איך הקימו 2 גברים בלי שום קשר לאופנה אתר קניות לישראליות?

מה בסך הכל רצינו? שרכישת בגדים באינטרנט תהיה קלה כמו לגשת לקופה בחנות. אולי האתר החדש של אסף שטרנפלד ובן שפס מצא את הדרך לשופינג נטול דאגות

את הלקוחה לא מעניינת עלות הפריט, אלא כמה יעלה לה להביא אותו לביתה. בן שפס (מימין) ואסף שטרנפלד
את הלקוחה לא מעניינת עלות הפריט, אלא כמה יעלה לה להביא אותו לביתה. בן שפס (מימין) ואסף שטרנפלד
הפרזנטורית מי-רן מנקס. חלק מצוות המיזם
הפרזנטורית מי-רן מנקס. חלק מצוות המיזם

שבירת הגבולות הפיזיים בעולם הצרכנות פתחה בפנינו אינספור אפשרויות. הקניות שלך לא נגמרות בסניף זארה הקרוב לביתך, והיום את יכולה גם לקנות חצאית באוסטרליה ותיק בקליפורניה. "כפר גלובלי" מכנים את זה בעידן החדש, אבל גם בכפר גלובלי יש מי שלא ממש גר ב"מרכז" וצריך לשלם על זה. כך יוצא שהפאשניסטות הישראליות מאותגרות לא פעם ולא פעמיים בקניות האונליין שלהן. רגע לפני "אשרי את הקנייה" כולן חוששות מהפתעות: איזו חברת שילוח תגיע אלינו? מה יהיה החיוב במכס? האם הקנייה חייבת במס? והאם זה בכלל יגיע? אז בעוד אנחנו יושבות ומתלוננות, שני גברים שמגיעים בכלל מתחום ניהול מערכות מידע ומימון החליטו שדווקא זו בעיה שהם רוצים לפתור.

 

עוד סטייל ב-Gostyle:

 

אתר Get Style, שהקימו אסף שטרנפלד ובן שפס, מאגד אלפי פריטי אופנה, אקססוריז, תכשיטים וטיפוח מאתרי שופינג ברחבי העולם, דוגמת אסוס והפרנץ' קונקשיין, כשהוא מתיימר לעשות סדר בג'ונגל הקניות, ולאפשר לרוכשת ברשת לדעת בדיוק כמה יעלה לה המוצר (בשקלים), מהן עלויות המשלוח, מתי היא צפויה לקבל את החבילה והאם תידרש לשלם עליה גם מסים ומכסים.

 

סליחה על השאלה הכי לא פוליטיקלי קורקט שיש, אבל איך שני גברים סטרייטים מוצאים את עצמם יום בהיר אחד מרימים מיזם אופנתי?

אסף שטרנפלד, מייסד ומנכ"ל Get Style: "הגעתי מעולם של פיתוח עסקי. סיימתי תואר MBA והתמחיתי בניהול מערכות מידע וחדשנות באוניברסיטת ת"א. ידעתי תמיד שיגיע היום שבו ארצה לפתח מיזם עסקי, אבל לא ידעתי שזה יהיה בתחום האופנה. מקרה אישי שלי הקשור ברכישת פריט אונליין פתח בפניי את הערוץ הזה והצביע על קושי צרכני שמשך אותי לנסות להתמודד איתו.

 

"ביני ובין בן שפס, המייסד וסמנכ"ל השיווק, קיימת היכרות רבת שנים והוא היה האיש המתאים מבחינתי כדי להריץ את הפרויקט. כבר בזמן הלימודים ערכתי מחקרי שוק שונים הנוגעים לתחום הרכישות אונליין של הצרכן הישראלי והגעתי אל בן עם הנתונים. החלטנו מהר מאוד שיש על מה לעבוד ושאנחנו הולכים על זה".

 

בן שפס היה עד לפני כשנה מנהל השיווק של בית ההשקעות IBI. הוא מחזיק בתואר EMBA מהאוניברסיטה העברית ומתמחה במימון: "שנינו המשכנו להחזיק במשרות הקודמות שלנו במקביל, אבל במהרה הבנו שזה בלתי אפשרי. על המשרה ויתרתי, אבל על עמותת עמיחי, שבה אני מתנדב מזה שבע שנים, לא ויתרתי ואני עדיין מוצא את הזמן לעבוד ולהיות חלק מהוועד המנהל של העמותה שעובדת עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים".

 

פשוט כמו לגשת לקופה

מה הדבר הראשון שרציתם לפצח?

"נקודת המוצא של Get Style היא למצוא אתרים שמתאימים לקהל הישראלי, לטעם שלו ולכיס שלו. מסחר האופנה המקוון מתרחש בהיקפים גדולים מאוד והוא צפוי להמשיך ולגדול בהתמדה. כמות המידע עשויה דווקא להקשות עליו לקבל את המידע הרלוונטי והאמין עבורו – מהשאלה אילו חנויות מתאימות לצרכן הישראלי ועד להשלכות של הרכישה, ממִסים ועד זמני המשלוח.

 

"כשקונה נכנסת לחנות ומוצאת פריט שהיא חושבת לרכוש, היא מסובבת את הפתקית ורואה את מחירו, ואז היא מחליטה אם לרכוש אותו", אומר אסף. "אם כן, היא ניגשת לקופה ומשלמת עבורו. מאוד פשוט, אז למה לא לעשות את אותו הדבר בקניות אונליין? הבנו שאנחנו צריכים לצאת למיזם מהמקום הצרכני".

 

פלטפורמה שמאפשרת שופינג קל יותר. Get Style  (מתוך אתר getstyle)
    פלטפורמה שמאפשרת שופינג קל יותר. Get Style (מתוך אתר getstyle)

     

    איך בכל זאת מגשרים על כך שאינכם מגיעים מעולם האופנה?

    אסף: "אף ששנינו אוהבים מאוד אופנה ורוכשים אותה כל הזמן, זה לא היה מספיק. נדרשו אנשים מהתחום".

    בן: "מיכלי וולמן, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, היא עורכת התוכן הראשית של האתר והמצפן האופנתי שלנו, והפרזנטורית שלנו היא מי־רן מנקס מ'צינור לילה'".

     

    אתם יכולים לומר שהיום Get Style הוא אתר הצרכנות הראשון בתחום האופנה?

    בן: "בערך. אנחנו מציעים את הפלטפורמה הראשונה מסוגה בארץ שמבקשת לתת מענה לצרכים הישראליים בזירת השופינג הגלובלית, להפוך את השופינג לקל יותר, נגיש ובשקיפות מירבית".

     

    יותר טי-שירטס, פחות פולו

    איך זה עובד?

    אסף: "פלטפורמת Get Style מחוברת למספר רב של חנויות ברחבי העולם, כך שהיא יכולה לשאוב מהן את כל המידע על פריטי האופנה הנמכרים בהן. המידע נשמר במאגר ייעודי של הפלטפורמה, ועובר תהליך קיטלוג במטרה לייצר שפה אחידה בין מיליוני הפריטים הקיימים בו. למשל, כל מה שעונה על 'חולצת ג'ינס' יקוטלג כך.

     

    תצוגת כלל הפריטים מנוהלת על בסיס אלגוריתם מתוחכם המשקלל מספר רב של פרמטרים, כגון טעמים מקומיים, תמחור ועוצמת החנויות. מטרת האלגוריתם היא הצגת הפריטים הרלוונטיים ביותר לקונה המקומי, תוך התייחסות לכלל צורכיהם ולמידה שוטפת של הרגלי הגלישה שלהם".

     

    הצגת הפריטים הרלוונטיים ביותר לקונה המקומי (מתוך אתר getstyle)
      הצגת הפריטים הרלוונטיים ביותר לקונה המקומי(מתוך אתר getstyle)

       

      בן: "זהו האתר הראשון מסוגו בישראל והיחיד המאפשר למצוא פריט ספציפי לפי שם מעצב או מותג, לחפש פריטים לפי קטגוריה, לסנן לפי עלות שילוח לישראל או סתם לעשות Window Shopping ברחוב האופנה הגדול בישראל. מערך סינון ייחודי מבטיח את אמינות החנויות והמידע, והאזור המותאם אישית מאפשר לגולשים לקבל רק את המידע שהם רוצים וצריכים.

       

      "מלבד העובדה שאנחנו מנגישים את החנויות עבור הצרכן הישראלי, מטרתנו היא גם לחשוף אותו לחנויות חדשות שמשלחות לישראל", מוסיף בן. "אנחנו מציגים את כל שרשרת העלויות בלחיצת כפתור. את הלקוחה לא מעניינת עלות הפריט, אלא כמה יעלה לה להביא אותו לביתה. אז יש לנו את מחיר הפריט, עלות המשלוח, מיסוי, אגרות ועלות כוללת שמסכמת כמה יעלה לי לקבל אותו הביתה".

       

      מציגים את כל שרשרת העלויות בלחיצת כפתור (מתוך אתר getstyle)
        מציגים את כל שרשרת העלויות בלחיצת כפתור(מתוך אתר getstyle)

         

        אתם חוזרים על המנטרה שזה מותאם לקהל הישראלי. במה אתם כל כך שונים?

        בן: "ראשית, האתר בעברית והמחירים מומרים לשקלים. מעבר לכך עבדנו עם מחקרים לגבי הרגלי הלבוש של הישראלי הממוצע ומשם הסקנו מסקנות. לדוגמה, אם אנחנו יודעים שגולש ישראלי מוכן לשלם על חולצה X שקלים, אז כל החולצות שיוצגו הן בטווח המחירים הזה. אנחנו מתייחסים לטעם המקומי, לדוגמה הגענו למסקנה שישראלים אוהבים ללבוש יותר טי־שירטס מאשר חולצות פולו, אז יהיו יותר טי־שירטס באתר, ובנוסף לכך חנויות שישראלים נכנסים אליהן יותר יקבלו גם הן תיעדוף באתר".

         

        מה אם נכנסת לאתר הקונה הפאשניסטה, שהיא לאו דווקא הקונה הישראלית הממוצעת?

        אסף: "אנחנו עובדים עם חנויות בכל טווחי המחירים, מחנויות סיניות שמחזיקות פריטים ב־20 דולר ועד פריטים מחנויות שמגיעים לעשרת אלפים שקל ויותר. אין ספק שגם הקונה המתוחכמת תמצא בו מענה".

         

        מה השלב הבא?

        "שיתוף פעולה עם מעצבים ישראלים. כיום זה עדיין לא מתאפשר מסיבה טכנולוגית, אך אני מאמין שנוכל לגשר על כך בקרוב. מעבר לכך, היינו רוצים לפתח את הקשרים עם התעשייה המקומית – זה סופר־קריטי עבורנו. בעתיד הרחוק יותר - למכור את הפלטפורמה למדינות בחו"ל שבהן הצרכן המקומי סובל מאותם קשיים של הצרכן הישראלי בתחום הרכישות ברשת".

         

        בר רפאלי וגיליון ענק לאספניות. החודש ב-Gostyle. עכשיו בדוכנים
          בר רפאלי וגיליון ענק לאספניות. החודש ב-Gostyle. עכשיו בדוכנים

           

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד