דירת הפנטהאוז שבמרכז הארץ ממוקמת בקומה גבוהה, כך שבימים יפים אפשר לראות את הים. היא משתרעת על פני כ־250 מ"ר ומעוצבת בהקפדה, תוך שילוב של מראה אירופי קלאסי עם נגיעות שאבי־שיק ופריטים תעשייתיים. "הקו המאפיין את הדירה הוא הניגוד שבין עוצמה לרכות, איזון עדין ומידתי השורד את שיני הזמן", קובעת המעצבת, ריקי קורי.
דיאלוג בין מראה תעשייתי לרוך וחמימות
הסלון: רחבת הסלון, כמו הבית כולו, מרוצפת בפרקט עץ אלון מבוקע. היא מופרדת ממרפסת הגג הגדולה באמצעות חלונות עם פרופיל בלגי שחור, בחלוקה נקייה וסימטרית שיוצרת מסגרות מרשימות אל הנוף. תעלת מיזוג חשופה מנחושת תורמת מגע תעשייתי ברוח של לופט עכשווי ומפצה על גובהה של התקרה. גם בבחירת הרהיטים, מסבירה קורי, מתנהל הדיאלוג שבין ישן לחדש ובין מראה תעשייתי לרוך וחמימות ביתיים. כך למשל ניצבת מנורה עומדת עם רשת ברזל לצד שולחן פליז המשובץ מראות במראה מסוגנן.
ריהוט הסלון מורכב מספת ר' גדולה ועמוסה בכריות בגוון פשתן אפור, זוג כורסאות עור עם שני הדומים שונים ושולחן קפה עגול וגדול שתופס את מרכז החדר. על הרצפה מולו מונח שטיח זיגלר וינטג' מיושן בגוני אקוורל, המתכתב עם הפוף התכלכל, כריות הקטיפה וגם עם התמונה של האמנית הרב־תחומית לימור מזוז, שתלויה מעל לספה. בצד ניצב פרגוד עתיק שמוסיף נגיעה אישית ותורם למראה האקלקטי.
מקום מפלט וקן אוהבים
חדר ההורים: סוויטת השינה של ההורים, מספרת קורי, היא החדר האהוב עליה בבית. "הרעיון היה ליצור חלל שיופרד משאר החדרים ויהווה מפלט עם שקט ושלווה של 'קן אוהבים'", היא מסבירה. את ההפרדה משאר הבית השיגה המעצבת בעזרת מסדרון שמשני עבריו נבנו ארונות, שלא רק פותרים את מצוקת האחסון אלא גם מספקים בידוד מרעשים. חדר השינה עצמו הורחב על ידי סיפוחה של מרפסת, ועל קו התפר של ההרחבה יצרה המעצבת תקרה משופעת, שמודגשת באמצעות קונסטרוקציה מברזל וקורת עץ. האלמנט המיוחד בתקרה נמשך אל תוך חדר הרחצה של ההורים, המופרד מחדר השינה באמצעות דלתות מפרופיל בלגי שמחולקות לריבועים. ההפרדה בין שני החללים מודגשת גם באמצעות הריצוף: בחדר השינה נמשך הפרקט שמחפה את כל שאר הבית, ואילו האמבט מחופה ברצפת אבן עתיקה בגוון אפרפר.
בחדר השינה ובחדר הרחצה הצמוד אליו נמשך השילוב שבין קלאסי לתעשייתי הניכר גם בסלון. לצד מיטת הפשתן הטבעית (שנתפרה בהזמנה מיוחדת על ידי "לילו הום") נחים שני הדומי בטון במראה נקי ועכשווי, ועליהם מנורות העשויות משילוב של ברזל שחור ופליז. הניקיון היחסי של הפריטים נשבר באמצעות מראה גדולה הנתונה במסגרת עץ מוזהבת עם סלסולים בסגנון עתיק. במראה, הניצבת בכניסה, נשקף חלל הרחצה המרשים, הכולל כיור ניצב על רגליים בסגנון אנגלי שמעליו מראה עתיקה, מתלה עתיק מפליז שמתכתב עם המראה המסוגננת, ומנגד סל רשת שחור במראה מודרני.
ילדות עתיקה-חדשה
חדרי הילדים: בחדר הרחצה של הילדים רצפת גרניט פורצלן במראה אבן מיושנת וטבעית, ועליה ארון כיור בגוון מוקה המשלב ידיות פליז בשילוב קרמיקה שחורה. הארון הזה, כמו יתר פריטי הנגרות בבית, נבנה על ידי "יבאור־ים נגרות ברמה אחרת". בחדרי השינה שלהם, לעומת זאת, נמשכת רצפת הפרקט של החלל הציבורי. לצידה ניצב שולחן עתיק עשוי עץ שעבר רסטורציה, המשודך לכיסא עור בשילוב של ברזל במראה עכשווי. ממול, יחידת ברזל תעשייתית למראה הצבועה בשחור. בחדרה של הנערה, מראה עתיקה נתונה במסגרת עץ כשמעליה תלויה נברשת משולבת קריסטלים זעירים במראה רומנטי, ולמרגלותיה נח הדום עכשווי ועליז, כך שהדיאלוג בין סגנונות שונים מתנהל גם כאן ומהדהד את המתרחש בבית כולו.
לקרוא עיצוב
כמו שניתן להבין משמו, הספר "בתים 3" (הוצאת מטר) הוא שלישי בסדרה שמתעדת את עבודתה של קורי בשיתוף הכותבת והעורכת אביבה וקסלר. כמו בשני הספרים הקודמים, גם כאן הדפדוף הוא צלילה לעולם קצת אחר, כזה שאין בו חמסינים, אוברדראפט או שאר מאפיינים ישראליים, וכולו סגנונה המזוהה של קורי.
התמונות מתוך הספר "ריקי קורי: בתים 3", הוצאת מטר