המבקר: איתי יעקב
HANNAH
מאז הוקם בספטמבר 2014, מותג האופנה הצעיר HANNAH של בני הזוג רותם גואטה-מינץ וניר גואטה שם לו למטרה לשלב בין חייטות מדויקת לאופנה עכשווית, כאשר החיבור ביניהם מייצר פריטי לבוש בעלי איכות ללא פשרות וסגנון נצחי. קולקציית סתיו-חורף 2016-17 מורכבת משתי חטיבות: קולקציה מרכזית ופריטי לבוש במהדורה מוגבלת, שם נותנים השניים דרור לרעיונותיהם העיצוביים בלי להתייחס לתכתיבים מסחריים. אופן פעולה זה מאפשר להם להוריד את רמת הסיכון המקצועי, ולהציע במקביל ללקוחותיהם מגוון פריטים רחב יותר. העונה יצרו גם קולקציית קפסולה בשיתוף פעולה עם קום איל פו, שמתחה את גבולות השפה העיצובית שלהם באפיק נוסף.
על קירות הסטודיו האינטימי ברחוב אבולעפיה בדרום המפויח של תל אביב (שניצב כאנטיתזה למספרה עתירת הסלבריטאים של שגיא דהרי ממול), תלויים תצלומים מסרטי "מלחמת הכוכבים" ותמונות תקריב של מסעות בחלל, ששימשו השראה לעונה. אלו זלגו כהדפסים מטאליים לפריטים בעלי אופי נינוח כמו שמלה שחורה עם שרוולים באורך שלושה רבעים והכיתוב Intergalactic, או סדרה של סווטשירטים עם דוגמאות של כלי תעופה.
מבין כל הפריטים בקולקציה, הטובים ביותר לטעמנו הם הבגדים הקלאסיים שיוכלו לשמש אתכן עונות רבות, כמו מכנסיים בגזרת Carrot עם פס פספול צידי בשחור וכחול כהה, חולצות כותונת בלבן או שחור בגזרה מחמיאה למי שזקוקה לבגד למשרד, וקבוצת המעילים המוצלחת, המורכבת משני מעילי בומבר מצמר ומעיל ארוך שנתפרים בסטודיו. אלה יתאימו גם לגברים גבעוליים, על אף שמעצבי המותג מדגישים כי הפריטים מעוצבים בהתאמה לגוף הנשי.
מחירים: חולצות, 750-550 שקל; מכנסיים, 750-650 שקל; שמלות, 950-490 שקל; מעילים וז'קטים, 1,790-1,490 שקל. חלק מהפריטים נמכרים כיום בהנחה של 20 אחוז.
להשיג מדי יום שישי בסטודיו המותג, אבולעפיה 25, תל אביב (טל' 052-4335544), ברשת הבוטיקים רזילי, ובחנות המקוונת . בתאריכים 20-15 בינואר יציג המותג בחנות פופ-אפ בבית המידות, הרצל 11, תל אביב (שעות הפתיחה: א'-ה' 20:00-10:00, ו' 15:00-10:00).
מה קנינו השבוע ב-HANNAH?
מדוזה
מותג האביזרים מדוזה בעיצובן של עדי גל וגילי רוזין טמם, חוגג החודש יום הולדת שביעי עם קולקציית קפסולה שכולה על טהרת הצבע הלבן. מי שרגיל לצבעוניות התוססת של המותג, ייחשף העונה לדגמים חדשים לצד עיצובים פופולאריים מוכרים שיוצרו בלבן בוהק המעניק לתיקים אפיל אלגנטי ועתידני, וממקד את המבט בצורה ובחומר, ללא רעשי רקע של צבעוניות.
מבין הדגמים המוקדמים של המותג, כדאי לציין את דגם ריו המוצלח – תיק סל בינוני שחלקו התחתון עשוי דוגמת ניטים מפלסטיק, ואת דגם הקלאץ' שמקבל מראה של שכבות בזכות הטונים השונים של הצבעים וההטבעה של החומר הפלסטי. שני הדגמים החדשים הם סופי – תיק נשיאה בינוני עם שתי ידיות העשוי מחומר דמוי עור עם הטבעה של חומר פלסטי; ודגם מרי – תיק נשיאה גדול, מהז'אנר שניתן לדחוף אליו את כל הבית.
