כמה אתם מוכנים להשקיע בשמירה על חיי היקרים לכם בזמן נסיעה?

הילה רגב יצאה לבדוק כיסא בטיחות לרכב שעולה לצרכן בערך חצי משכר מינימום חודשי, ושבה עם תובנות ומסקנות. האם הוא שווה את המחיר ומה החסרונות?

הילה רגב

|

24.10.17 | 13:22

הדגם החדש מסמן, כנראה, את הדרך לדור הבא של הכיסאות, שידרשו סטנדרט של בטיחות ברמה הגבוהה ביותר ושהורים גם ישמחו לשלם עליו
הדגם החדש מסמן, כנראה, את הדרך לדור הבא של הכיסאות, שידרשו סטנדרט של בטיחות ברמה הגבוהה ביותר ושהורים גם ישמחו לשלם עליו

הפוסט של סמדר כפרי בקיץ האחרון, זיעזע את הרשתות החברתיות וקבוצות הווצאפ של ההורים ברחבי המדינה. כפרי (שגם התראיינה על הפוסט לגיליון ראש השנה של "לאשה" – ה"ר) תיארה שם בדיוק מצמרר איך בחירה נכונה של כיסא בטיחות, שהותאם במדויק לבתה בת הארבע וחצי ולרכב שלה ושל בן זוגה, הציל את חייה של הילדה.

 

הפוסט שהפך לוויראלי תוך זמן קצר וכלל גם תמונה של הרכב המרוסק להעצמת האפקט, הביא לשינוי במטח השאלות שממטירים הורים צעירים בבואם לקנות כיסא תינוק לרכב. או כמו שמגדיר זאת מיכאל אברבוך, מנהל סניף "שילב" בקניון איילון - "לא חלה עלייה מטורפת בקניית הכיסאות, כי זה מוצר בסיסי שכל הורה צריך, אבל בעקבות הפוסט ראינו שאלות מעמיקות יותר, התעניינות בתקני בטיחות שלא היו קודם והסתמכות גבוהה יותר על אנשי המקצוע בחנות. אנשים באים עם מחקר וידע מהבית ולא מסתמכים רק על יועצי הבטיחות וזה נהדר. ככה זה צריך להיות".

 

ב"שילב" הזדרזו לנצל את המומנטום והם מציעים כעת גם את דגם "אקסיס פיקס פלוס", מבית maxi cosi, שצלח בהצלחה מבחני ריסוק מחמירים והוא בעל תקן אירופי ואמריקאי, מה שהופך אותו בהגדרה לאחד ממושבי הבטיחות המחמירים שנמכרים בישראל, אבל גם אחד היקרים ביניהם – 2,699 שקל ב"שילב" (נמכר ברשת בבלעדיות).

 

אחד ממושבי הבטיחות המחמירים שנמכרים בישראל, אך גם אחד היקרים ביניהם. "אקסיס פיקס פלוס"
    אחד ממושבי הבטיחות המחמירים שנמכרים בישראל, אך גם אחד היקרים ביניהם. "אקסיס פיקס פלוס"

     

    האם הכיסא היקר שווה את זה?

    במילה אחת: כן. בכמה מילים: זהו מושב בטיחות סופר-נוח לשימוש, שמתאים מגיל לידה ועד גיל ארבע. יש לו פונקציות הייטקיות, שקורצות להורים מעודכנים, למשל, סיבוב מלא של 360 מעלות, שמאפשר לקשור אותו גם עם וגם נגד סיבוב הנסיעה; הכיסא מסתובב לכיוון הדלת בזכות מסילה סיבובית שנמצאת בתוכו וחוסכת את ההתפתלויות של הטף המצווח בזמן העצירה - פשוט מסובבים ומוציאים בקלות; החגורה הכפולה נתפסת בשני ווים מצדי הכיסא, מה שמאפשר הוצאה והכנסה קלה של התינוק ומתאפשרת התאמה מדויקת של רצועות הכתף; יש לו שלוש נקודות עגינה, שמחברות אותו למושב; והוא שוקל 9 ק"ג.

     

    ומה עם המחיר?

    ב"שילב" טוענים, שהמחיר היקר מתקזז בזכות ההתאמה שלו מגיל לידה ועד גיל 4 (או יותר נכון – עד שהפעוט מגיע למשקל של 19 ק"ג).

     

    אז לקחנו לניסוי:

    תינוקת בת חצי שנה נהנתה לטנף את הכיסא בבמבה ונראתה מרוצה מהמעטפת הפנימית, שמנעה ממנה להתפתל החוצה. פעוטה בת שנתיים וחצי התלוננה בהתחלה שהכיסא קצת קטן עליה, אבל אחרי התאמות ונסיעה קצרה לסבתא, נרדמה בתוכו כמו גדולה.

     

    לא הכל מושלם.

    החסרונות של הכיסא נובעים בעיקר מסביבתו, כלומר אנחנו, ההורים. טרם התפתחנו כלכלית לרמת התחזוקה הנאותה של כיסא כזה.

     

    הכיסא הוא כאמור בעל שלוש נקודות עגינה ומחייב הימצאות מערכת "איזופיקס" במכונית (זו מערכת טבעות מתכת המוטמעת בתוך שלדת הרכב ומשמשת כבסיס לנקודות העיגון של כיסאות הבטיחות). המערכת אינה קיימת במכוניות ישנות, ולכן לפני שקונים, כדאי לברר האם המכונית שלכם ראויה בכלל לכיסא במתקדם והיקר לפני שמגהצים את כרטיס האשראי.

     

    לפני שקונים: כדאי לברר אם הכיסא המתקדם מתאים לרכבכם
      לפני שקונים: כדאי לברר אם הכיסא המתקדם מתאים לרכבכם

       

      ועוד: הכיסא עצמו כבד מאוד, כך שניידות בין שתי מכוניות היא בעייתית ולא ספונטנית. הוא גם תופס שטח רחב במושב האחורי: אם מתקינים מאחור שני כיסאות בטיחות, לא ניתן לדחוס לשם עוד אדם בגודל ממוצע, ולעתים זה עניין קריטי - אם הילדים שלכם דורשים את מנת השעשוע שלהם בדרך לצפון וזקוקים למבוגר במושב האחורי שיבדר וישמח את הטף.

       

      שלב הסיכומים:

      הכיסא מתהדר בתווי תקן מהודרים, בהמון גאדג'טים ובמחשבה תחילה שבאים לקראת ההורים. הוא מסמן כנראה את הדרך לדור הבא של הכיסאות, שידרשו סטנדרט של בטיחות ברמה הגבוהה ביותר ושהורים גם ישמחו לשלם עליו. האם זו השקעה בטוחה? בואו נקווה, שלא נצטרך להעמיד אותה במבחן המציאות.

       

      מחיר: 2,699 שקל. להשיג ברשת "שילב".

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד