הבת של כוכב מ'האח הגדול' פתחה אתר חדש למותגי-על 'כמעט חדשים'

איה אשכנזי, פאשניסטה ועובדת בבנק זרע, הקימה אתר לפריטי מעצבים מיד שנייה עם הרבה השראה מאמא: "היא הייתה חתיכה והתלבשה מדהים - עם חליפות עור וניטים"

"אני בוחרת בעצמי את הפריטים לפי הסטייל שלי, וזה יתרון נוסף של האתר, שיש בו סוג של אוצרות אישית וסגנונית שלי". איה אשכנזי (צילום: אלבום משפחתי)
"אני בוחרת בעצמי את הפריטים לפי הסטייל שלי, וזה יתרון נוסף של האתר, שיש בו סוג של אוצרות אישית וסגנונית שלי". איה אשכנזי (צילום: אלבום משפחתי)
איה ואמא כוכב פרי : "בתור ילדה הייתה לי את האמא הכי אופנתית שיש. כשאף אחד בארץ לא ידע מה זה היא לבשה חליפות עור עם ניטים ועטתה מעילי מינק" (צילום: אלבום משפחתי)
איה ואמא כוכב פרי : "בתור ילדה הייתה לי את האמא הכי אופנתית שיש. כשאף אחד בארץ לא ידע מה זה היא לבשה חליפות עור עם ניטים ועטתה מעילי מינק" (צילום: אלבום משפחתי)

מותגים במחירים שפויים. פריטים מהקולקציה של Ayuchka

אתם כבר מכירים את ההורים שלה, מדיירי בית "האח הגדול", ואולי אכלתם אצל בעלה (בעלים משותף של מסעדות כמו "מסה"). עכשיו הגיע הזמן שתכירו גם אותה: איה אשכנזי (37 ואמא לשניים), פאשניסטה בלִבה ועובדת בבנק זרע (!) שפותחת אתר חדש לפריטי מעצבים מיד שנייה, במצב חדש ובמחירים סבירים.

 

בימים אלו, כשהמיזם האינטרנטי הטרי שלה "איוצ'קה" מתחיל לעשות כותרות בשוק האופנה המקומי, אשכנזי מתמודדת עם חשיפה נוספת, של הזוגיות המסוקרת של הוריה, כוכב פרי ושמוליק ספן (ספן אינו אביה הביולוגי אך גידל אותה מגיל צעיר, ואשכנזי מתייחסת אליו כאבא לכל דבר), בבית "האח הגדול.

 

עוד שופינג ואופנה:

 

לא מביך לראות את ההורים על המסך באחת מהפלטפורמות הטלוויזיוניות הכי חושפניות שיש?

"ממש לא. אני לא רואה בהחלטה שלהם שום דבר פסול ואני ממש שמחה בשבילם. ההורים החמודים שלי החליטו להיכנס לבית כדי לחוות משהו חדש ומרגש, וממה שאני רואה הם מצליחים להפתיע ולהצחיק אותי בטירוף. אני גם גאה בהם. לא פשוט להיכנס לבית ובטח לא כזוג שנמצא ביחד כל כך הרבה שנים. בינתיים ההורים שלי לגמרי משחקים אותה".

 

בינתיים ההורים שלי לגמרי משחקים אותה. כוכב פרי ושמוליק ספן (צילום: ינאי יחיאל)
    בינתיים ההורים שלי לגמרי משחקים אותה. כוכב פרי ושמוליק ספן(צילום: ינאי יחיאל)

     

    אמא שלך העידה בתוכנית שהסגנון שלה הוא "נצנצים וצמוד". היא השפיעה עלייך מבחינה אופנתית?

    "מאוד. היום היא כבר לא אישה צעירה, אבל בתור ילדה הייתה לי את האמא הכי אופנתית שיש. כשאף אחד בארץ לא ידע מה זה היא לבשה חליפות עור עם ניטים ועטתה מעילי מינק. בתור אישה צעירה היא הייתה חתיכה אמיתית והתלבשה מדהים".

     

    איך ההורים הגיבו כשסיפרת להם על המיזם שלך?

    "הם תמכו בי מאוד ועזרו לי במה שיכלו. אמא עזרה לי בבחירת השם לאתר. כל הדומיינים שהיא רצתה היו כבר תפוסים, ובסוף בהחלטה משותפת החלטנו ללכת על 'איוצ'קה' – שם החיבה שלי".

     

    איוצ'קה. אמא עזרה לי בבחירת השם לאתר (צילום: רונית בן שושן ומירב אורן דדש)
      איוצ'קה. אמא עזרה לי בבחירת השם לאתר(צילום: רונית בן שושן ומירב אורן דדש)

       

      אוצרוּת אישית

      Ayuchka.com הוא אתר הקניות החדש של אשכנזי, שנשואה לאיש העסקים מור אשכנזי, בנו של הגינקולוג פרופסור ג'קי אשכנזי ובעלים משותף של המסעדות מסה, קוואטרו ויאסו.

       

      האתר מוכר פריטי אופנה ולייף סטייל של מותגי-על ויוקרה מיד שנייה. רוב הפריטים עונים להגדרה "Pre-owned", פריטים שנרכשו אך לא נעשה או כמעט שלא נעשה בהם שימוש. מה שנקרא "כמו חדשים". הקונספט אמנם קיים ופעיל בחוץ לארץ באתרים מובילים כדוגמת The RealReal האמריקאי, אבל השוק המקומי בתולי ביותר.

       

      איך נולד הרעיון?

      "אף אחת לא יודעת מי קונה או מי מוכרת באתר. זו יכולה להיות אשת עסקים או מישהי מפורסמת, כך שהביטחון הזה חשוב מאוד ללקוחות"

      "אני זוכרת את היום הזה, שהבנתי שלמרות שאני ממשיכה לקנות פריטים חדשים, יש המון פריטים חדשים עם תוויות שסתם שוכבים אצלי בארון ואני בעצם לא עושה בהם שימוש. אמרתי לעצמי שהייתי מוכרת אותם בכיף. אבל למי? ואיך? ככה בעצם נולד הרעיון של האתר".

       

      לא הכרת את האתרים שעושים זאת בחו"ל?

      "ידעתי שזה קונספט שעובד היטב מסביב לעולם, אבל רציתי לפתח משהו כאן בישראל. אתר שיספק מענה נוח והוגן לפאשניסטות המקומיות. ידעתי שיש כאן המון נשים שאוהבות מאוד אופנה וקונות הרבה בחוץ לארץ ואונליין, שמחזיקות הרבה פריטים חדשים שלא נעשה בהם שימוש. גם אם הן לא בהכרח זקוקות לכסף, לאף אחד לא אכפת להרוויח קצת ממשהו שיושב סתם בארון ועל הדרך גם לפנות מקום ולאוורר אותו. צריך גם לזכור שבאתר מוצעים למכירה פריטים ייחודיים שכבר אי אפשר להשיג, וזו גם אפשרות להתחדש במשהו שלא תראי על אף אחת. אני מוכרת לדוגמה חצאית מקש של איזבל מארה שאין דרך אחרת להשיג אותה".

       

      מענה נוח והוגן לפאשניסטות המקומיות. פריט מהאתר (צילום: רונית בן שושן ומירב אורן דדש)
        מענה נוח והוגן לפאשניסטות המקומיות. פריט מהאתר(צילום: רונית בן שושן ומירב אורן דדש)

        לאף אחד לא אכפת להרוויח קצת ממשהו שיושב סתם בארון  (צילום: רונית בן שושן ומירב אורן דדש)
          לאף אחד לא אכפת להרוויח קצת ממשהו שיושב סתם בארון (צילום: רונית בן שושן ומירב אורן דדש)

           

          איך את בוחרת את הפריטים?

          "אני קונה רק פריטים שמגיעים עם התווית או החשבונית המקורית. חלק מהפריטים נקנים אונליין ועם חלק מנשים אני נפגשת וקונה מהן באופן אישי. אני בוחרת בעצמי את הפריטים לפי הסטייל שלי, וזה יתרון נוסף של האתר, שיש בו סוג של אוצרות אישית וסגנונית שלי. אני מוכרת פריטים וגם קונה, כך שלקוחה שקנתה אצלי פריט ולא השתמשה בו יכולה בהחלט להחזיר אותו למכירה אצלי. כמובן שכל התהליך הוא סופר־דיסקרטי. אף אחת לא יודעת מי קונה או מי מוכרת באתר. זו יכולה להיות אשת עסקים או מישהי מפורסמת, כך שהביטחון הזה חשוב מאוד ללקוחות".

           

          למה שפאשניסטות מקומיות, שכבר עוקבות אחרי כל אתרי המכירה הגדולים והמוכרים מחו"ל, יעדיפו לקנות אצלך?

          "מדובר במחירים שפויים. תוכלי למצוא באתר משקפי שמש של דיור שמתומחרים בכ־700 שקל, שבחנויות עולים כ־2,500 שקל. יש נשים שחולמות על תיק של בלנסיאגה אבל לא יכולות להרשות לעצמן"

          "קודם כל המחיר האטרקטיבי, וגם העובדה שחלק מהפריטים אי אפשר לקנות בשום אתר אחר. דבר שני, שמדבר במיוחד ללִבה ולכיסה של הלקוחה המקומית, זה שהקנייה פטורה ממכס ומדמי משלוח ואפשר לבצע אותה בתשלומים. אלו פקטורים מרכזיים שהופכים את הקנייה להרבה יותר משתלמת. באתרים כמו נט־א־פורטה את צריכה לשלם כמעט 100 שקל רק על משלוח, ואם את רוצה להחזיר או להחליף מידה, זה כרוך בתשלום נוסף".

           

          איך את מתגברת על מחסום הנעליים? הרי אין הרבה נשים שירצו ללכת עם נעליים שמישהי אחרת כבר נעלה, אפילו אם מדובר במותג סופר־שווה.

          "בקטגוריה של הנעליים כל הזוגות שמוצעים הם חדשים לחלוטין. חלק מהנעליים מגיעות עם קופסה מקורית וחלק לא, אבל כולן לא ננעלו מעולם".

           

          אפשר לקנות בתשלומים (צילום: רונית בן שושן ומירב אורן דדש)
            אפשר לקנות בתשלומים(צילום: רונית בן שושן ומירב אורן דדש)

             

            ההיצע באתר עדיין לא מדמה את חוויית הרכישה של קנייה באתרים דומים מחו"ל.

            "אני רואה בכך סוג של יתרון. אני לא רוצה להעמיס על האתר ואני מכירה מעצמי את החוויה של לשוטט עוד ועוד מבלי למצוא את מה שאני מחפשת. אני רוצה שכל מה שמוצע באתר יהיה 'פיין' ובוטיקי ושהלקוחות שלי לא יצטרכו לפשפש באתר כל כך הרבה זמן כדי למצוא משהו שהן באמת אוהבות ורוצות".

             

            המחירים שאת מציעה באמת אטרקטיביים לעומת האופציות האחרות בשוק?

            "מאוד. מדובר במחירים שפויים. תוכלי למצוא באתר משקפי שמש של דיור שמתומחרים בכ־700 שקל, שבחנויות עולים כ־2,500 שקל. יש נשים שחולמות על תיק של בלנסיאגה אבל לא יכולות להרשות לעצמן, ובאתרים בחו"ל אי אפשר לבצע קנייה כזו 'כבדה' בתשלומים. אצלי זה אפשרי".

             

            "אני לובשת הכל ומערבבת בין רשתות כמו טופשופ וזארה למותגים. ללבוש רק מותגים זה בעיניי נובורישי"
            חובבות האופנה המקומיות ידועות בפתיחות שלהן לקנייה ברשת, אבל האם הן פתוחות גם לתחום של יד שנייה?

            "הן פתוחות מאוד, והמכירות כבר מעידות על כך".

             

            אילו מותגים הכי עושים את זה לישראליות?

            "ג'יבנשי, דיור וגוצ'י. גם איזבל מארה חזקה מאוד כי הפריטים שלה נשארים מעודכנים עונה אחר עונה והם לאתלויי קולקציות".

             

            ואם נפתח את הארון הפרטי שלך, מה נגלה בו?

            "מבחינה סגנונית אני די אקלקטית. אוהבת סגנון קלאסי, אבל גם ספורטיבי ומזגזגת בין סטיילינג נשי לנערי. אני לובשת הכל ומערבבת בין רשתות כמו טופשופ וזארה למותגים. מי שבורכה בסטייל אישי אמיתי יודעת איך לערבב נכון. ללבוש רק מותגים זה בעיניי נובורישי. פריטי המותגים שלי הם 'שקטים'. אני לא אוהבת שהלוגו זועק".

             

            לבייבי החדש של אשכנזי יש גם קשר מעניין לקריירה משמעותית ושונה לגמרי שפיתחה במשך שנים: "אני עובדת בבנק זרע ובעצם מלווה נשים לאורך כל התהליך, מבחירת התורם, דרך שלב ההתאמות הגנטיות ועד לטיפול עצמו", היא מספרת. "גיליתי שאני מאוד אוהבת לעבוד עם נשים, לעזור להן ולחזק בהן את המסר שאִמהות היא חוויה שאסור לוותר עליה. ההיבטים האלו באים לידי ביטוי גם בדרכי החדשה".

             

            מה היה הפן הכי מאתגר בהרפתקה הקרייריסטית הזו?

            "אני חייבת להגיד שהכל זרם לי בצורה מדהימה. הקמתי את האתר תוך חודש בלבד. הצבתי לעצמי דד־ליין והכל תקתק כמו שצריך. אני מאמינה שהגעתי לזה בשלב מאוד בשל בחיי, ולכן גם הדברים זרמו. אני חולמת על העשייה הזו כבר המון זמן, ולכן הייתי מצוידת כבר בידע הטכנולוגי הדרוש. ברגע שמצאתי את הרעיון הנכון וקיבלתי את האומץ ללכת על זה, הכל התרחש מהר ועל הצד הטוב ביותר".

             

            עוד שופינג וסטייל במגזין Gostyle החדש:

             (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד