מי היוטיוברית הכי פופולרית ואיזו מרצה מרתקת מיליונים?

70 נשים, 70 שיאים: לכבוד יום האישה הבינ"ל ואירועי ה־70 לישראל, השבועון "לאשה" מצדיע לנשים ששברו שיאים בתחומן. והפעם - ביוטיוב

שיאניות ישראליות ביו טיוב (צילום: גיא כושי ויריב פיין, ירדן הראל, יובל חן, Maurice Li)
שיאניות ישראליות ביו טיוב (צילום: גיא כושי ויריב פיין, ירדן הראל, יובל חן, Maurice Li)

 

 

  • לפרויקט 70 שיאניות ישראליות

 

חן ליזרע: הישראלית שבהרצאה שלה צפו הכי הרבה אנשים בעולם

בשנת 2012 עלתה חן ליזרע על במת TEDx בוונקובר, קנדה. היא עשתה זאת בענטוז לוהט

והסבירה (באנגלית) למה פיתוי הוא מיומנות חיים נדרשת. ההרצאה "כוחו של הפיתוי בחיי היומיום שלנו", צברה מאז קרוב ל־8 מיליון צפיות בכל העולם.

ליזרע גדלה ברמת־השרון וחיה בקנדה מאז 1996. לכוחו של הפיתוי נחשפה כאשר החלה לרקוד ריקודים קובניים. "טסתי לקובה כדי ללמוד ריקוד. שם, פיתוי הוא דבר חיובי, שמקנה ביטחון, שיכול לעזור גם בעסקים. גם קסם אישי ואינטליגנציה הם גורמי פיתוי, לא רק מיניות".

 

מה קרה בעקבות ההרצאה?

"היא פתחה לי דלתות בכל העולם. ראיינו אותי ל'ניו־יורק טיימס' ול'קוסמופוליטן' הבריטי. כיום אני מרצה על כוחה של האינטליגנציה הסומטית – אינטליגנציה רגשית שנחווית דרך הגוף, באמצעות אימונים אישיים וסדנאות".

(מאת: דפנה ארד)

 

 
חן ליזרע. צברה קרוב ל־8 מיליון צפיות בכל העולם (צילום: Maurice Li)
    חן ליזרע. צברה קרוב ל־8 מיליון צפיות בכל העולם(צילום: Maurice Li)

     

     

    טל גלבוע: בהרצאה שלה צפו הכי הרבה בישראל

    יותר מ־2.7 מיליון צפיות גרפה עד היום "קירות שקופים", הרצאתם של טל גלבוע ובן זוגה רועי שפרניק, שעלתה לרשת במאי 2015. ההרצאה, באורך שעה ו־40 דקות, חושפת את קרבי תעשיית המוצרים מן החי, את האינטרסים המסחריים מאחוריה ואת הנעשה במשקים ובמשחטות.

     

    "עד להרצאה שלנו, ההרצאה הכי נצפית בישראל הייתה של גארי יורופסקי, עם מיליון צפיות", אומרת גלבוע (39), מקימת "החזית הישראלית לשחרור בעלי החיים" ומייסדת עמותת "קירות שקופים". "אני קרועה על יורופסקי, אבל אנשים תמיד אמרו – זה לא ככה בישראל. ההרצאה שלנו היא ההרצאה הראשונה בעברית שמתארת את הנושא ומתעדת משקים מקומיים".

     

    זכייתך בעונה השישית של "האח הגדול" השפיעה על מספר הצפיות?

    "כן, אנשים רצו לראות את ההרצאה של 'זאת שזכתה בתוכנית'. אלפי אנשים כתבו לי ששיניתי את חייהם, אבל אני לא שיניתי חיים של אף אחד, בן אדם מחליט להשתנות בעצמו. מה שכן, גילינו שההשפעה שלה לא עוצרת בתזונה: אנשים סגרו עסקים ואפילו סיימו מערכות יחסים בעקבות הצפייה בהרצאה".

    (מאת: דפנה ארד)

     

    טל גלבוע. יותר מ־2.7 מיליון צפיות (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
      טל גלבוע. יותר מ־2.7 מיליון צפיות(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

       

       

      ילנה ברסקי: היוטיוברית הישראלית הכי פופולרית

      בניית בתי בובות – זה הנושא שבו עוסק ערוץ היוטיוב של ילנה ברסקי (44), דוקטור ללימודי מידע שעובדת כמידענית בספרייה אוניברסיטאית. נשמע לכן אזוטרי? אולי הנתונים הבאים ישנו את דעתכן: הערוץ, PipeCleanerCrafts B שמו, גרף עד היום יותר מ־373 מיליון צפיות ויש לו, נכון למועד ירידת הכתבה לדפוס, מעל למיליון מנויים. בחודשים האחרונים יש לסרטים של ברסקי יותר ממיליון צפיות ביום.

      "הגעתי לזה במקרה", היא מספרת, "עבדתי במחלקת שיווק של חברת הייטק במשך 13 שנים, ולאחר שהחברה נמכרה – פוטרתי. החלטתי ללמוד איך אפשר להרוויח כסף מפרסומות באתרי אינטרנט, ופתחתי אתר על יצירה במנקי מקטרות. בהמשך עברתי ליוטיוב, והתמקדתי בבניית בתי בובות – עיסוק שהיה אהוב עליי בילדות. התייחסתי לערוץ באותה הרצינות שהתייחסתי לדוקטורט שלי".

       

      איך הצלחת להגיע לכמעט 400 מיליון צפיות?

      "הקהל שלי מורכב ברובו מילדות בנות 12-8, מכל העולם. אני נותנת להן תחושה שזה קל ושגם הן יכולות לעשות את זה, אך רק מעטות עושות. רובן פשוט נהנות מסרטון נחמד על בנייה ואבזור של בתי בובות. אני משתדלת לענות לכל התגובות".

       

      איך יוטיוברים מרוויחים כסף?

      "בסרטונים שלי יש פרסומות, וכשהצופים מקליקים עליהן אני מקבלת בכל פעם סכום מאוד קטן. כשיש מיליוני צפיות אפשר להגיע למשכורת יפה. זאת הפרנסה העיקרית שלי ואני משלמת עליה מסים".

      (מאת: דפנה ארד)

       

      ילנה ברסקי. יותר מ־373 מיליון צפיות  (צילום: יובל חן)
        ילנה ברסקי. יותר מ־373 מיליון צפיות (צילום: יובל חן)

         

         

        אשלי וקסמן בקשי: יוטיוברית הביוטי הכי פופולרית בישראל

        אשלי וקסמן בקשי הפכה כבר מזמן מיוטיוברית, שמלמדת על ניקוי מברשות איפור, לתופעת רשת. יש לה כ־250 אלף מנויים לשני הערוצים שלה, "אשלי וקסמן בקשי" ו־Behind The Bakshis, וגם ליין מוצרים, שלל פרסים, דמות בהשראתה ב"ארץ נהדרת" ובעיקר – קריירה מרשימה ורווחית. "לפני כשש שנים, כשפתחתי את ערוץ היוטיוב הראשון שלי, עבדתי במקביל במשרד הביטחון. עשיתי את זה כתחביב ולא תיארתי לעצמי לאילו עוצמות זה יגיע", היא אומרת. "שום דבר לא מובן מאליו, ואני מודה לכל אחד ואחת מהמנויים שלי".

         

        גלי לנו: מהו סוד הקסם שלך?

        "לאורך כל השנים אני מנסה להעלות את התוכן הכי מקצועי. אני שומרת על אותנטיות בדעות ובהמלצות שלי ואני חושבת שהקהל מעריך את זה ורואה את ההשקעה והעבודה הקשה שלי".

         

        הגולשות מזהות אותך ברחוב, ניגשות אלייך? שואלות שאלות?

        "ברור! ה'בקשיות', כמו שהן קוראות לעצמן, תמיד מדברות, מתחבקות ומצטלמות איתי. הן שואלות שאלות הקשורות לטיפוח, איפור ולייף סטייל ובסוף זה תמיד נגמר בסלפי".

         

        איך הרגשת כשהופיעה דמות בהשראתך ב"ארץ נהדרת"?

        "כבוד. ליאת הר לב עשתה עבודה מדהימה, צחקתי בטירוף. כמות הטלפונים וההודעות שקיבלתי באותו ערב הייתה פשוט מטורפת".

         

        מה הן התוכניות שלך לעתיד, יש עוד שיאים שאת מתכננת לשבור?

        "יש המון דברים על הפרק, ובין היתר יש בייבי בקשי בדרך... בימים אלה אני מרחיבה את המותג שלי והוצאתי בושם בשם Strong And Free, שעליו עבדתי בשנתיים האחרונות. בקרוב מאוד יצאו עוד מוצרי טיפוח חדשים שאני מייצרת כרגע במפעל במילאנו".

         

        מה המסר שלך לנשים שרוצות להצליח ולהגיע רחוק?

        "אל תוותרו לעצמכן, תעבדו קשה – לא מצליחים בגלל מזל. הישארו ערכיות ואל תשכחו לרגע למה התחלתן".

        (מאת: עדי רשף)

         

        אשלי וקסמן בקשי. כ־250 אלף מנויים לשני הערוצים שלה (צילום: ירדן הראל)
          אשלי וקסמן בקשי. כ־250 אלף מנויים לשני הערוצים שלה(צילום: ירדן הראל)

           

           

          הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי פרנקו, סגנון: זוהר מאירי)
          הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי פרנקו, סגנון: זוהר מאירי)
           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד