תיסלם, יא גבר אמיתי! הרוקר צוף פילוסוף מדגמן בגיל 60

דורין פרנקפורט חוזרת לעצב לגברים ובוחרת כדוגמן בחבר הוותיק משנות ה-80. הסקס אפיל עדיין שם, פלוס שיער לבן וקמטים, אז למה כבר לא רואים כאלה נשים?

איתי יעקב

|

26.12.17 | 08:53

מאחורי הקלעים: לחצו לצפייה בצוף פילוסוף על סט הצילומים של דורין פרנקפורט
צילום: מיכל צ׳יטיאט
צוף פילוסוף חוזר ומוכיח את מה שהפך זה מכבר לקלישאה: גברים משתבחים עם השנים, בעוד נשים מזדקנות, או במקרה של ימינו, ממשיכות ביתר שאת להילחם בזמן החולף ובסימנים שהוא מותיר בהן (צילום: מיקי קרצמן)
צוף פילוסוף חוזר ומוכיח את מה שהפך זה מכבר לקלישאה: גברים משתבחים עם השנים, בעוד נשים מזדקנות, או במקרה של ימינו, ממשיכות ביתר שאת להילחם בזמן החולף ובסימנים שהוא מותיר בהן (צילום: מיקי קרצמן)
"הוטלה עליי המשימה הקלה והכיפית של המיתוג הוויזואלי שלהם". עיצובים של דורין פרנקפורט לתיסלם (צילום: מיכל היימן)
"הוטלה עליי המשימה הקלה והכיפית של המיתוג הוויזואלי שלהם". עיצובים של דורין פרנקפורט לתיסלם (צילום: מיכל היימן)
צוף פילוסוף לדורין פרנקפורט. מראה נינוח וגברי (צילום: מיקי קרצמן)
צוף פילוסוף לדורין פרנקפורט. מראה נינוח וגברי (צילום: מיקי קרצמן)
"עיצבתי את כל הבגדים שלהם להופעות ולאלבומים, כולל לפרסומת של בנק לאומי בכיכובם בשנת 1983"
"עיצבתי את כל הבגדים שלהם להופעות ולאלבומים, כולל לפרסומת של בנק לאומי בכיכובם בשנת 1983"

אחרי הפסקה ארוכה של שבע שנים חוזרת מעצבת האופנה הוותיקה דורין פרנקפורט להציע מלתחה לגברים בקו DF MEN, לצד קו הנשים הקבוע. "אני לא קוראת לזה חזרה - יותר הימור", אומרת פרנקפורט השבוע בשיחה עמה. "רקדתי סביב הרעיון הזה כבר תקופה ארוכה, אבל לפתוח חנות במצב המטורלל היום לא רציתי, אז כרגע זה ניסיון, במסגרתו הקולקציה לגברים תימכר אונליין ובחנות הדגל בדיזנגוף פינת בן גוריון בתל אביב. האונליין מאפשר לי היום להנגיש את עצמי ללקוחות, בלי הצורך לפתוח חנות ייעודית לבגדי גברים. אם זה לא יצליח, אין לי את הגב הפיננסי לסחוב את זה שנים".

 

"זו לא קולקציית יוניסקס" (צילום: מיקי קרצמן)
    "זו לא קולקציית יוניסקס"(צילום: מיקי קרצמן)

     

    ההצעה הניסיונית של פרנקפורט לגברים העונה היא אופנה נינוחה ולא מחייבת. לא תמצאו כאן פריטי לבוש גרנדיוזיים או בגדים מחויטים עם אפיל מבוגר, אלא גזרות משוחררות, חומרים טבעיים ופרופורציות גוף המותאמות לגברים בלבד. "זו לא קולקציית יוניסקס", היא שבה ומדגישה בשיחה איתה. "אלה בגדים מוכרים, בנאליים לכאורה, סוג של פריטי חובה בארון".

     

    לכל הדגמים הוענקו שמות "גבריים", כמו Zoro או Aikido (צילום: מיקי קרצמן)
      לכל הדגמים הוענקו שמות "גבריים", כמו Zoro או Aikido(צילום: מיקי קרצמן)

       

      מי שזוכר לפרנקפורט חסד עוד מימי השקת קו הגברים ב-1996, יגלה גם כאן פריטים דומים, כמו חולצת פשתן מכופתרת בשחור או לבן, ואובר-שירט בגזרה רחבה מדנים בצבע שחור מכובס, המזכירה בגזרתה הישרה והבסיסית בגדי פועלים קומוניסטים, בתוספת שני אחוזי לייקרה לטובת חופש תנועה ונינוחות. עוד בקולקציה: סריגים עשויים פוליאסטר וויסקוזה, ומכנסי פרנץ' טרי פריכים, שאפשר ללבוש בבית וגם מחוצה לו. לכל הדגמים הוענקו שמות "גבריים", כמו Zoro או Aikido.

       

      הקאמבק של פרנקפורט לזירה הגברית מייצר הרחבה משמעותית של היצע הלבוש לגברים שמזמן חצו את ה-40 (צילום: מיקי קרצמן)
        הקאמבק של פרנקפורט לזירה הגברית מייצר הרחבה משמעותית של היצע הלבוש לגברים שמזמן חצו את ה-40(צילום: מיקי קרצמן)

         

        הקאמבק של פרנקפורט לזירה הגברית מייצר הרחבה משמעותית של היצע הלבוש לגברים שמזמן חצו את ה-40, ומחפשים בגדים ייחודיים יותר, ואולי צעירים וטרנדיים פחות, מאלה שמציעות רשתות אופנה כמו קסטרו, רנואר, סליו, זארה, מנגו ואחרות. גם כשחושבים על שדרת המעצבים הישראלים לגברים, ובהם דורון אשכנזי, דיוויד ששון וסקצ' של יוסי קצב, מגלים כי ההיצע דל למדי, ומורכב בעיקרו מחליפות או בגדי ערב, ופחות ממגוון אפשרויות למלתחה יומיומית. עבור לקוח מעל גיל 35, הבגדים של פרנקפורט, גם אם אינם מביאים איתם בשורה עיצובית חדשה, הם אופציה נגישה מבחינת המראה, הגזרות והמחיר.

         

        מצולמים נוספים בתמונות הקולקציה של פרנקפורט: שחר אטואן ואורי צידון (צילום: מיקי קרצמן)
          מצולמים נוספים בתמונות הקולקציה של פרנקפורט: שחר אטואן ואורי צידון(צילום: מיקי קרצמן)

           

          לא פלא, אם כך, לפגוש בתמונות הקולקציה שלושה גברים בשלים בטווח הגילים 60-30, כולם, לדברי פרנקפורט חברים קרובים שלה: העיתונאי והמנהל האמנותי שחר אטואן, מפתח הטכנולוגיות אורי צידון, וחבר להקת תיסלם, צוף פילוסוף, שיחגוג בקיץ הקרוב 60.

           

          יחגוג בקיץ הקרוב 60 (צילום: מיקי קרצמן)
            יחגוג בקיץ הקרוב 60(צילום: מיקי קרצמן)

             

            להקת תיסלם בשנות ה-80 (צילום: מיכל היימן)
              להקת תיסלם בשנות ה-80(צילום: מיכל היימן)

               

              בין פילוסוף לפרנקפורט חברות של קרוב ל-40 שנה, מאז הוזמנה לראשונה להלביש את חברי להקת תיסלם בשנת 1980. "הוטלה עליי המשימה הקלה והכיפית של המיתוג הוויזואלי שלהם", מסבירה פרנקפורט. "עיצבתי את כל הבגדים שלהם להופעות ולאלבומים, כולל לפרסומת של בנק לאומי בכיכובם בשנת 1983".

               

               

              37 שנים מאוחר יותר, חוזר פילוסוף לככב בצילומים במראה נינוח וגברי, והוא נראה "גבר אמיתי", מלא ביטחון עצמי ואפוף סקס-אפיל, למרות ואולי אפילו בגלל חריצי הקמטים בפניו ושיערו המלבין. בתוך הדיון האינסופי מקדמת דנא על התבגרותם של גברים לעומת נשים, פילוסוף חוזר ומוכיח את מה שהפך זה מכבר לקלישאה: גברים משתבחים עם השנים, בעוד נשים מזדקנות, או במקרה של ימינו, ממשיכות ביתר שאת להילחם בזמן החולף ובסימנים שהוא מותיר בהן.

               

              מראה מלא ביטחון עצמי (צילום: מיקי קרצמן)
                מראה מלא ביטחון עצמי(צילום: מיקי קרצמן)

                 

                למרות הקלישאה שבעניין, קשה שלא לתהות, האם אנחנו בכלל זוכרים איך נראית באמת אישה בת 60 – כזו שהחליטה לחבק את סימני הגיל ולא צבעה את שיער המלבין ו/או ניתחה את פניה או הזריקה להם חומרים מצעירים? האם נשים כאלו לא קיימות יותר, או שתעשיית הפרסום, וזו של האופנה בפרט, פשוט הפכה אותן לשקופות, חסרות עניין לציבור – אם תרצו, לא אמיתיות.

                 

                ______________________________________________________

                 

                ואיך הגיעה שושיק שני לדגמן בגיל 82?

                "אני לא מהנשים שעושות בוטוקס, שמוטוקס". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: מאיר כהן)
                "אני לא מהנשים שעושות בוטוקס, שמוטוקס". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: מאיר כהן)

                 

                 

                 
                הצג:
                אזהרה:
                פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד