נס לחנוכה: סופגניות פלא מהירות, טבעוניות וללא גלוטן

בלי להתפיח ובלי בלגן: 15 דקות הכנה ויש לכם סופגניות נהדרות, שגם טבעונים וגם נמנעים מגלוטן יוכלו לאכול בכיף

סופגניות מהירות וטבעוניות ללא גלוטן (צילום: בועז לביא, סגנון: ענת לבל)
סופגניות מהירות וטבעוניות ללא גלוטן (צילום: בועז לביא, סגנון: ענת לבל)

 

 

המרכיבים

(כ־35 יחידות)

 

  • 3/4 2 כוסות קמח תופח ללא גלוטן (מוצר ייעודי או ראו הערה למטה)
  • 2 שקיות (20 גרם) סוכר וניל
  • 1 כף סוכר
  • 2 מכלים (250 גרם) יוגורט סויה בטעם טבעי
  • 100 גרם רסק תפוחים או בננה מרוסקת
  • 1/2-1/4 כוס מים קרים
  • שמן לטיגון עמוק
  • להגשה: אבקת סוכר, ריבה, רוטב מייפל

 

ההכנה

1. מערבבים בקערה את הקמח, סוכר הווניל והסוכר. מערבבים בקערה נפרדת את היוגורט, רסק הפרי ורבע כוס מים. מוסיפים את הבלילה לקערת הקמח ומערבבים לעיסה סמיכה (כמו שמנת חמוצה). אם צריך, מוסיפים עוד מים ומערבבים. מומלץ לתת לעיסה להתייצב כמה שעות במקרר (אפשר לשמור אותה עד 3 ימים במקרר. אם צריך, מדללים אותה במעט מים לפני הטיגון).

2. מחממים בסיר מתאים שמן לטיגון עמוק.

3. לוקחים כפית מהעיסה ובעזרת כפית נוספת מחליקים אותה (בזהירות!) לשמן החם. ממלאים כך את הסיר בסופגניות. מטגנים כ־2 דקות, במהלכן מגלגלים קלות את הסופגניות בשמן, עד שהן מזהיבות היטב. מעבירים את הסופגניות למסננת או לצלחת מרופדת בנייר סופג וממשיכים לטגן את כל העיסה (חשוב שהשמן לא יתחמם יותר מדי, כדי שהסופגניות לא ישחימו מבחוץ לפני שהן עשויות מבפנים).

4. בוזקים על הסופגניות אבקת סוכר ומגישים, מומלץ לצד ריבה או רוטב מייפל.

 

רוצים להכין תערובת קמחים ללא גלוטן בעצמכם?

ערבבו 2/3 כוס קמח אורז מלא עם 1 כוס קורנפלור או קמח תפוחי אדמה (ועדיף 1/2 כוס מכל אחד), 2/3 כוס קמח דוחן, 3 כפות קמח חומוס, 1/3 כוס קמח טף ו־1 כפית אבקת אפייה.

 

  • זמן הכנה: כ־15 דקות
  • דרגת קושי: קל
  • איך שומרים: אפשר לשמור את העיסה לפני הטיגון. את הסופגניות מגישים מיד.

 

 

 

הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: אלה אוזן, סגנון: לירון שמעוני)
הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: אלה אוזן, סגנון: לירון שמעוני)
 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד