צילום: שי יחזקאל

    לא נרדמים מרוב לחץ ומשימות? רשמו לפניכם את הטיפ הבא

    מעבר לצד הפרקטי שלהן, רשימות ה-To Do List מתבררות במחקרים כמועילות גם לנפש. חמש סיבות טובות לעלות את כל המשימות שלכם על דף נייר

    To Do בום!  רק אם תכתבו את המשימות ברשימה, תוכלו למחוק אותן אחר כך (צילום: Shutterstock)
    To Do בום! רק אם תכתבו את המשימות ברשימה, תוכלו למחוק אותן אחר כך (צילום: Shutterstock)

    רשימות ה־To Do List הפכו לסמל לארגון, ליעילות ולאופן שבו חיינו מנוהלים על ידי לוח זמנים של משימות. אבל מעבר לצד הפרקטי, מתבר שהן מועילות לא פחות גם לנפש. הנה חמש סיבות טובות להכין רשימות:

     

    1. זה ישחרר לכם את הראש

    אנו נוטים לזכור משימות לא־גמורות טוב יותר ממשימות שהשלמנו, והאפקט הזה מוכר בפסיכולוגיה כ"אפקט זייגרניק". אחת הדרכים השכיחות לשחרר את המשימות הלא־גמורות היא לכתוב אותן על דף. מחקרים הראו שלא רק השלמת המשימות אלא עצם תוכנית הפעולה מצמצמת את הטרדה ומפנה אנרגיה לביצוען.

     

    2. זה יעזור לכם להירדם מהר יותר

    מחקר שנערך באוניברסיטת ביילור, טקסס, הראה שאנשים שעורכים רשימת To Do List לפני השינה נרדמים טוב יותר. כנראה הרשימות משחררות אותנו מהצורך לשנן אותן בזיכרון, והפקדת האחריות לדף מאפשרת לנו לשים את הראש על הכרית ולחלום.

     

    3. זה ישפר ביצועים בפועל

    כשהמשימות כתובות על דף, הסיכוי שתחמקו מביצוען הולך וקטן, ועצם הכתיבה על הדף היא שלב ראשון של מעבר ממחשבה לביצוע.

     

    4. זה יסייע לכם לתעדף

    עכשיו מותר להשוות, לערוך אבחנה בין עיקר לטפל ולתעדף. כמו כן אנחנו יכולים לפרק משימות גדולות (ואולי מאיימות) למשימות קטנות שאפשר לבצע.

     

    5. זה יעניק לכם תחושת סיפוק ומסוגלות

    רק אם תכתבו את המשימות ברשימה, תוכלו למחוק אותן אחר כך. רגע המחיקה הוא רגע של הנאה, הישג וסיפוק, המלווה בדופמין שגורם לנו לרצות ממנו עוד. אגב, הסיפוק לא רק נעים אלא גם מעורר מוטיבציה.

     

    איך לעשות את זה נכון?

    • מתי: הכינו את הרשימה בערב שלפני ושמרו את היום למחרת לביצוען.
    • כמה: הסתפקו ברשימה קצרה (כשלושה פריטים). רשימה ארוכה עלולה לפגוע ביעילות ולתסכל אתכם.
    • איך: כתבו את המשימה החשובה ביותר בראש הרשימה.
    • מה: כתבו לצד כל משימה את הפרטים החשובים (מספר טלפון, כתובת, שעה וכן הלאה).

     

    ייעוץ מקצועי: יעל מהודר, יועצת ארגונית, מומחית לניהול ולקריירה

    ______________________________________________________

     

    מבולבלים, מותשים ולא מצליחים להתמקד בשום דבר? הקליקו על התמונה

     

    תוכנית לניקוי ראש בשלושה שבועות (צילום: Shutterstock)
    תוכנית לניקוי ראש בשלושה שבועות (צילום: Shutterstock)

     

     

     

    הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
    הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
     
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לא נרדמים מרוב לחץ ומשימות? רשמו לפניכם את הטיפ הבא"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד