עיצוב פנים הוא לא רק בחירה של חומרים וצבעים. לפעמים הוא גם תכנון מחושב של מרחבים פתוחים עבור פעוט וכלב (תחש, במקרה הזה), כמו שמדגימה הדירה הזו בטאיפיי, בירת טייוואן. היא משתרעת על פני 132 מטרים רבועים, יש לה שני כיווני אוויר בלבד, ומתכנניה יצרו בה נתיב הליכה מעגלי שזורם ללא הפרעות, קירות שקופים שמכניסים פנימה את אור היום עד כמה שניתן, צבעוניות מרשימה ורהיטים שמשדרים יוקרה.
הלקוחות מגיעים מתחום האמנות, ומתגאים בטעמם המעודכן וברמה גבוהה של סגנון חיים. כדי ליצור את התפאורה המושלמת לשגרת חייהם הם פנו למשרד האדריכלים Phoebe SaysWow, שבראשו עומדים שני כוכבים מקומיים עולים: האדריכל ומייסד המשרד Shih-Hwa Hung, ו-Phoebe Wen, אמנית בעברה והיום מעצבת.
לאחר הגדרת הכוונות והיעד, מצהירים השניים, הם בונים את ה''נרטיב העיצובי'' של הפרויקט. כדי לייצר מרחב משחקי, מספר האדריכל בראיון אינטרנטי ל-Xnet, הוא חילק את הדירה כך שתהיה זרימה, אך תישמר זהותו של כל חדר. לוח הצבעים והחומרים שנבחר הוא עשיר ואלגנטי, במטרה להדגיש את העירוניות המודרנית סביב, מבלי לוותר על שילוב של טכניקות בנייה מקומיות מסורתיות.
אחד האתגרים היה לשכנע את הלקוח להקדיש יותר מקום לחדר הרחצה, על חשבון המרחב המשותף. אתגר נוסף היה למצוא צוות מיומן לעבודה המורכבת של קיר הלבנים הדומיננטי, והפתרון נמצא בשיתוף פעולה עם בית ספר מקצועי בתחום. אחרון אך לא חביב היה אתגר ההתאמה של רצפת הטראצו לשטח, שהיה תהליך ארוך ומייגע.
התוכנית הקבלנית יצרה דירה צפופה וחשוכה. בפרוגרמה החדשה השתנה מיקומם של חדר הרחצה והמטבח (כך שהמטבח יהיה פתוח וצמוד לסלון), ושונה סדר החדרים. רוב הקירות הוסרו, וכדי להפריד בין החדרים נבחרו אלמנטים כמו ספרייה זזה, דלתות עץ מתקפלות או מסכי זכוכית. יחד עם קיר הלבנים הייחודי עוצבו כך חזיתות מעניינות, המאפשרות פתיחות משתנה של המרחב.
גם מתווה הרצפה, אטרקציה חזותית בפני עצמה, עוזר בהגדרת המרחב, באמצעות החלוקות השונות שלה. המעצבים מאמינים שמרחב נחווה לא רק דרך המראה, אלא גם דרך המישוש. הרצפה מזכירה את תהילתו של הטראצו, בתהליך שלא היה פשוט ליישום: תרכובות נוצקו בזהירות באתר, במקביל להכנת חציצות נחושת במפעל, לפי קומפוזיציה וצורות משתנות.
המטבח הפתוח כולל אי עם כיורים, מדיח וארונות, כשמאחוריו אזור בישול ומזווה, סגור בדלתות ורודות שמסתירות את הבלגן ומוסיפות לסלון חמימות ומשחקיות. כשהן פתוחות הן מגלות חיפוי של אריחים כחולים, בגוון שמזכיר את אריחי דלפט ההולנדיים ומדגיש את רעננות הוורוד.
חדר השינה מופרד מהסלון באמצעות קירות זכוכית מחולקים גיאומטרית בפרופילי מתכת (וילונות מאפשרים פרטיות לפי הצורך). חדר הרחצה המרכזי, שאפשר להיכנס אליו גם מחדר הילדים וגם מחדר ההורים, מוקם בפינה שופעת אור ואוויר. סגנונו יוקרתי, עם קירות ומשטח שיש ורצפה שכוסתה באריחי קררה קטנים, שהונחו בדוגמת פרחים.
האמבטיה, הברזים ומושב האסלה תורמים למראה הקלאסי, הכיורים עשויים פליז וכך גם רגלי המשטח שעליו הונחו. לעומת הקו הקלאסי, לחדר הרחצה המשני במסדרון נבחרה דלת אסם מעץ, שמכניסה גיוון סגנוני וחומרי. בחדר הצר יש שירותים ומקלחון, והכיור מוקם מחוץ לו, במסדרון.
האלמנט המיוחד והחדשני בדירה הוא קיר הלבנים לאורך המסדרון, ששולח זרועות לתוך שני חדרי השינה. מסת החומר שלו עומדת בניגוד לקלילות של קיר הזכוכית והברזל שלידו, והוא מהווה אטרקציה חזותית בזכות ההנחה הייחודית של הלבנים, שלטענת המתכננים, גם תורמת לזרימת האוויר בין החדרים.
ייחודי גם אופן הסגירה של חדר הילדים: במקום דלת נבנתה ספרייה, שזזה לפנים ולאחור ומשנה את פרספקטיבת המרחב. לא בכדי זכה המשרד בפרס A' Design Award, המסמן פרויקטים משפיעים וחדשניים.
הדירה רוהטה ואובזרה בפריטים של חברות מובילות ומעצבים בעלי שם. רשימה חלקית: כורסה איקונית בסגנון בארוקי, שעיצב אלסנדרו מנדיני לקפליני, בחדר השינה. בסלון ספה של פטריסיה אורקיולה ל-Moroso, מול שידה ואורלוגין סוריאליסטיים שעיצבו הצמד של ''סטודיו יוב'' ל-Moooi . מ-Kartell נקנו שולחן קפה ושידות צד לחדר השינה, שולחן האוכל מ-Anthropologie. הנברשת דמויית הענפים/קרניים בסלון של ג'ייסון מילר ל-Roll&Hill, המנורות בחדר השינה והמסדרון של Lee Broom, ואת גופי התאורה התלויים מעל פינת האוכל עיצב אריק לוי ל-Vibia.
אי אפשר להתעלם מהאקלקטיות הדומיננטית ברחבי הבית. רהיטים ומנורות שעל כל אחד ואחת מהן תג מחיר גבוה, מטבח וחדרי רחצה המשלבים אלגנטיות ישנה וקו מודרני, ריצוף טראצו וקירות זכוכית ולבנים, המבוססים על אלמנטים קלאסיים אך קיבלו פירוש חדש בזכות מראה וטכניקות עכשוויות. כולם יחד יוצרים בית חד פעמי, והתוצאה, כך מקווים המעצבים, הרמונית.
----------------------
בלי רהיטי מעצבים. לחצו על התמונה לכתבה על בקתת דיג משופצת: