

תצוגת סתיו-חורף 2018-19 של המעצב היפני ג'וניה ווטנבה, בן חסותה של המעצבת ריי קוואקובו מהמותג האוונגרדי קום דה גרסון ומי שידוע בפריצת גבולות אופנתיים וחקירת אסתטיקה אקסצנטרית, הביאה למסלול הפתעה: שיתוף פעולה ראשון עם חברת הנעליים בופאלו לונדון, שמושק בימים אלה בחנויות דובר סטריט מרקט בעולם. ווטנבה הפיח חיים מחודשים בנעלי הפלטפורמה האימתניות משנות ה-90, שהיו אז דבוקות לרגלי חברות להקת הספייס גירלס, נערות מועדונים ובלייניות במסיבות טבע. מיד לאחר השקת הקולקציה של ווטנבה, השיק גם מותג האופנה אופנינג סרמוני שיתוף פעולה עם בופאלו לונדון, ואילו בשבוע האופנה האחרון בפריז חשף ווטנבה עצמו שיתוף פעולה נוסף עם מותג הנעליים, שיושק לקראת הקיץ הבא.

טעם רע? תלוי את מי שואלים. 100 אלף העוקבים של המותג באינסטגרם ועשרות אלפי התיוגים של הדגם הקלאסי על צעירים אופנתיים וכוכבי רשת ברחבי העולם, לצד הנוכחות בבוטיקים מובילים – מוכיחים כי הטרנד כבר כאן. הנוכחות המחודשת של נעלי הסניקרס המוגבהות והמסיביות היא תוצר של שתי מגמות בולטות בשנתיים האחרונות, שמתקיימות זו לצד זו: הקאמבק של שנות ה-90 וטרנד "הנעליים המכוערות", שכבר עשה את דרכו אל לב המיינסטרים בתיווכם של בתי אופנה כמו בלנסיאגה, גוצ'י, לואי ויטון ואחרים, מותגי ספורט כמו פילה ונייקי, ורשתות כמו זארה, H&M וברשקה. הבחירה בנעלי בופאלו עם עקבים של 5.7 סנטימטרים, היא צעד אחד קדימה. על פי רוב הן לא חינניות אלא ממש מכוערות, אבל זה גם מה שכל כך מגניב בהן.

עכשיו הן שבות גם לישראל. שנים לאחר שנמכר ברשת שופרא-בהונות, החל המותג בופאלו לונדון להימכר לפני כשבועיים בבלעדיות ברשת נעלי הנשים פטיש. נכון לעכשיו נחתו בארץ שני הדגמים הקלאסיים: דגם של נעליים חצאיות ודגם של מגפונים – שניהם על עקבים של כמעט שישה סנטימטרים – בארבעה צבעים: לבן, חרדל, שחור ושחור לק. המחיר: 1,199-999 שקל, גבוה ממחיר הנעליים באתר הבינלאומי, שם הן נמכרות ב-190-170 יורו (798-714 שקל), אך ללא משלוחים לישראל. אם תחשקו בשיתוף הפעולה עם אופנינג סרמוני, תוכלו להזמין את הנעליים באתר המותג במחיר 871 שקל על הדגם הקלאסי ו-894 שקל לדגם מעוצב בשילוב צבעים של זהב ושחור – שניהם כוללים דמי משלוח ומיסים מקומיים. הבדל נוסף בין כאן לשם: בחו"ל משווקים הדגמים הקלאסיים כיוניסקס ממידה 35 עד מידה 49, בעוד לישראל מגיעות מידות לנשים בלבד (41-36).


לדברי אבשי ביטון, הקניין הראשי של רשת פטיש, התגובות לנעליים בישראל טובות. "כשעשינו את הפרזנטציה במשרד לפני חצי שנה – רק שתי נשים מהחברה אהבו. אחרי שבוע המספר עלה ל-10, ועכשיו אנחנו מקבלים טלפונים מכל הארץ של נשים שרוצות את הנעליים", הוא אומר ל-Xnet.

"כשנסענו לצלם את הקמפיין באוגוסט בקייב, הנעליים עוד לא היו בחנויות", מצהירה אורית גבאי, מנהלת השיווק של הרשת, ותורמת להגברת הבאז: "שבועיים לאחר שחזרנו לישראל, התחיל דיבור בקרב לקוחות ומשפיעניות ששאלו מתי הנעליים ייכנסו לחנות. היתה לנו רשימת המתנה של 200 בנות ששילמו עוד לפני שהנעליים הגיעו לחנות. ביקוש מטורף, שגם היום אנחנו עדיין לא מספיקים לתת לו מענה. הנעליים נמצאות עכשיו בטיימינג הנכון, שהוא המרכיב החשוב מכל בנוסחה הזו. יכולנו לצאת חודש לפני וזה לא היה מייצר את אותו אפקט. עכשיו זה בוער, תכף מתפוצץ".