מחירים: תיקים, 790-349 שקל; ארנקים, 99 שקל.
להשיג במדוזה, דיזנגוף 110 (בחצר), תל אביב, טל' 052-2746689 (עדי), 052-6202628 (גילי), בחנות האונליין של המותג , ובחנות הפופ-אפ החדשה במתחם האופנה של ג'יימס ריצ'רדסון, נמל התעופה בן גוריון.
מה קנינו השבוע במדוזה?
אלף אלף
קירות חנות הדגל של מותג האופנה אלף אלף במתחם בזל מכוסים בתצלומי הקולקציות של המותג – מאז נוסד לפני עשור על ידי המעצבות אילת הרמל ואפרת לוין, ועד קולקציית החורף הנוכחית שצולמה בירושלים, העיר שבה גדלו השתיים והחלו את פעילותן. הסדר הכרונולוגי מאפשר התבוננות בהתפתחותן כמעצבות, והאופן שבו חידדו את כתב היד שלהן לאורך השנים. כדי לחגוג עשור בתעשייה שבה הישרדות היא שם המשחק, בחרו השתיים לבצע תרגומים עכשוויים לפריטים איקוניים שלהן במהלך הקריירה, כמו עליונית קטיפה שחורה עם לורקס שלבשה הדוגמנית אניה מרטירוסוב בחורף 2013.
הקולקציה של אלף אלף לעונה היא רחבת היקף, עד שלפעמים נדמה כי מרוב רצון להפגיז בדגמים, נוצר על הקולבים עומס של דגמים בשלל חומרים וטקסטורות, שחסר את הדיוק בצמצום של המותג בעונות הקודמות. עם זאת, העודפות הזו אולי תתקבל בברכה על ידי הלקוחות בחנות, שישמחו לקבל כל דגם בכמה חומרים ובטקסטורות שונות.
מהקולבים העמוסים יצאנו עם מספר המלצות: אמצו לכן את אחד משלושת האוברולים השחורים בקולקציה (קטיפה, ויסקוזה משי או קטיפה בשילוב לורקס), שייראו נהדר כמראה אופנתי ליום או זוהר ללילה; את שמלות המקסי מבד ריב; ואת סריגי הפוטר עם שרוולי רגלן וצווארון חצי גולף מבד מלאנז' כחול או בטקסטורה של שחור ולבן, שישתלבו היטב עם מכנסי ג'ינס וגם מעל שמלת מקסי במשחק של שכבות.
מחירים: חולצות, 420-220 שקל; מכנסיים, 520-360 שקל; סוודרים, 470-295 שקל; מעילים וז'קטים, 640-290 שקל; שמלות, 490-380 שקל; אוברולים, 590-390 שקל.
להשיג בחנויות המותג: אשתורי הפרחי 9, ומתחם התחנה – תל אביב. עד ה-20 בינואר מפעיל המותג חנות פופ אפ בשינקין 52, תל אביב.
המבקרת: הילה יחימוביץ'
קאפל אוף
מזה 15 שנה מצליחים בני הזוג שלי ואילון סתת-קומבור לייצר לקהל לקוחותיהם קולקציות חדשות ששומרות על האסתטיקה ה"קאפל אופית" המגובשת, וגם העונה מותג הנעליים משאיר במרכז את ערכי הבסיס שלו: חתירה למינימליזם, פרקטיות, ומראה יומיומי עם נגיעות ייחודיות.
מדובר בכ-20 דגמי נעליים מאוד נקיים מבחינת האימומים המחודדים והעקבים הבייסיקיים (שטוחים או בינוניים), כשהטוויסט נמצא בחומרים עצמם ובחיבורים ביניהם. מרבית העורות מיובאים מאיטליה, בצבעוניות של שחור, קאמל, אפור, ירקרק ויין, בסגנונות שונים כמו מטאליים או בטקסטורות נחש, המשתלבים יחדיו בחתיכות שנתפרות זו לזו כפאצ'ים, משחקי עורות של שכבות על גבי שכבות, או דרך קיפולים שונים. סוג אחר של עורות הוא זה המתבקע תוך כדי שימוש, במראה שבור ובגווני זהב, שחור וכסף.
כ-75 אחוז מהקולקציה מיוצרים בארץ, בעוד שהרבע הנותר המיוצר באיטליה הוא הדגמים עם הפאצ'ים, עיטורי הניטים (כמו הניטים השחורים על מגפוני הבוקרים) ושאר מלאכות יד הדורשת מיומנות והקפדה רבה.
קשה להתעלם גם מהצילומים היפהפיים המלווים את הקמפיין, בהם מככבת מורן בוזובסקי, קפטן נבחרת ישראל באולימפיאדת לונדון 2012 בהתעמלות אומנותית, כחלק מתמה המלווה את המותג מזה מספר עונות – להעניק את הפוקוס לספורטאיות מובילות.
אלא שדווקא מתוך הוויזואליה הזו עולה תחושת הדז'ה וו - מהקמפיין, מהאימומים ומהסגנון הכללי של המותג - תחושה שבסרט הזה כבר היינו. מצד שני, מדובר בקולקציה טובה, הבנויה כהלכה והולמת את הצרכים של לקוחות המותג. בנוסף, מצאנו לא מעט דגמים שהיינו שמחים לאמץ, כמו מגפוני הבוקרים או נעלי הדרבי המטאליות והמחודדות, וזה כנראה מה שמכריע את כף הרגל.
מחירים: נעלי דרבי ונעלי סירה, 609-315 שקל; מגפיים ומגפונים, 1,053-540 שקל.
להשיג בדיזנגוף 207, תל אביב; ובחנות המקוונת .
מה קנינו השבוע בקאפל אוף?
ליידי בירד
מותג התיקים המקומי ליידי בירד בעיצובה של אביגיל פנט, לא נשאר בגבולות הגזרה של ישראל. את עיצוביה של פנט ניתן לראות ברחבי העולם, שבעידן האונליין הוא כידוע כפר גלובלי אחד קטן, על לקוחות שרכשו תיק ברשת כי הן מחבבות את הקווים הנקיים, הפשטות, הניקיון, העור האיכותי, ובעיקר את מראה האוברסייז שהוא החלק הארי בקולקציות.
פנט למדה בבית הספר לעיצוב IED במילאנו, שם גם עבדה במפעל תיקים משפחתי והתאהבה בעיסוק בעור. בשנת 2010, לאחר שחזרה לארץ ועבדה אצל מעצבים ורשתות, החליטה לפתוח מותג משלה.
לפנט כעשרה דגמים שהולכים עמה מעונה לעונה, רבים מהם גדולים במיוחד, לצד מספר תיקי ערב קטנים וארנקים. מדי עונה היא מצרפת מספר דגמים חדשים, ומשנה מעט את הצבעוניות הכללית – שממילא נוטה למונוכרומטיות עם גווני שחור, אפור, קאמל וחאקי, כשהעונה נכנסו לפאלטה גם ברונזה ופנינה מטאליים.
העונה מציע המותג גם מהדורה מוגבלת של תיק צד בשינוי צבעים הדרגתי, שפנט צובעת בעצמה. העור השולט בקולקציה הוא הנובוק, עור מלוטש או מוברש במראה קטיפתי. את מרבית העורות היא מייבאת בעצמה בנסיעותיה לטורקיה, ולא מתפשרת בכל הנוגע למשקלם הקל לנשיאה, שהופך את התיקים שלה לנוחים הרבה יותר.
השפה של ליידי בירד מאוד יציבה ונאמנה למינימליזם, שניכר גם בטכניקות לקיצור או הארכת הרצועות, ברתיעה מקישוטים מיותרים ובקווים הגיאומטריים המלווים כל תיק. לא כל אחת תתחבר לניקיון העיצובי הזה, אבל הוא בהחלט יכול להתאים למי שמחפשת תיק איכותי, פרקטי שמתאים לכל אאוטפיט ומשתלב בהרמוניה מבלי "לגנוב" את ההופעה.
מחירים: ארנקים, 540-390 שקל; תיקים קטנים, 690-490 שקל; תיקים גדולים, 1,390-720 שקל.
להשיג בשלמה המלך 61, תל אביב ובחנות המקוונת .
______________________________________________________
ומי הדוגמן שהתגלה דווקא כשגנב מחנות?