אנה ווינטור והאפיפיור: סיור בתערוכת האופנה במטרופוליטן

על רקע שמלות ענק מפוארות של הכוכבות על השטיח האדום, נפתחה אמש התערוכה השנתית בחסות ווג במוזיאון, העוסקת באופנה והדת הקתולית. חוויה שמימית ומומלצת

יערה קידרפורסם: 08.05.18 10:15

כמו בכל יום שני הראשון בחודש מאי, נפתחה אתמול במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק תערוכת האופנה החדשה של מכון התלבושות ע"ש אנה ווינטור. סיירתי בתערוכה אמש, במסגרת מסיבת העיתונאים להשקתה, ונשימתי נעתקה.

 

חוויה חזותית עוצמתית, הכוללת גם מוזיקה שמימית המתנגנת ברחבי החללים (צילום: יערה קידר)
    חוויה חזותית עוצמתית, הכוללת גם מוזיקה שמימית המתנגנת ברחבי החללים(צילום: יערה קידר)

     

    Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination (גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי) היא תערוכת האופנה הגדולה ביותר שנוצרה בתולדות המוזיאון – היא מתפרשת על פני חמש גלריות שונות בשטח כולל של כמעט 5000 מ"ר, וממשיכה גם בשלוחת ימי הביניים של המוזיאון - הקלויסטרס, מוזיאון מרשים הממוקם בפורט טיירון פארק במנהטן.

     

    התערוכה מתפרשת על פני חמש גלריות שונות בשטח כולל של כמעט 5000 מ"ר (צילום: יערה קידר)
      התערוכה מתפרשת על פני חמש גלריות שונות בשטח כולל של כמעט 5000 מ"ר(צילום: יערה קידר)

       

      מדובר בתערוכה היוצרת חוויה חזותית עוצמתית, וכוללת גם מוזיקה שמימית המתנגנת ברחבי החללים, והיא מסודרת על פי נושאים שונים המתקשרים אל הדת הקתולית, מנהגיה ומלבושיה.

       

      40 פריטי לבוש, אביזרים, כתרים ותכשיטים, גלימות ואביזרי האפיפיור, מהמאה ה-18 ועד תחילת המאה ה-21, משמשים כאבן הפינה של התערוכה  (צילום: יערה קידר)
        40 פריטי לבוש, אביזרים, כתרים ותכשיטים, גלימות ואביזרי האפיפיור, מהמאה ה-18 ועד תחילת המאה ה-21, משמשים כאבן הפינה של התערוכה (צילום: יערה קידר)

         

        מטרת התערוכה, סיפר אתמול האוצר אנדרו בולטון, היתה ליצור "דיאלוג ויזואלי בין יצירות אופנה לעבודות אמנות מאוסף המטרופוליטן, במטרה לבחון את יחסי הגומלין המתמשכים של עולם האופנה עם מנהגי הדת והמסורות הקתוליות".

         

        לצד הפריטים ואביזרי הלבוש הדתיים מוצגות בתערוכה יותר מ-150 מערכות לבוש של מעצבי על מערביים, מתחילת המאה ה-20 ועד ימינו (צילום: יערה קידר)
          לצד הפריטים ואביזרי הלבוש הדתיים מוצגות בתערוכה יותר מ-150 מערכות לבוש של מעצבי על מערביים, מתחילת המאה ה-20 ועד ימינו(צילום: יערה קידר)

           

          40 פריטי לבוש, אביזרים, כתרים ותכשיטים, גלימות ואביזרי האפיפיור, מהמאה ה-18 ועד תחילת המאה ה-21, משמשים כאבן הפינה של התערוכה - כולם הובאו במבצע מורכב לניו יורק ממוזיאון הוותיקן ברומא, חלקם מוצגים לראשונה מחוץ לוותיקן. אגב, הפעם האחרונה שבה הוותיקן השאיל פריטים למטרופוליטן היתה ב-1983, בתערוכה שהוקדשה לאוסף הוותיקן, ושהפכה לתערוכה השלישית במידת הפופולאריות שלה בתולדות המוזיאון.

           

          הז'קט של כריסטיאן לקרואה שלבשה מיכאלה ברקו על שער גיליון ווג הראשון בעריכתה של אנה ווינטור (צילום: יערה קידר)
            הז'קט של כריסטיאן לקרואה שלבשה מיכאלה ברקו על שער גיליון ווג הראשון בעריכתה של אנה ווינטור(צילום: יערה קידר)

             

            לצד הפריטים ואביזרי הלבוש הדתיים מוצגות בתערוכה יותר מ-150 מערכות לבוש של מעצבי על מערביים, מתחילת המאה ה-20 ועד ימינו, ביניהם כריסטיאן לקרואה, ז'אן פול גוטייה, איב סאן לורן, תום בראון, ז'יבנשי, דיור, שאנל ועוד.

             

            עיצוב של אלכסנדר מקווין בתערוכה (צילום: יערה קידר)
              עיצוב של אלכסנדר מקווין בתערוכה(צילום: יערה קידר)

               

              "אופנה ודת שזורים זה בזה שנים רבות - הם מעוררים האחד בשני השראה, וגם מעידים האחת על השני", אמר בולטון. "זו אומנם מערכת יחסים מורכבת, ולפעמים שנויה במחלוקת, אך בזכותה נוצרו כמה מהיצירות החדשניות והמקוריות ביותר בהיסטוריה של האופנה".

               

              מטרת התערוכה, סיפר אתמול האוצר אנדרו בולטון, היתה ליצור "דיאלוג ויזואלי בין יצירות אופנה לעבודות אמנות מאוסף המטרופוליטן, במטרה לבחון את יחסי הגומלין המתמשכים של עולם האופנה עם מנהגי הדת והמסורות הקתוליות" (צילום: יערה קידר)
                מטרת התערוכה, סיפר אתמול האוצר אנדרו בולטון, היתה ליצור "דיאלוג ויזואלי בין יצירות אופנה לעבודות אמנות מאוסף המטרופוליטן, במטרה לבחון את יחסי הגומלין המתמשכים של עולם האופנה עם מנהגי הדת והמסורות הקתוליות"(צילום: יערה קידר)

                 

                על עיצוב התערוכה אמון משרד האדריכלות הבינתחומית והעיצוב דילר סקופידיו + רנפרו (DS + R), שיצרו את התערוכה יחד עם מחלקת העיצוב של המטרופוליטן.

                 

                מתוך התערוכה Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination  (צילום: יערה קידר)
                  מתוך התערוכה Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination (צילום: יערה קידר)

                   

                  שי אשואל, מעצב שיער ישראלי ומצליח הפועל בניו יורק, יצר עבור התערוכה מספר ראשים מרהיבים, הכוללים עיצוב שיער ו"פיסים" לראשים מחומרים שונים ומקוריים.

                   

                  מתוך התערוכה Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination  (צילום: יערה קידר)
                    מתוך התערוכה Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination (צילום: יערה קידר)

                     

                    מתוך התערוכה Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination  (צילום: יערה קידר)
                      מתוך התערוכה Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination (צילום: יערה קידר)

                       

                      מתוך התערוכה Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination  (צילום: יערה קידר)
                        מתוך התערוכה Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination (צילום: יערה קידר)

                         

                        רגע לפני תחילת מסיבת העיתונאים במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק (צילום: יערה קידר)
                          רגע לפני תחילת מסיבת העיתונאים במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק(צילום: יערה קידר)

                           

                           
                          הצג:
                          אזהרה:
                          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
                          גרה בניו יורק, עוסקת באופנה מכל צדדיה: אוצרות, מחקר, כתיבה, עיתונות וייעוץ לשיווק. בוגרת שנקר בהצטיינות בחוג לעיצוב אופנה, סטודנטית לתואר שני בחוג לתרבות חזותית: מחקר האופנה ב-NYU. מרצה ומדריכה סיורים על הקשר בין אופנה ותרבות, וגם אמא