




בלב העיירה הפסטורלית והשקטה מנרסה בספרד, השוכנת בסמיכות לברצלונה, ניצבת אחוזה מעוצבת בקפידה המשמשת כמקום עבודתם של 650 העובדים במשרדים הראשיים ובמפעל של מותג התכשיטים והתיקים הבינלאומי Tous (טוס). אחרי שלושה ימים עמוסים בעיר שוקקת החיים ברצלונה (איפה היינו ומה עשינו בעיר? צפו בווידאו שלמעלה), נראית האחוזה במנרסה כמו מפלט של שקט ושפיות. כשנכנסים פנימה לתוך הלובי הגדול והעגול, מגלים חלל בעיצוב מודרני וחמים, שבמרכזו ניצב בגאון פסל ענק, צבעוני ופרחוני של הדובי המוכר, סמלו המסחרי של המותג שבסיום העשור הנוכחי יציין 100 שנה להיווסדו.

סיפורו של דובון הזהב מתחיל שנים רבות לפני שהוא עצמו נולד, כשבשנת 1920 הקימו הזוג סלבדור טוס בלאבי ואשתו תרזה פונסה מאס חנות שעונים קטנה. 45 שנה מאוחר יותר, נישא בנם של המייסדים, שגם הוא נקרא סלבדור טוס, לרוזה אוריול, ויחד הם הפכו את העסק המשפחתי הקטן לאימפריה בינלאומית של תכשיטים ותיקים, עם למעלה מ-581 סניפים ברחבי העולם, והכנסות של כ-400 מיליון יורו בשנה. למרות הצמיחה והשינויים הקיצוניים במבנה החברה, בתפקידים הבכירים עדיין מכהנים בני המשפחה, או ליתר דיוק, בנותיהם של סלבדור ורוזה, שמרכיבות שדרת הנהלה נשית - רוזה טוס היא סגנית נשיאת החברה, מרתה מנהלת המחקר והפיתוח, אלבה היא יושבת הראש ולאורה המנכ"לית.

תחושת העסק המשפחתי ניכרת גם כיום באחוזה של טוס, שהוקמה לפני עשור בדיוק במקום שבו עמדה חנות השעונים ההיסטורית, כך שהסיור במשכן מרגיש יותר כמו ביקור חג אצל סבא וסבתא, כשבכל חדר עבודה או משרד מקבלים את פנינו העובדים בחיוך חם, לבבי ומסביר פנים. טוב, אולי זה גם בגלל שהם עובדים בסביבה כל כך פסטורלית. גם התכשיטים של טוס משקפים את החמימות המשפחתית שעל בסיסה נוסד המותג, כשמאחוריהם עומד המוטו - כפי שמספרים בחברה – "לשבח את הרגעים הקטנים של החיים".


רק בשנת 1980, חמש עשרה שנה מאז הוקם המותג בגרסתו הנוכחית, נולד הדובון שילווה אותו מעתה ואילך. נסיבות לידתו מקריות לחלוטין: רוזה אוריול ראתה בובת טדי בר קטנה בחלון ראווה של חנות, והוצפה זיכרונות ילדות שהובילו אותה ליצור דובי קטן מזהב. הדמות החמודה החלה להופיע בתכשיטי המותג, וקברניטיו שמו לב כי הוא מעורר באנשים רבים זיכרונות נעימים, וכי הסימבוליות שלו היא בבחינת מקדם מכירות מושלם, והשאר היסטוריה שחקוקה בלוגו המותג ושזורה בעיצוביו.


למרות הסמל הילדותי, ניכר כי מתאמצים במותג לנפק קולקציות בפנייה לכל הגילאים, הן מבחינת העיצובים, הן מבחינת החומרים והן מבחינת המחירים. כך, תמצאו שם מצד אחד דגמים בציפוי זהב ורוזגולד, במחירים נמוכים מ-185 שקל המתאימים לנערות; ומנגד, דגמים מזהב 18 קראט או כסף אמיתי, משובצי אבנים יקרות ויהלומים, בעיצוב מתוחכם יותר, המיועד לנשים אמידות ובוגרות, במחירים שמטפסים עד 22 אלף שקלים.

העונה הדגש בקולקציה הוא על אבני חן ותליונים, שאותם ניתן לערבב ולשלב, לפרק ולחבר בכל פעם מחדש. למרבית הפריטים מחובר קליפס המאפשר להחליף את התליון, ובנוסף, ישנה אפשרות להרכיב לעצמך את התכשיטים הייחודיים שלך.

גם הקמפיינים של המותג משקפים את הפנייה לטווח נרחב של גילאים. בשעה שהצילומים עצמם אפופים צבעוניות ואפיל מעט ילדותי, הפרזנטורית תמיד תהיה כוכבת איי ליסט אלגנטית ובשלה, בשנות ה-40 לחייה – כזו שכולן יכולות להתחבר אליה. ב-2007 נבחרה קיילי מינוג לפנים של החברה, כשהיתה בת 39 ומיד לאחר שהחלימה מסרטן השד וחזרה להופיע עם דיסק חדש בשם X. ב-2011 היתה זו ג'ניפר לופז בגיל 42, בדיוק אחרי שהוציאה את האלבום המצליח LOVE? והחל משנת 2016 ניצבת במרכז הקמפיינים של טוס השחקנית זוכת האוסקר גווינת' פאלטרו בת ה-44. כל אחת מהן היא בבחינת היהלום שבכתר, ויחד עם דובון הזהב מדובר בכוח משולב בפנייה לקהל רחב.
*הכתבת היתה אורחת חברת Tous בברצלונה ובאחוזת החברה במנרסה