עכשיו תחשבו חזק על בגד: מיזם האופנה המהפכני של ליאור סושרד

אמן החושים והיזמית עדי לי כהן מציעים לכל אחד להפוך לארמני ברגע ולעצב בגדים באפליקציה. "מאפשרים לאנשים להתאים את הבגדים לגוף שלהם, במקום להפך"

עדי לי כהן וליאור סושרד. "Any Wear נותן פתרון למיליוני יהודים, הינדים, מוסלמים ומאמינים מדתות נוספות בכל הקשור לצניעות". למטה: עיצוב של מיכל אנסקי (צילום: צביקה טישלר, ענת מוסברג)
עדי לי כהן וליאור סושרד. "Any Wear נותן פתרון למיליוני יהודים, הינדים, מוסלמים ומאמינים מדתות נוספות בכל הקשור לצניעות". למטה: עיצוב של מיכל אנסקי (צילום: צביקה טישלר, ענת מוסברג)

מיזם האופנה של היזמית עדי לי כהן בת ה־29 ושל אמן החושים המצליח ליאור סושרד נשמע כל כך חכם ומתבקש, עד שממש מעצבן שהם חשבו עליו קודם ולא, נניח, אתם. השניים יצרו את הפלטפורמה Any Wear, שמאפשרת לכל אחד לעצב בגד לפי מידותיו באפליקציה ייעודית. אחרי העיצוב תוכלו לקבל את הבגד הביתה עם אטיקט ששמכם כמעצבים מופיע עליו וגם להציג את היצירה אצלם בחנות האונליין, ואולי אפילו למכור אותה וליהנות מהרווחים.

 

"ההיצע היום מתחלף במהירות ורשתות האופנה הפכו למזהם השני בגודלו של כדור הארץ. האיכות והייחודיות נפגעו"

"בגדים הפכו לזולים בכל מובן, כלכלית ורגשית", אומרת כהן. "הרשתות הגדולות מציעות גרסאות זולות ומהירות של עיצובים טרנדיים, מחליפות בכל שבועיים את הקולקציות ויוצרות עיצובים בקצב משוגע שקשה להדביק. פעם היו מוציאים קולקציות חדשות ארבע פעמים בשנה. היום ההיצע המתחלף במהירות יוצר כל הזמן את התחושה שאתם לא עומדים בקצב. כתוצאה מכך, רשתות האופנה הפכו למזהם השני בגודלו של כדור הארץ, והאיכות והייחודיות נפגעו.

 

"היו זמנים שהיית הולך לחייט כשהיית צריך חולצה והוא היה מתאים לך את הגזרה, המידות, הצבע והבד. לך, כלקוח, הייתה תחושה של קשר, ולפריט היה ערך ייחודי. היום זו חולצה ב־60 שקל מבד לא איכותי בהתאם. הוא יתבלה וייזרק אחרי כמה כביסות וזה בסדר, כי הוא ממילא לא עלה הרבה".

 

כבר יש קולקציית קפסולה. חליפה בעיצוב מיכל אנסקי:

 

 

 

את לא קונה ברשתות?

"הפסקתי מזמן. מאז ש־Any Wear הפך מרעיון למשהו אמיתי, אני מעצבת לבד את הבגדים שלי בעזרת התוכנה שפיתחנו, ככה שהם יתאימו למידות שלי, במקום שאצטרך להתאים את עצמי לסקאלה המצומצמת של המידות שיש בחנויות. כשהייתי ילדה, אמא שלי הייתה תופרת לנו לפעמים בגדים במיוחד, ובהמשך גם אני למדתי לתפור והכנתי בגדים לי ולחברות. זה מרגש ללבוש בגד שנתפר במיוחד בשבילך, ואני רוצה להמשיך להתרגש וגם לאפשר לאחרים ליהנות מהחוויה הזאת".

 

החזון הזה אמנם נשמע מרגש, אבל כרגע המפרט ב־Any Wear עדיין מצומצם למדי. אפשר לעצב שמלות, חצאיות ואוברולים. יש שליטה על סגנון מפתח הצוואר והגב, על אורך השרוולים והחלק התחתון, על הבד ועל אקססוריז שונים שניתן להוסיף. מחיר ממוצע לדגם הוא כ־350 שקל. בזמן הקרוב, מבטיחה כהן, האתר יתמקצע בבגדים מסוגים נוספים, כולל שמלות כלה, בגדי ילדים ובהמשך גם בגדי ים ונעליים.

