הסגנון החדש של זארה: לוגו קלאסי שקורץ לזוהר של האופנה העילית

יחד עם קולקציית האביב, ענקית האופנה הספרדית השיקה אתמול לוגו חדש, בעל אותיות קישוטיות ומחוברות, שיתפוס בהדרגה את מקומו ב-7,475 סניפיה בעולם

עודד בן יהודהפורסם: 28.01.19 09:11
מהלך ההחלפה של הלוגו עוד לא הושק באופן רשמי, מלבד השינוי באתר ואזכור בודד באינסטגרם - אך על תוויות הקולקציה החדשה בחנויות בישראל הוא כבר מופיע (צילום: מתוך zara.com)
מהלך ההחלפה של הלוגו עוד לא הושק באופן רשמי, מלבד השינוי באתר ואזכור בודד באינסטגרם - אך על תוויות הקולקציה החדשה בחנויות בישראל הוא כבר מופיע (צילום: מתוך zara.com)
לוגוטייפ חסר נשמה וייחוד הוחלף בלוגו קליגרפי ורך יותר. האם יש כאן מסר על כיוון חדש? (צילום: מתוך zara.com)
לוגוטייפ חסר נשמה וייחוד הוחלף בלוגו קליגרפי ורך יותר. האם יש כאן מסר על כיוון חדש? (צילום: מתוך zara.com)

הטרנד העיצובי שסחף את מותגי האופנה העילית בעשור האחרון היה ברור: את הלוגואים הקלאסיים, הסריפיים-קליגרפיים והייחודיים שלהם החליפו לוגוטייפים סנסריפיים (בעלי עובי אחיד), חסרי נשמה ובידול (כאן תוכלו לראות כמה דוגמאות). אמש, דווקא זארה, מעצמת האופנה להמונים, השיקה, יחד עם קולקציית האביב שלה, לוגו חדש מאותיות גדולות (UpperCase), סריפיות, ובעיקר – מחוברות.

 

האבולוציה של לוגו החברה במהלך השנים:

 

    מתחדשת עם האביב (צילום: מתוך zara.com)
      מתחדשת עם האביב(צילום: מתוך zara.com)

       

      זארה מתמחה באימוץ מהיר של טרנדים ובתרגום הנגיש שהיא עושה לפריטי אופנה עילית. ניתן לנחש שבבסיס המהלך יש ניסיון לשוות לחברת האופנה הספרדית, הצעירה יחסית לשמות כמו ''ברברי'' או ''איב סן לורן'', מראה קלאסי יותר, שקורץ למורשת הזוהרת של אייקוני אופנה. מעניין אם האסטרטגיה החדשה כוללת לא רק השראה מקלאסיקות, אלא גם מסר חדש, של מותג המציע גם אמירות אופנה מקוריות. 

       

      מראה קלאסי (צילום: מתוך zara.com)
        מראה קלאסי(צילום: מתוך zara.com)

         

        בעולם העיצוב הגרפי בוודאי ישוו את הלוגו החדש עם הלוגו המושמץ של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק (THE MET) שהושק בשנת 2016 ועוצב גם הוא עם גופן קלאסי, סריפי, כשאותיותיו הגדולות מחוברות; או עם הלוגו של חברת האיפור הבינלאומית NARS, שגם היא מתהדרת בלוגו בעל אותיות גדולות, אמנם סנסריפיות, אך מחוברות.

         

        דוגמאות לטרנד החדש: אותיות גדולות שעולות זו על זו בלוגואים של מוזיאון המטרופוליטן (משמאל), חברת האיפור נארס, והחדש של זארה
          דוגמאות לטרנד החדש: אותיות גדולות שעולות זו על זו בלוגואים של מוזיאון המטרופוליטן (משמאל), חברת האיפור נארס, והחדש של זארה

           

          מהלך ההחלפה של הלוגו עוד לא הושק באופן רשמי, מלבד השינוי באתר החברה, ואזכור בודד באינסטגרם. עוד נראה כמה זמן ייקח להחליף את שלטי 7,475 סניפיה של זארה ברחבי העולם, אבל אמש כבר ניתן היה לראותו בחנויות בישראל, מתנוסס על תוויות הבגדים של הקולקציה הטרייה.

           

          ------------------------------------------------------

          לחצו על התמונה לשערי המגזינים הבולטים של 2018:

           

          וזו רק דוגמה אחת. לחצו לשערי המגזינים הבולטים של 2018
          וזו רק דוגמה אחת. לחצו לשערי המגזינים הבולטים של 2018

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
          אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
          בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

          להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
          odedbenyehuda@gmail.com