צילום: ירדן הראל

טרנד חסר מנוחה: מוסיפים
אימוני התאוששות פעילה

אחרי שהבאנו את הגוף לקצה באימונים סופר אינטנסיביים, מגיע הדבר הבא בעולם הכושר: שיעורי התאוששות לשיקום הגוף. איך זה עובד ולמי זה מומלץ?

סגנון הכושר האגרסיבי של השנים האחרונות, עם אימונים כמו TRX, בוט קאמפ, קרוספיט או HIIT לא הולך לשום מקום, אבל אליו נוסף לאחרונה טרנד חדש בחדרי הכושר של ניו יורק - שיעורי התאוששות ממרחץ הזיעה וההתעללות בשרירים שעובר הגוף אחרי שדוחפים אותו לקצה. קוראים לזה Active Recovery, התאוששות פעילה, והמטרה היא אחת: שיקום הגוף ואיזונו.

 

רבקה קנדי, מאמנת כושר שעובדת גם עם סלבס כמו דוגמנית־העל ג'יג'י חדיד, הייתה מדריכת בוט קאמפ לפני שהחליטה לעשות הסבה. היא הקימה מערך שיעורים שכולו התאוששות ושיקום מאימונים עצימים, אחרי שהגיעה למסקנה שאנשים מאבדים קשר עם הגוף שלהם במטרה להפוך אותו לרזה וחטוב במיוחד. בשיעורים שלה היא מתרכזת בעבודה עדינה על חיזוק הליבה ויצירת סימטריה בגוף. המטרה היא לגרום למתאמנים להרגיש בסוף השיעור שלה כמו אחרי Reset.

 

עוד כושר במנטה:

 

קנדי היא לא היחידה. גם במרכז כושר בולט בלב מנהטן נוסף לרשימה שיעור התאוששות בשיטת TriggerPoint, שעובדת על רקמת הפאשיה (רקמת חיבור העוטפת את כל הגוף) ונועדה במקור לטיפול בפציעות ספורט בעזרת אביזרים כמו גלילי ספוג וכדורים רכים. לשיעור הפיילוט הופיעו 30 אנשים שכנראה הלכו רחוק מדי עם הכושר שלהם, ומאז השיעורים מלאים והביקוש רק הולך וגובר. גם בארץ נרשמו ניצני התאוששות, ובחלק ממועדוני הכושר משלבים את אביזרי TriggerPoint כחלק אינטגרלי ממערך השיעור במטרה לנסות לייצר קצת יותר איזון.

 

 

"כשהגוף מותש, הוא צריך לנוח, נקודה. זו הדרך היחידה של השרירים ומערכות גוף אחרות להתאושש ולהיבנות. שיעור התאוששות כזה לא יכול להחליף את ימי המנוחה". שרון פורטנוי, מאמן כושר

 

ללכת לשיעור התאוששות או לעצור ולנוח? "אי דיוק בביצוע תרגילים, טכניקה לא טובה, עייפות שרירית, כל אלה אופייניים למתאמנים שמעמיסים על עצמם יותר מדי", מסביר שרון פורטנוי, הבעלים של אתר האימונים Quickie. "התוצאה היא מגוון רחב של פציעות, מנזק לרקמת השריר ועד פגיעה משמעותית בשלד. אבל כשהגוף מותש, הוא צריך לנוח, נקודה. זו הדרך היחידה של השרירים ומערכות גוף אחרות להתאושש ולהיבנות.

 

"שיעור התאוששות כזה לא יכול להחליף את ימי המנוחה שנחוצים כל כך. עם זאת, מאחר שמדובר בשיעורים איטיים ומבוקרים השמים דגש על טכניקה נכונה, שיפור הגמישות והתנועתיות, בהחלט יש מקום לשלב אותם באופן מושכל כדי לאזן את תוכנית האימונים - אבל לא על חשבון ימי מנוחה".

 

השורה התחתונה: אם אתם מאלה שלא יודעים לעצור, שילוב אימוני התאוששות בתוכנית האימונים בהחלט יתרום לגוף שלכם, בתנאי שלא תמירו אותם בימי המנוחה.

 

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד