גם ב"ווג" התלהבו: מעצבת האופנה נועה רביב תופרת סיפור הצלחה

עם שימוש פורץ דרך במדפסת תלת מימד, מצליחה נועה רביב (29) להשתחל ללב תעשיית האופנה הבינלאומית: תצוגה במטרופוליטן, שת"פ עם סברובסקי וחשיפה ב'ווג'

"תמיד חשבתי שאעסוק באמנות. חשבתי שזה יותר ׳רציני׳ או ׳מכובד׳. ברגע האחרון החלטתי להירשם דווקא ללימודי אופנה בשנקר". נועה רביב
"תמיד חשבתי שאעסוק באמנות. חשבתי שזה יותר ׳רציני׳ או ׳מכובד׳. ברגע האחרון החלטתי להירשם דווקא ללימודי אופנה בשנקר". נועה רביב
הקולקצייה החדשה. "עוסקת בתהליך היצירה ובשלבים שלרוב נותרים סמויים מן העין" (צילום: Ryan Duffin)
הקולקצייה החדשה. "עוסקת בתהליך היצירה ובשלבים שלרוב נותרים סמויים מן העין" (צילום: Ryan Duffin)
קולקציית הגמר של שנקר. "קיבלתי אימייל מפתיע מאנדרו בולטון, אוצר התערוכה במטרופוליטן"  (צילום דוגמנית: רון קדמי)
קולקציית הגמר של שנקר. "קיבלתי אימייל מפתיע מאנדרו בולטון, אוצר התערוכה במטרופוליטן" (צילום דוגמנית: רון קדמי)

למעצבת האופנה נועה רביב (29) לא היה תמיד קל להסביר את עצמה במילים. במיוחד בשנות החטיבה והתיכון, במעבר המתעתע שבין ילדות לבגרות, הלבוש עזר לה לבטא את עצמה, להבין טוב יותר מי היא באמת ולאן היא רוצה להשתייך. האהבה לאופנה והסקרנות מהאופן שבו אנשים מתלבשים הובילו אותה לאחד ממסלולי הנסיקה המעניינים והמבטיחים ביותר שנראו כאן בשנים האחרונות. לאחר שקולקציית הגמר שלה בלימודים (שהציגה עיצוב משמיט לסתות בהדפסות תלת מימד) עוררה הד בינלאומי ועיצוביה הוצגו בתערוכת האופנה האולטרה־מסוקרת של מכון התלבושות של מוזיאון המטרופוליטן הניו יורקי, נחשפה לאחרונה קולקציית אביב 2017 שלה באתר של מגזין "ווג", תוך סימונה כאחת מהמעצבות המסקרנות בסצנה.

 

השמלות של רביב במוזיאון מטרופוליטן בניו יורק
    השמלות של רביב במוזיאון מטרופוליטן בניו יורק

     

    מייל מפתיע בדרך מהסופר

    "ניגשתי לומר לסוזי מנקס שלום ולהציג את עצמי והיא ממש התעניינה בעבודה שלי. היא אפילו צילמה אותי לאינסטגרם ולטור שלה ב'ווג'. זה היה ממש מרגש"

    רביב גדלה עד גיל 12 בתל אביב, ולאחר מכן עברה להתגורר ברמת השרון. בתום השירות הצבאי היא עברה שוב לתל אביב והתלבטה לאילו לימודים גבוהים להירשם. "תמיד חשבתי שאעסוק באמנות", היא מעידה, "חשבתי שזה יותר ׳רציני׳ או ׳מכובד׳. ברגע האחרון החלטתי להירשם דווקא ללימודי אופנה בשנקר, ובדיעבד אני שמחה שהחלטתי להקשיב לאינטואיציה".

     

    ואיך הלימודים היו? ענו על הפנטזיות שלך?

    "זאת חוויה מאוד אינטנסיבית, שבמקרה שלי התפרשֹה על פני חמש שנים במקום ארבע (רביב עשתה שנה הפסקה באמצע הלימודים ונסעה להתמחות בבית האופנה אסקדה; רח"ש). בזמן הלימודים היו חוויות יותר טובות ופחות טובות ולמדתי המון, בעיקר על עצמי. מהרבה בחינות שנקר זה כמו מיקרוקוסמוס של התעשייה בחוץ ומה שמחכה אחרי הלימודים - עבודה קשה מסביב לשעון, הרבה תחרות, הרבה חברויות וגם אינסוף רגעים של אושר וסיפוק".

     

    מתוך קולקציית הגמר שלה בשנקר  (צילום: רון קדמי)
      מתוך קולקציית הגמר שלה בשנקר (צילום: רון קדמי)

       

      >> על תערוכת הגמר של נועה רביב בשנקר

       

      איך העיצובים שלך התקבלו לתערוכה במטרופוליטן?

      "זה היה תהליך ארוך. כמעט שנה לפני התערוכה, קיבלתי אימייל מפתיע מאנדרו בולטון, אוצר התערוכה. הוא כתב לי שהוא מעוניין לדבר ואולי לשאול כמה פריטים. כשקראתי את המייל הייתי בדרכי חזרה מהסופר הביתה. אני זוכרת שעצרתי להניח את השקיות והסתכלתי ימינה ושמאלה, לוודא שאף אחד לא עובד עליי. כמה ימים לאחר מכן הייתה לנו שיחת טלפון, שהתפתחה לעוד הרבה התכתבויות ותיאומים עם הצוות במטרופוליטן. הם ביקשו ארבע שמלות ועד יומיים לפני הפתיחה בכלל לא ידעתי איזה מהדגמים הם יציגו, אם בכלל".

       

      ואז התערוכה נפתחת ואת מגלה ש...?

      "אירוע הפתיחה לעיתונות היה מאוד מרגש וסוריאליסטי. בזמן הנאומים הושיבו אותי ליד תום בראון, מעצב אופנה נחשב ובן הזוג של אנדרו בולטון, שהיה ממש מקסים ועדין. ישבתי ממש מאחורי אנה ווינטור, כך שיכולתי לחזות מקרוב בקארה הכי מפורסם בעולם. את מעמד הישיבה המרגש כשלעצמו ליווה שיטוט מרגש לא פחות בתערוכה. ראיתי את הדגמים שלי מוצגים שם לצד דגמים של המעצבים שתמיד הערצתי ושחלקם הסתובבו איתי באותו רגע באותו החלל ממש.

       

      "אחד הדברים שהכי ריגשו אותי היה המפגש עם סוזי מנקס, עיתונאית האופנה המיתולוגית. אחרי שהיא ערכה סיבוב מעמיק ומקיף ולאחר שכמעט כולם כבר הלכו הביתה, ראיתי אותה עומדת ומצלמת את הדגמים שלי. ניגשתי לומר לה שלום ולהציג את עצמי והיא ממש התעניינה בעבודה שלי, היא אפילו צילמה אותי לאינסטגרם ולטור שלה ב'ווג', שם היא גם כתבה על הדגמים. זה היה ממש מרגש".

       

      נוגסת בתפוח הגדול

      כיום פועלת רביב מניו יורק, מהסטודיו שלה שנמצא בקווינס. שגרת העבודה שלה כוללת את פיתוח המותג שלה ויציאה לפגישות רבות בעיר, כולל עם מפעלים וספקים. רביב גם מבלה לא מעט מזמנה ב־NEW INC - חממה ניסיונית לאמנות, עיצוב וטכנולוגיה ששייכת ל־New Museum.

       

      מתוך הקולקציה החדשה שזכתה לתגובות נלהבות ב"ווג" (צילום: Ryan Duffin)
        מתוך הקולקציה החדשה שזכתה לתגובות נלהבות ב"ווג"(צילום: Ryan Duffin)

         

        מדוע החלטת לעבור לניו יורק?

        "תמיד חלמתי לגור בחו"ל והרגשתי שבניו יורק יש הזדמנויות שאין בשום מקום אחר בעולם. ואכן, העיר הזאת והאנשים שגרים בה לא מפסיקים להפתיע. זו עיר שמספקת גירויים באופן תמידי וזה מעורר השראה. יש פה תחושה אינסופית שדברים מרגשים קורים ממש לידך וזה כיף להיות חלק מאווירה כזאת. מצד שני, להגירה יש גם צדדים פחות קלים - השפה והמנטליות שונות מאוד. אלו דברים שלקחתי כמובן מאליו כשחייתי בארץ, ופה הם פתאום מאתגרים באופן יומיומי. חוץ מזה, לא קל להיות רחוק מהחברים והמשפחה, אבל למזלנו אנחנו חיים בעידן שבו התקשורת טובה מאי פעם וזה מקל קצת על הגעגועים".

         

        אתרי אופנה בינלאומיים המסקרים את עבודותיה של רביב
          אתרי אופנה בינלאומיים המסקרים את עבודותיה של רביב

           

          הקולקציה הנוכחית שלך נחשפה לראשונה ב"ווג". איך נוצר הקשר?

          "פניתי אליהם במייל, ולמזלי ולשמחתי הם התעניינו בקולקציה וביקשו לערוך ריאיון".

           

          אז מה כל כך תפס אותם? מה מיוחד בקולקציה?

          "הקולקציה עוסקת בתהליך היצירה ובשלבים שלרוב נותרים סמויים מן העין. אחרי הקולקציה הקודמת, שעסקה בטעויות דיגיטליות ו'גליצ׳ים' של מחשב, רציתי לחקור את הצד היותר אישי ואינטימי ופחות רציונלי של תהליך העבודה. בשבילי ספר הסקיצות משמש כמקום פרטי ובטוח שבו אפשר לחקור רעיונות משונים ומחשבות חדשות מבלי לחשוש מביקורת או מטעויות. קווי העיפרון והשרבוטים נותרים פרטיים ואישיים בין הדפים הלבנים ואינם חשופים לשיפוט חיצוני. קווים עקומים, משיכות מכחול מגומגמות, יד רועדת, הכל הולך, אין שום דרישה לשלמות. לכל סקיצה יש את הפוטנציאל להפוך לאובייקט פנטסטי ונחשק או להיות מושלכת לפח.

           

          נועה רביב עובדת על פריט מהקולקציה:

          The making of a piece from our new Off-Line collection #soon

          A video posted by NOA RAVIV (@noa_raviv) on

           

          "עברתי לניו יורק לפני שנה כדי לבנות פה את המותג שלי וזאת הקולקציה הראשונה שלי מאז. וממש כמו שכל התחלה אפופה בגישושים ואי ודאות, בחרתי להתחיל מההתחלה ולתרגם את הסקיצות, הקשקושים והשרבוטים הראשוניים ביותר שלי לקולקציה. בחלק מהדגמים שיתפתי פעולה עם חברת סברובסקי - הקווים השחורים/לבנים עשויים ממיליוני קריסטלים זעירים שיוצרים יחד את הדוגמה. אני ממש אסירת תודה על התמיכה הזו".

           

          ומה החלומות שלך לעתיד?

          "אני מקווה לגדול לאט לאט, להרחיב את המותג ולהמשיך לעשות את מה שאני הכי אוהבת".

           

           

          עוד מעצבים מבטיחים וטרנדים חדשים בגיליון Gostyle ל-2017:  

             

             

             
            הצג:
            אזהרה:
            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד