מנורות ופרויקט שכולו נתינה: הפריטים שאהבתם ב''עיצוב טרי''

את מרב הקולות בעמוד ''בחירת הקהל'' של Xnet קיבלה מנורת הקקטוס של חן ביקובסקי. אחריה הפרויקט שהגשים חלום לילדים חולי סרטן, והמנורות של ''סטודיו ויהי''

ענת ציגלמן

|

04.04.17 | 08:20

סטודיו Popup Lighting, בעיצובה של חן ביקובסקי, מתמחה בגופי תאורה בהשראת ספרי פופ-אפ, שבהם האור משלים את הצורה  (צילום: באדיבות צבע טרי)
סטודיו Popup Lighting, בעיצובה של חן ביקובסקי, מתמחה בגופי תאורה בהשראת ספרי פופ-אפ, שבהם האור משלים את הצורה (צילום: באדיבות צבע טרי)
אחת מתוך 30 הבובות שהודפסו על בסיס ציוריהם של ילדים חולי סרטן. פרויקט ''חלומות'' נעשה כולו בהתנדבות, וכל הכנסותיו תרומה (צילום: באדיבות צבע טרי)
אחת מתוך 30 הבובות שהודפסו על בסיס ציוריהם של ילדים חולי סרטן. פרויקט ''חלומות'' נעשה כולו בהתנדבות, וכל הכנסותיו תרומה (צילום: באדיבות צבע טרי)
מנורות השולחן מקולקציית Bite של ''סטודיו ויהי'' עומדות על רגל מעץ גושני, שכמו ''ננגס'' בתהליך העבודה (צילום: קטיה בורינדין)
מנורות השולחן מקולקציית Bite של ''סטודיו ויהי'' עומדות על רגל מעץ גושני, שכמו ''ננגס'' בתהליך העבודה (צילום: קטיה בורינדין)
 

אלפי גולשים השתתפו בתחרות "בחירת הקהל" של Xnet וסימנו את שלושת הנבחרים שלהם מבין המעצבים שהציגו ביריד "צבע טרי", שננעל במוצאי שבת האחרון.

 

במקום הראשון זכתה - זו השנה השנייה ברציפות - חן ביקובסקי (Popup Lighting). בשנה שעברה היא כבשה את לב הקהל עם מנורת האייל שלה, שהחלה בתור פרויקט גמר במחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT המכון הטכנולוגי חולון.

 

השנה הציגה מנורה חדשה, שמורכבת משלושה עציצי אלומיניום ואור שבוקע מתוכם, ויוצר על הקיר צורה של קקטוס. ההשראה למוצר, כמו שם המותג של ביקובסקי, נמצאה בספרי פופ-אפ, והקו המוביל בעיצוביה הוא השאיפה לבטא פופ-אפ באור. המנורה נמכרה ביריד במחיר מיוחד של 250 שקלים, ובקרוב תגיע לחנות שבאתר המעצבת.

 

המנורות של ביקובסקי משובבות עין, והמחיר הנגיש שלהן בוודאי תורם לפופולריות. אך הזכייה בפעם השנייה ברציפות מעלה את השאלה, האם יריד ''עיצוב טרי'' מצליח לחדש. השנה הוקצה לעיצוב מרחב גדול, ורבים מהפריטים היפים הוכנו במיוחד לקראת היריד והוצגו לראשונה. עם זאת, חדשנות של ממש לא הייתה שם. במובן זה, היריד שמר על קו מובהק של מיינסטרים. 

 

המנורה שזכתה בשנה שעברה (צילום: אורן אביבי)
    המנורה שזכתה בשנה שעברה(צילום: אורן אביבי)
     

      

    למקום השני הגיע פרויקט "חלומות", שנעשה יחד עם ילדי המחלקה האונקולוגית בבית החולים לילדים בתל השומר. את הפרויקט יזם וריכז סטודיו דור כרמון, והשתתפו בו כ-30 מעצבים. כל אחד מהם קיבל ציור של ילד המטופל במחלקה, תרגם אותו לקובץ מחשב, ובעזרתה של חברת "סטרטסיס", מהחברות המובילות בתחום מדפסות התלת ממד, הציורים הפכו לבובות של ממש. כל הנוגעים בדבר עבדו בהתנדבות - היוזמים, המעצבים שנרתמו וגם היריד, שתרם את מרחב התצוגה (שהיה מעט קטן למידות הפרויקט).

     

    דור כרמון והילה רוגוזיק עם אחד הילדים במחלקה האונקולוגית, ביום שבו נמסרו להם הבובות (צילום: מייקל סוואק, מנהל שיווק סטרטסיס)
      דור כרמון והילה רוגוזיק עם אחד הילדים במחלקה האונקולוגית, ביום שבו נמסרו להם הבובות(צילום: מייקל סוואק, מנהל שיווק סטרטסיס)

       

      מכל בובה הודפסו שני עותקים - אחד קיבל הילד שצייר אותה, והשני נמכר ביריד במעין מכירה פומבית שקטה: הצעות הוכנסו לתיבה, ובכל בובה זכה המרבה במחיר (כל ההכנסות - כ-50 אלף שקלים - יימסרו כתרומה למחלקה). הילה רוגוזיק מסטודיו דור כרמון מקווה שהפרויקט ימשיך ויתגלגל. הבובות שלא נמכרו יועלו לאתר מיוחד, וכפי הנראה, גלויות עם הציורים וצילומי הבובות יימכרו באחת הרשתות הגדולות, ליד הקופות.

       

      מתנות לכולם: הבובה שעיצב ''סטודיו תגה'' על פי הציור של עדי (צילום ציורי ילדים: באדיבות סטודיו דור כרמון, צילום הבובות: יורם רשף)
        מתנות לכולם: הבובה שעיצב ''סטודיו תגה'' על פי הציור של עדי(צילום ציורי ילדים: באדיבות סטודיו דור כרמון, צילום הבובות: יורם רשף)

         

         

        למקום השלישי הגיע "סטודיו ויהי'' של קתרינה ברנד וצוריאל גוטליב, עם מנורת שולחן מקולקציית Bite החדשה שלהם. היא כוללת שרפרפים ומנורות שולחן עם רגל מעץ גושני, שכמו ''ננגסו'' בתהליך העבודה. "יצירת הגופים החזירה לנו את הנאת הפיסול, שמתחיל כגוש, וביס אחר ביס מתגלה צורתו", אומרים ברנד וגוטליב.

         

        המנורות עולות 1,200-1,400 שקלים, באתר הסטודיו או ברחוב הפלך 7, תל אביב.

         

        צפו במעצבים מספרים על תהליך העבודה שלהם:

         

        ביקור ב''סטודיו ויהי''    (צילום: אבישי לפיד)

        ביקור ב''סטודיו ויהי''
        צילום: אבישי לפיד

        סגורסגור

        שליחה לחבר

         הקלידו את הקוד המוצג
        תמונה חדשה

        שלח
        הסרטון נשלח לחברך

        סגורסגור

        הטמעת הסרטון באתר שלך

         קוד להטמעה:

        ----------------------------------------------------------------------------------------------------

        ומה קורה עכשיו בשבוע העיצוב במילאנו? לחצו על התמונה והיכנסו לבלוג שלנו משם:

         

        לחצו על התמונה והיכנסו לבלוג של Xnet משבוע העיצוב של מילאנו (צילום: פרנצ'סקו בוליס)
        לחצו על התמונה והיכנסו לבלוג של Xnet משבוע העיצוב של מילאנו (צילום: פרנצ'סקו בוליס)

         

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד