מדריך קצר לתרפיה: חמש תנוחות של יוגה שירגיעו אתכם

איך מפיגים חרדה, מגבירים את האנרגיה, משפרים את איכות השינה ומקלים על מתח, דכדוך וכאבי ראש? בעזרת תרגילים פשוטים של יוגה. אז כנסו לתנוחה הנכונה

תנוחת Easy Pose-Sukhasana  (צילום: אוהד רומנו  סגנון: גיא סילברמן)
תנוחת Easy Pose-Sukhasana (צילום: אוהד רומנו סגנון: גיא סילברמן)

היוגה תרפיה מתבססת על הפילוסופיה של היוגה ומשתמשת במגוון כלים מהיוגה כדי לייצר אורח חיים רגוע ומותאם אישית. לצורך הרגעת סטרס אפשר להשתמש במגוון תרגילי נשימה (פראניאמה), ובהתאם לאדם ולמקרה להוסיף תרגול פיזי עדין בתיאום תנועה־נשימה שעוזר להסית את תשומת הלב מהמתח והחרדה ולהשיב את האיזון הפיזי־נפשי על כנו.

 

אם אין באפשרותכם לעשות יוגה תרפיה, גם תרגול של סוגי יוגה אחרים יתרום לאיזון הגוף והנפש ולהרגעה. לפניכם חמש תנוחות יוגה מרגיעות:

 

Easy Pose-Sukhasana  (תמונה עליונה)

1. שבו בתנוחה נוחה, הזדקפו ולחצו את עצם הזנב למטה, כך שתרגישו את התארכות עמוד השדרה.

2. קחו שאיפה עמוקה מהבטן דרך הלב ועד הגרון וחזרו למטה בנשיפה (בתנוחה הזאת אפשר גם להישען על קיר או לשבת על כיסא).

 

יתרונות גופניים: מותחת ומאריכה את עמוד שדרה, מרחיבה את בית החזה, מזרימה יותר חמצן לריאות.

איכויות ה־Relax: מפיגה חרדה, מתח ועייפות נפשית.

 

Legs Up Wall - Viparati Karani

מסייעת להשריית שקט נפשי, מגבירה את האנרגיה (צילום: אוהד רומנו  סגנון: גיא סילברמן)
    מסייעת להשריית שקט נפשי, מגבירה את האנרגיה(צילום: אוהד רומנו סגנון: גיא סילברמן)

     

    1. שכבו על הגב, התקרבו עם הישבן לקיר, הצמידו אליו את הרגליים והאריכו אותן לאורך הקיר.

    2. קחו שאיפה עמוקה ובנשיפה הרפו את השרירים.

     

    • יתרונות גופניים: משפרת את העיכול, מווסתת את זרימת הדם, מקילה על כאבי גב תחתון וכאבי מחזור.
    • איכויות ה־Relax: מרגיעה את מערכת העצבים, מסייעת להשריית שקט נפשי, מגבירה את האנרגיה.

     

    Forward Bend - Uttanasana

    מקילה על לחץ, דכדוך, כאבי ראש, נדודי שינה (צילום: אוהד רומנו  סגנון: גיא סילברמן)
      מקילה על לחץ, דכדוך, כאבי ראש, נדודי שינה(צילום: אוהד רומנו סגנון: גיא סילברמן)

       

      1. עמדו ברגליים פשוקות מעט, קחו שאיפה ומתחו את הידיים למעלה ככל האפשר.

      2. בנשיפה רדו קדימה ושחררו את הראש והצוואר.

       

      • יתרונות גופניים: מותחת ומאריכה את שרירי הירך האחוריים, משחררת את המתח בעמוד השדרה, הצוואר והגב.
      • איכויות ה־Relax: מקילה על לחץ, דכדוך, כאבי ראש, נדודי שינה ותסמינים של גיל המעבר.

       

      Balasana - Child's Pose

      מומלץ לבצע אותה כשיש הרבה מחשבות שמתרוצצות, במיוחד לפני השינה (צילום: אוהד רומנו  סגנון: גיא סילברמן)
        מומלץ לבצע אותה כשיש הרבה מחשבות שמתרוצצות, במיוחד לפני השינה(צילום: אוהד רומנו סגנון: גיא סילברמן)

         

        1. שכבו על הבטן, קרבו את הרגליים לחזה ודחפו את עצם הזנב לאחור תוך כדי מתיחת הזרועות קדימה והנחת המצח על המזרן.

        2. שהו בתנוחה עד שתחושו רוגע.

         

        • יתרונות גופניים: מאריכה את הגב התחתון ומגמישה שרירים, גידים ורצועות בברכיים.
        • איכויות ה־Relax: מרגיעה את ה־Mind. כשמניחים את הראש למטה (בייחוד על העין השלישית) יש לכך השפעה מרגיעה. מומלץ לבצע אותה כשיש הרבה מחשבות שמתרוצצות, במיוחד לפני השינה.

         

        Goddess Pose

        מגבירה את החיוניות, עוזרת להקלת מתח, דכדוך, חרדה  (צילום: אוהד רומנו  סגנון: גיא סילברמן)
          מגבירה את החיוניות, עוזרת להקלת מתח, דכדוך, חרדה (צילום: אוהד רומנו סגנון: גיא סילברמן)

           

          1. שכבו על הגב והצמידו את כפות הרגליים זו לזו כך שתיווצר מעין צורת יהלום (אם אתם זקוקים לתמיכה של הברכיים, הניחו כרית מתחת לכל ברך).

          2. פרשו את הזרועות לצדדים, הצמידו שכמות למזרן ואפשרו לבית החזה להיפתח ככל האפשר.

          3. קחו שאיפה עמוקה מהבטן אל הלב ונשפו דרך הפה כדי לשחרר את כל המתח. הניחו לגופכם להרגיש כבד.

           

          • יתרונות גופניים: משפרת את זרימת הדם ומאריכה את שרירי פנים הירך.
          • איכויות ה־Relax: מגבירה את החיוניות, עוזרת להקלת מתח, דכדוך, חרדה ותסמיני גיל המעבר.

           

          תרגילים והדגמה: מיה קרמר, מדריכת יוגה ו-wellness /// איפור ושיער: שיקו ואן ל"סולו" במוצרי Bobbi Brown /// ע. צלם: אוהד קב /// בגד ים: Castro /// טייץ: Vimmia /// עליונית: Intima /// צולם ב־Gazebbo (רמות ים 4, הרצליה פיתוח)

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד