5 טעויות שאת עושה לפני 9 בבוקר (וכמה זה פשוט להימנע מהן)

מדוע לא כדאי ללחוץ על הנודניק של השעון שוב ושוב, למה כדאי לשים את הסלולרי מחוץ לחדר השינה, ומה כדאי לשתות לפני שיוצאים מהבית. כל הטיפים לבוקר טוב

הטעות: אחרי שהשתהית יותר מדי במיטה, את באמת מאחרת ואז את נכנסת למצב טורבו (צילום: Shutterstock)
הטעות: אחרי שהשתהית יותר מדי במיטה, את באמת מאחרת ואז את נכנסת למצב טורבו (צילום: Shutterstock)

השעון מצלצל בבוקר, ואת מכבה אותו שוב ושוב. עד שסוף סוף התעוררת את מזנקת לסלולרי. רגע לפני שאת יוצאת מהבית את חותמת בעוד שגיאה שתהרוס את כל היום. כך תימנעי מהטעויות שהורסות לך את הבוקר.

 

 

1. אוף, למה הוא מצלצל?

הטעות: את לוחצת על הנודניק של השעון המעורר שוב ושוב.

למה זו טעות? כי עכשיו את לא באמת ישנה, בטח לא שינה טובה ורגועה. הלילה כבר נגמר. את לא מרוויחה מנוחה ואת גם לא ממש מתחילה את היום שלך. בקיצור, זמן שאין בו כלום - לא רוגע ולא פרודוקטיביות.

מה כדאי לעשות במקום? להחליט מתי את באמת צריכה לקום ולכוון את השעון לשעה הזו פחות חמש דקות (תכף תביני מה תעשי בחמש הדקות האלה).

 

 

2. יאללה, אני מאחרת

הטעות: אחרי שהשתהית יותר מדי במיטה, את באמת מאחרת ואז את נכנסת למצב טורבו.

למה זו טעות? כי כל האיברים שלך

עדיין מנומנמים, השרירים במצב מנוחה והם לא ממש כשירים לפעולה. לחץ הדם שלך מתאים למצב של שינה, וקימה מהירה עשויה לגרום לך סחרחורות.

מה כדאי לעשות במקום? לנצל את חמש הדקות ההן לחימום הגוף והנשימה: מניחים מגבת מגולגלת מתחת לעמוד השדרה (לכל אורכו) ונושמים במשך דקה או שתיים נשימות עמוקות בעוד המגבת מכריחה אותך לפתוח את בית החזה. לאחר מכן מומלץ להניע בצורה סיבובית את פרקי הידיים, הרגליים והברכיים, להניע את הצוואר ימינה ושמאלה ואז להתרומם בנינוחות - להניח את כפות הרגליים על הרצפה ולהזדקף לאט.

 

מחקרים מראים שחשיפה חפוזה ללו"ז, להודעות ולאתרי החדשות מכניסה את הגוף לסטרס (צילום: Shutterstock)
    מחקרים מראים שחשיפה חפוזה ללו"ז, להודעות ולאתרי החדשות מכניסה את הגוף לסטרס(צילום: Shutterstock)

     

    3. הנייד ביד ומיד

    הטעות: את מתחילה לתקשר עם העולם לפני שאת מתקשרת עם עצמך.

    למה זו טעות? כי מחקרים מראים שחשיפה חפוזה ללו"ז, להודעות ולאתרי החדשות מכניסה את הגוף לסטרס. את מתחילה יום לחוץ עוד לפני שהוא בכלל החל, וזה ישפיע על המשכו.

    מה כדאי לעשות במקום? לדאוג שהנייד יהיה בחדר אחר כשאת הולכת לישון (וזו המלצה טובה גם מסיבות רבות אחרות). לקום בנחת, להתקלח, לאכול משהו, לנשום ורק אחר כך להגיע לרשימת המשימות.

     

    4. שחור, חזק והייתי

    הטעות: את שותה את הקפה בזריזות או אולי אפילו לוקחת אותו לדרך, כי הקפאין מעורר אותך.

    למה זו טעות? כי הגוף מיובש אחרי שנת הלילה וקפה הוא משקה משתן. חוץ מזה, חשוב מאוד לאכול משהו בבוקר שישבור את צום הלילה, ולא להסתפק רק במנת קפאין גדושה.

    מה כדאי לעשות במקום? לשתות כוס מים מהולה במיץ לימון טרי כדי להחזיר לגוף נוזלים ואז לשתות את כוס הקפה לצד ארוחה קטנה וממריצה, שתכלול פרוסת לחם מלא עם ממרח או יוגורט עם פרי או דגני בוקר. אלה יטעינו אותך באנרגיות מצוינות להמשך היום.

     

    הגוף מיובש אחרי שנת הלילה וקפה הוא משקה משתן (צילום: shutterstock)
      הגוף מיובש אחרי שנת הלילה וקפה הוא משקה משתן(צילום: shutterstock)

       

      5. חייבת מתוק כדי להתעורר

      הטעות: את מתחילה את הבוקר עם משהו מתוק כי את זקוקה לאנרגיה.

      למה זו טעות? כי סוכר אכן נותן של בוסט של אנרגיה, אבל רק לטווח הקצר. ומה יקרה כעבור 20 עד 30 דקות? נכון, תרצי עוד מתוק.

      מה כדאי לעשות במקום? להשאיר את מנת המתוק לשעה מאוחרת יותר.

       

      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: עדו לביא, סגנון: אייל אזרזד)
      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: עדו לביא, סגנון: אייל אזרזד)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד