נשנושי לילה: 7 רעיונות למאכלים מזינים שלא יחרבו לכם את השינה

להתכרבל מול סדרה טובה עם קערה של פינוקים - תמיד כיף. לאכול כמות קלוריות יומית בפעם אחת וגם לפגוע באיכות השינה - פחות כיף. כך תנשנשו נכון אחרי שהחושך יורד

סיון ורקר-פלג

|

04.11.18 | 09:27

אחד מהם יפריע לך לישון. גם בלי לקרוא אפשר לנחש איזה (צילום: Shutterstock)
אחד מהם יפריע לך לישון. גם בלי לקרוא אפשר לנחש איזה (צילום: Shutterstock)

בלי קשר למזג האוויר, רובנו נהנים להימרח מול סדרה טובה וחבריה הבלתי נפרדים, הנשנושים. גם אם אתם לא מצייתים לדיאטה מסוימת, כדאי שתשימו לב למזון שנכנס לכם לפה אחרי ארוחת הערב ולפני שאתם גוררים את עצמכם לישון. שומן, מלח, סוכר וקפאין הם רק פן אחד של העניין. לחלקם גם יכולת להזיק לשינה שלכם, כך שלמחרת תקומו עייפים ותאכלו יותר. לכן, לפני שהמתח גורם לכם לאכול קערת גלידה שלמה בלי לשים לב בכלל לטעמה, מלאו אותה בנשנושים איכותיים יותר ותרוויחו.

 

>> מצאתם את עצמכם במטבח מצויידים ברשימת פינוקים? עצרו הכול.

בדקו את עצמכם, עד כמה אתם באמת רעבים? האם ארוחת הערב לא הייתה מספקת או שמתח השכיח מכם אותה? האם מדובר על רעב אמיתי או הרגל מיותר שמחייב אתכם ללעוס בזמן צפייה במסכים. ייתכן שהקדשת רגע של מחשבה ומודעות ימנע מכם לאכול מזון מיותר.

 

אם באמת אכלתם פחות או שחשבתם שתהיו מסופקים מקערה חסה, ארוחת לילה קלה תיתן מענה הולם לרעב ולא תכביד על מערכת העיכול. כריך משתי פרוסות לחם עם ביצה קשה/ גבינה לבנה/ טחינה/ אבוקדו בנוסף לירקות חתוכים הוא רעיון משביע ופרקטי. הנפש מחפשת משהו מעניין יותר? נסו משהו מההצעות הבאות:

 

1) פרוסה נאה מפשטידת ברוקולי שאפיתם מבעוד מועד. גם מרגישה 'כמו אוכל אמיתי' וגם קלה ולא מזיקה.

 

 לחצו על התמונה כדי להגיע למתכון (צילום: סיון ורקר-פלג )
לחצו על התמונה כדי להגיע למתכון (צילום: סיון ורקר-פלג )

 

 

2) אדממה או כל קטנית אחרת - מנשנשים פולי סויה על הבר או לפני שהסושי מגיע? אין סיבה שלא תכינו לעצמכם כזה גם בבית. אדממה הוא אומנם החטיף הפופולארי מכולם אך בהחלט אפשר גם לאכול גרגירי חומוס בתיבול  לימון, מלח, פלפל שחור ואבקת שום או צ'ילי. גם אפונה ושעועית אדומה עם תיבול דומה יעשו את העבודה. מה גם שאתם יכלים לחסוך מעצמכם את כל ההכנות והבישול ופשוט לקנות קטניות קפואות מבושלות שדורשות  חימום קצר בלבד במים רותחים. כמות סבירה לארוחה לילית היא כוס חד פעמית של קטניות לאחר בישול.

 

3) פטריות חמות מוקפצות או אפויות -  נשנוש טעים, קל להכנה וכמעט חסר קלוריות. אפשר לתבל אותן בתבלין אהוב ולקפיץ עם מעט שמן זית. נסו את השילוב של רוטב סויה דל נתרן, מעט שומשום, וג'ינג'ר כתוש.

 

4) ירקות חתוכים עם טוויסט - ירקות הם הפתרון הקלאסי בכל דיאטה. כמעט כל מטופלת שמגיעה אליי במטרה להבריא מעט את אורח החיים שלה, מבטיחה לי שהיא תביא בכל יום קופסת ירקות חתוכים למשרד. אבל גם אם אתם אוהבים ירקות, בשלב כלשהו כבר נמאס לכם מהשגרה. הפתרון הוא להוסיף עניין לכל הסיפור - הוסיפו להם מטבל ביתי בריא וטעים:

 

  • 120 גרם (חצי קופסה) גבינה לבנה 5%
  • 1 כפית בצל מטוגן  (אפשר קנוי)
  • 1 כפית שום מטוגן (אפשר להשיג בחנויות תבלינים מתמחות או להכין לבד)
  • קורט מלח ופלפל שחור

 

5) מאפין שיבולת שועל - מאפה אחד כזה לגמרי יסגור לכם את הפינה ועל הדרך גם יתרום לכם סיבים תזונתיים מועילים. לשדרוג, אפשר להוסיף מעט גבינה לבנה או טחינה.

 

לחצו על התמונה כדי להגיע למתכון (צילום: צביקה טישלר)
לחצו על התמונה כדי להגיע למתכון (צילום: צביקה טישלר)

 

6) מיני טוסטונים - אוהבי הפחמימות ממשפחת הלחמים והקרקרים יכולים להכין בקלות חטיף פריך בעצמם: תפרסו לחמניה/בגט לפרוסות דקיקות. הברישו בנדיבות בשמן זית ופזרו מלמעלה גבינה בולגרית/ זיתים/ ירקות וכו'. אופים בחום של 170 מעלות עד שהפרוסות פריכות לשביעות רצונכם. כמו כן, חסכתם לעצמכם שומנים מוקשים והררי נתרן.

 

7) דובדבן חמוץ - גם טעים, גם טבעי וגם מכיל מלטונין באופן טבעי. עדיף כמובן לאכול טרי, אך גם משומר או בתור מיץ זה לגמרי בסדר. המלטונין (הורמון השינה) מצוי בו באופן טבעי ומחקרים מראים כי הוא בעל השפעה מיטיבה על השינה ואף בעל יכולת לשפר נדודי שינה.

 

>> הימנעו מקפאין וסוכר פשוט 

אנחנו רוצים נשנושים בריאים לפני השינה, אך במקביל נרצה גם לקדם שינה טובה ואיכותית. לכן לא כדאי לכלול קפאין על סוגיו בין הפינוקים הליליים שלכם : קפה, תה, שוקולד, קולה, דיאט קולה וכו' סמוך למועד הכניסה למיטה. הימנעו גם מסוכר פשוט ( הוא לא בריא לנו אף פעם)  מכיוון שהוא עלול לעורר אתכם וגם להעצים את הרצון להמשיך לאכול.

 

סיון פלג היא דיאטנית קלינית המתמחה בירידה במשקל ובתזונת נשים הרות ולאחר לידה

 

------------------------------

 

לא מצליחים לעמוד מול חשקים? כדאי לכם להמשיך לקרוא

 

 לחצו על התמונה כדי להגיע לכתבה (צילום: Shutterstock)
לחצו על התמונה כדי להגיע לכתבה (צילום: Shutterstock)

 

 

 
הצג:
כל התגובות לכתבה "נשנושי לילה: 7 רעיונות למאכלים מזינים שלא יחרבו לכם את השינה"
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד