חדש על הקולב: משמלות פליסה מינימליסטיות ועד מעיל פרוותי ורוד

רונן חן חוגג 25 שנות אופנה, טופשופ מפגישים את סופיה מצטנר ואנואר חדיד, ביאנגה לא נותנים לטרנדים להשתלט, ושיתוף הפעולה של מוסקינו ו-H&M נוחת בישראל

איתי יעקב

|

04.11.18 | 09:09

רונן חן. השראה מבגדי עבודה וחייטות גברית (צילום: דודי חסון)
רונן חן. השראה מבגדי עבודה וחייטות גברית (צילום: דודי חסון)
מוסקינו ל-H&M. עודפות אינה מילה גסה (צילום: הנס מוריץ)
מוסקינו ל-H&M. עודפות אינה מילה גסה (צילום: הנס מוריץ)
טופשופ. הקניינות הישראלית מתעוררת עם פריטים דרמטיים
טופשופ. הקניינות הישראלית מתעוררת עם פריטים דרמטיים
יאנגה. אוסף שמלות רחב ומוצלח (צילום: דניאל זקונט)
יאנגה. אוסף שמלות רחב ומוצלח (צילום: דניאל זקונט)

מוסקינו ל-H&M

 

אין ספק כי ביום חמישי הקרוב ישתרך תור ארוך בכניסה לחנות של H&M בקניון האופנה TLV, שם יושק בישראל שיתוף הפעולה של הרשת השבדית עם בית האופנה מוסקינו בניצוחו של המנהל האמנותי ג'רמי סקוט. בשנים האחרונות זוכה בית האופנה לפופולאריות בקרב בני דור המילניום, עם סגנון פופ מתקתק ולוגומאניה בלתי פוסקת. עם זאת, ביחס לבאז שעורר המותג בקרב מובילי דעה בתחום האופנה, שיתוף הפעולה הנוכחי מגיע מעט מאוחר.

 

שאלת המינון והאיזון עולה לא אחת כשבוחנים את הקולקציה. עודפות אינה מילה גסה לטעמנו, וחלק מהפריטים מוצלחים דווקא בשל הווליום והמראה המוגזם שלהם. למשל, מעיל פרווה סינתטית בצבע ורוד שעליו תפורות רצועות עור עם חוליות מוזהבות, או תיק ערב עשוי ניילון שחור עם רצועת זהב דקיקה. אולם אלה נבלעים בין פריטי לבוש סתמיים כמו פאוץ' שחור עם רקמה של שם הקולקציה, חולצות בייסבול בגזרת אוברסייז עם הדפס דמויות דיסני שיוצר מראה ילדותי, ואביזרים מוזהבים וכבדי משקל, שנראים מיושנים.

 

מוסקינו ל-H&M. קרנבל של מתקתקות צבעונית (צילום: הנס מוריץ)
    מוסקינו ל-H&M. קרנבל של מתקתקות צבעונית(צילום: הנס מוריץ)

     

    למי שמתכנן לעמוד בתור להשקת הקולקציה בחמישי בבוקר, אנחנו ממליצים לאמץ את פריטי הג'ינס המעניינים בקולקציה, כמו ז'קט ג'ינס קצרצר עם לוגו המותג בגב, אוברול ג'ינס אופנתי שמזכיר את שנות ה-90 – העשור הפופולארי להתייחסות אופנתית בשנתיים האחרונות – וחולצות טי פשוטות עם הלוגו של שיתוף הפעולה.

     

    מחירים: חולצות ועליוניות, 699-99.90 שקל; מכנסיים, 1,199-349 שקל; שמלות, 1,199-399 שקל; סריגים, 499-449 שקל; ז'קטים ומעילים, 1,999-499 שקל; תחתונים, 159 שקל; בגד גוף, 209 שקל; אביזרים, 1,699-79.90 שקל.

    להשיג בסניף H&M, קניון האופנה TLV, תל אביב, מחמישי (8 בנובמבר).

     

    מה קנינו במוסקינו ל-H&M?

    ז'קט ג'ינס קצר לנשים, 699 שקל; סווטשירט, 299 שקל; אוברול ג'ינס לגברים, 599 שקל (צילום: הנס מוריץ)
      ז'קט ג'ינס קצר לנשים, 699 שקל; סווטשירט, 299 שקל; אוברול ג'ינס לגברים, 599 שקל(צילום: הנס מוריץ)

       

      רונן חן

       

      קולקציית סתיו-חורף 2018-19 בעיצובו של רונן חן מלמדת לא מעט על הלך הרוח הנוכחי של מעצבי האופנה הישראלים. הקולקציה של חן, כמו זו של מעצבות מוערכות אחרות דוגמת דורין פרנקפורט ומאיה נגרי, מציגה עונה בטוחה עם מינימום סיכונים, המותאמת לתקופה הרגישה שבה נמצא ענף האופנה המקומי. המעצב שחוגג 25 שנות קריירה, בחר העונה להציג יחד את קו ההלבשה הנושא את שמו ואת קו "רונן חן לימיטד", המציע פריטים בשפה עיצובית אוונגרדית יותר. יחד הם מספקים את הוורסטיליות בעיצוביו, שהעונה קיבלו השראה מבגדי עבודה וחייטות גברית.

       

      רונן חן. פריטים שהפכו למזוהים עם המעצב, לצד סדרות קטנות המתבלות את הקולקציה (צילום: דודי חסון)
        רונן חן. פריטים שהפכו למזוהים עם המעצב, לצד סדרות קטנות המתבלות את הקולקציה(צילום: דודי חסון)

         

        לצד פריטים שכבר הפכו למזוהים עם חן, כמו חולצות וטוניקות בדוגמאות פסים, מכנסי ג'ינס כהים ומכנסיים שחורים בגזרה ישרה, שמלות שחורות בסיומות א-סימטריות וצלליות בלון אופנתיות, הצליח המעצב לתבל את הקולקציה בשתי סדרות קטנות של פריטים: שני מעילי פוך שחורים במילוי פלומת אווזים, וחטיבה של שמלות פליסה נהדרות. אלה פריטים שבהם יוצא חן מאזור הנוחות שלו, ומאפשר לעצמו התנסויות חדשות בחומר, אשר מצליחות להקרין גם על העשייה העיצובית שלו.

         

        מחירים: חולצות, 499-299 שקל; שמלות, 890-690 שקל; מכנסיים וחצאיות, 590-390 שקל; ז'קטים וסריגים, 1,390-399 שקל; נעליים, 999-499 שקל.

        להשיג בסניפי רונן חן ובאתר של המעצב .

         

        מה קנינו אצל רונן חן?

        שמלת פליסה, 690 שקל; מעיל פוך, 990 שקל  (צילום: עדי גלעד)
          שמלת פליסה, 690 שקל; מעיל פוך, 990 שקל (צילום: עדי גלעד)

           

          טופשופ

           

          הקולקציה החדשה של טופשופ מושקת במקביל לחשיפת הפרזנטורים החדשים של המותג, ביניהם הטופ מודל הישראלית סופיה מצטנר והדוגמן אנואר חדיד ממוצא פלסטיני-הולנדי, אחיהן הצעיר של ג'יג'י ובלה. אם תרצו, סוג של מזרח תיכון חדש ודו-קיום פוטוגני.

           

          בקמפיין של טופשופ: הטופ מודל הישראלית סופיה מצטנר והדוגמן אנואר חדיד ממוצא פלסטיני-הולנדי
            בקמפיין של טופשופ: הטופ מודל הישראלית סופיה מצטנר והדוגמן אנואר חדיד ממוצא פלסטיני-הולנדי

             

            עולם ההשראות שליווה את מעצבי החברה העונה לא חרג מהטרנדים הבולטים של סתיו-חורף 2018-19: הדפסים מנומרים, התחזקותו של בד הדנים, שנות ה-70, התחייה המחודשת של הקטיפה והדפסי פרחים גדולים כקטנים. בניגוד לעונות קודמות שבהן הקניינות של טופשופ ישראל הרגישה רדומה, נראה כי משהו בחברה התעורר.

             

            טופשופ. התייחסות מוצלחת לטרנדים העונתיים
              טופשופ. התייחסות מוצלחת לטרנדים העונתיים

               

              על הקולבים בחנות פגשנו לא מעט פריטים שעוררו את בלוטות הטעם שלנו, גם אם אינם מסחריים בעליל, כמו מעיל גשם בגזרת טרנץ' עשוי בד ניילון קשיח ושקוף, שמלת קאט-אאוט מקטיפה בצבע חרדל, חליפת מכנסיים עשויה קורדרוי בצבע אדום יין, וחטיבה של שמלות פרחוניות בסגנון שנות ה-70. אחת הקבוצות החזקות שמציגה העונה טופשופ היא מעילים וז'קטים – ממעילי פרווה סינתטית מחבקים שיעניקו מראה דובוני, ועד מעילים העשויים תערובת צמר בשילוב חומר סינתטי בדוגמאות טארטן ו"אדרת דג".

               

              מחירים: חולצות, 439.90-39.90 שקל; חצאיות ושמלות, 1,169-59.90 שקל; מכנסיים וג'ינס, 1,099.90-69.90 שקל; סריגים, 429.90-99.90 שקל; ז'קטים ומעילים, 1,299.90-249.90 שקל; נעליים, 629.90-69.90 שקל; תיקים, 489.90-49.90 שקל.

              להשיג בחנויות טופשופ ובאתר הישראלי של המותג .

               

              מה קנינו בטופשופ?

              שמלת מידי פרחונית, 229.90 שקל; תיק צד מנוחש, 179.90 שקל; שמלת קטיפה עם מפתח קאט-אאוט, 199.90 שקל
                שמלת מידי פרחונית, 229.90 שקל; תיק צד מנוחש, 179.90 שקל; שמלת קטיפה עם מפתח קאט-אאוט, 199.90 שקל

                 

                יאנגה

                 

                רשת האופנה יאנגה, שהוקמה לפני עשור בדיוק, הפכה מבוטיק קטן ברחוב דיזנגוף בתל אביב בבעלותם של מיטל יאנג וניר הורוביץ', לרשת של 30 סניפים בפרישה ארצית ובבעלות משותפת עם קבוצת פוקס המחזיקה ב-50 אחוז מהחברה. הסיפור של יאנגה מעט שונה משל בוטיקים אחרים בישראל. ראשית, הם מציעים פריטי ג'ינס של חברות כמו לי וליווי'ס, ובגדי מעצבות כמו נטע אפרתי וסבינה מוסייב, לצד פריטי ייבוא זולים של הרשת ופריטים שהם מייצרים. שנית, ביאנגה מבטיחים שבכל סניף יש תמהיל בגדים אחר ומספר יחידות מצומצם מכל דגם, מה שהופך כל בוטיק לבעל שפה וסגנון משלו. בניגוד לרשתות אופנה מסחריות, האג'נדה של יאנגה היא יצירת תמהיל שיש בו רק התייחסות מינורית לטרנדים. למשל, טרנד הפסים או המנומר, שמסתפקים בהתייחסות מעודנת של חולצה מנומרת או שתיים על הקולבים.

                 

                יאנגה. מבטיחים שבכל סניף יש תמהיל בגדים אחר ומספר יחידות מצומצם מכל דגם, מה שהופך כל בוטיק לבעל שפה וסגנון משלו (צילום: דניאל זקונט)
                  יאנגה. מבטיחים שבכל סניף יש תמהיל בגדים אחר ומספר יחידות מצומצם מכל דגם, מה שהופך כל בוטיק לבעל שפה וסגנון משלו(צילום: דניאל זקונט)

                   

                  אחת מנקודות החוזק הגדולות של יאנגה טמונה באוסף השמלות הרחב, שם תוכלו למצוא שמלות יום קלילות ומודפסות עשויות ויסקוזה, כותנה או תערובות כותנה, מהסוג שיתאים למשרד או לבילוי ביום שישי עם חברות. עם זאת, יש לנו הערה חשובה לרשת: על כל הפריטים שבדקנו (והיו לפחות 20 כאלה) גילינו שהוראות הכביסה גנריות, ושלחו אותנו לכבס את הפריט ביד במים קרים. אנחנו מבינים את הרצון למזער נזקים ותלונות של צרכנים, אבל בעידן שבו אנשים זורקים למכונת הכביסה סריגי 100 אחוז צמר של יוניקלו, מומלץ לבדל את הוראות הכביסה לפי הרכבי הבד של כל פריט.

                   

                  מחירים: חולצות, 199-99 שקל; שמלות, 299-179 שקל; חצאיות ומכנסיים, 229-159 שקל; סריגים, 279-159 שקל; מעילים, 449-299 שקל; נעליים ותיקים, 429-79 שקל; תכשיטים, 490-49 שקל; פריטי מעצבות ומכנסי ג'ינס, 1,290-299 שקל.

                  להשיג בסניפי יאנגה.

                   

                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד