סיפור הצלחה נוצץ: אימפריית העיצובים של רפאל ועדי רפאלי

חנות תכשיטי האון ליין Belletto Jewelry, כובשת את לב הלקוחות והסלבריטאיות הישראליות עם ההיצע הגדול ביותר בישראל. בקרוב: פתיחת השואו-רומס

רפאל ועדי רפאלי, בעלי Belletto Jewelry (צילום: רמי זרנגר)
רפאל ועדי רפאלי, בעלי Belletto Jewelry (צילום: רמי זרנגר)

כל תפקיד שגל גדות קוטפת, שמלה שהמעצב אלון ליבנה מלביש את ביונסה, או סטארט-אפ כמו Waze שנמכר, גורם לנו לנפח את החזה. כי הפטריוטיות הישראלית גורמת לנו לחבב כמעט מיד סיפורי הצלחה שמתחילים אצלנו כאן ובקטן, אבל עם כישרון וקצת חוצפה הופכים שם דבר בעולם. חברת התכשיטים המקוונת Belletto Jewelry עושה צעדים מהירים בטוחים לכיוון הזה, עם כניסה לשוק האמריקאי והקנדי, ברשת המונה אלפי חנויות הפרוסות ברחבי ארצות הברית, קנדה ומקסיקו. היא גם נמצאת במשא ומתן מתקדם להיכנס לרשתות דיוטי פרי ברחבי העולם ובהמשך גם לשוק הרוסי. אבל רגע לפני שהמיזם האינטרנטי הנוצץ מושק מעבר לים, בעלי החברה, רפאל ועדי רפאלי, החליטו להריץ פיילוט מקומי והעלו את האתר עבור הקהל הישראלי. השניים לא צפו את היקף ההצלחה המסחררת בשוק שנחשב לרווי בהיצע של חברות תכשיטים.

.

במהלך תקופה קצרה רכשו אלפי נשים באתר האון ליין ממגוון הקולקציות השונות, הם התברגו באינספור הפקות אופנה, צילומי קמפיינים, ונצפו על אושיות מפורסמות כמו: שרית חדד, ג’ני צ’רוואני, סנדי בר, רוני דלומי, טהוניה, רוני דלומי, מלכת היופי קארין עליה וזכורה בעיקר שי מיקה יפרח, זוכת האח הגדול שענדה את התכשיטים לאורך כל העונה וגם ברגע ההכרזה. “אל שי מיקה חברנו לפני שנכנסה לאח הגדול, וכשהיא זכתה בגמר והרימה את היד, ראו את הטבעת שלנו. היא עשתה לנו פרסום תודעתי כל כך גדול, שהטבעת הזאת יצאה מהסטוק”, מספר רפאלי בחיוך.

 

שי מיקה מ"האח הגדול". "כשהיא זכתה והרימה את היד, ראו את הטבעת שלנו. היא עשתה לנו פרסום תודעתי כל כך גדול, שהטבעת הזאת יצאה מהסטוק" (צילום: אביב חופי)
    שי מיקה מ"האח הגדול". "כשהיא זכתה והרימה את היד, ראו את הטבעת שלנו. היא עשתה לנו פרסום תודעתי כל כך גדול, שהטבעת הזאת יצאה מהסטוק"(צילום: אביב חופי)

     

    הפנים מאחורי התכשיטים

     

    אז מי עומד מאחורי האתר המבוקש ואחראי על העיצובים השיקיים ושיתופי הפעולה המדוברים, שבהם מובילות דעת קהל תרמו את חותמן האישי לליין התכשיטים? רפאל רפאלי (40) נמשך לתחום התכשיטנות כבר בצעירותו, ואשתו עדי (33), עורכת דין במקצועה, השתלבה בעסק מאחורי הקלעים במקביל ללימודי תואר שני במשפטים והבאת שני ילדים לעולם, עד שלפני כשנתיים הפכה למנהלת בפועל המעורבת בכל הפרטים הקטנים. “חלוקת העבודה בינינו היא ששנינו הוגים את העיצוב, אבל בעוד אני יותר קשור לייצור במזרח הרחוק ולהבאת המוצר עצמו, עדי מלטשת את הפינות כאן ומנהלת את המותג”.

     

    השניים הכירו, לא במקרה, לפני כ-13 שנה בטיילת של אילת. רפאל, שהגיע במקור מהצפון, התחיל לעבוד אחרי הצבא בדוכני התכשיטים, שם בהמשך כבר הייתה לו באסטה משלו. הפוטנציאל העסקי השתלב עם הכישרון האישי, והוא החל לייבא ולעצב סחורה בעצמו, למכור לאחרים, פתח חנויות בארץ ודוכנים בחו”ל. ההחלטה להקים את Belletto Jewelry הגיעה דווקא אחרי שמיזם אחר שלו נסק בארצות הברית: Belletto Studio היא חברת איפור המתמחה בראש, איפור בהתזה. כיום היא החברה הגדולה ביותר בתחומה וזכתה לאזכורים בתוכנית Good Morning America וגם בתוכנית האירוח של הקרדשיאנ’ס.

     

    מה הרעיון המרכזי של Belletto Jewelry?

    “בלטו מאגד את כל מה שעיצבתי במהלך החיים תחת קורת גג אחת חדשה”, מעיד רפאל. “באתר יש 1,500 מוצרים שפונים לכל חתך הגילאים. אלה תכשיטים איכותיים, עשויים כסף סטרלינג 925, ציפוי זהב 14 קראט, בעובי שני מיקרון ומשובצים באבני חן. היה לנו פה חזון שבמקור יועד לקהל האמריקאי, והקשר נעשה דרך שותף שלנו שיושב במשרדים בהוליווד. נשאבנו לשוק הישראלי, כי היה באזז מאוד מהיר, ביקוש גדול, ובעקבות כך אנחנו פותחים שואו רום ראשון בשדרות מוריה בחיפה, שם נמצא המטה שלנו. במהלך השנה ייפתחו עוד סניפי זכיינות במקומות נוספים בארץ”.

     

    “השקענו המון בצילום ברמה הכי גבוהה, פקשוטים של התכשיטים, יחד עם הגדלות, הדגמות וסרגלים, כדי להמחיש את החוויה הקרובה ביותר לרכישה”, מוסיפה לדבריו עדי ומרחיבה על ההיצע. “יש לנו קולקציות בסגנון קלאסי, רומנטי, בוהו שיק, פרח החיים, ואנחנו משתמשים בהרבה אבני חן טבעיות, טורקיז, רוז קווארץ, אוניקס, מלכיט, לפיס, מון סטון, אבנים בפורמט הטבעי שלהן וגם באופל סינתטי. תמיד יהיה איזה טוויסט בעיצוב כדי להפוך את התכשיט למשהו ייחודי וקצת שונה”.

     

    "תמיד יהיה איזה טוויסט בעיצוב" (צילום: איתן טל)
      "תמיד יהיה איזה טוויסט בעיצוב"(צילום: איתן טל)

       

      בעוד את הקו הכללי שלהם הם מגדירים כמפגש בין שאנטי לקלאסי ששואב השראה מתרבויות המזרח הרחוק, את הטרנדים הכי חמים הם מביאים לידי ביטוי דרך קולקציות הקפסולה של המותג. את תפקיד הפרזנטורית מאיישת היום דוגמנית-העל הישראלית אסתי גינזבורג, שגם השיקה במסגרת הזאת קולקציה על שמה. “אסתי, עם כל התדמית היוקרתית שלה, מאוד צנועה בחיים, יש בה משהו מאוד נגיש. היא משלבת נשיות עם משפחתיות, שירתה בצבא ומחוברת לארץ”, הם מסבירים על החיבור של גינזבורג לערכי החברה. “גם היא, כמונו, בנתה את עצמה בשתי ידיה, וזה משהו שיכולנו להזדהות איתו”.

       

      בקולקציה של גינזבורג המאופיינת בקו אלגנטי, גיאומטרי ונקי, תמצאו פריטים יפהפיים, בעלי נוכחות, המתכתבים עם הסגנון האישי שלה, כמו טבעת לשלוש אצבעות, צמיד משולשים המתחבר לאצבע, או תיק קלאץ’ עשוי כולו כסף. “לאסתי היה חשוב לא רק לתת את השם שלה אלא להיכנס לעובי הקורה, עם ביטוי עצמי ועבודה משותפת”.

       

      אלגנטית, גיאומטרית ונקיה. הקולקציה של אסתי גינזבורג (צילון: רון קדמי)
        אלגנטית, גיאומטרית ונקיה. הקולקציה של אסתי גינזבורג(צילון: רון קדמי)

         

        עוד קולקציות ממותגות שתוכלו למצוא הן של הזמרת הצעירה עדי ביטי שהפכה לתופעה בקרב ילדות, ועיצבה עבורן שרשראות, טבעות וצמידים עם אלמנטים כמו לב, לוכדי חלומות, עוגן או צדף.

        את הקו לנערות ולצעירות כבש שיתוף פעולה עם מותג בגדי הים Bananhot של כוכבות הרשת נטע אלחמיסטר ונועה בני שמציע שרשראות בטן וגוף בעבודת יד, עגילי כסף וטבעות לרגל בלוק קיצי.

        קולקציה חדשה שהתווספה לאחרונה פונה דווקא לגברים עם מבחר גדול של טבעות חותם אוניקס, צמידי כסף משולבים בעור, שרשראות ותליונים.

         

        במה אתם הכי מתגאים?

        עדי: “כל תכשיט הוא כמו תינוק שילדנו, אני מתרגשת כמו ילדה קטנה לעבור ליד מישהי ולראות אותה עם שרשרת שלנו. היא לא יודעת כמה עבודה הייתה עד שזה הגיע אליה”.

        רפאל: "השאיפה היא להיות בכל מקום, בפריסה רחבה, גלובלים אבל מותג ישראלי שמזהים”.

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד