עיני כולם היו נשואות ביום ראשון האחרון אל השחקן בילי פורטר, כוכב סדרת הטלוויזיה "פוזה", שעל תפקידו בה היה מועמד לפרס השחקן בסדרת דרמה בטקס גלובוס הזהב שנערך בשבוע שעבר ובטקס פרסי המבקרים שהתקיים בלוס אנג'לס השבוע. פורטר בן ה-49 שב הביתה נטול פסלונים, אך הצליח להפנות אליו את כל תשומת הלב בזכות מלתחה מעוררת התפעלות ודיון על מגדר ואופנה – נושאים שבולטים גם על מסלולי התצוגות של מותגים כמו גוצ'י, לואי ויטון, דיסקוורד ואחרים.
אל הטקס השבוע התייצב באוברול בגזרת טוקסידו עשוי סאטן בצבע נחושת, שחלקו העליון נסגר בצורת מעטפת ועל מותניו חגורה רחבה בצבע כתום בטטה בקשירת פרפר, מהטרנדים הבולטים על השטיח האדום העונה. המראה המקומט נוצר במיוחד לשטיח האדום על ידי סם ראטל, הסטייליסט הצמוד של פורטר, והמעצבת הישראלית-אמריקאית רינת ברודץ, שחיה ופועלת בניו יורק. ברודץ הלבישה את השחקן התיאטרלי בכמה הזדמנויות קודמות, ויחד מנסחים השלושה הופעות שמשחקות על קו תפר מגדרי וקווירי באופנה, תוך טשטוש ומתיחת גבולות.
הפעם הקודמת שהמלתחה של פורטר זכתה לעיסוק נרחב עד לרמת הכפתור והתפר, היתה שבוע קודם לכן – כשהצליח להאפיל אפילו על השמלה של ליידי גאגא. פורטר הגיע לטקס גלובוס הזהב יד ביד עם בן זוגו אדם סמית', לבוש בחליפת מכנסיים אפורה בעיטור רקמת פרחים ומעליה גלימת משי סאטן מלכותית עם בטנה בצבע ורוד פוקסיה, שעוצבו על ידי מעצב העילית הניו יורקי רנדי ראם. פורטר נפנף מול המצלמות בגלימה היוקרתית, משחק בין הסתרה לחשיפה, בין צבעוניות אפורה וגברית לכאורה, לגלימה בצבע שעדיין נתפש כנשי במקומות רבים.
החיבור בין אלמנטים מהמלתחה הגברית לזו הנשית, עומדים גם בהופעות מוקדמות שלו על השטיח האדום, כמו מגבעות צבעוניות מעוטרות נוצות א-לה בוי ג'ורג', טוניקות נשיות ממייקל קורס, ושני לוקים בלתי נשכחים: חליפת קטיפה בגזרה רפויה מבית האופנה הבלגי של אן דמולמסטר, ומערכת לבוש בגוני חרדל שכללה שמלת מקסי וז'קט מבריק תואם. "אני מציב אתגר לסטטוס קוו בהוליווד", אמר השבוע בראיון לאתר ווקס, "תמיד היתה לי רגישות לעמימות מגדרית בכל הנוגע ללבוש שלי, וזה תמיד דוכא בהומופוביה".
פורטר הוא תופעה בפני עצמו, אבל הוא גם חלק ממגמה חדשה שמסתמנת בקרב גברים על השטיח האדום. חליפות טוקסידו קלאסיות עם עניבות פרפר – אאוט, הצהרה אופנתית ואישית – למה לא? אם בעבר היו אלה אמני היפ הופ וראפ כמו קניה ווסט ופארל וויליאמס שבחרו בסטייל ייחודי ודרמטי כחלק מביטוי של אישיות בימתית, לאחרונה אנו רואים יותר ויותר שחקנים שבוחרים לצאת מגבולות קוד הלבוש הנוקשה. אלה בוחרים במקטורני קטיפה, שילובי צבעים עמוקים כמו בורגונדי, ירוק בקבוק וכחול רויאל, או טוקסידו לבן עם עניבת פרפר שחורה, כפי שלבש השחקן בראדלי קופר לטקס גלובוס הזהב בשבוע שעבר.
מבין כל השחקנים העכשוויים, אי אפשר להוריד את העיניים משני צעירים מוכשרים: טימותי שאלמה בן ה-23 ("לידיי בירד", "קרא לי בשמך") וקודי פרן בן ה-30 ("בית הקלפים", "הרצח של ורסאצ'ה: סיפור פשע אמריקאי"). בהופעותיהם ניתן לזהות נועזות, עכשוויות וסוג של יחס מודע למגדר ואופנה, שמתערבבים יחד לכדי הצהרה אישית מזוקקת. את שאלמה, לדוגמה, כבר ראינו בעבר על השטיח האדום בטוטאל לוק אדום ונעלי סניקרס לבנות, או בחליפה פרחונית של אלכסנדר מקווין – המותג שאיתו שיתף פעולה גם בטקס פרסי המבקרים השבוע, אליו הגיע לבוש בחליפת מכנסיים בהדפס אבסטרקטי, שנראתה כאילו נצבעה במכחול.
בטקס גלובוס הזהב שבוע קודם לכן, הוא הימם במערכת לבוש שחורה בעיצובו של וירג'יל אבלו ללואי ויטון, שכללה מכנסיים וחולצה שחורים, ומעליהם רתמה שחורה מפאייטים שנראתה כמו גרסה נוצצת לאביזר מעולם הסאדו-מאזו. בראיון לאלן דג'נרס מספר ימים לאחר מכן, הוא הכחיש בחצי צחוק כי מדובר ברתמה. "חשבתי שזה סינר, אמרו לי שזה סינר!" אמר בחיוך, "חבר אמר לי שרתמה היא משהו שלובשים למועדון דאנג'ן, אבל זו לא הסיבה שלבשתי את זה". שתי ההופעות האלו מיקמו אותו כאחד המתלבשים המסקרנים בעונת הטקסים, בזכות יכולתו לשאת על עצמו בקלילות סגנון פורץ דרך, שעל אחרים היה עלול להיראות כמו קלישאה או גימיק.
פרן, לעומתו, לוקח את הופעותיו על השטיח האדום לקצה, בשיתוף פעולה עם הסטייליסט ניקולה פורמיקטי, אקס ליידי גאגא. לטקס שנערך השבוע בחר פרן במערכת לבוש וינטג' שחורה ואוונגרדית של יוז'י יאממוטו ומגפי טאבי בצבע לבן של מרג'יאלה, אך הופעתו בטקס גלובוס הזהב שבוע קודם לכן היתה מדוברת עוד יותר – עם איפור עיניים מעושן, חולצת שיפון חצי שקופה ומגפי טאבי על עקבים, שניהם בעיצוב ג'ון גליאנו לבית האופנה מייזון מרג'יאלה. פרן בחר לא להסביר מה עומד מאחורי בחירותיו האופנתיות, למעט הערה הומוריסטית ל-700 אלף עוקביו באינסטגרם: "לידיעתכם, השטן לובש מרג'יאלה".
ואיך התלבשו המתמודדים בפתיחת "האח הגדול VIP"?