פסטיבל OFFF - אחד מאירועי העיצוב החזותי הנחשבים והגדולים בעולם, עושה עלייה, ואלה הפרטים הראשונים: האירוע, שעוסק בחדשנות ויצירתיות בעולם התקשורת החזותית על שלל תחומיה (מיתוג, פרסום, עיצוב ממשקי משתמש UI/UX, איור ועוד), התרחב בעשור האחרון לערים מרכזיות בעולם, ובספטמבר הקרוב ינחת בתל אביב. לטובת הנחיתה החגיגית, הזמינו יבואני הפסטיבל - המעצבים ניצן רוזנברג ולירי ארגוב - יותר מ-40 מעצבים ישראלים לתת פרשנות עיצובית חדשה ללוגו הגיאומטרי המפורסם של האירוע.
הנה הצצה ראשונה לקמפיין המסקרן:
הטיפוגרף עודד עזר יצר גיף מצולם:
הרעיון להביא את האירוע לתל אביב נולד כשניצן רוזנברג (הבעלים של Studio&More) ולירי ארגוב (מעצבת עצמאית), בוגרי המכון הטכנולוגי חולון שהכירו בימי המחאה החברתית, הרגישו שאין להם ולקהילת המעצבים בישראל מספיק מקורות השראה. מרגע שהכירו את פסטיבל OFFF בברצלונה, זה היה רק עניין של זמן עד שירימו את הכפפה. חברה אליהם גורילה הפקות, והרעיון יצא לדרך. "אנחנו חיים ויוצרים בארץ", אומרים השניים, "וכמו הרבה מעצבים שואבים השראה מהנעשה בעולם. אנחנו מרגישים שגם בארץ אפשר למתוח גבולות ולהביא חדשנות ויזואלית".
ישראל, מסבירים השניים, מאוד מזוהה עם עולם ההיי-טק והטכנולוגיה, ועיצוב הוא חלק מאוד מרכזי בכל מוצר שיוצא לשוק. אך בעוד שבפן הטכנולוגי יש השקעה גדולה (בכנסים, השראות ופיתוח קהילה), העיצוב החזותי נשאר מאחור. ואם לא די בכך, "אנחנו רואים שכשחברות גדולות או סטארטאפים 'יוצאים' לעולם, או רוצים לעשות מהלך מיתוג רציני, הן בוחרים לעשות את זה מחוץ לגבולות ישראל". מתוך כך נולד הרעיון לייבא ולהקים את OFFF TLV.
האירוע הבינלאומי, שנוהג לארח את המעצבים ובתי הסטודיו הגדולים בעולם (סטפן סטגמאייסטר, The MILL, ג׳סיקה וולש, IDEO ועוד), ירכז את עולם העיצוב החזותי המקומי והבינלאומי על במה אחת, תוך שאיפה להפרייה הדדית ולשיתופי פעולה עתידיים.
"יש בארץ תעשיית גיימינג משגשגת", אומרים השניים, "תעשיית מיתוג, פרסום, איור, יצרניות אפליקציות מובילות, אבל אין אירוע אחד שגם מכיל את המניפה הרחבה של התוצרת הישראלית המודרנית, וגם חושף את הפרויקטים מעוררי ההשראה והחדשניים שנעשים אצל השכנים בחו"ל. אנחנו מאמינים", הם מוסיפים, "שהפורמט הזה יוביל לשיתופי פעולה מעניינים ויניע את התעשייה בארץ ולארץ״.
״ברמה האישית", אומר רוזנברג, "חשוב לנו לקדם עיצוב איכותי גם בארץ, ולא רק בקרב מעצבים אלא בציבור הרחב. יש משמעות לאיך שדברים נראים סביבנו, בין אם זה צבע המעקות בעיר, או ממשק האפליקציה שאיתו מזמינים מונית. העלאת המודעות לעיצוב החזותי, בכל אספקט של החיים שלנו, תוביל לסביבת מחיה נעימה, נגישה ואסתטית יותר״.
הפסטיבל יתקיים ב-24-25 בספטמבר במוזיאון תל אביב, בשיתוף עיריית תל אביב. רשימת הדוברים ושיתופי הפעולה המסחריים עדיין לא סגורה. בינתיים, אפשר לראות את הקמפיין המלא, להתעדכן בפרטי הפסטיבל באתר הרשמי של OFFF TLV, בפייסבוק ובאינסטגרם. ומי שבמקרה נמצא בברצלונה השבוע - ממש בסוף השבוע הקרוב ייפתח במוזיאון העיצוב שם OFFF מס. 17.