מנה בריאה ומאוזנת מארבעה מרכיבים בלבד: טוסט אבוקדו ניו-יורקי

הטרנד הקולינרי החם שמשתלט על כל העולם: מה צריך לטוסט אבוקדו טעים, מזין ומהיר? לי היימליך, מאמנת לאורח חיים בריא, מסבירה

מוגש מטעם אפיק 41 - ערוץ DIY (תוכן פרסומי)

|

09.01.18 | 10:10

איזון בין כל אבות המזון. טוסט אבוקדו
באדיבות ערוץ diy ישראל, אפיק 41 ב-HOT

כשמגיעים לניו יורק חווים מסע קולינרי מדהים ולמרות שמדובר במדינה שאוהבת מנות גדולות שופעות ומשמינות, ניתן גם למצוא בה מנות בריאותיות מדהימות. אחת מהן שכבר מזמן הפכה לטרנד שחולש על העולם הוא טוסט אבוקדו. ולא, לא מדובר בטוסט בנאלי עם גבינה צהובה אלא במנה חלומית ובריאה הרבה יותר.

 

לי היימליך, מאמנת לאורח חיים בריא, מסבירה שבמנה המדהימה הזו אנו מוצאים איזון בין כל אבות המזון: הפחמימה הינה הלחם, האבוקדו הינו השומן והביצה מהווה מנת חלבון מדהימה, לצד ירק שסוגר את פינת הוויטמינים. המנה רווחת כארוחת בוקר, אבל יכולה לשמש גם כצהריים/ ערב– מנה קלילה ומהירה להכנה.

 

מה צריך?

  • לחם קלוי
  • אבוקדו טרי
  • ביצה רכה/עלומה
  • ירק קלוי/חי

 

מה היתרונות התזונתיים של טוסט האבוקדו?

כדאי לבחור בלחם מחמצת ללא שמרים, שהעיכול שלו קל יותר. המחמצת משנה את מיבנה הגלוטן והופכת אותו לזמין יותר לעיכול. כמו כן, במחמצת התרבו המון חיידקים טובים ואז יש ספיגת מינרלים גבוהה מאוד.

 

האבוקדו הוא פרי שומני מסוג חד בלתי רווי כדוגמת השומן הקיים בשמן זית. אידיאלי לשלב אותו כמנת השומן ולהעדיפו על פני שמן נוזלי. על פי תורת הרמב"ם, אנו צריכים לאכול את השומנים שלנו ולא לשתות אותם.

 

האבוקדו גם עשיר באשלגן, אפילו יותר מבננה! מדובר במינרל חיוני המונע בריחת סידן ומסייע לכיווץ השרירים. הוא גם עשיר בסיבים תזונתיים המועילים
להורדה במשקל, הפחתת עליות חדות בסוכר ומחלות כלי דם. בקיצור, האבוקדו הוא ממרח על! ורצוי לנצל את עונתו ולאכול ממנו, כאשר הוא אף עדיף על פני הטחינה.

 

הביצה הינה מקור עשיר לחלבון ואף לשומן. הביצה עשירה בוויטמין די, בי 12, נוגדי חימצון כמו לוטאין שמעניק את הצבע הצהוב לפנים הביצה. הצורה האידיאלית לאכול ביצה על פי הרמב"ם, היא כביצה מקושקשת מבושלת היטב או כביצה קשה.

 

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד