האופנה בישראל קורסת? מקדש מותגי יוקרה ענק בכיכר המדינה

התקשורת מדווחת על שקיעתה של התעשייה, אך השקת היכל מותגי-על של בעלי פקטורי 54 ובוטיק אמור מבהירה כי יש כאן עדיין קהל שמוכן לשלם את מחיר הסן לורן

איתי יעקב

|

26.03.18 03:31

אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים
אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים (השלב הראשון: חנות המולטי-ברנד של בוטיק אמור הושקה הבוקר על חורבותיו של בנק לאומי בשטח של 300 מ"ר )
אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים
אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים ("לא יהיו פערי מחירים בין אמור לבין העולם". התצוגות של בלנסיאגה, סן לורן וסטלה מקרטני)
אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים
אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים ("אנחנו כרגע בכביש המהיר להצלחה")
אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים דנה בר דיין ומירי חבס
אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים דנה בר דיין ומירי חבס ("הקריסה המדוברת, אם באמת יש כזו, היא של אופנה ישראלית. שוק היוקרה בכל העולם רק מתחזק, וכך גם בישראל". דנה אונגר בר-דיין ומירי חבס)
אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים
אמור בוטיק פקטורי 54 משפחת אירני כיכר המדינה מותגים (רכשו את השליטה בחברת אמור, בגובה 75 אחוז. יפעת ורוני אירני)

בזמן שרשתות אופנה ישראליות כמו הוניגמן ויפו-תל אביב מסמנות את קריסתה של תעשיית האופנה הישראלית, לאחר שנכנסו להקפאת הליכים, מעגל התנועה היקר במדינה משדר עסקים כרגיל. הבוקר נפתחה בכיכר המדינה חנות מולטי-ברנד של בוטיק אמור, שחקן ותיק בכיכר מאז 1994, שחולש היום על סניף נוסף בכיכר לגברים, חנות בקניון רמת אביב וחנות באילת. את הבוטיק המקורי ייסדו הבוטיקאיות מירי חבס ודנה אונגר בר-דיין, ובשבוע שעבר דווח כי השתיים מכרו את השליטה בחברה, בגובה 75 אחוז, לקבוצת אל-שרד של משפחת אירני, הידועה כבעלת רשת חנויות המותגים פקטורי 54. הרכישה החדשה של המשפחה הופכת קבוצת אל-שרד לקבוצת היוקרה הגדולה והחזקה בישראל. ניהול החנות והקניינות ימשיך להיות בידי בעלות הבית המקוריות.

 

יגיע במתכונת חנות בתוך חנות לכיכר המדינה: פנדי

 

בשלב הראשון של תוכנית היוקרה החדשה בכיכר המדינה, הושקה הבוקר על חורבותיו של בנק לאומי חנות בגודל 300 מ"ר, שצפויה בשלב ב' בחודש מאי להתחבר לבוטיק המקורי, שם תיפתח חנות Shop in Shop של דולצ'ה & גבאנה בגודל של 150 מ"ר. ויש גם שלב ג': במהלך השנה תתרחב החנות עד לבוטיק הגברים של אמור, ותשתלט גם על שטחו של בוטיק "פילוסופי", ש"תקוע" כרגע בין שתי החנויות. בכך יהפוך בוטיק אמור לחנות היוקרה הגדולה ביותר בישראל, על שטח כולל של 1,000 מ"ר בשתי קומות, שיציעו במתכונת חנות בתוך חנות את המותגים בלנסיאגה, סן לורן, דולצ'ה & גבאנה, פנדי, ז'יבנשי, מונקלר, כריסטיאן לובוטן ואחרים.

 

צילום: איתי יעקב
"יש כאן גרעין חזק של לקוחות". בוטיק אמור החדש (צילום: איתי יעקב)

 

בעתיד צפויים להתקיים יחסי גומלין בין שתי רשתות היוקרה בבעלות אל-שרד. "יכול להיות שתראה בעתיד את המותגים שלנו בפקטורי 54, או בחנות שלהם בדיוטי פרי, אך התמהיל יהיה שונה", אומרת אונגר בר-דיין. בימים אלה, מדווחים, נמצא בעבודה גם אתר שופינג אונליין חדש של אמור, בו ניתן יהיה ניתן להשיג את המותגים הנמכרים בבוטיק.

 

קולקציה של מיסוני

 

לדברי אונגר בר-דיין, מחירי הפריטים בחנות יהיו זהים למחיריהם בחו"ל - החלטה שהתקבלה על ידי המותגים הבינלאומיים עצמם. "היתה כאן החלטה מסחרית להביא את הקולקציות באותם מחירים", היא אומרת ומסבירה כי ההוזלה ביחס למחירי אמור הקודמים היא של 10-15 אחוז. "האונליין חזק מאוד היום ואנשים טסים לא מעט לחו"ל, כך שאי אפשר שיהיו פערי מחירים בין ישראל לשאר העולם. אני יכולה לומר בפה מלא: לא יהיו פערי מחירים בין אמור לבין העולם".

 

פריטים של מונקלר, סן לורן וסטלה מקרטני בבוטיק אמור

 

איך את מסבירה את פריחת שוק היוקרה בישראל, בשעה שהכותרות בחדשות הן על קריסת האופנה הישראלית?

"הקריסה המדוברת, אם באמת יש כזו, היא על אופנה ישראלית. שוק היוקרה בכל העולם רק מתחזק, וכך גם בישראל".

 

זה אומר שיש בארץ קהל לא קטן שיכול ומעוניין לשלם את המחיר של בגדי יוקרה.

"כמובן, יש כאן גרעין חזק של לקוחות".

 

צילום: אבי ולדמן
בוטיק אמור (צילום: אבי ולדמן)

 

החיבור שלכן לאל-שרד הופך את שוק היוקרה לריכוזי, באופן שעלול להשפיע על מותגים עצמאיים אחרים בכיכר ומחוצה לה.

"ביחד אנחנו כוח כפול וזה רק יחזק אותנו. אני לא מתעסקת במה שקורה בבוטיקים אחרים כאן, או כיצד המהלך הזה ישפיע עליהם. אנחנו כרגע בכביש המהיר להצלחה".

 

______________________________________________________

 

והאם הכוכבים הבינלאומיים שהגיעו לדגמן בישראל טובים לעסקים?

קמפיינים מותגים ישראלים פרזנטורים סלבס חו"ל בינלאומי פרסום אופנה נעמי קמפבל אירוקה

 

 

אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד