רותי ברודו היא ללא ספק ליהוק העונה בטלוויזיה הישראלית. המסעדנית התל אביבית שהתיישבה לראשונה על כס השופטת בתוכנית הריאליטי "MKR המטבח המנצח" בקשת 12, מביאה איתה אל הפריים הטיים דמות שלרוב נפקדת מהמרחב הטלוויזיוני: אישה דעתנית לבושה שחורים בת 57, שלא מבריקה מחומצות היאלורוניות על פנים מתוחות, ועם פה שלא מתיישר לחוקי התקינות הפוליטית.
"אתה סתום, אתה אהבל", אמרה למתמודד עומר סיטון, ובפני המתמודד חי ז'קוטו מהצמד הדורסני "חי ולבנה", הניפה יד וגערה: "אתה עכשיו עם פרצוף האיכה שלך". הדיבור הישיר, הפסקני והלא מתחנף, בשילוב הידענות הגדולה באוכל והאובססיה לצלחוּת פרפקציוניסטי שמגיעים ארוזים בטוטאל לוק אלגנטי ושחור מכף רגל עד ראש – הפכו את רותי ברודו לכוכבת על המסך ולאייקון אופנה בהתהוות, שמשאירה אבק לכל אושיות האינסטגרם הנואשות ללייקים.
"אופנה מתחלפת, סגנון הוא נצחי", צוטטו בעבר בגרסאות דומות מעצבי האופנה קוקו שאנל ואיב סן לורן. כשמכל עבר מגיחים אלינו מפגעים חסרי טעם ופשעים אסתטיים שמככבים ברשתות החברתיות, מפתיע לפגוש על מסך הטלוויזיה דמות בעלת סגנון אישי כמו רותי ברודו. כאן לא מדובר רק על מלתחה הדוקה, עניינית ואלגנטית, אלא על מכלול תכונות: האופן שבו היא נושאת את עצמה, סגנון החיים, השאיפה לאירוח חסר פשרות, עיצוב ביתה במרכז תל אביב, כמו גם המסעדות של קבוצת R2M שבבעלותה יחד עם בעלה לשעבר מתי ברודו. אלה מצטרפים להבעות פניה, ולא פלא שהיא הפכה את גלגול העיניים לאביזר הלוהט ביותר של החורף. בעידן שבו אופנה יוצרת ומעצבת נראות, המסלול למציאת סגנון מובהק – כזה שהופך לחלק בלתי נפרד מהאדם ומאפשר זיהוי מיידי במרחב – הוא מאבק יומיומי.
ברודו, במודע או שלא, חתומה על מיני מהפכה על המרקע. בעולם קולינרי המנוהל על ידי גברים, היא הביאה למסך מודל נשי מורכב, ומציגה חזות קשוחה ואסרטיבית תוך אימוץ קוד לבוש גברי, אך יודעת להפגין לא אחת רכות, חום ואהבה למתמודדים ולאוכל. ברודו היא לא קישוט מתחנף לחיך ולמצלמה, ולכן אין פלא שהיא לא לבושה בשמלות מיני כמו מיכל אנסקי, השופטת הרגישה והמכילה מ"מאסטר שף".
את ההבדלים בין השתיים ניתן היה לראות כשאנסקי הגיעה כשופטת אורחת לתוכנית בחודש שעבר. בזמן שברודו עם שיערה הקצר, משקפי ההארי פוטר והז'קט הארוך והמרובע נראתה כמו דמות סמכותית – אנסקי בחרה בשמלת שיפון פרחונית וקצרה. לברודו, יש לזכור, גם אין אספירציות להיות כוכבת, כפי שאמרה לא אחת בראיונות עם עליית התוכנית. יש לה בסך הכול 2,300 עוקבים באינסטגרם, ולא תראו אותה משתפת ברשתות החברתיות את הבגד שלבשה מדי ערב לתוכנית, תוך שלל תיוגים של אנשי המקצוע.
הסגנון חמור הסבר של ברודו הוא גם סוד קסמה. היא יצקה לתוך הופעותיה הטלוויזיוניות (וגם מחוץ למסך) אלגנטיות נינוחה, מונוכרומטית ואיקונית, כזו שהופכת אותה לדמות שזוכרים. במלתחה שלה שולט הצבע השחור, שנתפש כמתוחכם ומרוחק בו זמנית. רק פעמים ספורות היא מפתיעה, כמו בחולצה אדומה מתחת לז'קט אפור ובחולצה בגוון ירוק בקבוק עם ז'קט שחור וארוך בגזרת טוקסידו. ברודו גם מקפידה להשאיר מרווח נשימה נוח בין הגוף לבד. כדי להפיג את השעמום שעלול להיווצר מסגנון זה, ברודו חידשה בגזרות ובפריטי לבוש מדי פרק: פעם היא בחולצה רכה עם מחשוף, בתוכנית אחרת היא מכוסה בסריג גולף.
יותר מהבגדים עצמם והפה חסר המעצורים – רותי ברודו הביאה למסך הלך רוח, אותה תכונה חמקמקה ונדירה שהופכת אותה לדמות ממגנטת שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים. וגישה, תשאלו את מדונה וקים קרדשיאן, היא תכונה נחשקת בעולם האופנה, שמפרידה בין רשימה מתארכת של מפורסמות לרגע, משפיעניות רשת וסלבריטאיות בכאילו, לכוכבת אמיתית.
ומה חשבתם על שמלות הכלה של המפורסמות ב-2018?