עם כל כך הרבה ימי שמש רצופים בשנה, ישראל היא מזמן מעצמה של משקפי שמש, ונדמה כי יחד עם ההתחממות הגלובלית, משנה לשנה מתרחב היצע המותגים והעיצובים בחנויות. השקתן של קולקציות 2018 הרבות והעשירות הולידו את מורה הנבוכים שלפניכם, עם הדגמים שאתם חייבים להכיר, ואלה שמוטב לכם להשאיר לקורבנות האופנה.
הטרנד שאתם חייבים לאמץ: עדשות צבעוניות
הנוכחות האבסולוטית של שנות ה-70 בקולקציות הלבוש לקיץ 2018 הקרינה גם על האביזרים הנלווים, ובראשם המשקפיים שעוצבו ברוח העשור, עם עדשות צבעוניות בצהוב, ורוד, תכלת וירוק מנטה. מתאים במיוחד למי מכם שמחפשים משקפיים עם מינימום הגנה מהשמש ומקסימום דאווין.
הטרנד המאוס של העונה, עוד לפני שהתחילה העונה: מסגרות חתוליות
המסגרות החתוליות שהגיעו אלינו העונה בתיווכן של ביונסה, ריהאנה והאחיות חדיד, הפך למאוס עוד בטרם השתלט על חנויות המשקפיים. אם תשאלו אותנו, נמליץ לכם לדלג מיד לטרנד הבא, אבל אם תתעקשו ללכת על המראה החתולי, שווה לכם לבחור בדגמים מקוריים בז'אנר, כמו זה הספורטיבי של לואי ויטון.
הקאמבק המפואר: משקפי מסכה
בתחילת המילניום הן היו הדבר החם ביותר בתחום, וכעת חוזרות מסגרות המסכה ומסמנות את הקאמבק המתהווה באופנה של תחילת שנות האלפיים. על אף הדימוי ההמוני, נראה כי הן עדיין לא הפכו למאוסות במרחב הציבורי, וכרגע הן מסתמנות כטרנד שוליים לוהט.
המותג שאתם חייבים להכיר: סרג' קירשהופר
בשנת 1961 הקים בווינה המעצב אודו פרוקש את מותג המשקפיים סרג' קירשהופר, אשר שימש לו כפסבדונים שנים ארוכות. הוא עיצב מסגרות סוריאליסטיות ותואר בתקשורת כשילוב בין כריסטיאן דיור לסלבדור דאלי, אך עם מותו בשנת 2001 העסק נזנח ונשכח. לפני כשנתיים נמצא הארכיון שלו, ובו 1,000 מסגרות ו-6,000 סקיצות, לפני כשנה החליטה חברת האופנה הבריטית ברנדו להוציא את עיצוביו מחדש, והקיץ הוא עושה עלייה לישראל. המסגרות של סרג' קירשהופר הן גדולות ממדים בסגנון שנות ה-70, וכוללות שילוב של זהב צהוב ואדום 14 קראט - מה שמסביר את מחירם הגבוה של המשקפיים, החל מ-3,000 ועד 5,000 שקל.
הדגם היקר ביותר: קרטייה
מותג היוקרה קרטייה, המייצר בעיקר שעונים למאיון העליון, מגיש מדי שנה גם קולקציית משקפיים שעל פי תג המחיר שלהם מוטב להשאירם בכספת. השנה חתום המותג על דגם המשקפיים היקר ביותר שמצאנו, 9,499 שקל, ולמרבה ההפתעה מדובר במשקפיים בסגנון טייסים בעלי עיצוב גנרי ולא ראוותני. אפילו לא יהלום אחד לא תמצאו שם. ברשת אופטיקנה, המייבאת את המותג בבלעדיות, הסבירו לנו כי המחיר הגבוה נובע מכך ש"מדובר בדגם עם עדשות מקוטבות, וגימור מתכת מרותניום, מתכת חזקה לבנה השייכת לקבוצת הפלטינה. בנוסף, הבורג באמצע הגשר עשוי גם הוא רותניום, וכל הברגים במשקפיים לקוחים משעון 'קרטייה סאנטוס' האיקוני". מתאים במיוחד לכל מי שכבר מתהדר בשעון של המותג, ומעוניין להתרחב בתחום היוקרה.
הדגם הזול ביותר: נמצא בעדיקה
שופריות חכמות מבינות שבימינו טרנדים עונתיים יוצאים מהאופנה רגע אחרי שהוכרזו כדבר החם הבא, ולכן הן מעדיפות לקנות אותם ברשתות הזולות. העונה מצאנו בעדיקה את טרנד המסגרות החתוליות במחיר שובר שוק של 29 שקל. בשביל סכום כזה למשקפיים לא היינו חושבים פעמיים.
הקמפיין היפה ביותר: גוצ'י
עם כל הכבוד לג'רמי מיקס ובר רפאלי בקמפיין ה-Wanted הפרובוקטיבי של קרולינה למקה, על קמפיין המשקפיים היפה של 2018 חתום אלסנדרו מיקלה, המנהל האמנותי של גוצ'י. תחת הכותרת "אוטופיה פנטסטית", הציג מיקלה דוגמניות מצוירות במגוון סגנונות ציור: מרנסנס ועד היפר-ריאליזם, שפניהן מכוסות משקפי שמש בסגנון עתידני. קמפיין נוסף צולם בווידאו בחוף וניס ביץ' בקליפורניה, בכיכובה של השחקנית הסינית בעלת השם החמוד ביותר בעולם: ני ני. לנו זה הספיק כדי להתאהב בכל הדגמים של הקולקציה.