בתהלוכת שקיות ומוכרים המסייעים בנשיאתם, כפי שהדגימה היצאנית טובת הלב ויויאן וורד בסרט "אישה יפה", שחוזרת ממסע שופינג בזבזני מוקפת באריזות מעוצבות.

 

 

הסרטונים שמעלה מג'דלני לעיני 216 אלף העוקבים בחשבון האינסטגרם שלה, נמצאים על הגבול בין אמת לבדיה, בין פרודיה למציאות. היא מתועדת בהם יוצאת מחנויות יוקרה בקניוני דובאי, שם היא מתגוררת ב-12 השנים האחרונות, כשידיה עמוסות שקיות שופינג. בחלק מהמקרים היא מלווה במספר עובדים, ויותר מפעם אחת גם נזקקה לקלנועית, כמו ביציאה מחנות דיור. השאלה שרוב עוקביה רוצים לדעת היא האם השקיות מלאות בטובין או למעשה ריקות ופשוט מייצרות יחסי ציבור למותג.

 

 

אחד הסרטונים שהעלתה בחודש שעבר הצליח לסבך אותה עם הנהלת אינסטגרם, שמחקה את הפוסט והקפיאה את חשבונה של מג'דלני לשלושה ימים. בסרטון, שדומים לו ניתן לראות בעמוד האינסטגרם שלה, צועדת מג'לדני כשמאחוריה גבר שמכוסה כולו בשקיות, עד שהוא נראה כשקית מהלכת אחת, ולצדו הכיתוב: "אז תזדרז #תפסיקלהתלונן".

 

 

חלק מעוקביה דיווחו עליו כפוסט פוגעני, מה שהוביל לגיליוטינת הצנזורה של אינסטגרם. מי שנעלב מהפוסט הזה של מג'דלני, כנראה סובל ממחסור בחוש הומור, שכן את הסרטונים שהיא מעלה ניתן להבין גם כביקורת על ההתמכרות לקניות ותופעת השקיות הממותגות שבלוגריות אופנה אוהבות להצטלם איתן. העודפות המוגזמת של השקיות, שנראית חולנית, לוקחת את התופעה לאקסטרים עד שהיא הופכת למגוחכת בקיצוניותה.

 

 

מג'דנלי, בשנות ה-40 המאוחרות לחייה, נולדה וגדלה באנגליה, שם עבדה במשך שנים כמעצבת גרפית עבור מספר בנקים. בראיון שהעניקה לפני כשבועיים לעיתון Khaleej Times, המתפרסם בשפה האנגלית בדובאי, סיפרה כי עם המעבר למזרח התיכון החליטה להחליף מקצוע ולהפוך לסטייליסטית אישית. עבודתה כוללת הלבשה של אנשי עסקים, בחירת בגדים לידועניות וידוענים מקומיים באירועי שטיח אדום, החלפת מלתחה וסידור ארון מדי עונה עבור לקוחות פרטיים, ויצירת מלתחה חדשה עבור ילדי העשירים של דובאי.

 

 

ניתן להניח כי השקיות הרבות שאיתן היא מצטלמת מיועדות, למעשה, למגוון לקוחות שונים שעבורם היא רוכשת מלתחה, אך היא עצמה מינפה את מעמדה ברשת על ידי תיעוד בלתי פוסק, וכאמור הומוריסטי לפרקים, של תהליכי הקנייה והביקור בחנויות. "רוב הלקוחות שלי עסוקים מאוד, והם זקוקים לבגדים שמאורגנים עבורם לפי לוח זמנים", הסבירה.

 

 

אחד השירותים שהיא מעניקה הוא סידור ארון והחלפת מלתחה עונתית, מתכון לסיוט עבור לא מעט אנשים. "סידור ארון הוא צעד חיוני עבור כל אדם. אם אתה עושה את זה לעתים קרובות, זה הופך קל יותר עם הזמן ומצריך פחות עבודה", אמרה, "היום אנחנו נוטים לרכוש באופן רציף לאורך כל העונה ולצבור כמות גדולה של בגדים, תיקים ונעליים, שברובם אנחנו לא משתמשים. רוב הלקוחות שלי רכושניים כלפי החפצים שלהם, ואני תמיד תוהה אם הם מחזירים לארון משהו שהוצאתי. חשוב לי תמיד להבהיר להם שאני שם בשבילם, כדי לעזור, והם חייבים לבטוח בי. אני מאמינה שיש פריטים עם ערך סנטימנטלי, אבל אני לא מאשרת להם לאמץ את הטיעון הזה ליותר מפריט אחד או שניים".

 

     

    ומי הכוכבים הישראלים שעבורם כל יום הוא פורים?

    כל יום פורים? המוזיקאים הישראלים שכבשו את האופנה בזכות תחפושת. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: דנה קופל)
    כל יום פורים? המוזיקאים הישראלים שכבשו את האופנה בזכות תחפושת. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: דנה קופל)

     

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד