ביוטי והעיר הגדולה: בית המרקחת השכונתי שהפך למותג בינלאומי

איך הפך Kiehl’s מבית מרקחת קטן באיסט וילג', ניו־יורק, לסיפור הצלחה עולמי כמותג טיפוח נחשק שתורם לא רק ללוק שלך אלא גם לסביבה ולקהילה

בחנויות המותג ניתן לראות את השלד המפורסם של Kiehl’s "מר בונז", המייצר אווירה ומשמר את מסורת בית המרקחת של פעם, תוך קריצה והומור  (צילום: Kiehl’s)
בחנויות המותג ניתן לראות את השלד המפורסם של Kiehl’s "מר בונז", המייצר אווירה ומשמר את מסורת בית המרקחת של פעם, תוך קריצה והומור (צילום: Kiehl’s)

איסט וילג', ניו יורק, 1851. הלקוחות שנכנסים לבית המרקחת הקטן Kiehl’s המעוצב בסגנון אירופי פוגשים מעבר לדלפק את ג'ון קיל, רוקח המתמחה ברפואת הצמחים, וזוכים ליחס חם ואישי. הוא מתשאל אותם, בוחן את מצב העור והשיער שלהם, ולאחר אבחון מקיף ומעמיק שולח אותם לביתם עם תכשיר שהותאם למצבם באופן אישי.

 

את התכשירים הוא רוקח יחד עם השוליה שלו, אירווינג א' מורס, גם הוא מומחה לצמחי מרפא. יחדיו רוקחים השניים פורמולות לאינספור תכשירים ותרופות ייחודיים לטיפול בעור ובשיער המופקים מצמחים אקזוטיים שהיוו פריצת דרך ומקור השראה לפיתוח פורמולות המוצרים המאפיינות את Kiehl’s כיום. נוסף על הפורמולות החדשניות, המבוססות על חומרים טבעיים פעילים, השניים מטפחים גם את הקהילה בשכונת איסט וילג', דואגים ללקוחות ומקבלים בברכה כל מבקר שנכנס לבית המרקחת כאילו נכנס לביתם.

 

170 שנה של "נסו לפני שתקנו" (צילום: Kiehl’s)
    170 שנה של "נסו לפני שתקנו"(צילום: Kiehl’s)

     

    השמועות על בית המרקחת הקטן שמנפק תכשירים יעילים הולכות ומתפשטות ברחבי העיר ניו יורק, ועד מהרה זורמים אליו לקוחות ממוצאים אתניים ותרבותיים שונים מכל רחבי העיר. מעבר לפורמולות יעילות ומענה למצב העור והשיער שלהם, כולם זוכים ליחס אישי, אדיב וחם שמאחוריו עומדת התפיסה: "אנחנו נהנים לשרת אותך".

     

    מאז חלפו כמעט 170 שנה. אבל גם כיום, לאחר שבית המרקחת השכונתי הפך למותג בינלאומי הצומח בקצב מסחרר ומתפרס על פני 152 מדינות ברחבי העולם, הקסם והחוויה של בית המרקחת המקצועי, האישי והקטן בניו יורק נותרו בעינם.

     

    אז נכון, אי אפשר להתווכח עם העובדה שהמדדים הכי חשובים במוצרי הטיפוח שאת מורחת על עור הפנים, עור הגוף והשיער שלך הם הבטיחות והיעילות. אבל למה להסתפק רק בדרישת הסף הזאת? אם חשוב לך שמאחורי תכשיר הטיפוח שמונח על השידה, יעמדו עקרונות נוספים, כמו יחס אישי, אג'נדה, אקולוגיה וקהילה, הרשי לנו להמשיך ולספר לך את הסיפור של Kiehl’s.

     

    חוויה אסתטית מרשימה

    בעולם הממהר של היום, הנוטה למחוק את מסורות העבר, החנויות של Kiehl’s מספקות הפוגה, חוויה אסתטית, שירותית, מקצועית ואישית שונה. כל חנויות הרשת מעוצבות אחרת זו מזו, אך כולן עוצבו באסתטיקה המאפיינת את בית המרקחת מהעולם הישן בשילוב אלמנטים מודרניים המשקפים את הקהילה המקומית ומרמזים על השורשים הניו יורקיים של המותג.

     

    ולמה זה חשוב? כי המורשת של ג'ון קיל ושותפו אירווינג מורס לא נעצרת רק בעיצוב החנויות אלא מהדהדת גם כשנכנסים פנימה. בתוך החנות תפגשי את יועצי הטיפוח של Kiehl’s שעברו הכשרה בינלאומית מקיפה במטרה להעניק לך אבחון וייעוץ אישי בנוגע למצב העור או השיער שלך, ורק לאחר תשאול ואבחון ימליצו על תכשיר המתאים לך ספציפית.

     

    נסו לפני שתקנו

    אבל גם אם בסופו של דבר תחליטי "לחשוב על זה", לא תצאי משם בידיים ריקות אלא עם שלל נדיב של דוגמיות להתנסות בבית. למה? כי גם מאחורי הדוגמיות עומדת פילוסופיה - פילוסופיית ההתנסות הייחודית של המותג "נסו לפני שתקנו" (Try Before You Buy). זו הונהגה כבר לפני שנים בחנות הדגל המקורית בניו יורק על ידי ג'יימי מורס־היידגר, נכדתו של מורס, והיא כוללת חלוקה נדיבה של דוגמיות, הבטחה להחזר כספי ומדיניות החזרת מוצרים פשוטה וקלה.

     

    "ב־Kiehl’s אנחנו בטוחים ביעילות הפורמולות שלנו ובמחויבות להציע ללקוחות שגרת טיפוח המותאמת לצרכים הספציפיים", מסבירה איה מונק, מנהלת השיווק של Kiehl’s בישראל. "תוכנית הדוגמיות הנדיבה משקפת את מסורת הרוקחות שלנו. המשימה היא לשרת את הצרכים האישיים של הלקוחות לאורך שנים של שירות".

     

    המשימה: נתינה

    ודאי כבר הבנת שנתינה היא אבן יסוד ב"משימה" של Kiehl’s. כשהיא ממשיכה את הרוח של המשפחה המייסדת, החברה תומכת ביוזמות קהילתיות באמצעות ביוזמות קהילתיות ולמטרות צדקה וממקדת את המאמצים הפילנתרופיים שלה בשלוש מטרות מרכזיות: חקר האיידס, ילדים ואיכות הסביבה.

     

    Kiehl’s נחשב בעולם למותג הסלבריטאים שאותם מגייסים למטרה הפילנתרופית שבה בוחר המותג בכל מדינה. בישראל בחר המותג להתחבר לתחום הילדים ולאמץ את עמותת "ילדים בסיכוי – המועצה לילד החוסה", המספקת תמיכה ותכנים לילדים שהוצאו על ידי רשויות הרווחה ממשפחות קשות יום. המטרה העיקרית של העמותה היא להעניק לכל ילד הזדמנות דומה לזו של הילדים החיים במשפחותיהם, כך שיוכלו לגדול ולהיות מבוגרים עצמאיים התורמים לקהילה.

     

    אז מה היה לנו בסיפור הזה? מותג טיפוח ניו יורקי שהוקם בשנת 1851 כבית מרקחת והצליח לעשות דרך ארוכה - להנחיל מורשת של נתינה למעלה מ־160 שנה בתכשירי טיפוח איכותיים המותאמים אישית לצורכי הלקוחות ומיוצרים בתנאים מחמירים תחת פיקוח ובשימוש מדע מתקדם וחומרים טבעיים.

      

    סיפור של קיץ

    שלושה מוצרי דגל לעור זוהר ובריא גם תחת השמש הלוהטת:

     

    1. לבוסט של לחות

    Ultra Facial Oil-Free Gel Cream  (צילום: Kiehl’s)
      Ultra Facial Oil-Free Gel Cream

       

      קרם ג'ל פנים נטול שומן בעל מרקם מרענן. פותח במיוחד לצרכים של עור רגיל עד שמן, מסייע ללכוד לחות ולהפחית תחושת שומניות בעור למראה חלק, מרענן ובריא יותר של העור. מועשר בתמצית שורש האימפראטה צילינדריקה, אנטרקטיסין וויטמין E.

      מחיר: 265 שקל (125 מ"ל)

       

      2. להגנה מתקדמת

      Ultra Light Daily UV Defense SPF 50  (צילום: Kiehl’s)
        Ultra Light Daily UV Defense SPF 50 (צילום: Kiehl’s)

         

        קרם פנים עם פורמולה סופר קלילה בשילוב ויטמין E המעניקה הגנה מפני קרני UVB וקרני UVA קצרות וארוכות. הפורמולה ללא ריח, נטולת שומן, לא קומודוגנית, מעניקה לעור לחות לאורך כל היום ומסייעת להגנה מקיפה נגד סימני ההזדקנות של העור כתוצאה מקרינת השמש.

        מחיר: 195 שקל (60 מ"ל)

         

        3. לרענון מיידי

        Calendula & Aloe Soothing Hydration Masque (צילום: Kiehl’s)
          Calendula & Aloe Soothing Hydration Masque(צילום: Kiehl’s)

           

          מסכת לחות במרקם ג'ל המזינה, מרעננת, ממריצה ומחדשת את העור בתוך חמש דקות בלבד. מכילה פורמולה ייחודית של אלוורה ועלי כותרת של פרח הקלנדולה, מתאימה לכל סוגי העור ונטולת פראבן וחומרי צבע.

          מחיר: 205 שקל (100 מ"ל)

           

          איפה משיגים?

          את מוצרי הטיפוח ניתן להשיג ברשת חנויות Kiehl's: קניון רמת אביב תל אביב, קומה 2, טל': 03-6053677; דיזנגוף סנטר תל אביב, קומת כניסה, טל':  03-5221417; TLV Fashion Mall, קומה 1-, טל': 03-7397377; עופר גרנד קניון חיפה, קומה 2, טל': 04-8122400; קניון מלחה ירושלים, קומה 1, טל': 02-9412074

           

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד