המבקרת: הילה יחימוביץ'
זאדיג & וולטר
המותג הצרפתי הקולי זאדיג & וולטר כנראה מצא את המתכון לסטייל בלתי מתאמץ המשלב בין אלגנטיות, בוהו שיק וגראנג' מחוספס. עונה אחר עונה שומר המותג על סגנונו המובחן, ועדיין מצליח לחדש – פעם מורידים קצת את מינון הבוהו, בעונה אחרת מוסיפים מעט נצנצים, ותמיד יוצרים איזון מושלם של טעמים.
קולקציית החורף החדשה משלבת בין רוקנרול לרוך ועדינות – ניגודים שמייצרים אפיל חמקמק ונחשק. את הצד הקליל של הקולקציה מייצגים סריגים דקיקים, חולצות משי מכופתרות בניחוח ויקטוריאני ושמלות תחרה, שאותם משלימים בלייזר קטיפה, מעיל צמר אוברסייז, תיקים מנומרים ורוקיסטיים, ונעליים מחודדות. בין גוונים עדינים של ורוד עתיק, קאמל ולבן, יש מנות גדולות של אדום, כחול רויאל, טורקיז וירוק דשא.
כל נקודות הקיצון הללו, בין אם בבדים או בגוונים, מתחברות בקלות לטוטאל לוק מתוחכם, אך נראות נהדר גם כפריטים בודדים. רק על החליפה הספורטיבית היינו מוותרים, שכן היא מציגה סגנון מעט זר ולא הרמוני לשאר פריטי הקולקציה.
עבור מי שהשאירה את ימי הרוקנרול מאחוריה, מציע המותג מראות שקטים יותר שיתאימו ליום פגישות וגם ליציאה בערב. אהבנו במיוחד את שלל החליפות המחויטות, עם ז'קטים ללא כפתורים ומכנסיים עם סיומת פרנזים – רק להוסיף צעיף משי עדין ולצאת לכבוש את העיר.
מחירים: חולצות, 1,700-360 שקל; שמלות וחצאיות, 2,900-800 שקל; סריגים, ז'קטים ומעילים, 5,500-1,000 שקל; מכנסיים, 3,000-700 שקל; אקססוריז, 3,800-1,000 שקל.
זאדיג & וולטר, ה' באייר 48, כיכר המדינה, תל אביב.
מה קנינו השבוע בזאדיג & וולטר?
טופשופ
קולקציית החורף של רשת האופנה הבריטית טופשופ מציעה את הטרנדים החמים של החורף במנות גדושות, בין אם אלו מראות פאנקיסטיים המאופיינים בניטים, גוונים מטאליים, רוכסנים וקשירות, או סגנון בוהמייני ורומנטי הכולל בדי קטיפה, תחרה ולורקס בגוונים חמים של קינמון, חרדל ונגיעות מוזהבות.
עם זאת, המגמה שכמו זועקת מבעד לחלון הראווה היא ללא ספק הניינטיז – העשור שכל כך אוהבים לחזור אליו. שנות ה-90, על כל תתי הטרנדים שהן מציעות, מופיעות כאן במלוא הדרן כמו שלט אזהרה: הכניסה מותרת למי שנולד בעשור זה, וטרם חווה מנת יתר שלו. כלומר, מרבית הפריטים מתאימים לקהל צעיר, שלא ידע את קורט קוביין בזמן אמת ושמבחינתו שרשרת קולר היא המצאת השנה. יחד עם זאת, ליקטנו גם כמה פריטים שיכולים לייצר מראה רגוע יותר, כמו שמלות קשירה מבדים נשפכים וז'קטים עם מעט אבזור ותכשוט.
בעוד הקהל הבוגר יותר לא מקבל הרבה יחס בקולקציה, למותג מגיע "שאפו" על הפרגון לקהלי הפטיט וההריוניות. כותבת שורות אלה שייכת כרגע לשתי הקטגוריות, ויכולה להעיד כי במחלקות הייעודיות בטופשופ נמצאו העונה לא מעט אוצרות אופנתיים, שלא דורשים הצרה, תיקון או ביקור אצל התופרת לאחר הרכישה – בניגוד להיצע בחנויות רבות אחרות.
אם אתן מעדיפות דווקא פריטים במראה ספורטיבי, תוכלו למצוא כאן את הקולקציה השנייה של המותג Ivy Park – שיתוף פעולה של ביונסה וטופשופ – שמקבל מקום של כבוד והופך לחלק קבוע מהתמהיל בחנות. קולקציה זו מציעה פריטי ספורט פרקטיים עם ד"ש מעולם הריקוד, כמו בגדי גוף, חולצות בטן, מכנסיים וגם סווטשירטים ומעילים נפוחים בגזרת אוברסייז קולית.
מחירים: מכנסיים, 439.90-119.90 שקל; חולצות, 499.90-39.90 שקל; חצאיות, 369.90-119.90 שקל; שמלות, 719.90-119.90 שקל; ז'קטים, 619.90-289.90 שקל; מעילים, 799.90-299.90 שקל; ג'ינסים, 399.90-259.90 שקל; סריגים, 399.90-129.90 שקל; נעליים, 629.90-119.90 שקל; תיקים, 499.90-119.90 שקל.
להשיג בכל סניפי הרשת ובחנות המקוונת של טופשופ .
מה קנינו השבוע בטופשופ?
קום איל פו
את ההשראה לקולקציית החורף של קום איל פו שאבה סיביל גולדפיינר, מייסדת מותג האופנה, מסיפור אישי שהעסיק אותה רבות בשנה האחרונה: בתה תאיר נשפטה ונשלחה לכלא צבאי לשישה חודשים לאחר שסירבה להתגייס מטעמי מצפון. בהתאמה, הקולקציה עוסקת במרד במוסכמות, תמה השזורה היטב בנושא שבחר המותג לשנה זו – Measure Me not – העוסק בדרך שבה נשים צריכות להיראות ולהתנהג.
מעצבת המותג שרון דאובה הביאה לידי ביטוי את אותה רוח מרד על גבי הבדים והגזרות, ושילבה בין הנשי לגברי, המיליטנטי לרך, המודרני למסורתי. בין הפריטים הבולטים: חולצה לבנה מכופתרת עם צווארון דרמטי המזכיר מגן של לוחם, וסט צמר בתפירה גברית מסורתית וז'קט ג'ינס במראה צבאי עם כיסים גדולים. הסגנון המיליטנטי והמחויט משרת לא רק את האג'נדה – הוא גם טרנדי, ולכן הופך את הקולקציה לרלוונטיות במיוחד בחורף הנוכחי.
מבחינה אופנתית, המותג אינו מביא בשורה חדשה במיוחד או סגנון שלא ביקר קודם במותג, כך שהרצון לאזן בין אג'נדה נוקבת לקולקציה ייחודית לא צלח. עם זאת, שמחנו לגלות כי מרבית פריטי הקולקציה בהחלט לבישים, למשל שמלה מצמר צרפתי משולב אקרילן וכותנה בצבע תכלת, שמלת שיפון עם נקודות קטיפה שניתן ללבוש גם כעליונית, ז'קט אפור מחויט עם קפוצ'ון גדול שניתן גם להסיר ועוד כמה פריטים שפועלים מעבר למסגרת "הבגד הוא המסר".
מחירים: מכנסיים, 1,100-690 שקל; חולצות, 890-590 שקל; שמלות וחצאיות, 2,290-790 שקל; ז'קטים ועליוניות, 1,690-1,290 שקל.
להשיג בכל חנויות המותג.
מה קנינו השבוע בקום איל פו?
המבקרת: נרי אבידן סלע
תמי חומסקי
האם אפשר לעשות חורף שהוא לא רק שחור? מעצבת האופנה תמי חומסקי מנסה לענות על שאלה זו בקולקציה החדשה שלה, שמשלבת עיצוב אלגנטי ופרקטי עם קריצות סגנוניות שמביעות את כתב ידה ומוסיפות ייחוד לבגדים הנשיים המיוצרים כולם בארץ.
את השחור החלק והסולידי החליפה המעצבת העונה בגוונים מטאליים עדינים, משחקי טקסטורות, צביעות וגימורים, שמשווים לפריטים מראה עשיר בלי לפגום באפיל הקלאסי. למשל, ז'קט לבן מבריק מפשתן מצופה, חולצת טי אפורה עם טקסטורת נחש, ז'קט אפור ארוך מבד מעט מקומט או מעיל בדוגמת קמופלאז' עם ברק מטאלי עדין.
חיבתה של חומסקי למראה מינימליסטי ניכרת בכל אחד מהפריטים, שנמנעים מתוספות ועיטורים, ובמקומם משאירים את מלוא הבמה לבדים שהיא בוחרת בקפידה על מנת לשמור על ייחודיות. גם בגזרות מייצרת חומסקי את הגרסה שלה לפריטים שיכולים למצוא את מקומם בכל ארון נשי, כמו חולצת טוניקה מחויטת עם תיק תקים במקום כפתורים שמגיעה בכמה צבעים ובדים, חצאיות קפלים מעט נפוחות בגרסאות עבות וחורפיות או דקות וקלילות יותר, ומגוון גזרות מכנסיים.
המראה השקט שיוצרת חומסקי מתאים בדיוק לקהל היעד שלה, נשים שלא מסתפקות בייצור המוני וגזרות לא מדויקות, אך בזכות תשומת הלב והחיפוש אחר טקסטורות ייחודיות – יכול בקלות למשוך גם צעירות שמעוניינות לתבל את המלתחה בפריט המוכיח כי אלגנטיות רחוקה מאוד מסתמיות.
מחירים: מחירים: חולצות, 540-280 שקל; מכנסיים, 620-580 שקל; ז'קטים, 740-520 שקל; מעילים, 1,200-820 שקל.
להשיג בסטודיו המעצבת, מחולה 18, רמת אפעל; בחנות המקוונת ; ובבוטיקים ברחבי הארץ.
מה קנינו השבוע בתמי חומסקי?
המבקר: איתי יעקב
הודיס
הקמפיין החדש של הודיס בכיכובה של בר רפאלי מבקש לקחת את החברה הידועה בהתמחותה בבייסיק, ולהציב אותה כבעלת אמירה אופנתית עדכנית. בסרטון שביים גיא שגיא במעין קריצה ספק הומוריסטית ספק ביקורתית על עולם האופנה, צועדת רפאלי על מסלול לבושה בטוטאל לוק שחור ומגפי עור המטפסים מעל הברכיים, כשמאחוריה שחקנים המגלמים דמויות אופנתיות בולטות, כמו קרל לגרפלד, מיקי בוגנים ואנה ווינטור.
בפרזנטציה לתקשורת ניסתה החברה ליצור הלימה בין הסרטון לבגדים, והציגה פריטי מפתח אופנתיים מתוך הקולקציה, כמו מעילי שרלינג, טוטאל לוק המורכב מפריטי ג'ינס או עליונית ספורטיבית שחורה עם קפושון מבד סקובה ומכנסיים תואמים עשויים ויסקוזה וכותנה. המראה הקליל מתחבר לטרנד ה-Athliesure שהובילו מעצבים כמו אלכסנדר וונג כבר לפני שנתיים, ואשר הפך מאז לחלק בלתי נפרד מאופנת הרחוב העכשווית ושומר על מעמדו גם העונה.
ביקור בחנויות של הודיס, לעומת זאת, מספר סיפור מעט שונה. חלקה הארי של הקולקציה מורכב מפריטי בייסיק שמופיעים אצל המותג עונה אחר עונה, ככל הנראה בשל הצלחתם בקופות, כמו עליוניות עם קפושון ורוכסן מבד פוטר עבה, ומכנסיים בשלל צבעים, חומרים ושטיפות. השינויים האופנתיים שמבצעת הודיס נבלעים בפריטי הבייסיק הרבים שמציפים את המדפים, עד כי הם כמעט נעלמים מהעין. כדי ליצור מהפך אמיתי, יהיה על הודיס לחדד את האמירה האופנתית בעונות הקרובות, כך שזו תבלוט מעל מכנסי הטרנינג והקפושונים.
מחירים: חולצות, 129.90-49.90 שקל; מכנסיים, 169.90-99.90 שקל; סווטשירטים וטוניקות, 229.90-99.90 שקל; שמלות, 149.90-79.90 שקל; טייצים וגוזיות, 139.90-49.90 שקל. פריט שני ב-50 אחוז הנחה.
להשיג בסניפי הודיס.
מה קנינו השבוע בהודיס?
ורנר
"העונה בחרנו לחזור לדי.אן.איי של ורנר", אומרת שירה דולינגר, בעלת הבוטיק הוותיק שמשיק כעת את קולקציית החורף שלו בשיתוף פעולה עם הבלוגרית שירן מניה, שהצטלמה בפריטים נבחרים מתוך ההיצע שעל הקולבים. בעונות האחרונות, מספרת דולינגר, היא ניסתה לפענח את קהל היעד של הבוטיק ולהרחיב את מנעד המותגים והמחירים, עד שהבינה כי המאמץ לקלוע לטעמם של ההמונים פוגע במהות ובאופי הבוטיק.
יחד עם שותפותיה, ענת כץ ודניאלה בן טולילה, הוחלט לחשב מסלול מחדש ולהתרכז בקניינות ממוקדת ומסחרית. "כבר לא מעניין אותי להביא את הפריטים המיוחדים של כל מותג, אלא פריטים שיאפשרו ללקוחה שלנו להרכיב מלתחה שלמה שעונה לצרכים שלה", אומרת דולינגר. מהלך זה מוכיח את עצמו בקולקציה מבחינה סגנונית, עם פריטים נהדרים כמו מעיל שרלינג שחור של אקנה במחיר מוגזם של 12.5 אלף שקל, שמלות סאטן רכות של אלכסנדר וונג ושמלות רומנטיות מקטיפה בגזרת אמפיר של המותג Ganni.
עם זאת, למי שלא מתכננת להוציא כמה אלפי שקלים על בגד – כלומר, לרובנו – הסיבה העיקרית להגיע לוורנר היא מותג האביזרים המצליח מנסור גבריאל, ששומר חסד נעורים לבוטיק מאז שהיה היחיד (לצד האתר נט א-פורטה) שאימץ אותו כבר בקולקציה הראשונה שלו. כיום, לשם השוואה, פריטי המותג נמכרים עוד לפני שהגיעו לחנות. נסו לשים יד על תיק הקלאץ' הוורוד או תיק הסל האדום, רגע לפני שיהפכו לסולד-אאוט.
מחירים: חולצות, 1,500-450 שקל; מכנסיים, 1,800-749 שקל; שמלות וחצאיות, 2,600-800 שקל; מעילים וז'קטים, 12,500-1,500 שקל; נעליים ותיקים, 5,500-1,649 שקל.
ורנר, יהודה הלוי 48 (פינת טיומקין), תל אביב.
מה קנינו השבוע בבוטיק ורנר?
ואיך נראים הבית והמלתחה של פאשניסטה בדיור מוגן?