 

מיכל עזר בשמלת נקודות שעיצבה:

 

 

כבר בשלב זה של אפשרויות עיצוב בסיסיות יש משתמשות, חלקן מוכרות, שעיצבו לעצמן דגמים יפים ביותר. מיכל אנסקי עיצבה בעזרת האתר קולקציית קפסולה שכל אחת יכולה להזמין בהתאמה למידותיה. המחירים של דגמי הבגדים שלה נעים בין 360 ל־560 שקל. סטארית האינסטגרם קים אור אזולאי (315k עוקבים) עיצבה לעצמה שמלה אדומה, ולדברי כהן התרגשה מאוד לראות את שמה על האטיקט. בלוגרית האופנה מיכל עזר (אחות של אסי) הודתה שבזכות המיזם היא מגשימה סופסוף את חלומה לעצב אופנה, ושהיא כבר מכורה.

 

התלהבה מהאטיקט. קים אור אזולאי בשמלה בעיצובה:

 

 

להתאים את הבגדים לגוף, במקום להפך

כהן, אמא לאיתמר (3), ניהלה בעבר את מערכות המידע של קרביץ עסקים ואף הקימה עסק לעיצוב אירועים. בשלוש וחצי השנים האחרונות היא מנהלת את המיזם הנוכחי. "מאז שאני זוכרת את עצמי חלמתי להיות מעצבת אופנה, ובמהלך השנים זיהיתי שהחלום הזה משותף כמעט לכל אישה שנייה בעולם", היא צוחקת. "הציור הראשון שלנו כילדות הוא שמלת נסיכות, ורבות מאיתנו לא מפסיקות לצייר בגדים אף פעם. המיזם שלנו מאפשר לכל אחד לעצב אופנה בלי הכשרה מקצועית, ליצור משהו שלו ולהשאיר חותם בעולם. אני אוהבת גם שאנחנו מאפשרים לאנשים להתאים את הבגדים לגוף שלהם במקום להפך. כל אדם הוא שונה, זה חלק מהבריאה".

 

גדלת בבית דתי ואת עצמך שומרת מצוות. יש לזה ביטוי במיזם?

"Any Wear נותן פתרון למיליוני יהודים, הינדים, מוסלמים ומאמינים מדתות נוספות בכל הקשור לצניעות".

 

הרעיון של כהן סחף אחריו גם אנשים נוספים: המשקיעים הראשונים שלה היו אביה ואחיה, ואחריהם הצטרפו מנכ"ל חברת הפרסום כנען מדיה, אוהד גבלי, וכאמור גם ליאור סושרד, שהגיע דרך מכרים משותפים שהבינו שהשניים עובדים על מיזמים דומים. "הוא גאון. יש לו ידע בהמון דברים. הוא חבר מעולה ואיש עם חזון", מתארת כהן את המנטליסט.

 

אתם לא חוששים שהרעיון שלכם קל מדי להעתקה?

"הקמנו מערך של תופרות בית שיכינו את הפריטים שעיצבו הלקוחות תוך שלושה ימים. הבונוס הוא שבכך אנחנו מכניסים מגזרים חדשים לשוק העבודה, למשל תופרות חרדיות"

"זה נראה פשוט ובסיסי, אבל יש הרבה פרטים ולוגיסטיקה מאחורי מה שאנחנו עושים. הקמנו מערך של תופרות בית שיכינו את הפריטים שעיצבו הלקוחות תוך שלושה ימים. אנחנו עובדים עם מפעל אמריקאי שמכשיר תופרי בית לפי המודלים שלנו פה במודיעין. הבונוס הוא שבכך אנחנו מכניסים מגזרים חדשים לשוק העבודה, למשל תופרות חרדיות. אחרי הרבה חיפושים מצאנו מפעל ישראלי שפועל בירדן ומבין שהעתיד הוא לא בייצור המוני אלא בייצור לפי הזמנה אישית ומשתף איתנו פעולה. אבל בכל מקרה, אני בעד תחרות. זה בריא".

 

ליאור, אתה משתמש גם ביכולות העל־חושיות שלך כדי לקדם את המיזם?

"יש לי והיו לי הרבה ויז'נס לגבי Any Wear מההתחלה, ולכן השותפות שלי מתבטאת בקריאייטיב שלי ובקשרים שלי ברחבי העולם. כן, גם ליכולות המנטליות שלי יש חלק בהתקדמות של מה שאנחנו עושים, אבל זה לא ייחודי למיזם הזה. אני עושה את זה כל הזמן".

 

למה ליאור סושרד משוכנע שהמיזם שלו ושל כהן הוא חלק מהדבר הגדול הבא? הראיון המלא בגליון Gostyle.

 

 

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד