אריזה משפחתית: 20 מיניוואנים שיתאימו לצרכי המשפחה הגדולה

יש לכם ארבעה או אפילו חמישה ילדים? מחפשים רכב שיתאים לסביבה העירונית הצפופה? הנה מגוון אפשרויות טובות ובטוחות לנסוע יחד, במכונית אחת

צביקה בורג

|

18.10.16 | 17:03

הפתרון למשפחה הגדולה-מיניוואן קומפקטי במידות ובמחיר. סיטרואן C4 פיקאסו  (צילום: מתוך אתר המדיה של סיטרואן)
הפתרון למשפחה הגדולה-מיניוואן קומפקטי במידות ובמחיר. סיטרואן C4 פיקאסו (צילום: מתוך אתר המדיה של סיטרואן)
המיניוואן המחודש של פיג'ו, אשר הוצג בתערוכת הרכב האחרונה בפריז. פיג'ו 5008 (צילום: מתוך אתר המדיה של פיג'ו)
המיניוואן המחודש של פיג'ו, אשר הוצג בתערוכת הרכב האחרונה בפריז. פיג'ו 5008 (צילום: מתוך אתר המדיה של פיג'ו)
צפו בביצועים של ב.מ.וו גראן טורר
מבצע מכירות מפתה למיניוואן של "רנו", ה"גרנד סניק" (המוצע כעת בכ-140אלף שקל במקום בכ-170 אלף שקל, המחיר הרשמי בו נמכר עד לאחרונה), והצגת ה-5008, מיניוואן המחודש של "פיג'ו" בתערוכת הרכב האחרונה בפריז לצד ה"קודיאק" – המיניוואן הגדול של "סקודה", מפנים את תשומת הלב למובילי הנוסעים, המיניוואנים הקומפקטיים או הקרוס-אוברים הגדולים.

 

במשפחה עם יותר משלושה ילדים מבינים היטב על מה מדובר - הקושי להכניס את כולם לרכב אחד, לחגור כראוי את הקטנטנים, להוסיף מטען ולנסוע בנוחות וברווחה. וזה לא פשוט. בסביבת החיים הצפופה שלנו, ואן גדול הוא עניין מסורבל ויקר לרכישה ואחזקה, ואינו מעשי בעבור משפחה ממוצעת. הפתרון הוא מיניוואן קומפקטי במידות ובמחיר, שיאפשר לכולם להיכנס ולחיות עמו בעיר ובכבישים הצפופים.

 

תיכף נגיע לכל מה שקיים בשוק, אבל לפני הכל – שלושה דברים שחייבים להקפיד עליהם לפני שקונים:

  • בטיחות - כל המשפחה ברכב אחד, ולכן כדאי שבעתיים שיהיה הכי בטוח שאפשר. תוכלו לברר את כל הנתונים על כלי הרכב שאתם שוקלים לקנות באתר EuroNCAP.com.
  • הנדסת אנוש - להכניס את כל הילדים בקלות, לחגור אותם כראוי, לעגן כמו שצריך את מושבי הבטיחות – כל אלה הם עניינים שיכולים לסרבל את השימוש ברכב אם הוא אינו בנוי ומהונדס כראוי. תוצאה חמורה של הנדסת אנוש לקויה היא הימנעות מחגירה נכונה של מושבי הבטיחות, וזו כבר סכנת חיים.
  • ועוד נקודה חשובה - הימצאות פתחי מיזוג בשורות המושבים מאחור. בלי מיזוג ראוי – היושבים שם ימררו לכם את החיים.
  • חיסכון - יקר לקנות רכב בעל 7 או 8 מושבים, יקר לבטח ולהחזיק אותו. כדאי, אם כן, שלפחות יהיה חסכוני בדלק.

 

ועכשיו - הפתרונות המוטוריים למשפחות הגדולות, החל מהנגיש לכיס ועד לזה שאפשר (בעיקרון) רק לחלום עליו:

 

דאצ'יה לודג'י

מסיע 7 הנוסעים הזול בישראל. מרווח לנוסעים וחסכוני יחסית בגרסת הדיזל, אבל בכל שאר ההיבטים טוב פחות: העיצוב מיושן ולא מושקע, האבזור דל, ציון הבטיחות לא מספק, הנדסת האנוש לא משהו ואין כרגע גרסה אוטומטית. אם אתם חולמים על רכב חדש מהניילון ואין לכם תקציב גדול יותר, הלודג'י הוא אופציה. אבל ב-100 אלף השקלים שהוא עולה אפשר גם למצוא מיניוואן אחר, משומש בן שנתיים-שלוש, שעולה עליו.

מחיר: מ-100,000 שקל.

עלו לכבישי ישראל מתחילת 2016 (ועד סוף ספטמבר): 487 יחידות.

 

מסיע 7 הנוסעים הזול ביותר בישראל. דאצ'יה לודג'י (צילום: אתר דאצ'יה)
    מסיע 7 הנוסעים הזול ביותר בישראל. דאצ'יה לודג'י(צילום: אתר דאצ'יה)

     

    רנו גרנד סניק

    רגע לפני שמציגה "רנו" את הדור הבא של הגרנד סניק (לצד הסניק בעל 5 המושבים), מוצע אצלנו הדגם היוצא בהנחה מרשימה. הנדסת האנוש שלו טובה מאוד (כולל שלושת מושבי השורה השנייה שהם נפרדים וניתנים להזזה על מסילה), המרחב הפנימי טוב (למעט צמד המושבים מאחור, שמתאימים בעיקר לילדים), האבזור עשיר, הבטיחות טובה, ורק תא המטען זעיר, כששורת המושבים השלישית בשימוש. נכון, תיכף יוצג דגם חדש בעל עיצוב חיצוני נועז ומלהיב, אבל בדגם היוצא בהחלט אין מה להתבייש.

    מחיר: מ-140 אלף שקל (במבצע. מחיר מחירון – כ-170 אלף).

    עלו לכבישי ישראל מתחילת 2016: 188 יחידות.

     

    הנדסת אנוש טובה ואבזור עשיר. רנו גרנד סניק (צילום: אתר רנו)
      הנדסת אנוש טובה ואבזור עשיר. רנו גרנד סניק(צילום: אתר רנו)

       

      קיה קארנס

      מיניוואן משפחתי, שאת המעמד שלו ניתן להגדיר כ"בסדר": הוא מרווח יחסית לממדיו החיצוניים (למעט שני המושבים מאחור), הוא מאובזר (אבל לא עשיר בפרטים), הביצועים סבירים (אבל הוא אינו חסכוני בדלק), הוא נוח לנהג ולנוסעים (אבל יש טובים ממנו). כאמור – בסדר.

      מחיר: מ-152 אלף שקל.

      עלו לכבישים מתחילת 2016: 192 יחידות.

       

      מיניוואן מרווח, יחסית לממדיו החיצוניים. קיה קארנס (צילום: אתר קיה)
        מיניוואן מרווח, יחסית לממדיו החיצוניים. קיה קארנס(צילום: אתר קיה)

         

        טויוטה ורסו

        מהמיניוואנים הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות. נהנה מהמוניטין של טויוטה, מאיכות היצור וההרכבה של טויוטה, ממפרט בטיחות טוב ומאבזור עשיר. נוח לנהג ולנוסעים, אבל קמצן במרחב ליושבים בשורה השלישית ובעל תא מטען סמלי לגמרי.

        מחיר: מ-155 אלף שקל.

        עלו לכבישים מתחילת 2016: 1,481 יחידות.

         

        מהמיניוואנים הנמכרים ביותר בישראל. טויוטה ורסו (צילום: אתר טויוטה)
          מהמיניוואנים הנמכרים ביותר בישראל. טויוטה ורסו(צילום: אתר טויוטה)

           

          שברולט אורלנדו

          מיניוואן מוצלח מאוד, שימושי מאוד, מרווח מאוד, שלא זכה לפופולאריות רבה בשוק הישראלי וחבל, כי מדובר בפספוס. המרחב בתא הנוסעים גדול יחסית (כולל בשורה השלישית שניתן להושיב בה גם מבוגרים), הביצועים סבירים ומעלה, האבזור טוב והנדסת האנוש לא רעה כלל. בהחלט ראוי לבחינה.

          מחיר: מ-163 אלף שקל.

          עלו לכבישים מתחילת 2016: 68 יחידות.

           

          מיניוואן מוצלח שהתפספס בשוק הישראלי. שברולט אורלנדו (צילום: אתר שברולט)
            מיניוואן מוצלח שהתפספס בשוק הישראלי. שברולט אורלנדו(צילום: אתר שברולט)

             

            סיטרואן C4 פיקאסו

            מהמיניוואנים הפופולאריים בישראל (וגם באירופה), ובצדק: העיצוב מקורי מבחוץ וחכם מבפנים, שדה הראייה ענק בזכות שטח שמשות ענק, האבזור עשיר, המרחב לנוסעים גדול (אבל כרגיל, שורת המושבים השלישית צפופה ומתאימה בעיקר לילדים), ציוני הבטיחות טובים, נוחות הנסיעה – כרגיל בסיטרואן – משובחת, ורק אבל תא המטען קטן ומאכזב. יופי של מיניוואן, רק מה – יקר.

            מחיר: מ-169 אלף שקל.

            עלו לכבישים מתחילת 2016: 820 יחידות.

             

            עיצוב מקורי מבחוץ ומבפנים. סיטרואן C4 פיקאסו (צילום: מתוך אתר המדיה של סיטרואן)
              עיצוב מקורי מבחוץ ומבפנים. סיטרואן C4 פיקאסו(צילום: מתוך אתר המדיה של סיטרואן)

               

              אופל זפירה

              מבוסס על אופל אסטרה המשפחתית ומצויד בהתאם באותו מנוע נמרץ, מרווח (למעט שורת המושבים השלישית המתאימה רק לילדים), מאובזר היטב, מהונדס כראוי, בטיחותי, אבל יקר. קחו רק בחשבון, שבדומה לרנו גרנד סניק, גם הזפירה יוחלף בקרוב בדגם חדש.

              מחיר: מ-170 אלף שקל.

              עלו לכבישים מתחילת 2016: 111 יחידות.

               

              מרווח ומאובזר היטב. אופל זפירה (צילום: אתר אופל)
                מרווח ומאובזר היטב. אופל זפירה(צילום: אתר אופל)

                 

                טויוטה פריוס פלוס

                למבינים בלבד – ומתברר שיש לא מעט כאלה. מיניוואן המבוסס על ה"פריוס" ההיברידית, מצויד כמוה במנוע עזר חשמלי וחסכוני להפליא בהתאם. העיצוב מזכיר במקצת את מאזדה5 הפופולרית שכבר אינה נמכרת, עיצוב הפנים היי-טקי במיוחד, ותא המטען קטן אבל לא זעיר. מומלץ בהחלט.

                מחיר: מ-173 אלף שקל.

                עלו לכבישים מתחילת 2016: 451 יחידות.

                 

                מיניוואן היברידי וחסכוני להפליא. טויוטה פריוס פלוס (צילום: אתר טויוטה)
                  מיניוואן היברידי וחסכוני להפליא. טויוטה פריוס פלוס(צילום: אתר טויוטה)

                   

                  מיצובישי אאוטלנדר

                  ג'יפון-קרוסאובר, שיכול להיחשב גם כמיניוואן משודרג, וקיים גם בגרסת 7 מושבים, ולמעשה רכב ה-7 מושבים הנמכר ביותר בישראל. מרווח מאוד, מאובזר היטב (כולל מולטימדיה דוברת עברית), ומציע מראה חיצוני בסגנון "ג'יפי" שבהחלט תורם לרף המכירות.

                  מחיר: החל מ-170 אלף שקל.

                  עלו לכבישים מתחילת 2016: 8,890 יחידות (למעלה ממחציתן בגרסת 7 מושבים).

                   

                  רכב ה-7 מושבים הנמכר בישראל. מיצובישי אאוטלנדר (צילום: אתר מיצובישי)
                    רכב ה-7 מושבים הנמכר בישראל. מיצובישי אאוטלנדר(צילום: אתר מיצובישי)

                     

                    ניסאן אקס-טרייל

                    למעשה מדובר במעין גרסת 7 מושבים ל"קשקאי" הפופולרי של "ניסאן". מעוצב היטב, מאובזר היטב, בטיחותי, נוח לנהג ולנוסעים, אפילו חסכוני למדי, אבל שורת המושבים השלישית מתאימה לילדים ותא המטען קטן.

                    מחיר: מ-175 אלף שקל.

                    עלו לכבישים מתחילת 2016: 979 יחידות.

                     

                    בטיחותי וחסכוני למדי. ניסאן אקס-טרייל (צילום: אתר ניסן)
                      בטיחותי וחסכוני למדי. ניסאן אקס-טרייל(צילום: אתר ניסן)

                       

                      קיה סורנטו

                      רכב פנאי מגודל, אח ל"סנטה פה" של "יונדאי", עם מרחב מחייה גדול ומרשים בפנים (גם בשורת המושבים השלישית), תא מטען בנפח סביר ומעלה, וגם גרסאות 4X4 (יקרות) שמאפשרות נסיעה מחוץ לכבישים הרגילים (אבל זה לא ג'יפ לשטח קשה). בחירה נבונה, למי שיכול להרשות לעצמו.

                      מחיר: מ-196 אלף שקל.

                      עלו לכבישים מתחילת 2016: 1,013 יחידות.

                       

                      יש גם גרסאות של 4X4. קיה סורנטו (צילום: אתר קיה)
                        יש גם גרסאות של 4X4. קיה סורנטו(צילום: אתר קיה)

                         

                        סיאט אלהמברה

                        מיניוואן משובח ומרווח ש"הלך לאיבוד" בשוק הישראלי, בגלל המחיר והמותג (שאינו מוכר בתחום המיניוואנים). תא הנוסעים גדול ומבוגרים יכולים לשבת בו גם בשורה השלישית הרחוקה, רשימת האבזור ארוכה ועשירה, איכות המושבים, סביבת הנוסעים והנדסת האנוש משובחים והביצועים טובים מאוד. רק מה – יקר.

                        מחיר: מ-211 אלף שקל.

                        עלו לכבישים מתחילת 2016: 37 יחידות.

                         

                        סביבת נוסעים איכותית והנדסת אנוש משובחת. סיאט אלהמברה (צילום: מתוך אתר המדיה של סיאט)
                          סביבת נוסעים איכותית והנדסת אנוש משובחת. סיאט אלהמברה(צילום: מתוך אתר המדיה של סיאט)

                           

                          סאנגיונג רודיוס

                          מיניוואן גדול, דומה בממדיו לקיה קרניבל אבל מעוצב טוב פחות (כמיטב ה"מסורת" של "סאנגיונג"), אם כי מציע חלל ענק לטובת הנוסעים, תא מטען סביר ויותר מזה, ומנוע דיזל חסכוני. בכלל לא רע, אם כי איכותי פחות מה"קרניבל" ולא רחוק ממנו במחיר.

                          מחיר: מ-214 אלף שקל.

                          עלו לכבישים מתחילת 2016: 132 יחידות.

                           

                          מנוע דיזל חסכוני וחלל ענק. סאנגיונג רודיוס (צילום: אתר סאנגיונג)
                            מנוע דיזל חסכוני וחלל ענק. סאנגיונג רודיוס(צילום: אתר סאנגיונג)

                             

                            קיה קרניבל

                            אמריקה זה כאן: מיניוואן גדול ממדים, שכל דבר בו גדול ומרשים: 8 מושבים מלאים, תא מטען ענק ועמוק, דלתות חשמליות (אמריקה), מנוע 3.3 ליטרים (שוב אמריקה), אבזור נדיב במיוחד, רכות נסיעה (עוד פעם אמריקה), אבל גם צריכת דלק גבוהה (אמריקה, לא?). אם צריך להצביע על המיניוואן שנותן הכי הרבה – הקרניבל מועמד לבכורה.

                            מחיר: מ-219 אלף שקל.

                            עלו לכבישים מתחילת 2016: 437 יחידות.

                             

                            ברוח האמריקאית: דלתות חשמליות, מנוע 3.3 ליטרים. קיה קרניבל (צילום: אתר קיה)
                              ברוח האמריקאית: דלתות חשמליות, מנוע 3.3 ליטרים. קיה קרניבל(צילום: אתר קיה)

                               

                              סאנגיונג רקסטון

                              קרוס-אובר לשטח, עם הנעה 4X4, מנוע דיזל, תיבת הילוכים אוטומטית ושבעה מושבים. מתחרה למיצובישי פאג'רו ולטויוטה לנדרוזר אבל עולה כ-150 אלף שקל פחות מהם. מיושן בעיצוב, בתכנון, בהנדסת האנוש, באבזור ובבטיחות, אבל יכול לתת מה שמיניוואנים אחרים לא: נסיעה אמיתית בשטח. מציאה של ממש למשפחות גדולות חובבות טיולים.

                              מחיר: מ-229 אלף שקל.

                              עלו לכבישים מתחילת 2016: 87 יחידות.

                               

                              קרוס-אובר לשטח עם הנעה 4X4. סאנגיונג רקסטון (צילום: אתר סאנגיונג)
                                קרוס-אובר לשטח עם הנעה 4X4. סאנגיונג רקסטון(צילום: אתר סאנגיונג)

                                 

                                שברולט טראוורס

                                מיניוואן גדול ממדים בסגנון אמריקאי, עם מנוע בגודל אמריקאי (3.6 ליטרים), 8-7 מושבים (תלוי בדגם), הנעה כפולה בחלק מהגרסאות (אם כי לא מדובר ברכב שטח של ממש), מרחב מחייה מפנק לנוסעים, ואבזור עשיר (בדגמים היקרים יותר). המחיר בהתאם.

                                מחיר: מ-230 אלף שקל.

                                עלו לכבישים מתחילת 2016: 406 יחידות.

                                 

                                מיניוואן גדול מימדים בסגנון האמריקאי. שברולט טראוורס (צילום: מתוך אתר המדיה של שברולט)
                                  מיניוואן גדול מימדים בסגנון האמריקאי. שברולט טראוורס(צילום: מתוך אתר המדיה של שברולט)

                                   

                                  יונדאי סנטה פה

                                  קרוס-אובר 4X4 איכותי, מאובזר, מעוצב, מרווח ו-יקר. חולק שלדה ומכלולים רבים עם קיה סורנטו, עולה עליו במקצת אבזור ובמיצוב, אם כי ברור האם באמת מצדיק את פער המחירים. בחירה מוצלחת, למי שיכול להרשות לעצמו.

                                  מחיר: מ-245 אלף שקל.

                                  עלו לכבישים מתחילת 2016: 672 יחידות.

                                   

                                  מאובזר, מעוצב ויקר. יונדאי סנטה פה (צילום: מתוך אתר המדיה של יונדאי)
                                    מאובזר, מעוצב ויקר. יונדאי סנטה פה(צילום: מתוך אתר המדיה של יונדאי)

                                     

                                    קרייזלר גרנד וויאג'ר

                                    דינוזאור של ממש, גם בגודל, גם בגיל, גם בעיצוב הכל אמריקאי. מצויד במנוע ענק (3.6 ליטרים, 279 כ"ס), סביבת הנהג ו-6 הנוסעים הנוספים אמריקאית בהווייתה, וכך גם התנהגות הכביש וצריכת הדלק. ובכל זאת – יש לו בישראל קהל לקוחות נאמן.

                                    מחיר: מ-265 אלף שקל.

                                    עלו לכבישים מתחילת 2016: 144 יחידות.

                                     

                                    אמריקאית בהווייתה, כולל צריכת הדלק. קרייזלר גרנד וויאג'ר (צילום: אתר קרייזלר)
                                      אמריקאית בהווייתה, כולל צריכת הדלק. קרייזלר גרנד וויאג'ר(צילום: אתר קרייזלר)

                                       

                                      ב.מ.וו גראן טורר

                                      מיניוואן איכותי מבית ב.מ.וו, פופולרי למדי באירופה אבל אצלנו חדש לגמרי ועדיין לא תפס את העין (והכיס), גם בגלל המחיר וגם בגלל המיתוג: מי שמע על מיניוואן של ב.מ.וו? אבל הביצועים מצוינים, עם מנוע המפיק 192 כוחות סוס ותיבה אוטומטית בת 8 הילוכים, הנדסת האנוש טובה מאוד כמו גם האבזור ומגוון אבזרי הפינוק והבטיחות. ראוי בהחלט, למי שיכול להרשות לעצמו.

                                      מחיר: מ-285 אלף שקל.

                                      עלו לכבישים מתחילת 2016: 12 יחידות.

                                       

                                      תיבה אוטומטית בת 8 הילוכים. ב.מ.וו גראן טורר (צילום: מתוך אתר המדיה של ב.מ.וו)
                                        תיבה אוטומטית בת 8 הילוכים. ב.מ.וו גראן טורר(צילום: מתוך אתר המדיה של ב.מ.וו)

                                         

                                        פורד אקספלורר

                                        הדורות הקודמים של ה"אקספלורר" הכל אמריקאי מיתגו אותו כרכב שטח. הדור הנוכחי מעודן יותר, וראוי יותר להיכלל בקטגוריית הקרוס-אוברים הקשוחים, כאלה שיכולים לרדת לשבילים אבל מרגישים טוב יותר על כביש. 7 מושבים מרווחים, מנוע אמריקאי עתיר נפח (ובזבזן בדלק), אבזור נדיב ועיצוב מרופד היטב. מוחצן, מתאים למי שיכול.

                                        מחיר: מ-300 אלף שקל.

                                        עלו לכבישים מתחילת 2016: 406 יחידות.

                                         

                                        ראוי להיכללבקטגוריית הקרוס-אוברים הקשוחים. פורד אקספלורר (צילום: אתר פורד)
                                          ראוי להיכללבקטגוריית הקרוס-אוברים הקשוחים. פורד אקספלורר(צילום: אתר פורד)

                                           

                                          אאודי Q7

                                          רכב השטח המהודר של אאודי הפך בעדכון האחרון למיניוואן סופר יוקרתי ואולטרה מאובזר, שפחות עוסק בשטח ויותר בפינוק הנוסעים. 7 מושבים (השניים מאחור די צפופים), ביצועים נהדרים, רשימת אופציות האבזור ארוכה וציון הבטיחות מעולה. יקר מאוד, אבל למרבה הפלא – יש לא מעט קונים.

                                          מחיר: מ-535 אלף שקל.

                                          עלו לכבישים מתחילת 2016: 375 יחידות.

                                           

                                          פחות עוסק בשטח, ויותר בפינוק הנוסעים. המיניוואן הסופר-יוקרתי אאודי Q7 (צילום: אתר אאודי)
                                            פחות עוסק בשטח, ויותר בפינוק הנוסעים. המיניוואן הסופר-יוקרתי אאודי Q7(צילום: אתר אאודי)

                                             

                                            מצאתם טעות בכתבה? עדכנו אותנו ונעשה מאמץ לתקן

                                             

                                             
                                            הצג:
                                            אזהרה:
                                            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד