הישראלית שהלבישה את מייגן מרקל: "לא הבנתי מה לעזאזל קורה!"

המעצבת הדתייה תמר דניאל לא התכוננה לרגע שבו התפרסמה התמונה של מרקל עם בגד הגוף שלה. בראיון ראשון מפילדלפיה היא מספרת נרגשת על הזינוק של המותג

איתי יעקב

|

06.02.18 | 09:18

מייגן מרקל בבגד הגוף הלבן של המותג TUXE בעיצוב תמר דניאל. "היא אישה פופולארית מאוד והלוק הספציפי שלה באותו ערב שבר מוסכמות" (צילום: Gettyimages)
מייגן מרקל בבגד הגוף הלבן של המותג TUXE בעיצוב תמר דניאל. "היא אישה פופולארית מאוד והלוק הספציפי שלה באותו ערב שבר מוסכמות" (צילום: Gettyimages)
"אני אישה דתייה, ואני מבינה את האילוצים של ארון הבגדים הצנוע". תמר דניאל (צילום: מתוך beckysiegelphotography.com)
"אני אישה דתייה, ואני מבינה את האילוצים של ארון הבגדים הצנוע". תמר דניאל (צילום: מתוך beckysiegelphotography.com)
"הערך האמיתי טמון בבנייה של החברה ברגעים לאחר ש'ניצוץ מרקל' דועך". עיצובים של TUXE (צילום: מתוך beckysiegelphotography.com)
"הערך האמיתי טמון בבנייה של החברה ברגעים לאחר ש'ניצוץ מרקל' דועך". עיצובים של TUXE (צילום: מתוך beckysiegelphotography.com)

מעצבת האופנה הישראלית תמר דניאל קיבלה מתנה מפתיעה ליום הולדתה ה-36, שחל שלשום: מייגן מרקל, הדוכסית לעתיד בבית המלוכה הבריטי והפאשניסטה המדוברת ביותר בעולם, לבשה ביום חמישי בערב חולצה בצבע שנהב עם עניבת קשירה, שהיא בעצם בגד גוף מדגם BOSS של המותג Tuxe שהקימה דניאל ב-2015. מרקל לבשה את החולצה עם חליפת מכנסיים כהה בעיצוב אלכסנדר מקווין, והפכה לסנסציית סוף השבוע כששברה את המוסכמות לגבי מראה של נסיכה לעתיד. כשהחלו להתפרסם ברשת תמונות של התלבושת, הטלפון של דניאל לא הפסיק לצלצל בביתה שבפילדלפיה. "לא היתה לי התראה מוקדמת", היא אומרת בראיון ל-Xnet. "בדיוק עמדתי בבית עם חשמלאי שתיקן את החיווט בבית החדש שלנו, והטלפון התחיל להשתגע כשאנשים רבים החלו לרכוש את אותו הפריט בדיוק. לא הבנתי מה לעזאזל קורה!"

 

בגד הגוף אזל מיד. מייגן מרקל והנסיך הארי (צילום: AP)
    בגד הגוף אזל מיד. מייגן מרקל והנסיך הארי(צילום: AP)

     

    דניאל אולי הופתעה מהטיימינג – פחות מהפיגורה שלבשה את עיצוביה. היא אומנם לא רוצה להיכנס לפרטים מדויקים כיצד נוצר הקשר עם מרקל, אך מספרת כי בנתה מערכת יחסים עם הסטייליסטית הצמודה שלה, ג'סיקה מלרוני. כך או כך, דניאל מאשרת באופן חד משמעי:  מייגן מרקל טובה לעסקים. הפריט, שמחירו עומד על 280 דולר, אזל מהאתר של החברה, כמו גם מהאתר net-a-porter שמוכר את המותג. למאוכזבות, הוא זמין כעת להזמנה מוקדמת. "ראינו עלייה משמעותית בתנועה באתר וכן במכירות מאז יום שישי", אומרת דניאל, "וכדי לענות על הביקוש מיהרתי להעלות את הפריט להזמנה מוקדמת. מייגן היא אישה פופולארית מאוד והלוק הספציפי שלה באותו ערב שבר מוסכמות, כך שהשיח עליו היה בווליום גבוה".

     

    לתחושתך, האם הרגע שמייגן מרקל לבשה בגד בעיצובך הוא נקודת זינוק עבור המותג?

    "ובכן, זה בהחלט שם אותנו על המפה הבינלאומית השבוע. אני חושבת שהדברים האלה חשובים מאוד, אבל הערך האמיתי טמון בבנייה של החברה ברגעים לאחר ש'ניצוץ מרקל' דועך".

     

    "אנחנו משתדלות לא להיות פוליטיות מדי, אבל נשים שעוזרות לנשים הן ערך הליבה של המותג, כמו גם משימה שקרובה לליבי". דניאל (צילום: מתוך beckysiegelphotography.com)
      "אנחנו משתדלות לא להיות פוליטיות מדי, אבל נשים שעוזרות לנשים הן ערך הליבה של המותג, כמו גם משימה שקרובה לליבי". דניאל(צילום: מתוך beckysiegelphotography.com)

       

      דניאל, 36, היא מעצבת אופנה דתייה, נשואה ואם לארבעה ילדים: שלושה בנים ובת שנולדו בטווח גילאים צפוף - 12, 11, 9 ו-7. היא נולדה בירושלים להורים ממוצא בריטי, ובגיל שנתיים שבה המשפחה ללונדון. בשנת 1995 עשתה המשפחה עלייה ודניאל סיימה את לימודי התיכון בירושלים. לאחר שהתחתנה ועשתה שירות לאומי, נחתה בשנקר, שם השלימה את לימודיה במחלקה לאופנה בשנת 2006.

       

      A post shared by TUXE (@tuxebodywear) on

       

      "הייתי מגיעה לשנקר עם בני הבכור, שהיה אז תינוק ותכף הוא חוגג בר מצווה", היא מספרת. פרויקט הגמר שלה זכה בפרס היוקרתי של אתר תחזיות האופנה WGSN בתחרות ITS באיטליה, ובתום לימודיה התמחתה תקופה קצרה אצל המעצבת סיגל דקל ובמקביל שלחה קורות חיים לחברות אופנה בחו"ל. בשנת 2008 קיבלה הצעת עבודה מחברת אנתרופולוג'י האמריקאית, ועברה עם משפחתה לפילדלפיה. כשעזבה את החברה לאחר לידת בנה הרביעי, השיקה את ספר הסקיצות The Fashion Sketchpad בהוצאת הספרים chronicle Books, שהפך לרב-מכר. "התאהבנו בפילדלפיה ואנחנו כמעט 10 שנים שם", היא אומרת, ומספרת כי ילדיה הלכו לבית הספר נרגשים לאחר זכיית קבוצת איגלס פילדלפיה לראשונה בתחרות הסופרבול.

       

      A post shared by TUXE (@tuxebodywear) on

       

      בשנת 2015 הקימה את TUXE, מותג ייחודי של בגדי גוף שניתן ללבוש מתחת לבגדים אחרים, כמו זה שלבשה מרקל, הבנוי כבגד גוף בחלק התחתון ונראה כחולצה למעלה. לדבריה, הרעיון היה להקים מותג שיענה על הפער בשוק בין מותגי יוקרה כמו דונה קארן מצד אחד, ואמריקן אפרל הנגיש יותר מצד שני. המותג זכה לאזכורים חיוביים בתקשורת הבינלאומית, ובחודש יוני האחרון אף זכה לכתבה במגזין ווג, שם כתבו כי המותג פופולארי מאוד בקרב יהודיות אורתודוכסיות כבגד בסיס. "אני אישה דתייה, ואני מבינה את האילוצים של ארון הבגדים הצנוע", אומרת דניאל. "אני שמחה שהמוצר שלנו מעשיר אופציות עבור נשים, אבל הוא לא מושפע מהחינוך הדתי שקיבלתי. נשים המבקשות לשמור על סגנון צנוע מוצאות בבגד גוף פתרון, כי הוא מאפשר כיסוי של הגוף, והוא משחרר אותן ללבוש מעל בגדים ללא שרוולים".

       

      A post shared by TUXE (@tuxebodywear) on

        

      באתר שלך מוצג TUXE כמותג של נשים עבור נשים. האם את רואה את המותג שלך כמעצים נשים?

      "בהחלט. Tuxe הוא מותג העצמה של נשים. אנחנו משתדלות לא להיות פוליטיות מדי, אבל נשים שעוזרות לנשים הן ערך הליבה של המותג, כמו גם משימה שקרובה לליבי, ובימים אלה אנו משיקות סדנאות קואצ'ינג בנושאי קריירה לנשים כחלק מחוויית הקנייה".

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד