צילום: שי יחזקאל

איך תוכלו לשדרג את עצמכם השנה גם בלי לצאת מהבית

תרגול מיינדפולנס, אימוני יוגה במיטה, לימוד שפות ושיפור ביצועי המוח: שבע אפליקציות מובילות לחיים טובים יותר, בחינם או במחיר סמלי ובלי לצאת מהפוך

going App ונשארים בבית (צילום: Shutterstock)
going App ונשארים בבית (צילום: Shutterstock)

אין לכם תקציב לפסיכולוג, קואוצ'ר, מאמן כושר או שיעורי יוגה, או שסתם אין לכם מוטיבציה לעשות משהו עם החיים האלה כי חורף וקר? קבלו את האפליקציות המובילות שיעזרו לכם לשפר את ה־Well Being שלכם במחיר סמלי ובלי לזוז מהבית:

 

    מה זה: הפתרון המוביילי המושלם למי שמנסה כבר תקופה לרכוש לעצמו הרגלים חדשים ובריאים יותר ומתקשה לעמוד במשימה. זה יכול להיות כל דבר – החל בשתיית מים מרובה יותר, דרך התקדמות בפרויקטים ועד ביקורים במכון. האפליקציה מאפשרת לכם ליצור רשימה של יעדים להרגלים חדשים שאתם רוצים ליצור, להגדיר כמה זמן תרצו להשקיע בהם (מדי יום, מדי שבוע או מדי חודש), לבקש ממנה לשלוח לכם תזכורות ולעקוב אחר ההתקדמות שלכם לעבר המטרה.

     

    מהניסיון שלנו: שימוש פשוט ונוח וידידותי מאוד למשתמש. התזכורות שהאפליקציה שולחת (חשוב שתגדירו את התזכורות באופן שלא עושה לכם הנחות אם אתם באמת רוצים להצליח במשימה) הן סוג של "נודניק" אפקטיבי שמאלץ אתכם לעשות דברים שעד היום דחיתם בהתמדה מפוארת. אחרי שימוש של שבוע נרשמה התקדמות לא רעה בכלל בתרגול כושר והתקדמות בפרויקט שנמצא באוויר כבר הרבה יותר מדי זמן.

     

    כמה זה יעלה לכם: כלום. האפליקציה חינמית.

    לאתר האפליקציה >>

     

      מה זה: אחת האפליקציות החמות ביותר כרגע למדיטציה ולתרגול מיינדפולנס. מכילה ספרייה עצומה של מדיטציות מודרכות מכל הסוגים ולכל מטרה – לשינה, לירידה במשקל, לאימוני כושר, למקרי חירום של לחץ או חרדה וגם, כמובן, תרגול מדיטציה בסיסי שלוקח אתכם מנקודת ההתחלה ומלמד אתכם איך להרגיע את המיינד. ההדספייס מציעה גישה מאוד קלילה וידידותית למשתמש, עם מדריכים במבטא בריטי מרגיע וסרטונים מאוירים מקסימים שמדגישים את הנקודות המרכזיות ביכולת לשחרר את המחשבות. אפשר להחליט מראש על אורך המדיטציה הרצויה – משלוש עד עשר דקות או יותר.

       

      מהניסיון שלנו: בדקנו את השימוש באפליקציה במשך עשרה ימים רצופים מדי בוקר במשך חמש דקות – היא בהחלט ממכרת ופותחת צוהר לעולם המדיטציה והנשימות גם למי שלא הצליח עד היום להתחבר. הסשנים קצרים וקלילים ומסייעים לשלב מיינדפולנס ומדיטציה בחיי היומיום.

       

      כמה זה יעלה לכם: חבילת הבסיס היא חינמית ולאחר מכן אפשר לרכוש מינוי חודשי בעלות של 52 שקל או שנתי בעלות של 379.90 שקל (32 שקל לחודש).

      לאתר האפליקציה >>  

       

      אפליקציות Duolingo ללימוד שפות ו-Headspace לתרגול מיינפולנס ומדיטציה (צילום: Shutterstock)
        אפליקציות Duolingo ללימוד שפות ו-Headspace לתרגול מיינפולנס ומדיטציה(צילום: Shutterstock)

         

          מה זה: חנויות האפליקציות עמוסות לעייפה באפליקציות כושר שונות ומשונות שמציעות לעזור לכם להיכנס לכושר הנכסף הזה שאתם חולמים עליו. אפשר להוריד אפליקציות לריצה, הליכה, אימונים ביתיים, פילאטיס, יוגה ופחות או יותר הכל. אבל מתוך המבחר העצום פרילטיקס היא גם בין הוותיקות וגם בין המגוונות ביותר – היא כוללת ספרייה עצומה של סרטוני אימונים שישודכו לכם לאחר שתמלאו שאלון ממוקד על המין שלכם, הגיל, המצב הגופני, הגובה, המשקל והמטרות שלכם מהשימוש באפליקציה (להתחטב, לרדת במשקל או לשיפור בריאות כללי).

           

          תוכניות הכושר של האפליקציה מחולקות לפי שבועות ורמת קושי עולה, והיא גם עוקבת אחר ההתקדמות שלכם. אחרי שתקבעו כמה ימים תתאמנו מדי שבוע וכמה זמן יימשכו האימונים (אפשר גם 20 דקות או פחות), הנתונים עוברים לאלגוריתם מתוחכם, "המאמן שלכם", שלפי אותם נתונים ימשיך לקדם אתכם במעלה סולם הכושר.

           

          מהניסיון שלנו: לא סתם מדובר באחת האפליקציות המובילות בתחום הכושר. הסרטונים ברורים להפליא, קל לעקוב אחריהם, והמגוון אינסופי. הדבר היחיד שדרוש כאן הוא התמדה אישית של המשתמש – כאן אין מאמן אישי שממתין לכם במכון, וזה תלוי בעיקר בכם. האימונים לא בהכרח קלים אבל הם קצרים ויעילים.

           

          כמה זה יעלה לכם: 229 שקל (38 שקל לחודש) למינוי של חצי שנה.

          לאתר האפליקציה >>

           

            מה זה: אפליקציה שמציעה תרגול יומיומי קצר ללימוד איזו שפה שרק תבחרו (גרמנית, צרפתית, יפנית, ספרדית ועוד). היא בנויה על פי שלבים, כשבכל פעם "נפתח" בפניכם שלב חדש נוסף לפי נושאים – משפחה, קניות, טיולים וכן הלאה. מתחילים בשלב הבסיס שמלמד מילים יומיומיות פשוטות, ומתקדמים משם.

             

            האפליקציה תבקש מכם לחזור אחריה בקול, לפרש מילים ומשפטים מהשפה החדשה שאתם לומדים ולחבר בין מילים תואמות. זה מרגיש יותר כמו משחק כיפי מאשר
            לימוד שפה, ואפשר להגדיר את האפליקציה כך שתשלח לכם תזכורת יומיומית לתרגל ולבחור מראש כמה דקות ביום אתם רוצים לתרגל – 5, 10, 15 או 20, כשהמטרה היא לעמוד ביעד היומי שהצבתם לעצמכם. אחת לכמה ימים היא גם תציע לכם לבחון את ההתקדמות שלכם באמצעות "בוחן" קליל ותדווח לכם מה מצבכם. אפשר גם להזמין חברים לשחק איתכם ולהתחרות בהם. ככל שתתרגלו יותר, כך תזכו ביותר "פרסים", שהם למעשה נקודות קרדיט באפליקציה.

             

            מהניסיון שלנו: אחרי שימוש של שבועיים בניסיון ללמוד ספרדית אפשר בהחלט לומר שהאפליקציה עובדת. כותבת שורות אלה אפילו הצליחה לנהל שיחה שלמה עם קרוב משפחה ארגנטינאי בזכות תרגול יומיומי של 5־10 דקות.

             

            כמה זה יעלה לכם: אפשר להשתמש בה בחינם או לרכוש את "דואלינגו פלוס" שהופך את כל הממשקים של האפליקציה לזמינים ב־33.90 שקל לחודש.

            לאתר האפליקציה >>

             

             

              מה זה: לא כולם יכולים להרשות לעצמם טיפול נפשי פרטני שעלותו בישראל מגיעה לפעמים גם ל־450 שקל לפגישה ואפילו יותר, אבל יש אפליקציות שיכולות לשמש כאלטרנטיבה לא רעה כלל למי שבכל זאת מחפש דרך ראויה להתמודד עם קשיים נפשיים. המומחים מעט חלוקים בדעותיהם בנוגע ליעילותן של אפליקציות למטרה זו, אבל בהחלט ממליצים להשתמש בהן כאמצעי חיזוק יומיומי במקביל לטיפול הקונבנציונלי. אין ספק שעדיף להיעזר באיש מקצוע, אבל כשהיד אינה משגת, גם אפליקציה יכולה לעזור ובעיקר ללמד אותנו לטפל בעצמנו.

               

              אפליקציית What's Up (אל תבלבלו אותה עם הווטסאפ הרגיל שכולנו מכירים) מציעה טיפול בשיטות כמו CBT ו־ACT להתמודדות עם חרדה, דיכאון, לחץ ועוד. היא מאפשרת לעקוב אחר מצבי הרוח החיוביים והשליליים לאורך היום וכך לנסות להיפטר מדפוסים שליליים. עמוד ה־Get Grounded מכיל יותר מ־100 שאלות שיעזרו לכם להבין מה בדיוק אתם מרגישים, ועמוד ה־Thinking Patterns ילמד אתכם לחדול מביקורת פנימית שלילית.

               

              מהניסיון שלנו: האפליקציה כאמור לא משמשת כתחליף לטיפול הקונבנציונלי, אבל בהחלט מסייעת להתמודדות יומיומית עם חרדות ודיכאון. אחרי שימוש של שבוע ברציפות ניכרים שיפור במצב הרוח וירידה משמעותית בשיעור המחשבות השליליות.

               

              כמה זה יעלה לכם: כלום. האפליקציה חינמית.

              לאתר האפליקציה >>

               

                מה זה: היגיינת השינה היא כנראה אחד האלמנטים הבולטים בעולמות ה־Wellness כרגע, ויש הטוענים שגם שלב ההתעוררות חשוב ויכול להשפיע על הוול ביאינג שלנו. אז במקום להתעורר שוב עם השעון המעורר המציק והצלילים הצורמים שלו (כן, אפילו אם שמתם לעצמכם שיר שאתם אוהבים כשעון מעורר – אתם בטח כבר מתעבים אותו), למהר לפתוח את הסמארטפון ולגלול את הפיד בפייסבוק, אינסטגרם או אתר החדשות – כאן יש אלטרנטיבה בריאה בהרבה: להתעורר עם צלילים מרגיעים ולעבור מיד לתרגול מתיחות ונשימות מעולם היוגה שאפשר לעשות במיטה (או מחוצה לה, אם תבחרו). ספריית האפליקציה מאפשרת לבחור תרגולים משורה ארוכה של מדריכי יוגה מובילים ולבחור בסוג התרגול שמתאים לכם לאותו הבוקר – אפילו נשימות ומדיטציה שאפשר לתרגל עם הילדים. האפליקציה מאפשרת לכוון תזכורות שיזכירו לכם לכוון את שעון היוגה ולבחור את התרגול הרצוי לכם לבוקר הבא, וגם לבקש ממנה שתזכיר לכם ללכת לישון בזמן. כבונוס היא גם תנטר את השינה שלכם אם תרצו, תדווח לכם על ההתקדמות שלכם, ואפילו תמליץ על מדריכי יוגה מקומיים על פי נתוני מיקום.

                 

                מהניסיון שלנו: אין ספק שהרבה יותר נעים להתעורר לצלילי יוגה עדינים ולקול מרגיע שמאחל לך "בוקר טוב". היעילות של ביצוע התרגילים במיטה היא לא פחות ממדהימה, אבל יש רק קושי אחד: ההדרכות הן באנגלית, ומי שלא בקיא במונחי היוגה עלול קצת להתבלבל. שווה להקשיב לתרגול בערב שלפני כדי להבין את אופן ביצוע התרגילים.

                 

                כמה זה יעלה לכם: 23.90 שקל לחודש.

                לאתר האפליקציה >>

                 

                  מה זה: אפליקציית גיימינג שהיא גם רשת חברתית, כשהמטרה המרכזית שלה לעזור למשתמשים לשפר את התפקוד הקוגניטיבי שלהם: חידוד הזיכרון, שיפור הריכוז ותשומת הלב לפרטים, כישורים מתמטיים, כישורי למידה ועוד. האפליקציה עובדת בפורמט של משחקים, שהם סוג של אתגרים למוח – למשל לזהות כמה קוביות בעלות אותו צבע מופיעות על המסך או לזהות את תבנית הצבעים המרכזית באוסף של קוביות. אפשר גם להתחרות בחברים או במשתמשים אחרים מכל העולם, וככל שתתרגלו יותר, כך יוצרי האפליקציה מבטיחים שהתפקוד הקוגניטיבי שלכם ישתפר.

                   

                  מהניסיון שלנו: דרושה מידה מסוימת של סבלנות כדי להתמסר למשחקים. הניצחון לא בא בקלות, ועל כן יש מקום לתרגול. אבל כשמתעקשים לצלוח את השלבים השונים בהחלט יש תחושה של חדות ומיקוד.

                   

                  כמה זה יעלה לכם: כלום. האפליקציה חינמית.

                   

                   

                  הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
                  הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד