אל תשמיצו את הגבינה שלי - אכילת גבינה צהובה עשויה להועיל לבריאות

    נמנעים להשביח את המאפים שלכם בחופן גבינה מגורדת? אתם בטח חוששים מהשומן הרווי. הגיע הזמן להוסיף עוד פרוסת גבינה לכריך שכן יש לה לא מעט יתרונות בריאותיים

    ילנה ויינברג

    |

    17.05.18 | 07:23

    לקנות גבינה או לא לקנות גבינה? (צילום: Shutterstock)
    לקנות גבינה או לא לקנות גבינה? (צילום: Shutterstock)

    מתמודדים עם רגשות אשם בין הלזניה לפשטידה בגלל 100 גרם של גבינה צהובה שחיונית להצלחת המנה? אולי הגיע הזמן להפסיק: ניתוח מקיף של מחקרים שעקבו אחרי הקשר שבין צריכת גבינה קשה לבין מחלות לב פסק כי אלה שצרכו כ-40 גרם גבינה קשה ביום, היו בעלי סיכון נמוך יותר ב-14% ללקות בליבם. נמצא גם שהסיכוי שלהם לקבל שבץ ירד בכ-10%. הסקירה הקיפה כ-200 אלף נבדקים ובחנה את צריכת הגבינה שלהם לאורך 10 שנים.

     

    מסקנת החוקרים מפתיעה, שכן הורגלנו לחשוב כי מזון עשיר בשומן רווי דווקא מזיק ללב ולכלי הדם שלנו. אולם במקרה של הגבינות, החוקרים מאמינים שכמות הסידן הגבוהה שבהן היא שמסייעת בהעלאת הכולסטרול הטוב, במקביל להורדת הכולסטרול הרע. חוץ מסידן, הגבינות מכילות גם אשלגן, מגנזיום וויטמינים מקבוצת B ואחרים - כולם חיוניים לבריאותנו.

     

    בנוסף להיותן מלאות בחומרים מזינים, הגבינות עשויות לסייע בירידה במשקל ולהפחית את הסיכון לחלות בסוכרת - כך עולה מסקירת מחקרים מקיפה משנת 2016. מחקר שבדי שנכלל בסקירה, הציג כי נשים שאכלו כ-50 גרם גבינה ביום, היו בסיכון נמוך לחלות בסוכרת מסוג 2 הודות לסוג השומן הרווי המצוי בה והסידן שמשחק תפקיד באיזון האינסולין.

     

    מבט חטוף בספרות המקצועית מגלה מגוון שלם של מאמרים שדנים את הגבינה לכף זכות: החל מאלה המוכיחים את סגולותיה בהורדת כולסטרול וכלה באלה החוקרים את יכולתיה למנוע סרטן. נמצא אף מחקר שמצביע על קשר בין אכילת 50 גרם גבינה לבין חיים ארוכים יותר. אותו מחקר נערך על יותר מ-900 צרפתים שאפשרו לחוקרים לנתר את התזונה שלהם במשך 15 שנה ולחפש את הקשר שבינה לבין אורך חייהם. אלה שצרכו גבינה נטו להישאר בחיים (עד סוף המחקר לפחות) ב-38% מהמקרים.

     

    עם כל זאת, לפני שרצים למחלקת מוצרי החלב בחנויות, כדאי לזכור את הכלל התקף תמיד: מה שחשוב הן הכמויות. הגבינה נמצאה כמטיבה עם הגוף שלנו, אך לא מדובר על קשר ישר (כלומר: ככל שאוכלים יותר - מרוויחים יותר) אלא על עקומה, לפיה יש כמות אופטימאלית מוגדרת שעומדת באזור 50-40 גרם, כלומר משהו בגודל קוספת גפרורים. אומנם זה פחות מלהיב אבל לפחות עכשיו תדעו שאין צורך לפחד מאותם 100 גרם החיוניים לפשטידה מוצלחת.

     

     

     

     
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "אל תשמיצו את הגבינה שלי - אכילת גבינה צהובה עשויה להועיל לבריאות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד