החדש של חוה: חומצה היאלורונית להצערת עור הפנים - בלי הזרקות

שנה אחרי הבאזז הגדול שיצר קרם ה־PROPHECY של חוה זינגבוים, מגיע הדור שני עם כמות כפולה של חומצה היאלורונית. גילי קנלבאום מדווחת מההשקה באיטליה

חוה זינגבוים עם הלקוחות, חן אמסלם ונינט טייב (צילום: אוהד רומנו, ענת מוסברג, דנה קופל)
חוה זינגבוים עם הלקוחות, חן אמסלם ונינט טייב (צילום: אוהד רומנו, ענת מוסברג, דנה קופל)

פרופ' רחל לוברט היא אישה רצינית ורבת הישגים. היא מרצה במחלקה לכימיה ופיזיקה באוניברסיטת בר אילן ובמכון לביוטכנולוגיה תל אביב, עם רשימת מחקרים ומענקים שמצדיקה כתבה בפני עצמה. אז איך קרה שהבנות שלה, בעצמן נשים בוגרות, אמרו לה לאחרונה: "אמא, סופסוף באמת עשית משהו"?

 

ההישג ההורי המפתיע הזה קשור לאחד המחקרים האחרונים שלה: פרופ' לוברט היא ראש צוות המחקר שפיתח טכנולוגיה להקטנת המולקולה של חומצה היאלורונית

- חומר משמעותי למראה העור שריכוזו בגוף יורד החל מאמצע שנות ה־30 לחיים, ומשמש בהתאם כמרכיב חשוב בתעשיית הקוסמטיקה. "אחרי שמזערתי את החומצה ההיאלורונית במעבדה, רציתי שמישהו יכניס את החומצה לקרם כדי שנוכל לראות מה ההשלכות של זה בפועל", היא מספרת בריאיון שנערך על מרפסת קסומה לא רחוק מוורונה שבאיטליה, בעיצומו של אירוע ענק להשקת הקרם החדש מבית חוה זינגבוים. "אבל מה הקשר שלי לתחום הזה? אז חשבתי ונזכרתי שאני דווקא מכירה מישהי מענף הקוסמטיקה".

 

הקרם וכמה מהלקוחות של קוסמטיקאיות שעובדות בשיטה של חוה זינגבוים: מורן אטיאס, טיטי איינאו, שירי מיימון ונטלי דדון  (צילום: כפיר זיו, דנה קופל)
    הקרם וכמה מהלקוחות של קוסמטיקאיות שעובדות בשיטה של חוה זינגבוים: מורן אטיאס, טיטי איינאו, שירי מיימון ונטלי דדון (צילום: כפיר זיו, דנה קופל)

     

    אותה מישהי היא זינגבוים, אישה שהיא מעצמת קוסמטיקה בפני עצמה ושממש במקרה הכירה את פרופ' לוברט עוד מילדות, כשהמשפחות התגוררו בשכנות בירושלים. "לבת המצווה שלי", מספרת זינגבוים, "היא קנתה לי מעבדת כימיה". מעבדת הכימיה שמככבת באותה מערכה ראשונה הגיעה למערכה השלישית בקול נפץ גדול, עם השקתו בשנה שעברה של הקרם PROPHECY, פרי שיתוף הפעולה בין השתיים, שבו נעשה שימוש באותה חומצה היאלורונית ממוזערת.

     

    שנה חלפה, בחברה של זינגבוים מדווחים על הצלחה מסחררת של הקרם בארץ ובחו"ל, והנה הם משיקים את הקרם PROPHECY 2. החידוש כאן, מספרות זינגבוים ופרופ' לוברט, הוא כמות כפולה של חומצה היאלורונית ממוזערת לעומת הדור הראשון של הקרם. נשמע פשוט? מתברר שלא כל כך. תחשבו על עוגת שוקולד מעולה שכדי להפוך אותה למעולה אפילו יותר תכניסו אליה כמות כפולה של שוקולד. רוב הסיכויים שהתוספת תשבש את האיזון ותהרוס את התוצאה – וזה המצב גם כשרוקחים קרם, הן מסבירות.

     

    אחרי שהצליחו בכל זאת להגדיל פי שניים את כמות החומצה בתכשיר, החליטו בחברה על צעד חדשני נוסף ושלחו אותו לבדיקה בשתי מעבדות בלתי תלויות. ושוב, אם זה נשמע לכן כמו צעד פשוט עד מובן מאליו, מסתבר שהאמת אחרת. "בתחום הקוסמטיקה מקובל לבדוק את חומרי הגלם של הקרם ולא את המוצר הסופי", מסבירה זינגבוים. "למעשה לא מצאנו מוצרים אחרים שנבדקו באופן דומה. אבל אני אמרתי לעצמי שאם אני יוצאת בהצהרות פורצות דרך כאלה, אני חייבת להסתכל למציאות בעיניים ולהראות את התוצאות במחקר קליני חיצוני.

     

    "אחרי ששלחנו את הקרם למעבדות לא ישנתי שבועיים, למרות שכבר ראיתי את התוצאות על עצמי ומסביבי והאמנתי שבאמת יש כאן משהו מיוחד", היא מוסיפה. אבל תוצאות המחקר, היא מספרת, הפכו את ההימור שלה למשתלם. מעבדה אחת בחנה את יכולת החדירות של הקרם לעור לעומת פורמולות אחרות עם חומצה היאלורונית המיועדות לשימוש קוסמטי ומצאה שהחומצה ההיאלורונית הממוזערת שב־2 PROPHECY חדרה לעומק שכבת האפידרמיס. לעומת זאת נמצא כי חומצה היאלורונית שאינה ממוזערת וכן כזו שמוזערה בטכנולוגיה רגילה לא חדרה אל העור.

     

    לפני ואחרי השימוש בקרם החדש  (צילום: מכשיר ויזיה)
      לפני ואחרי השימוש בקרם החדש (צילום: מכשיר ויזיה)

       

      המעבדה השנייה ביצעה מחקר קליני של ארבעה שבועות שבמסגרתו השתמשו נסייניות בקרם החדש. והתוצאות? כמעט 90 אחוז מהן ציינו כי הן חשות שעורן עשיר יותר בלחות, יותר מ־80 אחוז הרגישו שעורן חלק יותר, ו־75 אחוז ציינו שהקמטים והקמטוטים הופחתו באופן גלוי לעין.

       

      מעבר לחדשות הטובות האלה, בחברה של זינגבוים מדווחים על שינוי נוסף שיכול להיטיב עם אלה בינינו שרוצות את המוצרים של החברה אבל לא מטופלות אצל קוסמטיקאית שעובדת איתה. לראשונה אפשר יהיה לקנות את הקרם החדש דרך אתר החברה ולקבל אותו במשלוח עד הבית. וכמה כל זה עולה? 575 שקל ל־50 מ"ל.

       

      הכותבת היתה אורחת חברת חוה זינגבוים באיטליה

       

       

      הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: אלון שפרנסקי)
      הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: אלון שפרנסקי)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד